انواع مدل و سبک های تاج عروس

تاج عروس، یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های عروسی است که می‌تواند زیبایی و جذابیت عروس را دوچندان کند. انتخاب تاج عروس، یک تصمیم مهم است که باید با دقت انجام شود. که ما در مطلب قبلی با عنوان ” انتخاب تاج عروس بر اساس فرم صورت ” به بررسی این موضوع و نکات کلیدی در انتخاب تاج عروس پرداختیم. ما در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با انواع مدل و سبک های تاج عروس آشنا کنیم همراه ما باشید

وقتی که صحبت از لوازم جانبی عروس به میان می آید هیچ چیز بیشتر از انتخاب تاج عروس بحث نمی شود. بعضی از عروس ها معتقدند که یک تاج سنتی پرنسسی یک چیز از مد افتاده است که آنها را به یاد فانتزی های دوران کودکی می اندازد. اما ما بر این عقیده ایم که روز عروسی برای یک خانم روزی است که شانس این را دارد که همه چیز را دور بریزد و خود را مانند یکی از اعضای خانواده سلطنتی احساس کند. راهنمای ما در انتخاب تاج عروسی آخرین قطعه برای تبدیل شدن به یک شاهزاده خانم زیبا را بخوانید.

راهنمای انتخاب تاج عروس

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که آیا لازم است یک تاج عروسی خیره کننده در روز عروسی خود بپوشید؟ آیا استایل عروسی شما مناسب چنین چیز خیره کننده ای است؟ اگر لباس شما، محل یا تم عروسی تان فانتزی است ما چنین توصیه ای به شما نمی کنیم.

همچنین توصیه ما به شما این است که بگذارید تاج عروسی زیبایتان خودش به تنهایی بدرخشد. بنابراین آن را با گوشواره های لوستر مانند و یا یک گردنبند بزرگ و باشکوه از جلوه نیندازید. شخصا تاج را با یک لباس ساده ترجیح می دهم.

یکی از دلایلی که کیت میدلتون در مراسم عروسی اش اینگونه زیبا درخشید لباس ساده و کلاسیک او بود. یک لباس توری با آستین بلند را امتحان کنید تا همان سبک عاشقانه و در عین حال سنتی را داشته باشید.

همچنین ببینید : شیک ترین مدل های تاج عروس 2023

چه سبک و مدلی تاجی را باید انتخاب کنم؟

اگر تصمیم گرفتید که از تاج عروس استفاده کنید باید سبک های زیبایی را انتخاب کنید که انتخاب آنها می تواند ظاهر و تم عروسی شما را تکمیل کند.

تاج شاهوار

این مدل رسمی ترین سبک در بین تاج ها است و نسبت به مدل های دیگر ارتفاع بیشتری دارد و بهتر است عروسهایی که صورت کشیده ای دارند از این مدل استفاده نکنند. برای انتخاب این نوع تاج باید به قد آقا داماد هم توجه کنید. اگر با داماد هم قد هستید یا فقط چند سانت اختلاف قد دارید بهتر است یک تاج کوتاه انتخاب کنید.

اگر تاج شما بلند باشد و مدل موهای تان را هم در کنار این بلندی در نظر بگیرید قطعا یک سر و گردن بلندتر از داماد به نظر می آیید و این اصلا چیز خوبی نیست. البته اگر قد عروس خانم خیلی کوتاه باشد، استفاده از تاج های بلند و نوک تیز می تواند او را کشیده و بلند قد تر نشان بدهد که این از مزایای تاج های بلند است.

 

تاج جناقی

این مدل می تواند یک ردیفه یا در ردیفه باشد. در این سبک منحنی تاج بالا می آید و به نقطه ای در بالای تاج می رسد. این تاج ها هم با کریستال و هم با مروارید زیبا هستند و این باعث می شود که تنوع زیادی داشته باشند و با انواع لباسها و سبک ها ست شوند.

تاج مدل هدبند

این تاج ساده نیز مانند مدل تاج دوبله محبوبیت زیادی دارد. تاج ها چند جنس دارند . دو نوع از آن ها در بین عروس ها محبوبیت بیشتری دارند. یکی از آنها جنس سفت و سخت است و دیگری منعطف و نرم. بهترین گزینه برای شما تاج نرم و سبک است.

تاجی که کاملا روی سر شما بخوابد و سنگینی اش باعث بهم ریختن موهای تان نشود. تاج را در دست بگیرید، نرمی و انعطاف آن را امتحان کنید، سبکی و راحتی اش را روی سر بسنجید و بعد تصمیم نهایی تان را بگیرید.این تاج در مقابل سر به صورت تخت پوشیده می شود و لطیف ترین سبک دربین انواع تاج هاست. مخصوصا با مدل موهایی که توی صورت می آید بسیار زیبا به نظر می رسد.

تاج کلاسیک

این تاج بیشتر در پشت سر قرار می گیرد و بیشتر برای مدل موهایی که در بالا یا پشت سر جمع می شوند مناسب است. این مدل تاج ها کاملا رسمی هستند و برای عروسی های کلاسیک و رسمی مناسب هستند.

چگونه می توانم یک تاج عروس را درست بپوشم؟

کلید پوشیدن تاج قرار دادن آن در موقعیت درست است. باید روی تاج سرتان باشد نه روی پیشانی تان. آرایشگر شما باید قادر باشد که آن را در جای درست قرار دهد. اگر یک لباس عروسی کلاسیک انتخاب کرده اید مطمئن شوید که تاج شما کاملا با مدل لباستان هماهنگ است مورد استثنا یکی از حالتهای تاج دوبله یا تاج مدل هدبند است.

استفاده از تاج به این معنی نیست که شما نباید از تور جلوی سر استفاده کنید. در قدیم رسم بر این بود که عروس و داماد تا شب زفاف همدیگر را ملاقات نمی کردند. پس از جاری شدن خطبه عقد عروس تور جلوی صورتش را کنار می زد و داماد برای اولین بار می توانست چهره همسرش را ببیند. در حقیقت برداشتن پرده از سر عروس نشانه حیا و معصومیت دختر جوان بود. اما این پرده یا تور عروس امروز یک حرکت نمادین است و بیشتر نماد زنانگی است.

امروزه طراحان مد و لباس با طراحی های جدیدو مدرن این آیتم را به یک نماد زینتی و آرایشی تبدیل کرده اند که طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد. می توان این تور را به صورت جداگانه به تاج وصل کرد در این صورت بعد از تمام شدن مراسم عقد تور کنار می رود بدون اینکه نیاز باشد تاج از سر برداشته شود

انتخاب تاج معمولا در یک رنگ خلاصه می شود؛ نقره ای. اما مدتی است تاج هایی با نگین های رنگی یا حتی جنس طلایی به بازار آمده است که اگر انتخاب درستی در این مورد داشته باشید ، حسابی به زیباتر شدن تان کمک می کند. نگین های رنگی اگر با رنگ لاک، آرایش و دسته گل تان به درستی ترکیب شود، به شما جلوه ی بهتری می بخشند.

نکات اضافی برای انتخاب تاج عروس

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، می‌توانید نکات زیر را نیز در انتخاب تاج عروس در نظر بگیرید:

  • تاج عروس، باید با سایر اکسسوری‌های عروس، مانند گوشواره، گردنبند، و دستبند، هماهنگ باشد.
  • تاج عروس، باید راحت باشد و باعث آزار عروس نشود.
  • تاج عروس، باید با تم عروسی هماهنگ باشد.

با رعایت این نکات، می‌توانید تاج عروسی را انتخاب کنید که زیبایی و جذابیت شما را در روز عروسی دوچندان کند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

شانه زیبا برای موی عروس
جدیدترین تاج عروس سال 20222
نکات کلیدی در انتخاب تاج عروس
انواع مدل و سبک های تاج عروس

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟