برگزاری یک مراسم عروسی مجلل و تشریفاتی

روز عروسی شما یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی شما است. بنابراین ارزشش را دارد که مراسم عروسیتان را به شکل مجلل و تشریفاتی‌تری برگزار کنید. به‌عبارت‌دیگر تا حدودی تجملاتی بودن برگزاری چنین روز مهمی می‌تواند در خاطره‌انگیزتر شدن آن نقش به‌سزایی داشته باشد. در این مقاله ما برای شما 28 ایده برای عروسی مجلل و تشریفاتی قرار دادیم پس با ما همراه باشید

شروع فصل جدیدی از زندگی به عنوان یک فرد متاهل، نقطه عطفی در زندگی همه زوج‌های جوان است، بنابراین طبیعی است که بخواهید مراسم عروسیتان به بهترین نحو برگزار شود و به‌عبارتی شکوه و زیبایی مراسم بیانگر میزان عشق شما به همسرتان باشد.

مراسم عروسی مجلل و تشریفاتی

 

تفاوت یک مراسم عروسی مجلل، تشریفاتی و پرزرق‌وبرق با مراسم‌های کوچک، خیره‌کنندگی و جذابیت بی‌حد و اندازه آن است. زیرا در چنین مراسمی سعی می‌شود همه چیز به بهترین شکل و در عالی‌ترین سطح برگزار شود.

البته تالارهای مجلل و باغ تالارهای سبز با مناظر زیبا بهترین مکان برای برگزاری و میزبانی از عروسی‌های پرزرق‌و برق و تشریفاتی هستند؛ به‌خصوص اگر تالار یا باغ تالار مورد نظرتان به شما اجازه اعمال سلیقه شخصی برای تغییر دکوراسیون و تزئینات سالن را بدهد.

در این مقاله 27 ایده برای برگزاری یک مراسم عروسی به شکل بسیار مجلل و تشریفاتی آورده شده است. بنابراین اگر به‌دنبال برگزاری چنین مراسمی هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  1. ایده برای عروسی، کارت عروسی دیجیتال

کارت دعوت عروسی دیجیتال

از مواردی که این روزها برای دعوت از مهمانان برای مراسم‌ها و جشن‌های عقد و عروسی بسیار ترند شده است. کارت عروسی دیجیتال می‎‌باشد. این ایده از این جهت که بسیار نحوه دعوت مهمانان را راحت کرده است مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به زیبایی آن بسیار استفاده قرار می‌گیرد.

در این رابطه ببینید: ساخت کارت دعوت عروسی آنلاین و کلیپ کارت دعوت

  1. ساخت کلیپ دعوت عروسیکلیپ دعوت عروسی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری مراسمی باشکوه و بی‌نقص استفاده از کلیپ دعوت عروسی می‌باشد، قبل از مراسم عروسی و نحوه دعوت شما نیز به اندازه برگزاری مراسم حائز اهمیت است و شما عزیزان می‌بایست برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

  1. انتخاب لباس عروسی زیبا که در آن بدرخشید:

لباس عروس کارشده برای عروسی مجلل

 

با انتخاب یک لباس پرزرق‌وبرق و کارشده، هنگام ورود به سالن تالار چشم تمام حضار را به‌خود خیره کنید. لباس عروس دنباله‌دار با تور بلند می‌تواند استایلتان دراماتیک‌تر و تجملاتی‌تر جلوه دهد. استفاده از جواهرات، تاج و اکسسوری‌های مجلل و براق نیز ظاهرتان را بی‌نظیرتر خواهد کرد.

  1. اکسسوری‌های مرواریدی برای یک مراسم عروسی مجلل و تشریفاتی:

ایده های جذاب برای یک مراسم عروسی شیک و لاکچری

 

اگر می‌خواهید استایل تجملاتی‌تری در مراسم عروسیتان داشته باشید، کیف و کفش و اکسسوری‌های مرواریدی انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند. تزئینات مرواریدی ظاهری شیک و تجملاتی به شما می‎‌دهند و زیبایی لباس عروستان را تکمیل خواهد کرد. می‌توانید از اکسسوری‌هایی مانند گوشواره و کیف مرواریدی برای چشم‌نوازتر شدن ظاهر نهایی‌تان استفاده کنید.

  1. میکاپ زیبا و فریبنده:

آرایش عروس شیک و مجلل

برای نشان دادن کاراکتر خود و تکمیل استایل روز عروسیتان باید سراغ میکاپی جسورانه و بولد بروید. بهتر است برای آرایش پوست صورت و داشتن چهره‌ای درخشان از کرم پودر و برانزر مایع و هایلایتراستفاده کنید. آرایش دودی چشم‌ها، استفاده از مژه مصنوعی و رژلب مات با ماندگاری بالا می‌توانند ظاهرتان را فریبنده‌تر از قبل کنند.

در این رابطه ببینید: رژلب با ماندگاری بالا برای مهمانی و عروس

  1. شینیون زیبای موی عروس:

ایده شینیون مو برای عروسی باشکوه

وقتی نوبت به انتخاب مدل شینیون مو می‌رسد، مدل‌های صاف و براق یا گوجه‌ای ساده برای یک مراسم عروسی تجملاتی و مجلل مناسب به‌نظر نمی‌رسد. شینیون‌های نامرتب با سنجاق سر یا ریسه‌های براق و شکیل انتخاب بهتری بوده و جلوه سلطنتی‌تری ایجاد خواهد کرد. مدل موی باز برای لباس‌های دکلته گزینه بی‌نظیری است.

  1. دسته گل عروس آبشاری انتخابی مناسب برای عروسی‌های مجلل:

دسته گل عروس برای عروسی های تجملاتی

 

مهم‌ترین فاکتوردر مورد دسته گل عروس در عروسی‌های تشریفاتی، استفاده از گل‌های طبیعی، تازه و شاداب است. با انتخاب یک دست گل آبشاری در روز عروسیتان مانند یک پرنسس واقعی خواهید درخشید. گل ارکیده و رز زیباترین گل‌ها برای داشتن یک دسته گل آبشاری، زیبا و مجلل هستند.

  1. پیراهن طلایی برای ساقدوش‌های عروس:

ساقدوش عروس در مراسم های تشریفاتی

 

با انتخاب لباس‌های طلایی رنگ برای ساقدوش‌ها کاری کنید که آنها نیز در کنار شما زیبا به‌نظر رسیده و بدرخشند. رنگ‌های شامپاینی به هر رنگ پوستی می‌آیند و حتی با تم عروسی مجلل و تشریفاتی نیز هماهنگ هستند. مدل‌های پیراهن دنباله‌دار زیبایی این رنگ را تکمیل خواهند کرد.

  1. کت سفید انتخابی شیک برای استایل داماد:

ایده برای برگزاری مراسم عروسی مجلل

 

اگر می‌خواهید مراسم عروسی مجلل و تشریفاتی‌تری داشته باشید، انتخاب استایل سفید و مشکی برای داماد می‌تواند ایده خوبی باشد. ست کردن کت سفید با یک کراوات و دستمال جیبی مشکی تضاد زیبایی در استایل داماد ایجاد خواهد کرد. برای تکمیل این استایل شیک و مجلل، یک جفت کفش مشکی چرم براق گزینه بسیار مناسبی است.

  1. برگزاری مراسم عقد در یک سالن عقد مجلل و تشریفاتی:

مراسم عروسی تشریفاتی

برای گفتن “بله” مانند یک پرنسس، بهتر است که یک عمارت زیبا و مجلل را برای برگزاری مراسم عقدتان انتخاب کنید. نه‌تنها فضای درونی و دکوراسیون چشم‌نواز و مجلل سالن‌ها و عمارت‌های عقد و عروسی برای برگزاری مجالس تشریفاتی امکانات بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد، بلکه نمای بیرونی زیبای آنها، پس‌زمینه مناسبی برای عکاسی در روز عقدتان خواهد بود.

  1. تزیین جایگاه عروس و داماد به سبک تجملاتی و تشریفاتی:

جایگاه عروس و داماد در عروسی های پرزرق و برق

جایگاه عروس و داماد در تالار یا باغ تالار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید دکوراسیون جایگاه عروس و داماد فوق العاده زیبا و به‌یادماندنی باشد، بهتر است آن را در باغ تالارو در فضای باز برگزار کنید تا بتوانید جایگاه را با گل و شاخ و برگ طبیعی تزئین نمائید. برای اینکه زیبایی جایگاه را دوچندان کنید، جایگاه خود را روی سکو و کمی بالاتر از سطح زمین درنظر بگیرید به‌طوری‌که گویی دنیا در دستان شما و همسرتان است. تزئین جایگاه عروس و داماد با استفاده از شمع‌آرایی نیز ایده بسیار شیک و بی‌نظیری است.

  1. تزئین و گل‌آرایی مسیر ورودی به تالار یا باغ تالار:

گل آرایی مراسم عروسی با شکوه

یک ایده جذاب برای تزئین مسیر ورودی عروس و داماد به تالار، گل‌آرایی مسیر با گل‌های تک‌رنگ تماماً سفید است. پراکنده کردن تعدادی گلبرگ در مسیر و استفاده از ترکیبی از گل‌های دلفینیوم و خرطومی در دو طرف ورودی به زیباتر شدن آن کمک می‌کند.

  1. استخدام یک گروه موسیقی حرفه‌ای لازمه یک عروسی مجلل و تشریفاتی:

عروسی تجملاتی

اجرای موسیقی آن هم موسیقی زنده بخش جدایی ناپذیر برگزاری مراسم عروسی به‌ویژه مراسم‌های تشریفاتی است. برای داشتن یک مراسم عروس رویایی یک گروه موسیقی بسیار حرفه‌ای با تجهیزات و ابزارآلات موسیقی پیشرفته را به‌خدمت بگیرید و در انتخاب موسیقی‌هایی که پخش می‌شود نیز وسواس و دقت زیادی به‌خرج دهید.

  1. تزئین میزان شام با ظروف و اکسسوری‌های شیک و لاکچری:

تزئین میز شام در مراسم عروسی مجلل

برای ایجاد حال‌وهوای گرم در مراسم، از رانر ابریشمی لطیف و زیبا در مرکز میزهای غذاخوری استفاده کنید. می‌تواند رانر را با گل‌های رز مینیاتوری صورتی و شمع‌های مخروطی تزئین کنید وی ک میز سرو شام فوق‌العاده کلاسیک و مجلل داشته باشید. معمولاً تالارهای مجلل از این اکسسوری‌ها برای تزئین میز شام استفاده می‌کنند و با برگزاری مراسمتان در این تالارها نیازی به نگرانی در این‌باره نیست.

  1. سرو شام عروسی همراه با نور شمع:

شمع آرایی در مراسم عروسی تشریفاتی

چه چیزی می‌تواند رمانتیک‌تر و عاشقانه‌تر از سرو شام با نور شمع در یک مراسم عروسی تشریفاتی و باشکوه باشد؟ با روشن کردن شمع‌های مخروطی روی میزهای پذیرایی، عمق و فضایی رویایی در زمان سرو شام ایجاد کنید. بهتر است پایه‌های شمعدان‌های کریستالی طلایی رنگ باشد، این رنگ جلوه و زیبایی سلطنتی به مراسمتان می‌بخشد.

درهمین رابطه ببینید : رزرو سالن عقد با شام

  1. سرو نوشیدنی و فینگرفود در مراسم عروسی:

پذیرایی در مراسم عروسی تجملاتی

امروزه بسیاری از تالارهای شیک و مجلل مجهز به کافی شاپ و سفره‌خانه سنتی هستند. لذا می‌توانید برای عصرانه از منوی نوشیدنی و فینگرفودهای آنها استفاده کنید تا تجربه حضور در عروسیتان برای مهمان‌ها بی‌نظیر و منحصربه‌فرد باشد.

  1. سرو یک شام ویژه با منوی سلف سرویس:

سرو شام در عروسی های تجملی و باشکوه

سرو یک شام ویژه با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و انواع سالاد و دسر به‌همراه منوی سلف سرویس، تجربه بی‌نظیری برای مهمانان خواهد بود و یکی از مشخصه‌های اصلی یک مراسم مدرن و مجلل لست.

  1. استفاده از ظروف و اکسسوری‌های خاص جهت سرو شام:

سرو شام در عروسی های تشریفاتی

یک ایده برای سرو شام مراسم عروسی استفاده از ظروف و اکسسوری‌های شیک و مدرن است. استفاده از ظروف طلایی که با سایر اجزای دکوراسیون میز پذیرایی همخوانی داشته باشد، ایده بسیار مناسبی است. رنگ‌های براق و شاینی مانند طلایی زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند. حتی می‌توانید کارد و چنگال را با بشقاب‌های طلایی و حلقه‌های دور دستمال ست کنید.

  1. تزئین سالن مراسم عروسی با شمعدان و لوسترهای کریستالی:

تزئینات سالن در عروسی های مجلل

چه مراسم عروسی مجلل خود را در تالار برگزار کنید چه در فضای سبز، وجود شمعدان و لوسترهای کریستالی، نه‌تنها نور ملایم و درخشش خاصی در فضا ایجاد می‌کنند، بلکه حال‌وهوای گرم و کلاسیکی نیز به دکوراسیون مراسمتان می‌بخشند. می‌توانید برای ایجاد رایحه‌ای خوش در فضای مراسم، شمعدان‌ها را با شاخه‌های یاس ترکیب کنید.

در این رابطه ببینید: تالارهای مجلل تهران

  1. استفاده از آویزهای گل در سالن محل برگزاری مراسم عروسی:

گل آرایی مراسم عروسی

علاوه بر لوستر، می‌توانید از آویزهای گل‌آرایی شده نیز برای تزئین سقف سالن استفاده کنید که عروسی شما را مجلل‌تر جلوه خواهند داد. با این کار می‌توانید فضای سبز را به فضای داخلی تالار پذیرایی بیاورید. این نوع دکوراسیون برای سالن‌هایی با سقف بلند بسیار مناسب است.

  1. گذاشتن گلدان‌های پایه بلند به همراه گل‌های زیبا روی میز پذیرایی:

تزئین میز شام عروسی به شیوه تجملاتی

بهتر است برای هماهنگی با شمعدان‌ها، گلدان‌های کریستالی با پایه طلایی بلند انتخاب کنید. پایه‌های طلایی درکنار گل‌های سفید دکوراسیون شیکی برای میز شام عروسی‌های تشریفاتی به‌حساب می‌آید. به‌علاوه پایه‌های بلند شمعدان و گلدان‌ها به مهمان‌ها اجازه می‌دهد تا در زمان صرف شام بتوانند رودرو با یکدیگر معاشرت کنند و مزاحمتی برای مهمانان دوطرف میز ایجاد نخواهد کرد.

  1. اختصاص یک میز مجزا به عروس و داماد:

میز شام عروس و داماد مجلل

 

یک میز کوچک دونفره زیبا، فضایی صمیمی و عاشقانه برای عروس و داماد ایجاد می‌کند. به‌علاوه اگر این میز را با شیوه‌های ذکر شده مانند گل‌آرایی و شمع‌آرایی تزئین کنید، مهمان‌ها در تمام طول مراسم به شما خیره خواهند بود.

  1. انتخاب دکوراسیون منوکروم سفید:

دکوراسیون منوکروم سفید برای عروسی تجملاتی

تزئین سالن و میز پذیرایی با پارچه سفید یک ایده لوکس برای برگزاری مراسم عروسی به سبک تشریفاتی است. با انتخاب این نوع دکوراسیون مهمانان احساس خواهند کرد که روی ابرها شناورند. به‌طورکلی دیزاین و دکوراسیون منوکروم یا تک‌رنگ سفید بسیار شیک و ترند هستند. به‌علاوه رنگ سفید هرگز از مد نمی‌افتد.

  1. استفاده از صندلی‌های شفاف:

میز و صندلی شیک در عروسی های باشکوه

برای برگزاری یک مراسم مجلل و مدرن؛ از اکسسوری و تزئینات اکریلیک استفاده کنید. صندلی‌های شیشه‌ای با هر نوع دکوراسیونی به‌راحتی ست می‌شوند و بسیار شیک و امروزی هستند. استفاده از گل‌ها به جای رانر پارچه‌اینیز ایده جذاب دیگری است که به میز شام یک منظره رؤیایی می‌بخشد. صندلی‌های شیشه‌ای یا شفاف به‌دلیل ایننکه فاقد رنگ هستند، فضا و سالن مراسم عروسی را بزرگتر نشان می‌دهند و با هر رنگی به راحتی ست می‌شوند.

  1. تزئین استیج رقص با ریسه‌هایی از لامپ‌های کوچک:

عروسی مجلل در فضای باز

رقص زیر منظره ستاره‌ای که ریسه‌های چراغانی با لامپ‌های کوچک ایجاد می‌کنند، بسیار رمانتیک و عاشقانه است. این نوع نورپردازی استیج رقص یا فضای برگزاری مراسم، شب عروسیتان را به یک شب پرستاره اسرارآمیز تبدیل می‌کند. استفاده از ریسه‌های چراغانی برای اسجاد یک آسمان ستاره‌ای مناسب مراسم‌هایی است که در فضای باز باغ تالارها برگزار می‌شوند.

  1. تزئین کیک عروسی چند طبقه با ارکیده‌های زیبا:

کیک عروسی تشریفاتی

کیک عروسی می‌تواند مانند یک بوم نقاشی باشد که با سلیقه خودتان می‌توانید آن را طراحی کنید. استفاده از یک کیک سفید که با گل‌های ارکیده و به‌صورت آبشاری دیزاین شده است، ایده بسیار شیک و مجللی برای عروسی‌های تشریفاتی است. هرچه تعداد طبقات کیک بیشتر باشد، پرزرق‌وبرق‌تر و تجملاتی‌تر به‌نظر می‌رسد.

  1. دعوت از سلبریتی‌ها در مراسم عروسی:

افراد خاص در عروسی های باشکوه

معمولاً عروسی‌های مجلل و تشریفاتی با حضور افراد خاص مانند سلبریتی‌ها ویژه و متمایز خواهد می‌شوند. لذا اگر با یکی تاز افراد سرشناس آشنا هستید می‌توانید از او برای شرکت در مراسم عروسیتان دعوت به‌عمل آورید.

  1. درنظر گرفتن هدیه یا گیفت برای مهمان‌ها:

گیفت عروسی تجملاتی

یکی از رسوماتی که معمولاً در عروسی‌های خارجی رایج است، اهدا گیفت توسط عروس و داماد به مهمانان است. این گیفت می‌تواند یک باکس کوچک شامل شمع، گل‌های طبیعی خشک‌شده، اکسسوری‌هایی که تم مراسمتان ست هستند و … باشد.

  1. انتخاب فونت متالیک برای کارت دعوت عروسی:

کارت دعوت برای عروسی تشریفاتی

کارت دعوت عروسی بهترین روش برای نشان دادن سلیقه و سبک مراسم عروسیتان به مهمان‌ها است. بنابراین برای آشنا کردن خانواده و دوستانتان با تم عروسی و ایجاد اشتیاق بیشتر در آنها برای شرکت در این مراسم، می‌توانید از کارت عروسی فانتزی و پلکسی و برای نوشتن متن کارت دعوتتان از فونت طلایی رنگ استفاده کنید.

امروزه ساخت کارت دعوت عروسی آنلاین و یا کلیپ کارت عروسی از محبوبیت بسیاری برخوردار است که می‌توانید برای سفارش و ساخت این نوع کارت دعوت عروسی کاملاً سلیقه شخصیتان را اعمال کنید

امیدواریم از این مقاله ایده عروسی لذت برده باشید / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️