جشنواره رمضان

5 راهکار برای حل مشکلات جنسی و ناتوانی در رابطه در زندگی

اگر همسرتان دارای مشکلات نعوظ است، ممکن است این ناتوانی جنسی زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در مواردی که با مشکلات جنسی در زندگی زناشویی خود مواجه شدید، نگرانی‌های بیش‌ازحد را کنار بگذارید و به دنبال یافتن روشی برای حل این مشکل باشید و بدانید که مشکلات یا ناتوانی‌های جنسی ممکن است در زندگی بسیاری از زوج‌ها به‌ویژه زوج‌هایی که به‌تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، وجود داشته باشد. بنابراین در اولین قدم برای حل این مشکل، آرامش خود را حفظ کرده و پس از مشورت با همسرتان به یک سکس تراپیست یا متخصص سکسولوژی مراجعه نمایید.

ناتوانی جنسی در زندگی زناشویی

با مراجعه به پزشک علت بروز ناتوانی جنسی تشخیص داده می‌شود. این ناتوانی ممکن است ناشی از مشکلات جسمی و یا حتی اختلالات روحی و روانی باشد. ریشه‌یابی ‌این موضوع به هردوی شما کمک می‌کند تا مراحل درمانی جهت حل مشکلات جنسی پیش‌آمده در زندگی مشترکتان را راحت‌تر طی کنید.

همچنین ببینید : از دست دادن بکارت در شب اول عروسی

تعریف ناتوانی جنسی در مردان:

درابتدا بهتر است با مفهوم ناتوانی جنسی آشنا شوید. ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ به ناتوانی مرد در رسیدن به نعوظ و حفظ آن تا مرحله ارگاسم گفته می‌شود.

فردی که دچار مشکلات و ناتوانی جنسی می‌شود، ممکن است ازنظر جنسی و عاطفی احساس سرخوردگی کند و به همین دلیل توانایی تحلیل و حل مشکل ایجادشده را از دست بدهد. در چنین شرایطی بهتر است با ملایمت و خونسردی مسئله را با شریک جنسی خود مطرح کنید.

زمانی که یکی از زوجین دچار اختلالات و یا ناتوانی جنسی می‌شود، قطعاً این مشکل زندگی همسرش را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ مرد فقط مختص به خود او نیست بلکه مشکل همسرش هم به حساب می‌آید. به‌عبارت‌دیگردر صورت بروز هر نوع مشکلی در زندگی زناشویی، نمی‌توان مسئله را شخصی تلقی کرد و باید برای حل کردن مشکل پیش‌آمده، هر دو نفر به یکدیگر کمک کنند. بنابراین اگر شما یا همسرتان دچار اختلالات یا ناتوانی جنسی شدید؛ با صراحت و صداقت موضوع را با یکدیگر در میان بگذارید تا بتوانید با کمک هم بهترین روش برای حل مشکل پیش‌آمده را پیدا کنید.

اگر در چنین شرایطی قادر به تصمیم گیری نیستید و نمی‌دانید انجام چه کاری صحیح است، نگران نباشید. با خواندن این مقاله می‌توانید با اعتماد بیشتری برای حل مسئله پیش‌آمده اقدام کنید.

  1. گفتگو با همسرتان در مورد مشکلات جنسی را به زمان مناسبی موکول کنید.

اختلال در نعوظ

استرس، اضطراب، افسردگی و وجود مشکلات خانوادگی حل‌نشده همگی می‌توانند منجر به بروز اختلال در نعوظ و یا حفظ حالت نعوظ شوند. اگر ناتوانی جنسی همسرتان تبدیل به معضلی مزمن و ادامه‌دار شده است، ضروری است که با او در مورد این موضوع صحبت و گفتگو کنید و یا حتی به پزشک معالج مراجعه نمایید. زمان مناسبی را برای گفتگو کردن در مورد ناتوانی جنسی خود و یا همسرتان انتخاب کنید، زیرا مطرح کردن ناگهانی و بدون آمادگی قبلی می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر از قبل کند.

صحبت کردن در مورد ناتوانی جنسی همسرتان در هنگام برقراری رابطه جنسی اصلاً توصیه نمی‌شود. زمانی که شما سعی در تحریک همسرتان دارید اما تلاش‌های او برای رسیدن به نعوظ بی‌ثمر مانده است، لحظه‌ای است که او بسیار آسیب‌پذیر شده و احساس خجالت و سرخوردگی می‌کند. بنابراین  باز کردن سر صحبت در مورد ناتوانی جنسی او در این زمان اصلاً کارعاقلانه ای به نظر نمی‌رسد و می‌تواند به همسرتان آسیب روحی شدیدی وارد کند.

عدم توانایی همسرتان در انجام نعوظ یا حفظ آن به معنی عدم جذابیت سکسی شما یا عدم تمایل همسرتان برای سکس کردن با شما نیست. بنابراین هرگز مسئله مشکلات جنسی با همسرتان را شخصی نکنید و یا از بزرگنمایی کردن دراین‌باره خودداری کنید.

درهمین رابطه ببینید : رابطه جنسی بهتر ( معرفی 7 ترفند)

سعی در ایجاد نعوظ اجباری و با امتحان کردن روش‌های مختلف هرگز توصیه نمی‌شود. این کار نه‌تنها هیچ کمکی به برطرف سازی مشکل نعوظ نمی‌کند بلکه فشار و بار روحی مضاعفی را به شوهرتان تحمیل می‌کند. تا زمانی که اوضاع برای گفتگو مساعد شود، منتظر بمانید. ممکن است قبل از هرگونه اقدامی از جانب شما، خود او برای گفتگو در مورد مشکلش پیش‌قدم شود. در این صورت گفتگویتان ناشی از احساسات نخواهد بود و می‌توانید منطقی‌تر دراین‌باره صحبت کنید.

  1. به همسرتان بگویید که برای برطرف کردن مشکل ناتوانی جنسی‌اش از او حمایت می‌کنید.

مشکل ناتوانی جنسی

مسئله ناتوانی جنسی همسرتان می‌تواند احساسات او را به‌شدت تحت تأثیر بگذارد، بنابراین همراهی و حمایت شما می‌تواند به حفظ عزت‌نفس او و همچنین رابطه‌تان کمک کند. بهتر است به‌جای حدس زدن و پیش‌بینی کردن مسیر گفتگو، در ابتدا از همسرتان بپرسید که چگونه می‌توانید به او کمک کنید. در این صورت همسرتان می‌تواند متقابلاً و صادقانه در مورد نیازها و مشکلاتش با شما صحبت کند. در طول گفتگو با همسرتان شنونده خوبی باشید و اگر توصیه یا نکته گره‌گشایی به ذهنتان می‌رسد، حتماً مطرح کنید. اگر همسرتان تمایلی به گفتگو در مورد مشکل جنسی‌اش ندارد، ناراحت نشوید و سعی کنید به او زمان و فضای کافی بدهید. شاید اگر برای مدت‌زمان کوتاهی با خودش تنها باشد، بهتر بتواند قدرت تصمیم‌گیری منطقی خود را به‌دست آورد.

  1. در مواجه با مشکلات جنسی و ناتوانی جنسی همسرتان صبور باشید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم گفتگو کردن بهترین راه برای مقابله با مشکلات و ناتوانی‌های جنسی زوجین است، به‌خصوص اگر روش همسرتان برای حل کردن این مشکل فرافکنی و عدم پذیرش واقعیت است. با این اوصاف نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اوضاع با گفتگو و حتی مراجعه به پزشک، مساعد شود. به‌خصوص اگر ناتوانی جنسی همسرتان جسمی نبوده و ریشه در مشکلات روحی و عاطفی داشته باشد، زمان طولانی‌تری برای درمان آن لازم است. روان‌ترانی و تعریف مجدد مفاهیم جنسیت و سکس می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش فشار و بار روانی و یا از بین رفتن آن کمک کند.

تحت تأثیر پورنوگرافی و تعاریف اغراق‌آمیز فرهنگی از مردانگی، باورهای نادرستی مانند “همه مردان باید بتوانند نعوظ محکم و طولانی‌مدتی داشته باشند” ایجاد شده است که انتظارات غیرواقعی زوجین در رابطه جنسی‌شان را بالا برده و درنتیجه تجربه سکس باکیفیت و مطابق با واقعیت را دشوار کرده است.

ازنظر سنتی و فرهنگی، رابطه جنسی در دخول تعریف می‌شود، اما زوج‌ها باید دید خود را در این زمینه گسترش داده و تعریف وسیع و جامع‌تری از سکس داشته باشند. عشق‌بازی و لمس کردن و نوازش کل بدن لزوماً به نعوظ و یا دخول احتیاج ندارد و درعین‌حال می‌تواند لذت جنسی را نیز منتقل کند.

به اشتراک‌گذاری احساسات و عواطف از طریق لمس سکسی و غیر سکسی، بدن را برای مراحل بعدی سکس آماده می‌کند و منجر به ارتباط عمیق فیزیکی و عاطفی زن و شوهر با یکدیگر می‌شود و درنهایت به هردوی آنها احساس امنیت و اطمینان خاطر می‌دهد.

  1. برای برطرف کردن مشکل ناتوانی جنسی از یک متخصص سکسولوژی کمک بگیرید.

مشکلات جنسی زندگی زناشویی

هیچ‌کس انتظار ندارد که بتوانید به‌تنهایی مشکلات جنسی زندگی زناشویی خود را حل کنید. اگر هر یک از زوجین در رابطه جنسی احساس نارضایتی می‌کنند، مراجعه به یک سکسولوژیست می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. در مواردی که زوجین دارای مشکلات جنسی هستند بهتر است به‌جای مراجعه به مشاور خانواده به یک سکس تراپیست مجرب مراجعه کنند زیرا برخلاف مشاورین خانواده، سکس تراپیست ها درزمینه درمان ناتوانی‌های جنسی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و بهتر می‌توانند درزمینه حل مشکلات جنسی به شما کمک کنند.

  1. اگر با همسری زندگی می‌کنید که ناتوانی جنسی دارد، اهمیت دادن به خودتان و احساساتتان را فراموش نکنید.

اگر همسرتان  دچار مشکلات و ناتوانی‌های جنسی شده است، این مسئله خواه‌ناخواه احساسات شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی اگرچه همسرتان به حمایت و همراهی شما احتیاج دارد اما فراموش نکنید که نباید احساسات خود را نادیده بگیرید؛ زیرا این کار هیچ کمکی به به بهبود اوضاع نمی‌کند. زوجی که ازلحاظ جنسی توانمند است باید بتواند احساسات خود را در فضای امنی بیان کند، بنابراین بهتر است زمانی‌که با مشکل ناتوانی جنسی همسرش روبه‌رو شده است به مشاور و روانشناس مراجعه کند و با او در مورد احساساتش گفتگو کند. در میان گذاشتن احساسات با همسری که به ناتوانی جنسی دچار شده است، می‌تواند فشارهای روانی ناخواسته‌ای  به هر دو طرف وارد کند و به‌این‌ترتیب نتیجه مطلوب حاصل نشود.

عشق ورزیدن به خودتان یکی از روش‌های مراقبت از سلامت روح و روان است. درمان مشکلات جنسی در رابطه زناشویی ممکن است زمان‌بر باشد؛ بنابراین به رابطه‌تان زمان بدهید و صبور باشید. شادی و رضایت هر دو طرف لازمه داشتن یک رابطه موفق است. بنابراین اگر احساستان نسبت به همسرتان رو به افول و سرد شدن است، بهتر است مدتی به هم فرصت بدهید و موقتاً از هم دور بمانید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل