قیمت عکاسی عروسی و فیلم‌ برداری عروسی و نکات مهم برای انتخاب عکس

تهرانپارس- بلوار شاهد ...
پاسداران - نبش بوستان ششم
تهران، باغستان، زرنان،...
جاده اصلی تهران به سمت...
تهرانسر – خیابان ۲۹ اص...
شهرک دریا، کنار‌گذر فت...
شهر قدس – خيابان 45 متری
نارمک، چهارراه سرسبز، ...
شهران - نرسیده به میدا...
نارمک - خیابان شهید ثا...
پاسداران - میدان هروی ...
خیابان فرشته
1 2 3 6

بدون اغراق عکاسی مراسم عروسی و همینطور فیلم برداری عروسی و ثبت لحظه‌لحظه این روز به‌یادماندنی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم است.

بالاخره بعد از ماه‌ها برنامه‌ریزی و سال‌ها رؤیاپردازی، روز عروسی‌تان فرارسیده و در چشم برهم زدنی به‌پایان می‌رسد و لحظه‌هایی که توسط عکاس ثبت‌شده‌اند، تنها یادگاری‌هایی هستند که خاطره‌های بهترین روز زندگی‌تان را جاودانه می‌کنند. حال شما ممکن است ثبت این لحظات را در یک باغ عکاسی انجام دهید یا یک فضای عمومی یا آتلیه عروس؛ به‌هرحال این یادگاری‌ها قرار است سالیان سال برای شما بماند.

هزینه و قیمت عکاسی عروسی در سال 1403 چقدر است؟

رنج قیمت عکاسی از مراسم عروسی، بر اساس پکیج ارائه‌شده توسط آتلیه عکاسی عروس تعیین می‌شود. به‌طورکلی دستمزد عکاس عروسی بین 4 تا 50 میلیون تومان متغیر است و میانگین قیمت عکاسی مراسم عروسی به شهر محل زندگی‌تان، تجربه و شهرت آتلیه یا عکاس مدنظرتان، آپشن‌های پکیج انتخابی‌تان (مانند عکس‌های فرمالیته و اسپرت، تعداد و ابعاد شاسی، تابلوی نوری، اجرای گالری در مراسم به‌صورت LED و …) بستگی دارد.

هنر عکاسی سبک‌ها و گرایش‌های متعددی دارد. عکاسی از طبیعت و فضای باز، عکاسی از لحظات دراماتیک، عکاسی مستند و عکاسی استایل و مدلینگ چند نمونه از سبک‌های این هنر دوست‌داشتنی هستند. عکاسی از مراسم عروسی نیز یک سبک متفاوت و منحصربه‌فرد است.

معمولاً هزینه‌های انواع عکاسی با یکدیگر متفاوت است و بر اساس تجربه عکاس و نیاز و تقاضای مشتری برآورد می‌شود. لازم به ذکر است که بالاتر بودن دستمزد یک عکاس لزوماً به معنی برتری کار او در مقایسه با سایر عکاسان نیست. معمولاً دستمزد اکثر عکاسان به‌طور سالانه افزایش می‌یابد. بنابراین هر چه تجربه و سابقه آنها بیشتر باشد، دستمزد پایه آنها نیز بیشتر خواهد بود.

پکیج عقد محضر

  • 8.000.000 تومان
  • عکاسی آتلیه و عکاسی در محضر
  • فیلمبرداری محضر full Hd
  • میکس فیلم و ساخت یک کلیپ
  • ده عدد عکس ۱۶x۲۱ با روتوش همراه با فایل
  • تحویل فایل اصلی تمام فیلم های گرفته شده
  • یک عدد شاسی 30×40

پکیج فرمالیته

  • 15.000.000 تومان
  • فیلمبرداری 4K
  • عکاسی باغ بیش از ۲۰۰ فریم عکس
  • عکاسی خبری
  • تصویربرداری هلیشات 4K
  • ساخت دو عدد کلیپ ۴تا۶ دقیقه
  • تحویل فایل اصلی تمام فیلمهای گرفته شده

عکاسی و فیلمبرداری جشن تولد

8.000.000 تومان
عکاسی جشن تولد
فیلمبرداری تولد در منزل
میکس فیلم تولد
ساخت کلیپ تولد حرفه ای

پکیج عکاسی ساعتی

  • 2.000.000 تومان
  • دو ساعت عکاس حرفه ای
  • دوربین حرفه ای همراه نورپردازی
  • عدم محدودیت تعداد عکس ها
  • تحویل فایل همه عکس ها
خدمات آتلیه عکاسیهزینه خدمات درسال  ۱۴۰۳
هزینه چاپ تصویر روی شاسی از 100 تا 500 هزار به ازای هرعکس ( بستگی به سایز عکس)
فیلم برداری و عکاسی بدون میکس از 10 میلیون تا 14 میلیون تومان
 قیمت فیلم برداری هلی‌شات بدون میکسبه ازای هربار بلند شدن از 500 تا 2 میلیون
دستمزد عکاسی بدون ادیت و روتوشاز 2 میلیون تا 4 میلیون تومان به ازای هر ساعت
هزینه ادیت و میکس فیلم عروسیبه ازای هر ساعت 2 الی 4 میلیون
قیمت ادیت و روتوش عکس به ازای 30 عدد 3 الی 5 میلیون

 

مشاهده بهترین آتلیه عکاسی عروس همراه با خدمات و قیمت در سایت تالارکده

 

قیمت عکاسی عروسی

روز عروسی سرشار از لحظات زیبا، آنی و گذرا است اما همین لحظات هستند که این روز را خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی می‌کنند. معمولاً عروس و داماد در مراسم عروسی‌شان، آن‌قدر غرق در خوشی و لذت هستند که نمی‌توانند احساس ناب تک‌تک این لحظات شیرین را تجربه کنند. درست همین‌جاست که نقش عکاس عروسی پررنگ و بااهمیت جلوه می‌کند. او با ثبت تمامی لحظات عروسی، این فرصت را فراهم می‌کند که حتی سال‌ها بعد از مراسم عروسی‌تان، به تماشای لحظه‌های شیرینی بنشینید که ممکن است در روز عروسی‌تان از آنها غافل شده باشید.

عکاسی مراسم عروسی

اگرچه عکاسی از مراسم عروسی یکی از ضروریات بوده و ممکن است صرف نظر کردن از آن با پشیمانی در سالهای دور همراه باشد. اما بدیهی است که استخدام یک عکاس حرفه‌ای و با تجربه، قیمت زیادی به همراه خواهد داشت. نرخ و دستمزد یک عکاس توسط عوامل متعددی تعیین می‌شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، میزان دستمزد هر عکاس متفاوت خواهد بود.

با وجود ماه ها و شاید حتی سال ها برنامه ریزی، روز عروسی شما زودگذر است. این روز پرسرعت و هیجان انگیز مانند طوفان تابستانی می گذرد. به خاطر همین زودگذر بودن است که استخدام یک عکاس یک ضرورت مطلق است. اما اگر یک عکس تنها هزار کلمه ارزش داشته باشد، یک لحظه ثبت شده و فیلم عروسی چقدر ارزش دارد؟

 

عکاسی مراسم عروسی

هزینه عکاسی مراسم عروسی و قیمت فیلم برداری عروسی به چه مواردی بستگی دارد؟

مدت‌زمان کاری عکاسی با دستمزد پایه 6 میلیون تومان، معمولاً 10- 12 ساعت است. شما درازای پرداخت این مبلغ خدماتی مانند دسترسی به گالری آنلاین عکس‌ها باقابلیت دانلود، عکس‌های نامزدی و ادیت و روتوش عکس‌ها دریافت خواهید کرد. بعلاوه بخشی از این هزینه به دستیار عکاس تعلق می‌گیرد.

اگر مایلید عکاس‌ عروسی‌تان در طول مدت برگزاری مراسم عروسی حاضر باشد، به ازای هر یک ساعت حضور در مراسم، تقریباً 500 هزار تومان مبلغ اضافی دریافت خواهد کرد. قیمت چاپ عکس‌ها و طراحی آلبوم نیز به تعداد عکس‌های انتخاب‌شده و طرح و ابعاد آلبوم بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال هقیمت زینه طراحی آلبوم 10 صفحه‌ای با ابعاد 80-40 و جلد چرمی، تقریباً 2 میلیون تومان می‌باشد.

هزینه عکاسی مراسم عروسی

امروزه به دلیل قیمت بالای برگزاری مراسم عروسی، برخی از زوجین تمایلی به چاپ عکس‌های مراسم عروسی‌شان ندارند و  ترجیح می‌دهند نسخه دیجیتال عکس‌ها را روی فلش مموری دریافت کنند. اگرچه این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، اما تصور کنید سال‌ها بعد از ازدواج‌تان برای تماشای عکس‌های مراسم عروسی به سراغ آلبوم‌تان می‌روید، در آن لحظه تنها چیزی که برایتان تداعی می‌شود، خاطرات شیرین آن روز است. بنابراین با اندکی تأمل شاید به این نتیجه برسید که چاپ عکس‌های مراسم عروسی‌تان، ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

هزینه عکاس و آتلیه عروس
فیلم‌ برداری عروسی پکیج جداگانه‌ای است که با پرداخت هزینه‌ای مجزا از هزینه عکاسی انجام می‌شود. عکاس‌ها و فیلم‌بردارها دو صنف متفاوت هستند، اگرچه گاهی برخی از زوج‌ها به‌صورت تیمی فعالیت می‌کنند به‌طوری‌که یکی از آنها عکاسی و دیگری فیلم‌ برداری عروسی را انجام می‌دهد.

قیمت فیلم‌ برداری عروسی تا حدودی کمتر از قیمت عکاسی مراسم عروسی است و درست مانند آن به عوامل متعددی مانند تعداد و نوع دوربین‌ها (دوربین K4، دوربین سوپر اسلو، دوربین‌های حرفه‌ای SLR و …)، تصویربرداری با استفاده از دستگاه هلی‌شات، مونتاژ و تدوین فیلم و … بستگی دارد. به‌طورکلی هزینه فیلم‌برداری از مراسم عروسی به همراه یک کلیپ 4 تا 6 دقیقه‌ای، تقریباً بین 3 تا 30 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

این اختلاف قیمت بر اساس فاکتورهای زیادی سنجیده می شود. مثلا بر اساس تعداد عکس هایی که سفارش می دهید، ابعاد تصاویر و نوع آلبومی که برای کارتان انتخاب میکنید متفاوت باشد. همچنین کیفیت دوربین ها و تعداد دوربین های فیلم برداری نیز در قیمت تمام شده عکاسی شما تاثیر گذار است.

از طرفی ممکن است بخواهید عکاسی خود را علاوه بر آتلیه عروس و تالار در یک باغ عکاسی نیز برگزار نمایید که علاوه بر ورودی هزینه های عکاس و رزرو تجهیزات و اکسسوری های لازم مثل هلی شات، کرین و … باعث افزایش قیمت و هزینه عکاسی عروسی شما می شود.

فیلم برداری عروسی

چه زمانی بهترین موقع برای بستن قرارداد با عکاس مراسم عروسی است؟

بهتر است گرفتن وقت آتلیه عروس و رزرو عکاس، عکاسی مراسم عروسی را در اولویت برنامه‌ریزی قبل از مراسم عروسی قرار دهید، به‌خصوص اگر عکاس خاص و معروفی را در نظر دارید، بهتر است هر چه زودتر جهت مذاکره با او اقدام کنید تا مطمئن شوید که در تقویم کاری او، روز برگزاری مراسم عروسی‌تان قبلاً توسط زوج دیگری رزرو نشده است.

عکاسی مراسم عروسی

چه معیارهایی برای انتخاب عکاس مراسم عروسی باید در نظر گرفت؟

عکاسی مراسم عروسی، هزینه زیادی را به زوجین تحمیل خواهد کرد. بنابراین قبل از عقد قرارداد با آتلیه عروس و عکاس مراسم عروسی‌تان، تمام جوانب را در نظر گرفته و سوابق و نمونه کارهای او را بررسی کنید.
یکی از معیارهای انتخاب عکاس برای مراسم عروسی، معرفی او توسط افراد معتمدی است که سابقه همکاری با او را داشته‌اند و از نتیجه کار راضی بوده‌اند. بنابراین برای پیدا کردن بهترین عکاس، علاوه برجست و جو و ملاقات حضوری با کاندیدهایتان، از تجربه دوستان و آشنایانتان نیز استفاده کنید.

فیلم برداری عروسی

روش دیگر برای اطمینان خاطر از تبحر و مهارت عکاسی مراسم عروسی، مشاهده نمونه کارهای او می‌باشد. توجه داشته باشید نمونه کارهای عکاس باید مطابق با نیاز شما باشد. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید برای مراسم عقد محضری خود عکاس انتخاب کنید، باید از او بخواهید تا نمونه کارهای عقد محضری خود را به شما نشان دهد. بدیهی است که مشاهده عکس‌هایی که در کنار ساحل یا طبیعت گرفته‌شده‌اند، معیار مناسبی برای سنجش کیفیت کار عکاس موردنظرتان نمی‌باشد. زیرا یک عکاس برای عکس‌برداری در فضای باز و عکس‌برداری در فضای بسته، به مهارت و تکنیک‌های متفاوتی نیاز دارد.

 

هزینه عکاسی عروسی

آیا می‌توانیم از آتلیه عکاسی مراسم عروسی تخفیف بگیریم؟

می‌توانید با عکاس عروسی‌تان برای تخفیف گرفتن مذاکره کنید. اما به‌طورمعمول نرخ عکاسی مراسم عروسی مقطوع است. ازآنجایی‌که عکاس‌ها پکیج‌هایی با آپشن‌های مختلف و در رنج‌های قیمتی متفاوت ارائه می‌دهند، فرصت چانه‌زنی و تخفیف گرفتن را از مشتریان خود می‌گیرند. هزینه این پکیج‌ها با توجه به نرم‌افزارهای ادیت عکس، تجهیزات عکس‌برداری، مجوزها و … تعیین می‌شود. عکاسان معتقدند سودی که بابت خدماتشان می‌گیرند کاملاً منصفانه است. بنابراین تمایلی به مذاکره با مشتری برای تخفیف دادن ندارند. البته برخی از عکاسان قبل از آغاز همکاری با توجه به بودجه عروس و داماد، خدمات و پکیج پیشنهادی خود را به آنها ارائه می‌دهند.

عکاسی مراسم عروسی

نحوه پرداخت دستمزد عکاسی مراسم عروسی به چه صورت است؟

نحوه پرداخت هزینه فیلم برداری و عکاسی مراسم عروسی، به مفاد قرارداد شما و عکاس مراسم عروسی‌تان بستگی دارد. اما به‌طورمعمول مبلغ توافق شده در سه مرحله و در اقساط دو یا سه ماهه پرداخت خواهد شد. اولین بخش دستمزد عکاس در زمان عقد قرارداد و پیش از شروع کار و به‌عنوان بیعانه پرداخت می‌شود. پرداخت بیعانه همکاری شما و عکاس را در تاریخ تعیین‌شده تضمین می‌کند. پرداخت دومین قسط نیز قبل از مراسم عروسی صورت می‌گیرد و درنهایت قسط آخر پس از اتمام کار و آماده شدن عکس‌ها و هنگام تحویل گرفتن آنها پرداخت می‌شود.

حرف آخر

همیشه زودتر و جلوتر از مراسم عروسی‌تان عکاس عروسی خود را رزرو کنید؛ به‌خصوص اگر عکاس خاصی مدنظرتان است اگر واقعاً می‌خواهید در این خصوص به مشکل نخورید حداقل ۱۰ ماه قبل از مراسم کارهای رزرو عکاس و محل عکس‌برداری را مشخص و رزرو کنید

لینک‌های مفید

نظرات کاربران