تزئین ژله و دسر شب یلدا برای عروس

مراسم شب یلدا یکی از مراسم‌های زیبا و سنت‌های قدیمی ایرانی است که با گذر سال‌ها همچنان پابرجا مانده و باعث برگزاری دورهمی خانوادگی در کنار بزرگترها می‌شود؛ یکی از بخش‌های این مراسم که با گذر سالیان طولانی شامل تغییرات گاهاً غیرضروری شده‌است، شب یلدای عروس است.

در این مراسم خانواده تازه‌داماد در منزل خانواده عروس خانم گردهم می‌آیند و هدایا و پیشکش‌هایی که در یکی از مقاله‌ها به آن اشاره شده‌است را به تازه‌عروس و خانواده‌اش تقدیم می‌کنند؛ در ادامه قصد داریم به شما عزیزان نحوه تزئین ژله و دسر شب یلدا برای عروس 1402 را آموزش دهیم.

ژله شب یلدا برای عروس

ژله شب یلدا

تزیین ژله شب یلدا

تزیین ژله شب یلدا

تزئین ژله و دسر شب یلدا برای عروس 1402

در این مراسم خانواده عروس تدارکات شام و پذیرایی را انجام می‌دهند. غذاها و دسرهایی که در این شب ارائه می‌شوند و به‌خصوص تزئینات و نوع چیدمان آن‌ها از جمله بخش‌های مهم محسوب می‌شوند.

به‌نوعی این تفکر در میان مردم وجود دارد که تزئین مناسب و چیدمان خاص نشان‌دهنده  باسلیقگی و باحوصله بودن عروس است.

همچنین ببینید : تزیین هدایای شب یلدای عروس

به‌همین‌دلیل است که مبحث چیدمان همیشه وقت و حوصله نسبتاً زیادی را می‌طلبد.

در  اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایده‌های زیادی برای تزئینات خاص و تم‌های رنگی این مراسم وجود دارد. اما ما در این مقاله قصد داریم شما را در تهیه و تزئین ژله، کیک، چیزکیک و سایر دسرهای این مراسم یاری کنیم.

دسر یلدایی جدید

دسر شب یلدا برای عروس

دسر شب یلدا

تزئین دسر و ژله شب یلدا عروس

تزیین ژله شب یلدا

تزیین ژله شب یلدا مخصوص عروس خانم ها

دیزایین خوشمزه دسر یلدایی

دیزاین دسر برای یلدا

تزیین ژله برای شب یلدای عروس جزء یکی از آسان‌ترین و بی‌دردسرترین دسرهایی است که می‌توانید برای این شب خاص انجام دهید، پس به‌هیچ‌عنوان از آن غافل نشوید. مورد دیگر در مورد ژله این است که این دسر را اکثریت مردم از تمام سنین و اقشار دوست دارند و می‌توانید مطمئن باشید که از آن لذت خواهند برد.

ژله‌هایی با طعم انار و هندوانه می‌توانند برای این شب خاص مناسب باشند. در تزئینات هم می‌توان از رنگ‌های قرمز و سبز استفاده کرد که یادآور همین میوه‌ها باشد.

تزئین ژله برای عروس

تزئین ژله چندرنگ برای شب یلدای عروس:

یکی از روش‌های تزئین سفره یلدایی عروس، استفاده از ژله چندرنگ می‌باشد که به خودی‌خود زیبا است. برای تهیه ژله چندرنگ یا رنگین‌کمانی به چند طعم ژله مختلف نیاز دارید. این ژله برای شب یلدای عروس بسیار شیک و زیبا است. برای تهیه این دسر، ابتدا هر طعم ژله را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را مطابق دستور با ترکیب نصف لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد تهیه کنید. قسمت دیگر را با استفاده از نصف لیوان شیر به جای آب سرد آماده کنید و توجه داشته باشید که ژله خنک شده باشد و دمای ژله ترکیب‌شده با آب گرم و شیر یکسان باشد تا ژله شما نبرد. سپس هر رنگ ژله را به‌ترتیب در ظرف موردنظرتان بریزید و به یخچال انتقال دهید تا نیم‌بند شود و پس از نیم‌بند شدن لایه قبلی، لایه تهیه‌شده با شیر را اضافه کنید و به یخچال منتقل کنید. این روند را تا اتمام تمامی ژله‌های رنگی ادامه دهید و در نهایت پس از بسته شدن کامل ژله، می‌توانید قبل از سرو، آن را با خامه، دراژه‌های رنگی و برگ نعنای تازه تزئین کنید.

تزئین ژله چند رنگ برای شب یلدای عروس

تزئین ژله و دسر شب یلدا برای عروس

ژله چند رنگ شب یلدایی

تزئین دسر شب یلدا

کیک شب یلدا

تزیین ژله چنر رنگ شب یلدا عروس

طرز تهیه ژله هندوانه ساده

ژله چند رنگ برای شب یلدای عروس

دسر ژله و میوه برای شب یلدای عروس:

دسر بعدی، تزئین ژله با استفاده از خود میوه‌ها می‌باشد که علاوه بر خوشمزه‌تر کردن ژله، در ظاهر آن هم تاثیر به‌سزايي دارد. ‌

ژله چندرنگ شب یلدای عروس

طرز تهیه ژله شب یلدا

تزئین ژله با میوه

تزئین دسر شب یلدا برای عروس

طرز تهیه ژله هندوانه ساده

تزئین ژله به روش سه‌بعدی یا تزریقی برای شب یلدای عروس:

ايده بعدي استفاده از ژله سه بعدی می‌باشد که برای شب یلدای عروس بسیار زیبا و چشم‌نواز است. برای تهیه این ژله نیاز به ابزارهایی مانند سرنگ تزریقی و رنگ‌های خوراکی دارید. برای تهیه این ژله ابتدا ژله بی‌رنگی مانند آلوئه ورا را آماده کرده و اجازه دهید تا نیم بند شود. سپس با استفاده از سرنگ رنگ‌های خوراکی رقیق شده را با طرح و شکل موردنظرتان به درون ژله تزریق کنید. این روش تزئین ژله نیازمند آموزش حرفه‌ای است، اما با تماشای فیلم‌های آموزشی می‌توانید طرح‌های ساده‌تر و مناسب افراد مبتدی را برای شب یلدای خود اجرا کنید.

 

ژله تزریقی برای شب یلدا

تزئین ژله و دسر شب یلدا

کیک شب یلدا

تزیین ژله شب یلدا برای عروس

طرز تهیه ژله شب یلدا

تزئین ژله به روش موزائیکی یا خورده‌شیشه:

ایده بعدی برای شب یلدای عروس‌ خانم‌های باسلیقه، تزئین ژله به روش خورده‌شیشه یا موزاییکی است. برای تهیه این ژله ابتدا چند رنگ از ژله‌های موردنظرتان را طبق دستور ذکر شده روی بسته‌بندی آن تهیه کنید و اجازه دهید در یخچال کاملاً بسته شوند. سپس آن را از یخچال خارج کرده و به شکل مکعب‌های کوچک برش دهید. در مرحله بعدی ژله بی‌رنگی مانند آلوئه‌ورا را طبق دستور تهیه کرده و روی مخلوط مکعب‌های رنگی میریزید. توجه داشته باشید که ژله آلوئه‌ورا از دما افتاده باشد، درغیر این‌صورت منجر به ذوب شدن ژله‌های رنگی می‌شود. سپس ظرف ژله را به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید تا کاملاً خودش را بگیرد. سپس به شکل دلخواه برش دهید.

ژله موزاییکی برای شب یلدای عروس

کیک شب یلدا

روش دیگر برای تهیه ژله خورده شیشه استفاده از شیر به جای یک لیوان آب سرد در تهیه ژله آلوئه‌ورا می‌باشد. در این روش شیر باید در دمای اتاق بماند و با ژله مخلوط‌شده در آب گرم هم دما شده باشد تا در ژله نبرد. سپس آن را روی مخلوط ژله‌های رنگی بریزید و به یخچال انتقال دهید.

تزئین ژله خورده شیشه برای شب یلدا

 ژله شب یلدا قالبی

ژله خورده شیشه شب یلدای عروس

تزئین ژله و دسر شب یلدا

ژله موزاییکی شب یلدا

پاناکوتا، دسری مدرن برای شب یلدای عروس:

یکی از دسرهای خوشمزه که طرفداران بسیار زیادی دارد، پاناکوتا می‌باشد که در طعم‌های مختلف وانیلی، میوه‌ای، شکلاتی و حتی زعفرانی قابل تهیه می‌باشد. عروس‌ خانم‎‌ها می‌توانند برای شکیل‌تر شدن سفره شب یلدای خود از این دسر استفاده کنند.

طرز تهیه پاناکوتا بسیار ساده می‌باشد برای تهیه این دسر به دو قاشق پودر ژلاتین، چهار لیوان شیر، یک بسته خامه صبحانه، یک لیوان شکر و وانیل احتیاج دارید. ابتدا شیر و خامه را مخلوط کرده به همراه شکر روی حرارت ملایم قرار می‌دهید و همزمان ژلاتین را با چند قاشق آب سرد مخلوط کرده تا حالت پفکی پیدا کند. سپس به روش بن‌ماری روی بخار کتری و یا داخل ماکروفر آن را حل می‌کنید. وقتی ژلاتین شفاف شد و ازطرف‌دیگر مخلوط شیر و خامه و شکر نیز گرم شد ( توجه داشته باشید مخلوط نباید به نقطه جوش برسد، با مشاهده بخار و حباب‌های ریز در کناره ظرف، حرارت را خاموش کنید) و اجازه دهید یک دقیقه از حرارت بیافتد. سپس ژلاتین را به آن بیافزایید و در ظرف دلخواهتان بریزید. در نهایت آن را در یخچال و به مدت 4 تا 5 ساعت قرار دهید تا کاملاً بسته شود و قبل از سرو کردن با دانه‌های انار یا مربا و شکلات و به سلیقه خودتان آن را تزئین کنید.

پاناکوتا برای شب یلدای عروس

تزیین ژله شب یلدا با انار

تزئین پاناکوتا برای شب یلدای عروس

ژله شب یلدا قالبی

پاناکوتای انار

تزیین ژله شب یلدا برای عروس

دسر پاناکوتای شکلاتی

تهیه دسر چیزکیک برای شب یلدای عروس:

ایده دیگر برای تهیه دسر مناسب شب یلدای عروس، تهیه چیزکیک می‌باشد که بعد از شام با چای سرو می‌شود و بسیار خوشمزه و دلپذیر می‌باشد. برای تهیه چیزکیک به دویست گرم بیسکوییت پتی بور یا ساقه‌طلایی، 100 گرم کره، یک تا دو قاشق ژلاتین، یک بسته ژله با رنگ دلخواه، 200 گرم پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه، 200 گرم خامه صبحانه، وانیل و یک لیوان شکر احتیاج دارید. ابتدا بیسکوئیت‌ها را در غذاساز پودر کرده و با کره به دمای اتاق رسیده مخلوط می‌کنیم و در کف قالب کمربندی یا ظرف دلخواهمان می‌ریزیم. سپس ظرف را در یخچال قرار داده و اجازه می‌دهیم خودش را بگیرد. در این فاصله پنیر، خامه، وانیل و شکر را با همزن می‌زنیم و پودر ژلاتین را با چند قاشق آب سرد مخلوط می‌کنیم. وقتی پودر ژلاتین حالت پفکی پیدا کرد آن را به روش بن‌ماری روی بخار کتری یا در مایکروفر حل می‌کنیم و پس از رسیدن به دمای اتاق به مخلوط پنیر و خامه اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم. سپس این مخلوط را روی سطح بیسکوئیت می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم حدود یک تا دو ساعت در یخچال خودش را بگیرد. بعد از گرفتن لایه پنیری، ژله با طعم دلخواه که برای شب یلدا معمولاً ژله انار مناسب‌تر است را روی لایه پنیری می‌ریزیم و با دانه‌های انار تزئین می‌کنیم و برای چند ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا آماده شود. این دسر برای شب یلدای عروس بسیار شکیل و چشم‌نواز است.

چیز کیکی یلداییی برای عروس

تزیین انار شب یلدا
تزیین ژله شب یلدا برای عروس

تزئین ژله و دسر شب یلدا

تهیه کیک برای شب یلدای عروس:

امروزه پختن کاپ‌کیک با کیک‌های خانگی با تزئینات ویژه یلدا یکی از دسرهای جدید در برگزاری شب یلدا به‌ویژه شب یلدای عروس است. برای تهیه این کیک می‌توانید از هر دستور پختی استفاده کنید. اما ایده‌های تزئین این کیک با رنگ‌های سبز و قرمز می‌تواند تم یلدایی به آن بدهد. در ادامه چند ایده برای تزئین کیک و کاپ کیک به‌عنوان یکی از دسرهای شب یلدای عروس آورده شده است.

کیک و کاپ کیک هندوانه ای برای شب یلدا

تزیین هندوانه شب یلدا

ژله شب یلدا قالبی

تزیین هندوانه شب یلدا

تزئین ژله و دسر شب یلدا

درهمین رابطه ببینید : مراسم شب یلدا برای تازه عروس و هدایای مناسب عروس

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.