صبحانه فردای روز عروسی برای عروس و داماد، آداب و رسوم و ایده

اولین صبحانه عروس و داماد

اگرچه ممکن است به‌دلیل فعالیت‌های زیاد شب عروسی، صبح روز بعد انرژی کافی برای بیدار شدن اول وقت برای صرف یک صبحانه مفصل را نداشته باشید، اما بهتر است این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید چراکه صبحانه اولین روز زندگی مشترکتان قطعاً وعده ای خاص و به یادماندنی است که مجدداً تکرار نخواهد شد.
بنابراین بهتر است، از قبل برای این وعده برنامه‌ریزی کنیدد تا با صبحانه ای کامل و مغذی، صبح روز اول زندگی مشترکان را به بهترین شکل رقم بزنید.

صبحانه ای جذاب برای صبح روز بعد از عروسی

صبح بعد از زفاف

سرو صبحانه توسط مادر عروس در اولین روز زندگی مشترک عروس و داماد، یکی از رسم و رسومات ایرانی‌ها است، که امروزه نیز بسیاری از اقوام ایرانی در برخی از مناطق به این رسم پایبند هستند. در این مراسم مادر عروس با سینی حاوی صبحانه کامل و مقوی، صبح روز بعد از مراسم عروسی به منزل دختر و دامادش می‌رود. فرغ از این رسم و رسومات، معمولاً نو عروسان ترجیح می‌دهند که اولین روز زندگی مشترکشان را با سرو یک صبحانه دونفره عالی شروع کنند. در این مقاله در مورد رسم اولین صبحانه عروس و داماد توضیحاتی ارائه شده است. با ما همراه باشید.

اولین صبحانه زندگی مشترک:

محتوای سرو شده در صبحانه روز بعد از مراسم عروسی کاملاً سلیقه‌ای است اما بیشتر حاوی غذاهای با طبع گرم می‌باشد. مثلاً نیمرو و املت و تخم مرغ آب پز، کره و پنیر و گردو ، خامه و ارده شیره یا ارده حلوا ، عسل و مربا، آبمیوه و چای، حلیم و عدسی، فرنی و شله زرد و حتی کله پاچه، خیار و گوجه ، کیک و شیرینی و میوه و البته کاچی که در خیلی از نقاط کشور به خصوص در بین اقوام ترک زبان مرسوم است، گزینه‌های مناسبی برای صبحانه عروس ایرانی هستند.

صبحانه عروس ایرانی

صبح زفاف چه باید کرد

البته لازم به ذکر است که درصورت خستگی زیاد عروس و داماد و خانواده‌هایشان می‌توان از صبحانه فردای روز عروسی و زفاف صرف نظر کرد و لزومی ندارد که حتماً خانواده‌ها به خصوص مادر عروس برای تهیه صبحانه خودش را به زحمت بیاندازد، به خصوص اگر مسافت بین خانه نوعروس و داماد با مادر عروس زیاد باشد. به‌علاوه از آنجایی‌که معمولاً یخچال نوعروس با انواع و اقسام خوراکی‌ها پر شده است، نیازی به اقدامات تجملاتی برای به‌جا آوردن این رسم نیست.

اولین صبحانه زندگی مشترک

کاچی برای عروس

این نکته را هم باید در نظر گرفت که زوج جوان به احتمال زیاد صبح بعد از زفاف  خسته بوده و به خواب و استراحت طولانی‌تری احتیاج دارند و ممکن است بیدار شدن زودهنگام در صبح روز بعد از مراسم عروسی برایشان چندان خوشایند نباشد.

بنابراین حتی اگر مادر عروس خانم زحمت صبحانه اولین روز زندگی مشترک دختر و دامادش را نکشد، عروس و داماد می‌توانند پس از استراحت کافی، خودشان صبحانه‌ای مقوی و گرم  آماده و نوش‌جان کنند، زیرا این صبحانه قطعاً خاطره‌انگیزترین وعده زندگی مشترکشان خواهد بود.

صبحانه روز بعد از عروسی

همچنین ببینید : 12 نکته مهم برای داشتن رابطه عاشقانه سالم و پایدار

اهمیت صبحانه

صبحانه را می‌توان مهم‌ترین وعده غذایی دانست. هم در اسلام و هم در علم پزشکی به خوردن صبحانه مغذی و سالم تاکید شده است زیرا صبحانه تاثیر به‌سزایی بر فعالیت و عملکرد مغز، تناسب اندام، افزایش مهارت یادگیری و قدرت تمرکز (به ویژه در کودکان) و بسیاری از موارد دیگر دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این وعده، نقش آن در بهبود سوخت و ساز بدن است. ازطرف دیگر صبحانه مانع پرخوری در طول روز می‌شود و انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌کند. این وعده حافظه را تقویت و غلظت خون را کنترل می‌کند و به‌طورکلی تاثیر روانی مثبتی به‌جا می گذارد.

صبحانه صبح عروسی

 

کاچی، صبحانه‌ای محبوب و مقوی برای فردای روز عروسی:

کاچی یکی از دسرهای مغذی ایرانی است که  برای بانوان در فردای شب عروسی و همچنین هنگام بارداری بسیار مفید است. بسیاری از کارشناسان تغذیه معتقدند که کاچی بهترین صبحانه برای نوعروسان و خانم‌هایی است که به‌تازگی زایمان کرده‌اند.

کاچی صبحانه فردای روز عروسی

کاچی از پیشینه تاریخی جالبی برخوردار است. گفته می‌شود در زمان قاجار کاچی را با کله قند سفره عقد تهیه می‌کردند. در آذربایجان و مناطق آذری زبان، کاچی بسیار محبوب بوده و به آن قویماق هم می‌گویند. در ارومیه به دلیل استفاده از شیره انگور در کاچی، به آن دوشاب نیز می‌گویند. کرمانی‌ها نیز از پودر چهارمغز برای درست کردن کاچی استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای درست کردن کاچی شامل: آرد، شکر، کره، روغن، گلاب و زعفران است.

نحوه تزئین کاچی برای عروس:

به‌طورکلی تزئین دسر علاوه بر زیباتر شدن آن، تاثیر به‌سزایی در دلپذیرتر شدن آن دارد. تزئین کاچی برای صبحانه عروس ایرانی تفاوت چندانی با سایر تزئینات ندارد برای تزئین کاچی معمولاً از تزئینات مختص دسرها یا پودینگ‌های ایرانی مانند غنچه گل محمدی خشک شده، پودر نارگیل، پودر دارچین، کنجد و انواع مغزها مانند مغز بادام، پسته، گردو و … استفاده می‌شود.

توصیه می‌شود به جهت رنگ ارغوانی غنچه گل محمدی که زیبایی خاصی در کنار رنگ زرد دسر ایجاد می‌کند، استفاده کنید. به جای مغز بادام و پسته نیز می‌توانید از خلال بادام و پسته استفاده کنید. ظرف سرو دسر نیز در زیبایی آن تاثیرگذار است. بنابراین اگر قصد دارید برای عروستان کاچی بپزید، بهتر است آن را در ظرف زیبا و شکیلی مانند ظروف چینی با طرح‌های سنتی یا ظروف مسی سرو کنید.

جهت تزئین ابتدا دسر را در ظرف سرو ریخته و منتظر بمانید از حرارت بیوفتد و سطح دسر ببندد. سپس با مواد دلخواهتان اقدام به نزئین آن نمائید، در صورتیکه دسر از حرارت نیوفتاده نباشد، مغزها و پودر نارگیل و بادام در دسر غوطه ور می‌شوند و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

تزئین کاچی عروس صبحانه عروس ایرانی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏