آداب و رسوم جالب ازدواج در سرتاسر جهان

در بسیاری از نقاط جهان زن و شوهر عروسی و شروع مراسم عروسی خود را با سبک و آیین خاصی انجام می دهند که ما در ادامه برخی از آداب و سنن جالب در سرتاسر جهان را که ما در ادامه برخی از رسوم جالب عروسی را بررسی میکنیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

جدای از تجمل گرایی که این روزها به سراغ عروسی ها هم آمده و گران ترین هزینه ها مراسم عروسی در یک تالار یا یک باغ عروسی برگزار می شود مرور میکنیم تاریخچه عروسی و ازدواج را در سراسر جهان که ممکن است برای شما جذاب باشد.

رسوم مختلف در مراسم ازدواج در سرتاسر جهان

از عروسی که دسته گل خود را پرتاب می کند تا کسی که لباسی کهنه می پوشد رسوم ازدواج عجیب در آمریکا رواج دارد طوریکه بیشتر افراد غیر سنتی هم از آنها استقبال می کنند. ولی آمریکا تنها کشوری نیست که رسوم عجیب دارد بلکه هر کشور و فرهنگی رسوم محبوب خودش را دارد.

این رسوم بعضی گیج کننده هستند مثلا در کنگو عروس و داماد روز عروسی نباید لبخند بزنند و بعضی عجیب مثل مغولستان که عروس و داماد باید یک مرغ را قصابی کنند و جگر سالم آن را بیرون بیاورند. اما آنچه این رسوم تامتجانس را به هم ربط می دهد یک چیز است: عشق.

اگر شما این رسوم را دنبال کنید تنها لذت بودن را معشوق را پیدا می کنید. پس اگر بعضی دامادها در کره باید شلاق خوردن به پاهایشان توسط خانواده و دوستان را تحمل کنند، در نهایت ارزشش را دارد. وقتی که عشق و خوشبختی نتیجه نهایی است، این یک برد دو طرفه است هم برای داماد و هم برای عروس.

به خواندن ادامه دهید تا در باره رسوم عجیب ازدواج در سراسر جهان آگاه شوید که باعث می شود بدانید به غیر از سنت پرتاب دسته گل در عروسی چه رسوم دیگری وجود دارد.

  • آداب و رسوم عروسی در ارمنستان: شکستن نان

می خواهید ارواح پلید را از ازدواجتان دور کنید؟ نان لواش را روی شانه های خود نگه دارید. این عملی است که داماد و عروس در روز عروسی در ارمنستان انجام می دهند. براساس این رسم وقتی که داماد و عروس وارد مراسم می شوند(که معمولا در خانه داماد است) یک بشقاب برای شگون می شکنند، پس توسط مادر داماد به آنها نان لواش و عسل داده می شود. آنها لواش را روی شانه هایشان نگه می دارند تا پلیدی را دفع کنند و چند قاشق عسل می خورند که سمبل خوشبختی است و پس از آن مهمانی واقعا آغاز می شود.

  • رسوم عروسی در کنگو: چرا این قدر جدی

در حالی که افرادی که می خواهد ازدواج کنند پر از هیجان و چشم انتظاری هستند، عروس و داماد کنگویی باید مراقب خوشحالی خودشان باشند. در تمام مدت مراسم هیچ کدام حق لبخند زدن ندارند. اگر لبخند بزنند به این معنی خواهد بود که آنها درباره ازدواج جدی نیستند.

  • مراسم جالب عروسی در چین: تیر و کمان

باید امیدوار باشیم که داماد نوک تیر ها را جدا کرده باشد. در مراسم داماد چند تیر بدون سر با کمان به سمت عروس پرتاب می کند سپس تیرها را جمع می کند و در طول مراسم آنها را می شکند تا اطمینان پیدا کند که عشقشان تا ابد پایدار می ماند. در چین خانواده عروس یک زن خوش یمن دعوت می کنند تا مراقب عروس زمانی که او از خانه پدرش به خانه داماد می رود باشد که این نقل و انتقال توسط کجاله سدان که پر از آزیم بندی می باشد انجام می شود. حتی چند نفر مشغول حمل سایبان به دنبال عروس هستند و به سمت عروس برنج (که سمبل سلامت و ثروت است) پرتاب می کنند.

  • آداب عروسی در فیجی: دندان وال

لباس شنا را آماده کنید. در فیجی وقتی در عروسی یک داماد از پدر دختر درخواست می کند که دست دختر را در دست او بگذارد باید یک دندان وال به پدر عروس هدیه بدهد. یک هدیه دیگر می توانست این کار را خیلی ساده تر کند.

 

  • آلمان: چه بشقابی

بعد از مراسم عروس و داماد باید بشقاب هایی که مهمان ها برای دفع ارواج پلید شکسته اند را از محل عروسی جمع آوری کنند این می تواند مثل اولین روز خانه داری باشد. درسی که در این رسم نهفته است از این قرار است که عروس و داماد زمانیکه که با هم هستند بتوانند هر مشکلی را از سر راه خود بردارند.

  • اسکاتلند

قرن ها پیش انگستان ازدواج را فقط برای افراد 21 سال و مسن تر محدود کرده بود. با اینحال عشاق جوان تر دنبال جایی می گشتند که بتوانند با معشوق خود باشند که در این مورد شهری نزدیک در اسکاتلند بود که این محدودیت ها را نداشت. امروزه این روستا (Gretha Green) هنوز برای عشاقی که قصد ازدواج دارند بسیار رواج دارد.

8.یونان: اصلاح صورت

در روز عروسی ساقدوش های داماد صورت او را اصلاح می کنند، سپس مادر عروس در دهان داماد عسل و بادام می گذارد.

  • گواتمالا: زنگوله

به عنوان میزبان مراسم والدین داماد اختیار دارند هر کاری بکنند که شامل شکستن اشیاء می شود. وقتی که داماد و عروس بعد از عروسی به خانه داماد می روند رسم است که مادر داماد یک زنگوله سرامیکی را که پر از غلات مثل برنج یا آرد است را می شکند که باعث ایجاد کامیابی برای زوج می شود.

  • ژاپن: لباسی فاخر

در روز ازدواج، عروس ژاپنی بر اساس رسوم شینتو لباس کاملا سفید می پوشد از سر تا پا و یک کلاه سفید به سر می گذارد که سونوکاکوشی نامیده می شود. رنگ سفید دلالت بر موقعیت او بعنوان دوشیزه می کند و کلاه شاخ های حسادت او را پنهان می کند که او نسبت به مادر شوهر خود حس می کند.

  • نروژ: کلوچه را بنوش

در عروسی های نروژی رسم است که یک کلوچه مخصوص بلند بنام کرانسکاکه سرو می کنند، که توسط کلوچه بادامی حلقه ای شکل شبیه به مخروط می سازد و یک شیشه نوشیدنی در وسط آن قرار میگیرد.

در یک رسم دیگر نروژی عروس زیور آلات نقره ای به تن می کند و تاج طلایی به سر می گذارد. وقتی قدم میزند صدای زیور آلات باعث فراری دادن ارواح پلید می شود.

  • جمهوری چک

قبل از اینکه عروس و داماد چکی به خانه جدیدشان بروند یک کودک خردسال وسط تخت آنها می گذارند که سمبل برکت است و باروری آنها را تقویت می کند. بعد از ازدواج مهمان ها برسر و روی عروس و داماد برنج، عدس و لوبیا می پاشند که این هم برای تقویت باروری است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

نظرات کاربران

  • رها

    سلام ممنون از تالارکده که تو این ایام با ما بود.

    پاسخ
  • م

    خیلی عالی بود. ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ