برای ولنتاین چی بخریم؟ / ایده کادو ولنتاین 2023

روز سنت یا جشن ولنتاین هر ساله در 14 فوریه جشن گرفته می‌شود. روزی است برای عشق و عشاق که هر ساله در جهان آن را جشن می‌گیرند. این جشن یک جشن مسیحی است که برای گرامیداشت یک یا دو شهید اولیه مسیحی آغاز شد. امروزه، این جشن به چشم یک جشن مذهبی، فرهنگی و تجاری مهم عاشقانه و عشق در بسیاری از مناطق جهان دیده می‌شود.

برای ولنتاین چی بخریم؟ / ایده کادو ولنتاین ۲۰۲۳

در روزهای نزدیک به ولنتاین دغدغه ذهنی خیلی از زوجین تدارک دیدن برای یک برنامه تفریحی و کادو دادن است؛ هدف اصلی ثبت یک خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی در این روز خاص است. ما همراهتان هستیم تا برای ساختن یک روز رمانتیک و رویایی شما را راهنمایی کنیم.

برای ولنتاین چی بخریم؟

تاریخچه اولیه روز ولنتاین

این روز به نام سنت ولنتاین، کشیش کاتولیک (راهب کلیسا) که در قرن سوم در رم زندگی می کرد، نامگذاری شده است. داستان‌هایی در این‌ باره وجود دارد که امروزه به افسانه‌ای تبدیل شدند که ما می‌شناسیم.

در آن زمان زندگی، بسیاری از رومیان در حال روی آوردن به مسیحیت بودند، اما امپراتور کلودیوس دوم که یک بت پرست بود، قوانین سختگیرانه ای برای مسیحیان وضع کرد. کلودیوس معتقد بود که سربازان رومی باید کاملاً وقف روم باشند و به همین دلیل قانونی وضع کرد که اجازه نمی‌داد سربازان ازدواج کنند. اقدامی که او انجام داد، آغاز شهرتش برای اعتقاد به اهمیت موضوع عشق بود.

شاید برایتان سوال باشد که این اقدام چه بود؟ او به طور کاملا مخفیانه در مراسمات ازدواج مسیحی با این سربازان ازدواج کرد؛ اما مدتی بعد به خاطر جنایاتش شناسایی و به زندان شد. او در 14 فوریه سال 270 اعدام شد.

روز ولنتاین چگونه شکل گرفت؟

بیشتر از 200 سال از 14 فوریه گذشت تا این تاریخ روز سنت ولنتاین اعلام شد. در این زمان همه مردم رم مسیحی شدند و کلیسای کاتولیک مصمم بود که اگر بت پرستی باقی مانده آن را از بین ببرد؛ بنابراین هر جشن و مراسمی که مربوط به آیین بت پرستی بود را لغو کردند.

اولین نفری که این سنت را به عشق ربط داد چاسر شاعر در قرون وسطی بود. این مراسم برای ابراز عشق و علاقه در خفا انجام می‌شد. رفته رفته این رسم در اروپا گسترش یافت و اقداماتی مرتبط با آن صورت گرفت.

باکس ولنتاین

ولنتاین چه روزی است؟

در این روز افرادی که به هم علاقه دارند با گفتن جملاتی محبت آمیز و هدیه دادن، عشق و علاقه خود را به یکدیگر یادآور می‌شوند. یا اینکه یک جشن مسیحی است اما سالهاست که در ایران نیز این روز را جشن می‌گیرند.

به لطف شبکه‌های اجتماعی، امروزه مردم به راحتی به فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف دسترسی دارند و از این رو، آن‌هایی را که زیبا یا معنادار به نظر می‌رسد را در زندگی خود ادغام می‌کنند. در اکثر کشورهایی که این روز را جشن می‌گیرند، جشن با گل‌های قرمز و شکلات رایج است.

علامت دیگر فرا رسیدن این روز مقدس رستوران‌ها و کافی شاپ‌های شلوغ است. علاوه بر این‌ها ترافیک شهرهای بزرگتر مثل تهران را هم در نظر بگیرید. اگر در این روز جایی را برای صرف شام رزرو نکرده اید، ممکن است ورود شما به رستوران و صرف غذا زمان زیادی ببرد.

کافی شاپ‌ها نیز در این روز مشتریان زیادی دارند. فقط کافی است که به مرکز شهر بروید و زوج‌های زیادی را ببینید که در کافی شاپ‌ها نشسته اند، صحبت می‌کنند، می‌خندند و کادو رد و بدل می کنند! در خیابان ها افرادی را خواهید دید که بادکنک و گل رز قرمز می فروشند.

ایده کادو ولنتاین 2023 برای پسر

چه به تازگی با کسی آشنا شده باشید و چه سال‌ها با مرد خود بوده‌اید، دانستن اینکه چه هدیه‌ای به فرد مورد علاقه‌تان بدهید، دشوار است. شما قطعاً نمی‌خواهید در این روز دست خالی ظاهر شوید.

اگر تازه با کسی آشنا شدید بعید میدانم مایل باشید پول زیادی برای یک کادو در این شب بپردازید؛ بنابراین باید به فکر یک کادو ارزان برای پسر باشید: خرید پک هدیه که می‌تواند شامل ست لوازم بهداشتی باشد، کتاب، وسیله‌ای دکوری برای اتاق، ماگ، جا سوئیچی، کیف پول، جاکارتی و ….

ایده کادو ولنتاین 2023

ایده‌های زیبای زیادی وجود دارد مثلا مجموعه ای از لیوان‌های قهوه ست و ماساژورهای گردن، همچنین می‌توانید با یک قاب عکس شخصی یا یک کتاب سفارشی، مسیر کمی احساسی‌تر را طی کنید. یا اگر مطمئن نیستید که یک کالای مادی مناسب باشد، او را با تجربه‌ای که می‌توانید انجام دهید غافلگیر کنید.

کادو برای مرد متاهل

در این قسمت می‌خواهیم چند وسیله عالی را یادآور شویم که قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای همسرتان در خاص‌ترین روز زندگیتان است.

  • ساعت

ساعت با بند چرمی و فلزی و یا ساعت دیجیتالی و حصیری بسته سلیقه همسرتان می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

  • کفش

باید حواستان باشد در تهیه اقلام دیگر رنگ کفش را به خاطر داشته باشید و با هم ست کنید.

  • جعبه ابزار

اگر همسرتان به کارهای فنی علاقه دارد یا شغل فنی دارد این گزینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

  • ماشین ریش تراش بی‌سیم

یکی دیگر از گزینه‌های پرکاربرد ماشین است، برای زمانی که همسرتان عجله دارد و می‌خواهد برای مهمانی یا جلسه کاری آماده شود. درصورتی که نامزد هستید ماشین ریش تراش می‌تواند در خرید های عروسی برای داماد هم قرار گیرد.

کادو ولنتاین 2023 برای دختر

ایده کادو

  • خرید پک ولنتاین

می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری (دستبند، پا بند و ….) و … را با یک خرس ولنتاین بافتنی کوچک ، خوراکی‌های متنوع و پوشال درون یک باکس قرار دهید و به دختر مورد علاقه‎تان هدیه دهید؛ یا حتی می‌توانید در یک جعبه شکلات‌های مختلف بریزید و آن را به همراه یک خرس ولنتاین هدیه دهید.

  • دسته گل

یک دسته گل زیبا یا یک باکس گل می‌تواند هدیه‌ای بسیار رمانتیک و ارزشمند باشد.

  • عطر و ادکلن

عطر و ادکلن همواره محبوب و جذاب است. اگر می‌خواهید او هر لحظه به یاد شما باشد، می‌توانید با خرید یک عطر و ادکلن مناسب این کار را انجام دهید. اگر میخواهید به عروس ادکلن دهید مقاله ” ادکلن مناسب برای عروس ” را ببینید.

  • ساعت

انواع مختلف ساعت با قیمت‌های مختلف می‌تواند یک ایده بی نظیر باشد. اگر عروس و داماد هستید میتوانید ساعت ست تهیه کنید. در همین مورد می‌توانید مقاله ” ست ساعت عروس و داماد ” را مشاهده نمایید.

  • کاور موبایل

برای خرید این هدیه حواستان باید به مدل گوشی باشد.

کادو برای دختر

  • شال

یک هدیه ای ماندگار است اما انتخاب طرح و رنگ آن یک چالش بزرگ است که باید دقت کنید.

  • کیف

انواع کیف دوشی، کوله، کیف پول، دستی و …. وجود دارد که شما براساس بودجه‌تان می‌توانید یک مدل را تهیه کنید.

امیدوارم این ایده‌ها در روز ولنتاین به کارتان بیاید. روز به یادماندنی را برایتان آرزومندیم.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟