20 نکته کلیدی که دامادها قبل از عروسی باید بدانند

از روز نامزدی تا لحظه ی بله گفتن در مراسم عقد، اشتباهات احتمالی زیادی وجود دارند که ممکن است دامادها ندانسته مرتکب آن شوند. اگر مراسم عروسی شما در آینده ی نزدیک برگزار خواهد شد، برای دور ماندن از اشتباهات احتمالی حتما این مطلب را مطالعه کنید!

ممکن است قبل از فرا رسیدن روز عروسی و مراسم عقد از خودتان بپرسید به عنوان داماد در تالار عروسی و یا باغ تالار چه وظایفی خواهید داشت؟ پوشیدن کت و شلوار دامادی، بستن بند کفش های براق و نو، و مراسم عروسی با شکوهی که همه ی چشم ها را به خود خیره کرده شاید هیجان انگیز به نظر برسد، اما برخی از اشتباهات ناآگاهانه در جشن ازدواج، قطعا از شیرینی بهترین لحظات عمر شما خواهند کاست.

داماد در جشن عقد

حتی اگر برگزاری تمام مراحل مراسم عروسی و جشن عقد خود را به یک تشریفات مجالس عالی بسپارید، هنوز هم به عنوان داماد وظایفی دارید که نباید از آنها چشم پوشی کنید. حضور در سالن عروسی همراه با دختر رویاهایتان ، در کنار زیبایی، استرس فراوانی نیز خواهد داشت. اما شما می توانید با برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن چند نکته ی ساده از استرس این روز فراموش نشدنی بکاهید.

حال که جشن نامزدی شما به خوبی و خوشی پایان یافته و منتظر مهم ترین روز زندگی خود، یعنی مراسم عروسی هستید، بهتر است نگاهی به متداول ترین اشتباهات داماد ها پیش از مراسم ازدواج و یا در طول آن بیاندازید و از آنها دوری کنید.

اشتباهاتی که ممکن است دامادها در مراسم عروسی مرتکب شوند

اشتباه داماد در جشن عروسی

وقتی حواس شما به جیبتان نیست!

برای برگزاری یک مراسم عروسی بی نقص، احتمالا شما و شریک زندگیتان به هیچ خرجی نه نمی گویید. اما بهتر است قبل از انتخاب و خریدهای گران قیمت برای سالن عروسی ، لباس عروس ، جواهرات عروس و حلقه ازدواج، بودجه ی مالی خود را در نظر بگیرید.

خبر نامزدی خود را به اطرافیان بگویید

وقتی بله را گفتید، دوستان و آشنایان خود را از این خبر خوشحال کننده مطلع سازید. قطعا اطرافیان دوست ندارند خبر ازدواج شما را از فیس بوک و یا اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

دعوت شفاهی دوستان و آشنایان به مراسم عروسی را کلا فراموش کنید

همیشه قبل از دعوت دوستان و آشنایان به مراسم عروسی و جشن عقد کمی فکر و صبر کنید. بهتر است ابتدا لیستی از مهمانانی که قصد دعوت آنها را دارید تهیه کنید، سپس کارت های عروسی را به تعداد سفارش داده و برای مهمانان جشن عروسی خود بفرستید.

عروس و داماد در جشن عروسی

روابط قبل از ازدواج را کاملا فراموش کنید

تمامی خانم هایی که قبل از ازدواج در زندگی شما بوده اند را به طور کامل فراموش کنید. تماس با فردی که قبلا با او قرار ازدواج داشتید و مطلع ساختن او از مراسم ازدواج پیش رویتان، اشتباه ترین اشتباه ممکن خواهد بود!

چرا با مدیر تشریفات مجالس و مسئول برگزاری مراسم عروسی خود دیدار نمی کنید؟

شما باید از جزییات مراسم ازدواج خود و افرادی مثل دی جی مراسم عروسی،مسئول کیترینگ مراسم عروسی، گلفروشی که دسته گل عروس را تهیه خواهد کرد و غیره اطلاع کامل داشته باشید. با مدیر تشریفات جشن عروسی خود یک قرار ملاقات ترتیب دهید و از او بخواهید درباره ی تمامی مراحل برگزاری مراسم عروسی و جشن عقد با شما صحبت کند. در همین رابطه بهترین تشریفات عروسی ببینید

هیچ قراردادی را بدون خواندن امضا نکنید

قبل از پرداخت پول به مدیر تالار عروسی و یا باغ تالار و یا امضای هر قراردادی با تشریفات مجالس، برای چک کردن دوباره ی همه موارد و آپشن ها وقت بگذارید. مراقب بندهایی از قرارداد که نیاز به تغییر دارند باشید. در همین رابطه ببینید : نحوه بستن قرارداد با تشریفات مجالس عروسی

مراسم عروسی و جشن عقد

به تمامی بندهای سند ازدواج خود توجه کنید

درباره ی تمامی مورادی که قرار است در سند ازدواج قید شود با همسر آینده خود از قبل صحبت کنید، تا در روز مراسم عروسی و جشن عقد دچار مشکل نشوید. اگر میخواهید سیک سالن عقد رزرو کنید صفحه ” سالن های عقد تهران ” را ببینید.

در تصمیم گیری ها درباره ی مراسم ازدواج خود مشارکت داشته باشید

شاید همسر آینده ی شما تمام مدت مشغول تحقیق درباره ی تالار و یا باغ تالار عروسی، لباس عروس، مدل آرایش عروس، نوع پذیرایی در مراسم عروسی و غیره باشد، اما شما نیز باید در تصمیم گیری مشارکت و همیشه نظر خود را اعلام کنید.

از پرداخت انعام به نیروی خدمات تشریفات مراسم و سالن پذیرایی غافل نشوید

وقت برنامه ریزی مالی برای مراسم عروسی و عقد، انعام نیروی خدمات سالن پذیرایی را نیز حتما در نظر بگیرید. همیشه در جیب کت و شلوار دامادی خود کمی پول اضافه داشته باشید!

اشتباهات در مراسم عروسی و عقد

هیچ وقت به همسر خود نگویید” برای من که مهم نیست!”

این عبارت را هرگز فراموش نکنید، چرا که گفتن همین جمله ی ساده به یکی از بدترین اشتباهات زندگی شما تبدیل خواهد شد. حتی اگر برخی از موضوعات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی برای شما اهمیت چندانی ندارند، برای مشتاق نشان دادن خودتان کمی تلاش کنید!

با اعضای خانواده ی خود همراه شوید

اگر مادرتان برای دیدن مراسم ازدواج شما مشتاق و هیجان زده است و یا دیگر اعضای خانواده برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عروسی تلاش می کنند، به آنها بی توجه نباشید. اجازه دهید افرادی که شما را دوست دارند قسمتی از جشن ازدواج رویاییتان باقی بمانند.

همه ی کارها را به دقیقه ی نود موکول نکنید

برنامه ریزی برای مراسم عروسی و عقد خود را از موقع مناسبی شروع کنید. گاهی برخی از عروس و دامادها هفته ی قبل از روز مراسم عروسی، تازه بسیاری از وظایف و کارهای خود را بیاد می آورند و همین موضوع استرس و تنش را در مراسم افزایش می دهد.

داماد در مراسم ازدواج

مذاکره بهتر از تصمیم گیری عجولانه است

درباره ی تمامی موارد، خصوصا قیمت، با مسئول تشریفات عروسی و تالار عروسی صحبت کنید. همیشه جایی برای مذاکره و چانه زدن بر سر قیمت پیشنهادی وجود دارد!

اجازه ندهید تمامی مراسم عروسی برای همسر شما به سورپرایز تبدیل شود

شاید در نظر گرفتن یکی دو مورد غافلگیری برای همسرتان در مراسم عروسی زیبا به نظر برسد، اما بهتر است درباره ی تمامی مراحل برگزاری مراسم عروسی و جشن عقد با همسر آینده ی خود مشورت کنید.

با ساقدوش ها قبل از مراسم صحبت کنید

شاید ساقدوش ها از دوستان کودکی شما باشند و یکدیگر را خوب بشناسید، اما هنوز هم بهتر است درباره ی تمامی وظایف و رفتار مناسبی که باید در طول مراسم حفظ کنند، با ساقدوش های خود قبل از جشن عروسی صحبت کنید.

اشتباهات دامادها در مراسم عروسی و جشن عقد

از بحث و جدل به دور باشید

با هیچ یک از افرادی که در برگزاری مراسم عروسی شما دخیل هستند، از گلفروش گرفته تا مدیر تالار و یا باغ تالار عروسی، بحث نکنید. حتی اگر کارها طبق میل شما پیش نرفته، مشکلات را با آرامش کامل حل کنید.

حساسیت و وسواس زیاد را کنار بگذارید

معمولا عروس خانوم ها نسبت به لباس و آرایش عروسی خود حساسیت زیادی نشان می دهند، اما داماد هم ممکن است برای تمامی تصمیمات و جزییات مربوط به مراسم وسواس به خرج دهد. اما بهترین کار حفظ آرامش فکر است. نفس عمیق بکشید، سپس به خودتان گوش زد کنید همه چیز تحت کنترل بوده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

برای داشتن یک جشن عروسی بی نقص به همه ی نکات توجه کنید

وقت برنامه ریزی برای جشن عقد و عروسی، جزییات را از قلم نیاندازید. برای خود از تمامی کارها یادداشت تهیه کنید تا فراموش نشوند.

اشتباه دامادها در مراسم عروسی

روز قبل از مراسم عروسی خود استراحت کنید

روز جشن عروسی و عقد شاید مجبور باشید ساعت ها سرپا بایستید و وقت استراحت نداشته باشید. پس سعی کنید روز قبل از مراسم ازدواج را نه به کار، بلکه به استراحت و داشتن خواب کافی اختصاص دهید.

سخت نگیرید!

جشن عقد و عروسی شما زودتر از آنچه فکر میکنید تمام خواهد شد. پس بجای فکر و خیال بیهوده و عصبانیت و استرس، از تک تک دقایق مراسم عقد و عروسی خود لذت ببرید و خوشحال باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد