نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

حفظ رابطه جنسی سالم و رضایت‌بخش بین زن و شوهر در طول زندگی مشترک کار ساده‌ای نیست. معمولاً زوجین در مقاطعی از زندگی مشترک درگیر موضوعات روتین و مشغله‌های روزمره زندگی می‌شوند. رسیدگی به بچه‌ها و مشغله‌های کاری و حفظ نشاط و هیجان در رابطه جنسی زناشویی به‌طور همزمان، ممکن است تا حدودی شرایط سختی را برای زوجین ایجاد کند که نیازمند رسیدگی و توجه از سمت هردوی آنهاست.

رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

بااین‌وجود، هرچقدر حفظ یک رابطه جنسی رضایت‌بخش و سالم سخت باشد، نباید از آن غافل شد. رابطه جنسی خوب منجر به نزدیکی و صمیمیت بیشتر زن و شوهر می‌شود و به رابطه و زندگی مشترک عمق بیشتری می‌بخشد. خوشبختانه نکات و تکنیک‌هایی وجود دارند که به زوجین در حفظ اشتیاق و لذت جنسی در طول زندگی مشترک کمک می‌کند.

درهمین رابطه ببینید : سوالات جنسی قبل از ازدواج

در ادامه نکاتی که به حفظ رابطه جنسی سالم و لذت‌بخش کمک می‌کند، آورده شده است.

نشانه‌های سکس سالم در زندگی مشترک:

سکس یالم و رضایت بخش در زندگی مشترک

شاید بسیاری از ما با نشانه‌های سکس سالم و رضایت‌بخش آشنایی کافی نداشته باشیم. ممکن است رابطه جنسی در زندگی مشترک برخی از زوجین تنها به‌یک‌بار در ماه محدود شود و  دو طرف مشکلی در این باره نداشته باشند.

نکته قابل‌توجه این است که تعریف کلی از یک رابطه جنسی سالم وجود ندارد و تعریف سکس سالم برای هر زوجی متناسب با خواسته‌ها و نیازهایشان تعریف می‌شود. چیزی که در یک سکس سالم اهمیت دارد این است که شما و همسرتان از نوع رابطه‌تان رضایت داشته باشید و به خواسته‌هایتان در رابطه جنسی برآورده شود.

تنها رمز یک سکس خوب، رضایت و لذت دوطرفه است. بنابراین از خودتان بپرسید آیا من از رابطه جنسی‌ام رضایت کامل دارم؟ اگر جواب‌تان مثبت است، بنابراین شما در مسیر درستی قرار دارید. اگر جوابتان منفی است، از خودتان بپرسید چه‌کاری می‌توانید برای بهبود سکس در زندگی مشترک‌تان انجام دهید.

اگر شما و همسرتان احساس می‌کنید رابطه جنسیتان در مسیر درستی قرار ندارد، نگران نباشید. به عقیده بسیاری از سکس‌تراپیست های معتبر، هیچ نوع مشکل جنسی وجود ندارد که با مهربانی و آموزش‌های جنسی صحیح درمان نشود.

نکات کاربردی برای داشتن سکس سالم و لذت‌بخش در طول زندگی مشترک:

سکس سالم و لذت بخش در طول زندگی مشترک

  1. گفتگوکردن زن و شوهر در طول زندگی مشترک در مورد انتظاراتشان از رابطه جنسی.

در طول زندگی مشترک در مورد گفتگوی دوطرفه اولین روش برای شناخت نیازها و خواسته‌های جنسی زن و شوهر از یکدیگر است. با همسرتان در مورد توقعات و علایق خود در رابطه جنسی صحبت کنید، در مورد دفعات سکس، نحوه انجام آن، مکان موردعلاقه‌تان برای برقراری رابطه جنسی و حتی در مورد  نحوه تحریک شدن و  از بین رفتن حس برانگیختگی جنسی، صحبت کنید.

بسیاری از زوجین از صحبت کردن در مورد خواسته‌ها و مشکلاتشان در رابطه جنسی امتناع می‌کنند؛ زیرا نمی‌خواهند همسرشان را ناراحت کنند یا او را بیازارند. اما به یاد داشته باشید، تا زمانی که در مورد مشکلاتتان آشکارا گفتگو نکنید، نمی‌توانید راه‌حل مناسبی برای برطرف کردن آنها پیدا کنید.

بسیاری از سکس‌تراپیست‌ها معتقدند که نباید در مورد سکس و مشکلات رابطه جنسی در تخت خواب و به هنگام سکس گفتگو کرد.

  1. در مورد رابطه جنسی زناشویی، آموزش‌های لازم را ببینید.

قبل از این‌که در مورد علایق و خواسته‌هایتان در سکس با همسرتان صحبت کنید، ابتدا خودتان و نیازهایتان را به‌درستی بشناسید. به‌عنوان‌مثال باید بدانید از انجام چه‌کارهایی در طول رابطه جنسی لذت می‌برید و انجام چه‌کارهایی برایتان لذت‌بخش نیست. به همراه همسرتان در کلاس‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزش مسائل جنسی شرکت کنید. لمس کردن نقاط حساس در طول سکس مرحله مهمی است، بنابراین باید در مورد نحوه انجام صحیح آن با همسرتان صحبت کنید. می‌توانید صفحات اجتماعی سکسولوژیست‌های معتبر و سرشناس را دنبال کنید و از نکاتی که در مورد رابطه جنسی سالم و بانشاط به اشتراک می‌گذارند، استفاده کنید.

  1. در رابطه جنسی خودتان و همسرتان را قضاوت نکنید.

یکی از شروط داشتن سکس رضایت‌بخش و سالم، احساس امنیت زوجین در طول برقراری رابطه جنسی است. زن و شوهر باید در طول رابطه جنسی، خود واقعیشان باشند و خواسته‌ها و نیازهایشان را سانسور نکنند. برای دستیابی به این هدف، نباید خودتان و یا همسرتان را قضاوت کنید. روش‌های بسیاری برای انجام سکس وجود دارد اما شما باید به‌جای قضاوت کردن در مورد نحوه انجام سکس، روی نیازها و خواسته‌های خودتان تمرکز کنید.

  1. اگر رابطه جنسی‌تان به‌خوبی پیش نمی‌رود، خود و همسرتان را سرزنش نکنید، بروز مشکلات جنسی در زندگی مشترک امری طبیعی است و بسیاری از زوجین در مقطعی از زندگی با آن مواجه خواهند شد.

وجود مشکل در رابطه جنسی هیچ ارتباطی با میزان علاقه و تعهد آنها به یکدیگر ندارد. شما باید روش‌های مختلف را برای رسیدن به یک سکس رضایت‌بخش امتحان کنید تا در نهایت اوج لذت جنسی را با یکدیگر تجربه کنید. این احساس به‌طور ناگهانی و در کوتاه‌مدت ایجاد نخواهد شد بلکه با تمرین و آموزش کافی قابل‌دستیابی است.

  1. درصورتی‌که می‌خواهید رابطه جنسی‌تان را بهبود ببخشید به متخصص سکسولوژی مراجعه کنید.

اگر از رابطه جنسی در زندگی مشترک‌تان احساس رضایت کافی ندارید، نگران نباشید. ازآنجایی‌که بسیاری از ما در فرهنگی رشد کرده‌ایم که آموزش‌های لازم در مورد رابطه جنسی خوب و سالم نادیده گرفته‌شده است، تقریباً تمام زوجین به‌نوعی در طول زندگی مشترکشان، مشکلات سکسی را تجربه خواهند کرد.

اگر مشکلات جنسی شما و همسرتان با روش‌های گفته‌شده و صحبت کردن حل نشد، بهتر است که با یک سکس‌تراپیست یا سکسولوژیست مشاوره کنید. وجود مشکلات جنسی در رابطه زناشویی کاملاً طبیعی و نرمال است اما چشم‌پوشی کردن و نادیده گرفتن آن توصیه نمی‌شود. در بسیاری از موارد عدم رضایت از رابطه جنسی با آموزش‌های جنسی حل می‌شود. بنابراین بهتر است برای یادگیری این آموزش‌ها به سکسولوژیست معتبر مراجعه کنید.

چگونه می‌توانیم رابطه جنسی پرشور و لذت‌بخش را در طول زندگی مشترک حفظ کنیم؟

رابطه جنسی پرشور و لذت‌بخش

ممکن است شما و همسرتان هر دو شاغل و دارای فرزند یا فرزندانی باشید. پس از گذراندن ساعات کاری پرمشغله و بازگشت به خانه، نوبت رسیدگی به فرزندان و انجام کارهای شخصی و امورات مربوط به نظافت خانه است. پس از انجام تمامی این کارها احتمالاً در پایان روز چه ازنظر جسمی و چه ازنظر روحی احساس خستگی خواهید کرد و در آخر هفته هم ممکن است کار خاصی پیش بیاید که نتوانید به‌اندازه کافی برای یکدیگر وقت بگذارید.

همچنین ببینید : شب اول ازدواج

  • داشتن برنامه منظم هفتگی برای انجام سکس: فراموش نکنید که رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک‌تان است و باید آن را در اولویت همه کارهایتان قرار دهید. به‌عنوان‌مثال اگر رابطه جنسیتان تنها یک‌بار و به آخر هفته محدود می‌شود، باید راه‌حل مناسبی پیدا کنید و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای انجام سکس در طول هفته داشته باشید. به‌عنوان‌مثال روزهای خاصی را به انجام سکس اختصاص دهید و حتی اگر در آن روز کار دیگری داشتید یا خسته بودید، خود را ملزم به پیروی از برنامه چیده شده کنید. بعد از مدتی، نتیجه را خواهید دید و متوجه خواهید شد که این برنامه به روتین زندگی‌تان تبدیل‌شده است. حتی می‌توانید هرچند وقت یک‌بار روزهای تعیین‌شده برای انجام سکس را تغییر دهید.
  • ابراز نیازهای جنسی در طول زندگی مشترک: همواره در طول زندگی مشترک احساس نیاز به سکس را ابراز کنید و اجازه دهید که همسرتان این نیاز را از سمت شما حس کند.
  • تعریف‌کردن از عملکرد همسرتان در طول سکس: از توانمندی‌های جنسی همسرتان در حین سکس تعریف و تمجید کنید. ابراز علاقه در طول سکس بسیار مهم است. پس از اتمام سکس نیز به‌خاطر داشتن رابطه جنسی لذت‌بخش و تلاش برای رساندن شما به اوج لذت جنسی از همسرتان تشکر کنید.
  • حفظ تنوع در رابطه جنسی و بالا بردن اعتماد به نفس جنسی: هیجانات دوران آشنایی و نامزدی و اوایل ازدواج‌، اگرچه در زمان خود بسیار لذت‌بخش هستند اما باید آنها را در ادامه با تصمیمات هدفمند دیگری جایگزین کنید و رابطه جنسی پرشور و لذت‌بخش را در اولویت قرار دهید. سعی کنید. احساس جذابیت سکسی را در خودتان زنده نگه‌دارید و همواره روش‌های مختلفی را برای حفظ تنوع در سکس امتحان کنید.
  • امتحان کردن روش‌های مختلف برای تحریک جنسی و جذب همسر: معمولاً زوجین در رابطه جنسی انتظار دارند همسرشان فوراً تحریک‌شده و جذب آنها شود، این موضوع در کوتاه‌مدت و مخصوصاً اوایل ازدواج قابل‌اجرا است اما در بلندمدت و گذشت چند سال از زندگی مشترک، داشتن این انتظار منطقی نخواهد بود و طبیعی است که برای تحریک یکدیگر، باید روش‌های متعددی را امتحان و اجرا کنید. خانم‌ها اغلب به‌طور ذهنی و روانی تحریک می‌شوند. بنابراین باید روش‌های برانگیخته کردن خود را بشناسید. برای شناخت نحوه تحریک جنسی خانم‌ها، چه ازلحاظ روانی و چه جسمی، باید روش‌های مختلفی را امتحان کرد. خواندن رمان‌های عاشقانه، استفاده از ابزارهای جنسی، پوزیشن‌های متفاوت در سکس و هر عامل دیگری می‌تواند در میزان تحریک‌پذیری جنسی خانم‌ها و داشتن یک رابطه جنسی پرشور تأثیرگذار باشد.
  • فعال بودن در رابطه جنسی: همسرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند؛ بنابراین هر آنچه از یک سکس رضایت‌بخش انتظار دارید با او در میان بگذارید و در طول سکس به‌جای واگذاری تمام وظایف به همسرتان، فعال باشید و در لذت بردن از رابطه جنسی سهم داشته باشید.
  • استفاده از اینترنت برای یادگیری مسائل جنسی: اگر خجالتی هستید، سوالات جنسی خود را گوگل کنید و از مشاوره‌های صفحات معتبر اینترنتی کمک بگیرید.
  • کنار گذاشتن احساس شرم در مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی: اگر ایده جدیدی برای هیجان‌انگیزتر شدن سکس به ذهن‌تان رسید؛ با همسرتان در میان بگذارید و از بیان کردن آنها احساس شرم و خجالت نکنید. هر چه بیشتر در مورد خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌تان با همسرتان صحبت کنید، احساس راحتی و صمیمیت بینتان بیشتر می‌شود و به‌مرور متوجه بهبود کیفیت سکس در زندگی‌تان خواهید شد.

رابطه جنسی در زندگی مشترک

یکی از اهداف ازدواج، داشتن یک رابطه دوستی صمیمی و رابطه جنسی سالم و امن است. مهم‌ترین عامل ادامه زندگی مشترک و مستحکم‌تر شدن پیوند زناشویی‌تان حفظ این رابطه جنسی باکیفیت و مداوم است. بنابراین اجازه ندهید زندگی مشترکتان فقط به کار و تربیت بچه‌ها محدود شود و دغدغه‌ها و مشغله‌های زندگی، تعداد دفعات و یا کیفیت سکس با همسرتان را تحت تأثیر قرار دهد.

به خاطر داشته باشید رابطه جنسی باید همیشه در اولویت باشد. به‌عبارت‌دیگر همان‌طور که نیازهای اولیه مانند غذا خوردن، خوابیدن و نظافت شخصی بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی مشترک هستند، لذت بردن از سکس نیز باید جایگاه خود را داشته باشد. هیچ مشغله و درگیری ذهنی باعث نمی‌شود که دوش گرفتن یا غذا خوردن را فراموش کنید، بنابراین دلیلی برای نادیده گرفتن اهمیت سکس و لذت بردن از یک رابطه جنسی سالم وجود ندارد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آیا می شود در ماه محرم ازدواج کرد
مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.