هزینه آزمایش پیش از ازدواج در سال ۱۴۰۲

انجام تست ها و آزمایش های لازم قبل از ازدواج امری مهم و ضروری است که زوج های جوان می بایست قبل از پیوند زناشویی با توجه خاص و دقت زیاد آنها را دنبال کرده تا از سلامت جسمی یکدیگر مطلع شوند.

این آزمایشات که برخی از آنها اختیاری و با صرف هزینه بیشتر می شود شما را مشکلات احتمالی آشنا می کند و این امر باعث می شود تا در طول زندگی مشترک موانع و مشکلات یکدیگر آگاه باشید.

آغاز زندگی مشترک، سفری پرهیجان و پر از چالش است. در این مسیر، گام‌های مختلفی باید برداشته شود تا زوجین بتوانند زندگی مشترک خود را به طور رسمی آغاز کنند.

یکی از گام‌های مهم در این مسیر، انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج است. این آزمایش‌ها به منظور بررسی سلامت جسمانی و ژنتیکی زوجین انجام می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از تولد فرزندان بیمار نقش بسزایی داشته باشد.

پس از انجام آزمایش‌ها و تأیید سلامت زوجین، نوبت به برگزاری جشن ازدواج و شروع زندگی مشترک می‌رسد. انتخاب تالار پذیرایی مناسب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای جشن ازدواج است. برای اطلاع از  ” قیمت هر پرس غذا در تالار عروسی ” از این صفحه دیدن کنید

 

هزینه آزمایشات قبل ازدواج

هنگام مراجعه به مراکز و آزمایشگاه های مشخص شده ای که به زوجین معرفی می شود می بایست با معرفی نامه عکس دار همراه با مهر یکی از دفاتر ازدواج مراجعه نمایند .

قیمت آزمایشات پیش از ازدواج

هزینه های آزمایش قبل از ازدواج در سال ۱۴۰۲

هزینه آزمایش اصلی زوجین در سال 1402 مشخص مبلغ 160 هزار تومان مشخص شده است اما در برخی موارد یا در صورت درخواست هریک از زوجین می تواند متفاوت باشد که در ادامه قمیت هر آزمایش را برای شما آورده ایم.

  • هزینه آزمایش پیش از ازدواج برای هر دو نفر (زوجین) : 160 هزار تومان
  • در صورتی که ازدواج دوم زوجه است مبلغ 3 هزار تومان اضافه می شود.
  • هزینه آزمایش مجدد درصورتی که تاریخ یک ماهه گذشته باشد مبلغ 98 هزار تومان است چراکه برخی آزمایشات می بایست مجدد تکرار شود.
  • هزینه آزمایش خانم تک نفره : 90 هزار تومان
  • هزینه آزمایش آقا تک نفره : 94 هزار تومان
  • هزینه آزمایش اعتیاد (اختیاری) اضافه برای هر تست حدود 15 هزار تومان که معمولا 10 تست میگیرند.
  • آزمایش ایدز (اختیاری) مبلغ 35 هزار تومان

انجام آزمایش HIV پیش از ازدواج اختیاری است؛ اما برخی از زوجین انجام این آزمایش را توهین به دو طرف تلقی می کنند در حالیکه ما به شما توصیه می کنیم که حتما این آزمایش مهم را قبل از عقد انجام دهید و این طرز تفکر کهنه را دور بریزید.

 

 

تعرفه و قیمت آزمایش ازداوج در سال 1400

اگر می خواهید هزینه هایتان کاهش پیدا کند می توانید به مراکز مثلثی زیر نظر مستقیم وزرات بهداشت جهت آزمایش HIV مراجعه نمایید. این کلینیک ها به صورت رایگان، بدون پرسیدن مشخصات شخصی و تنها با دادن یک کد به شما، آزمایش HIV و سایر آزمایش های مقاربتی را برایتان انجام می دهند.

دقت داشته باشید که برای مراجعه به آزمایشگاه می بایست تامه محضر و معرفی نامه آن را همراه داشته باشید. شما می بایست به دفتر ازدواج م محضر عقد مراچعه کرده و با در اختیار داشتن شناسنامه و عکس زوجین این نامه و معرفی نامه را به آزمایشگاه ازدواج ببرید.

بعد از گرفتن جواب آزمایش های قبل از ازدواج در صورت مثبت بودن نتیجه زوجین باید برای ثبت رسمی ازدواج خود به محضر مراجعه کنند و هماهنگی های لازم را برای مراسم عقد انجام دهند برای آشنایی با هزینه های عقد محضری روی لینک زیر کلیک کنید

مدت زمان جواب آزمایش ازدواج

در صورتی که شما آزمایشات دیگر مثل آزمایش ژنتیک نداشته باشید جواب آزمایش از یک روز تا 3 روز کاری ممکن است به طول انجامد. اما اگر شما نیاز به جواب دیگر آزمایشات را داشته باشید ممکن است تا یک ماه هم زمان‌بر باشد.

سوالات متداول
آیا برای آزمایش پیش از ازدواج باید ناشتا بود ؟
در این آزمایش نیاز نیست شما ناشتا باشید .

اعتبار آزمایش از تاریخ صدور جواب یک ماه است و بعد از این مدت نیاز است که آزمایش مجدد تجدید شود که برای آزمایش مجدد ازدواج هزینه کمتری را می بایست پرداخت کنید

تاثیر چندانی ندارد اما بهتر است در شروع زندگی با همسر خود صادق باشید و نگذراید هیجانات باعث شود در شروع زندگی دروغ گفته و تبعات بیشتری در آینده به دنبال داشته باشد.

اگر یکی از زوجین کم خونی داشته باشد مشکلی برای ازدواج نیست ولی اگر هر دو نفر کم خون باشند نیاز است با مختصص مشورت نمایید.

اگر میخواهید با جزئیات بیشتری از آزمایشات انجام شده (اختیاری و اجباری) آشنا شوید، صفحه “آزمایشات قبل از ازدواج” را ببینید .

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

تالارکده/ مرجع خدمات عروسی تالار پذیرایی و باغ تالار

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • علیرضا محمدی

    هزینه آزمایش ازدواج چقدر هست ؟

    پاسخ
  • هاشم

    چرا این ازمایش تحت پوشش بیمه نیست سالی ده میلیون پول بیمه میدیم اما موقع ازمایش 500هزارتومان میگیرن پس بیمه چه بدردمان میخوره

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام وقتی که شهری که خطبه عقد درآن خونده میشه با شهر محل آزمایش متفاوت باشه. در این صورت برای نامه محضر باید چکارکرد؟

    پاسخ
  • صدف

    سلام اعتیاد تو ازمایش ازدواج دیده میشه

    پاسخ
    • بدون نام

      روشهایی برای تقلب هست ظاهرا. اگه خودتون اعتیاد دارید که یه بحثه، اگه میخواید اعتیاد همسر رو بفهمید به علایم دیگه هم توجه کنید

      پاسخ
      • ..

        برادر چه روش هایی؟راهنمایی کن😃

        پاسخ
  • فاطمه نیک مهر

    برای ازمایش اولیه برای عقدچه قیمتی کلابایدپرداخت شه؟؟

    پاسخ
  • بهراد

    سلام محضر هزینه ای بابت دادن برگه آزمایش دریافت میکنه؟

    پاسخ
    • بدون نام

      بله دریافت میکنه

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام از ما ۵۰ تومان گرفتن🤔🤔

      پاسخ
    • بدون نام

      ۵۰هزارتومان

      پاسخ
  • اسماعیل

    درباره آزمایش عدم اعتیاد قبل از ازدواج میشه این ۱۰ نمونه تست که بیان کردید گرفته میشوند.رو توضیح بفرماییددمنظورم‌،این هست که ازچه‌نمونه موادمخدری تست گرفته میشه؟مثلآ‌متادون هم جزء این آرمایشات‌هست‌یانه؟واگه کسی‌تحت‌نظرکلنیک ترک اعتیاد باشه وباتجویز‌،دکترمعتبر ترک اعتیاد متادون مصرف میکنه صرفآجهت‌ترک‌موادآیا آزمایشگاه قبول خواهدکردومشکلی برای زوج(مرد)پیش‌نمیاد؟کارت عکس‌دار،مهرو امضاء‌کلنیک هم درکارت همراه داشته باشد تکلیف چی میشه؟وآیامتادون‌حتمآگرفته‌خواهد شد یاخیر؟؟خواهش‌میکنم توضیح دقیق بفرمایید.شاید این مشکل خیلی از زوج‌های در،شُرُف ازدواج باشه🙏🙏🙏🙏🙏 ازکارشناسان ودوستان که دراین زمینه همکاری میکنن وپاسخ ارسال میکنن نهایت تشکر وقدردانی میکنم....آرزوی تندرستی وزندگی دور، از هر گونه موادمخدر برای همه هموطنان

    پاسخ
    • علی

      جواب سوالتون روگرفتین .توآزمایشتون نشون دادمتادون میشه لطف کنین بگین

      پاسخ
  • Fatemeh

    سلام وقتتون بخیر اگه از تاریخ آزمایش ۱ ماه بگذره میشه تمدید کرد؟ واینکه آیا از‌هر‌دفتر‌محضری نامه‌بگیریم باید همان جا عقد کنیم؟؟

    پاسخ
    • رضا شیراز

      سلام نیازی نیست همون محضری که نامه گرفتین عقد بخونین میتونین مدارکتونو ازشون بگیرید برین جای دیگه اختیاریه ...تمدید نمیشه ولی مجدد با هزینه ی کمتر باید ازمایش بدین

      پاسخ
      • بدون نام

        همه آزمایشارو باید از اول انجام داد؟؟

        پاسخ