جشنواره رمضان

تشریفات مراسم عقد/ لیست کارها و وظایف خانواده ها

یکی از مراسم مهم قبل از برگزاری عروسی تشریفات مراسم عقد است. این مراسم چون اولین برخورد رسمی دو خانواده و نزدیک ترین اقوام و فامیل دو طرف با یکدیگر است از اهمیت زیادی برخوردار است و خانواده ها سعی دارند در شیک ترین حالت ممکن این مراسم را برگزار نمایند.

رزرو سالن عقد همراه با تشریفات مدرن و به روز

پیشنهادات تالارکده

تشریفات مراسم عقد

تشریفات مراسم عقد/ وظایف خانواده ها در مراسم عقد و عقد محضری

بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند ابتدا مراسم عقد را برگزار کرده و مدتی بعد عروسی بگیرند و بعضی دیگر نیز دوست دارند مراسم عقد و عروسی شان یکی باشد. در هر صورت برگزاری مراسم عقد، تشریفات و رسم و رسوم خود را دارد و برای هر چه بهتر برگزار کردن آن باید نکات لازم را در نظر گرفته و تمهیدات لازم را اندیشیده باشید.

یک مراسم لاکچری و تشریفاتی برای عقد و نامزدی

مهمترین دغدغه عروس و داماد و خانواده های آنان مخصوصاً خانواده عروس دیزاین و طراحی سفره عقد است. البته امروزه شرکت ها یا طراحان حرفه ای و کارآزموده ای هستند که می توانند در این زمینه به عروس و داماد و خانواده های آنها کمک کرده و صفر تا صد کار طراحی و دیزاین سفره عقد را انجام دهند. شما می توانید بسته به سلیقه خود از ظروف نقره، کریستال، آنتیک و حتی سفال برای قرار دادن المان های سفره عقد استفاده کنید و رنگ تم خود را با توجه به آنها انتخاب کنید. سفره عقد می تواند سبک سنتی یا مدرن داشته باشد. اگر سبک سنتی را می پسندید می توانید از پارچه ترمه برای سفره و ظروف نقره یا سفال استفاده کنید و آینه و شمعدان خود را نیز به سبک سنتی انتخاب کنید. اما اگر سبک مدرن مورد نظر شما است می توانید سفره ای از جنس تور یا ساتن و ظروف کریستال و … سفارش دهید.

تشریفات مراسم عقد

امروزه استفاده از شمع های گوناگون و به اشکال مختلف در سفره عقد بسیار رواج پیدا کرده است. شما می توانید بسته به تم و دیزاین خود از انواع مختلف شمع استفاده کنید. گل آرایی سفره عقد نیز از جمله المان هایی است که در زیبایی سفره عقد تأثیر بسیار زیادی دارد. هرچه میزان گل بیشتری در سفره عقد به کار برده شود بر زیبایی آن افزوده می شود اما در عین حال قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. می توانید به جای گل از انواع گیاهان سبز و المان های مربوط به آنها نیز استفاده کنید. به این ترتیب هزینه سفره عقد شما نیز کمتر می شود.

پیشنهاد میکنیم سری به صفحه خدمات مجالس در سایت تالارکده بزنید و با دیگر خدمات دهندگان عروسی آشنا شوید.

به طور کلی تشریفات مراسم عقد شامل کارهای متنوعی می‌شود. امروزه بسیاری از زوجین برای کاهش استرس و نگرانی‌های قبل از برگزاری مراسم عقد ترجیح می‌دهند برنامه‌ریزی و اجرای مراسمشان را به یک برنامه‌ریز مجالس یا همان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مجالس اعم از عقد و عروسی واگزار کنند. با این کار زوجین می‌توانند با خیالی آسوده روزهای نزدیک به بزرگترین روز زندگیشان را با آسودگی خاطر بیشتری سپری کرده و تمرکزشان را صرف رسیدگی بیشتر به خودشان و کارهای شخصی قبل از مراسمشان کنند. علاوه بر این از استرس و باز وظایف هر دو خانواده عروس و داماد نیز کاسته می‌شود. از جمله خدماتی که یک برنامه‌ریز مجالس ارائه می‌دهد شامل: انجام هماهنگی‌های لازم برای رزرو آتلیه و عقد قرارداد با سالن عقد، تالار یا باغع تالار، مذاکره با عکاس، فیلم‌بردار، گل‌فروش، تعیین وقت آرایشگاه و مزون، تهیه و دیزاین سفره عقد، دیزاین سالن، گل‌آرایی و شمع‌آرایی، رزرو وقت محضرخانه، برنامه ریزی در مورد نحوه پذیرایی از مهمانان حاضر در مراسم و … می‌باشد.

برخی از مزایای همکاری با یک خدمات مجالس :

  • راحتی، آرامش و آسودگی خیال
  • برگزاری مراسم های خاص و منحصر به فرد
  • استفاده از اکسسوری ها و ظروف شیک
  • ایده های جدید و نو
  • متفاوت بودن مراسم عقد و نامزدی شما

تشریفات مجالس عقد

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های سفره عقد استفاده از هنر دست عروس و داماد و دوستان و افراد خانواده و فامیل است. اگر خودتان یا یکی از افراد فامیل هنرمند بوده و به گل آرایی و سفره آرایی آشنایی داشته باشد می توانید در تزئین و دیزاین المان های سفره عقد از او کمک بگیرید. استفاده از کمک دوستان و بستگان می تواند تا حد زیادی هزینه های سفره عقد را کم کند و در عین حال با در کنار هم بودن و انجام دادن یک کار مشترک، اوقات خوشی را برای شما به وجود بیاورد که یاد و خاطره آن سالها در ذهن شما و همراهان تان باقی بماند.

بسیاری از المان های سفره عقد به سفره هفت سین شباهت دارد. المان های اصلی سفره عقد شامل قرآن، آینه، شعدان، اسپند، آب، نان، تخم مرغ، گردو، بادام و … است که تمام این المان ها با زیباترین حالت ممکن طراحی و تزئین می شود. سفره عقد را باید رو به قبله انداخته و آینه را طوری قرار دهید که عروس و داماد بتوانند خود را در آن ببینند.

تشریفات مراسم عقد

مراسم عقد را می توان هم در منزل یا در تالار پذیرایی و هم در دفترخانه برگزار کرد. بعضی از دفترخانه ها دارای سفره عقد هستند و بنابراین دیگر نیازی به سفارش سفره عقد ندارید. اما اگر می خواهید مراسم عقد شما در منزل یا در تالار پذیرایی برگزار شود باید سفره عقد را خودتان آماده کنید یا تهیه سفارش آن را به یکی از شرکت های تشریفات مراسم عقد بدهید. البته توجه داشته باشید که در این حالت باید هماهنگی های لازم را با دفترخانه و عاقد انجام دهید.

قبل از اینکه عاقد در محل عقد حاضر شود یا خودتان به دفترخانه مراجعه کنید باید مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. این مدارک شامل نتیجه آزمایش، اصل شناسنامه عروس و داماد، اصل شناسنامه های دو شاهد و شناسنامه پدر عروس است. بهتر است عروس و داماد هر دو از مفاد عقدنامه آگاهی داشته باشند. به این منظور می توانید عقدنامه یکی از دوستان و نزدیکان که به تازگی ازدواج کرده اند را تهیه کرده و تمام موارد آن را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید از یک فرد خبره و کارشناس در مورد آن بپرسید. همچنین اگر شرط ویژه ای دارید که باید در عقدنامه قید شود قبل از خوانده شدن خطبه عقد آن را به اطلاع عاقد و محضردار برسانید. هنگام خواندن خطبه عقد همه مهمانان باید سکوت را رعایت کرده و اجازه دهند همه مهمان ها خطبه عقد را بشنوند. پس از خواندن خطبه عقد حلقه ها رد و بدل می شود و خانواده های نزدیک هدیه های خود را به عروس و داماد می دهند.

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد سفره عقد و تشریفات مراسم عقد یکی از ارکان اصلی ازدواج است و وجود آن برای خانواده های ایرانی اهمیت زیادی دارد. امروزه با توجه به اینکه عروس و داماد هر دو در سر کار حضور دارند و خانواده ها دیگر مانند گذشته وقت کافی برای رسیدگی به همه امور را ندارند از شرکت های تشریفات مراسم عقد برای دریافت خدماتی مانند طراحی و دیزاین سفره عقد، پذیرایی ها، تهیه مکان و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنند. استفاده از تشریفات مراسم عقد این مزیت را دارد که مطمئن هستید کار را به افراد حرفه ای و کاردان سپرده اید و نگرانی بابت خراب شدن کار، بی هماهنگی و بسیاری مشکلات دیگر را ندارید. همچنین مطمئن هستید کار شما در سریع ترین حالت ممکن و به بهترین نحو انجام خواهد شد. فقط توجه داشته باشید که قبل از سفارش مراسم در مورد سبکی که می خواهید داشته باشید و جزئیات آن حتماً با تشریفات مراسم عقد مورد نظر خود گفتگو کرده و انتظارات خود را بیان کنید. بعد از آن انتظار نتیجه عالی از کار آنها داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل