انتخاب تاج عروس بر اساس فرم صورت/ نکات کلیدی در انتخاب تاج عروس

درحالی‌که اکسسوری‌های متعددی برای شینیون موی عروس وجود دارد، تاج عروس همواره از محبوبیت خاصی در بین عروس خانم‌ها برخوردار بوده است. تاج یک اکسسوری سلطنتی و بسیار شیک است که حس زنانه را کاملاً القا می‌کند.

ازآنجایی‌که تاج عروس درسبک‌های متنوعی طراحی و عرضه می‌شود، تقریباً می‌توان گفت برای هر سلیقه‌ای یک تاج مناسب وجود دارد. اگر در هنگام انتخاب تاج عروس، برخی نکات را در نظر بگیرید، این اکسسوری سلطنتی می‌تواند نقش مهمی در زیباتر به‌نظر رسیدن شما در روز عروسیتان داشته باشد.

برای مشاهده شیک ترین مدل های تاج عروس از این صفحه دیدن کنید

نکات انتخاب تاج برای عروس

تاج های عروس مدل ها و سبک های متنوعی دارند ( آشنایی با انواع سبک های تاج عروس )  همین تنوع سبک ها و مدل ها باعث شده تا در هنگام انتخاب تاج مناسب با فرم صورت و استایل خودتان با مشکل مواجه شوید. در ادامه چند نکته مهم و کلیدی برای انتخاب تاج عروس مناسب با فرم صورت و سایر جنبه‌های استایلتان آورده شده است.

انتخاب تاج عروس بر اساس فرم صورت:

تاج عروس مناسب برای صورت‌های گرد:

عروس‌هایی که صورت گرد دارند، بهتر است تاج بلند انتخاب کنند و آن را در قسمت بالایی سر نصب کنند تا صورت و به‌طورکلی قدشان بلندتر به نظر برسد.

تاج متناسب با صورت‌های پر و تپل:

انتخاب یک تاج عروس با طول متوسط و v شکل به عروس‌هایی که صورت تپل و پرتری دارند، کمک می‌کند که لاغرتر به ‌نظر برسند.

تاج مناسب برای صورت‌های کشیده:

اگر صورت کشیده‌ای دارید از انتخاب تاج‌های بلند بپرهیزید زیرا صورتتان را کشیده‌تر نشان می‌دهند. اگر در انتخاب تاج مصر هستید و تمایلی به استفاده از ریسه‌ها یا سنجاق‌های عروس ندارید، تاج‌هایی که طول کوتاه و سرتاسر یکنواختی دارند، بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

تاج مناسب برای عروس‌هایی با صورت بیضی شکل:

عروس‌ خانم‌‍هایی که صورت بیضی شکل دارند، بهتر است تاجی انتخاب کنند که در قسمت بالای سر قرار نگیرد. تاج‌هایی که در قسمت پشت سر قرار می‌گیرند باعث می‌شوند که صورتتان گردتر به‌نظر برسد.

تاج مناسب برای عروس‌هایی با صورت کوچک:

شاید تصور کنید که انتخاب تاج بزرگ برای صورت‌های کوچک مناسب باشد. اما این تصور کاملاً اشتباه است. درصورتی‌که صورت کوچکی دارید، از انتخاب تاج بزرگ بپرهیزید زیرا با این کار صورتتان کوچکتر به نظر رسیده و در برابر جلوه و درخشش تاج گم خواهد شد.

نکات انتخاب تاج برای عروس:

مطابقت تاج عروس با شینیون مو:

اگر می‌خواهید در روز عروسیتان بدرخشید و در بهترین حالت خود باشید باید تمامی نکات مربوط به استایلتان را رعایت کنید. یکی از نکات مهم در انتخاب تاج عروس، تناسب آن با مدل شینیون عروس است.

اگر مدل شینیون‎‌ موهایتان، فر و مجعد یا نامرتب است بهتر است تاجی را انتخاب کنید که در بین شلوغی موهایتان گم نشود و خودش را نشان دهد. بالعکس اگر مدل شینیونتان ساده و کلاسیک است، می‌توانید از تاج‌های کوچک و مینیمال‌تری استفاده کنید.

همچنین ببینید : 48 مدل شینیون شیک عروس

تناسب تاج با سایر جواهرات و اکسسوری‌های عروس:

درصورتی که تصمیم دارید در روز عروسیتان تاج بر سر بگذارید، بهتر است از جواهرات ظریف به‌جای جواهرات بزرگ و چشمگیر استفاده کنید. استفاده از گوشواره یا گردنبند بزرگ در کنار تاج، بسیار اغراق‌آمیز و نامتوازن به‌نظر می‌رسد.

بنابراین بهتر است پیش از تهیه تاج، اولویت خود را مشخص کنید. اگر در استایل عروسیتان، تاج در مقایسه با سایر اکسسوری‌ها در اولویت است؛ بنابراین بهتر است در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید.

تناسب تاج با لباس عروس:

شاید بسیار از عروس خانم‌ها ندانند که انتخاب کدام یک در اولویت است؟ لباس یا تاج عروس؟

همانطور که می‌دانید لباس عروس حرف اول را در استایل او می‌زند و به احتمال زیاد ست کردن یک تاج با لباس مورد علاقه‌تان بسیار ساده‌تر از ست کردن لباس با تاج مورد علاقه‌تان است.

برای ست کردن تاج با لباس، از سبک لباستان الهام بگیرید. به‌عنوان مثال اگر در لباستان مروارید کار شده است، استفاده از تاج مرواریدی می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند.

نکته دیگر تناسب بین رنگ تاج و لباستان است. اگر لباس عروستان سفید است از پوشیدن تاج‌های نقره‌ای یا طلایی خودداری کنید و سعی کنید هارمونی رنگ‌ها را در نظر داشته باشید.

تناسب طول تاج با قد داماد

تناسب تاج با قد عروس و داماد:

نکته مهم دیگری که حتماً باید در خرید و انتخاب تاج عروسیتان در نظر داشته باشید، تناسب ارتفاع تاج با قد شما و همسرتان است. به‌عبارت دیگر باید اختلاف قدی خود و همسرتان را در نظر بگیرید.

به‌عنوان مثال اگر اختلاف قدیتان به گونه‌ای است که همسرتان بسیار بلندتر از شما است، بهتر است تاج عروسی انتخاب کنید که ارتفاع بیشتری دارد و در قسمت میانی تیزتر می‌شود. بالعکس اگر اختلاف قدی ناچیزی با همسرتان دارید بهتر است از انتخاب تاج‌های بلند بپرهیزید و در عوض از تاج‌هایی که طول کم و یکنواختی دارند استفاده کنید.

درصورتیکه قدتان از همسرتان بلندتر است، بهتر است به جای تاج از سایر اکسسوری‌ها مانند ریسه و سنجاق‌های عروس استفاده کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

شانه زیبا برای موی عروس
جدیدترین تاج عروس سال 20222
نکات کلیدی در انتخاب تاج عروس
انواع مدل و سبک های تاج عروس

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد