نکاتی در مورد مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی

مراقبت های زیبایی قبل از عروسی

آمادگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی فقط مختص کارهای اجرایی مانند دکوراسیون سالن، گل آرایی، خرید لباس و … نمی‌شود. مراقبت از پوستی، کنترل وزن و فرم بدن و به‌طورکلی مراقبت از ظاهر و سلامتی‌تان و زیبایی قبل از عروسی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید ماه‌ها قبل از مراسم عروسی در روتین برنامه‌های روزانه‌تان بگنجانید.

روز عروسی هر دختری مختص شخص اوست. این حق مسلم شما است که در بهترین روز زندگی‌تان احساس زیبایی کامل و خیره‌کننده‌ای داشته باشید. بنابراین هرگز به دلیل رسیدگی به ظاهرتان پیش از فرارسیدن روز عروسی، احساس خودخواهی نکنید.

فراموش نکنید که قرار است سال‌ها بعد  این روز را به خاطر آورید و به عکس‌های مراسم عروسی‌تان نگاهی بیندازید. پس بهتر است با مراقبت از ظاهر و آرامش روان در این روز، می‌توانید احساس رضایت درونی‌تان را تقویت کرده و لحظات به‌مراتب زیباتری را خلق کنید.

نکاتی برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته‌تر در مراسم عروسی:

مهم‌ترین فاکتور برای داشتن ظاهری زیباتر، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن است. زیرا میکاپ، مدل شینیون موها و مانیکور ناخن‌ها در صورتی زیبا به نظر می‌رسد که پوست، مو و ناخن سالمی داشته باشید.

مراقبت از پوست و مو و ناخن

مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی شامل چه مراحلی است؟

  • مراقبت‌های زیبایی 6 ماه قبل از مراسی عروسی:

طبیعتاً برای ایجاد تغییرات اساسی قبل از فرارسیدن مراسم عروسی، ابتدا باید خود را برای تغییراتی که به زمان بیشتری نیاز دارند آماده کنید:

  1. ورزش و فعالیت بدنی روزانه:

ورزش و فعالیت بدنی قبل از مراسم عروسی

اگرچه همه ما در هر وزنی زیبا هستیم و اساساً هدف از حفظ فعالیت بدنی قبل از مراسم عروسی، تشویق شما به کاهش وزن نیست. زیرا ورزش کردن به‌تنهایی برای کاهش وزن مؤثر نخواهد بود اما می‌تواند روش خوبی برای حفظ انگیزه و نشاط در ماه‌های باقی‌مانده تا مراسم عروسی باشد.

بسیاری از عروس خانم‌ها تنها برای اینکه لباس عروسشان دو سایز کوچک‌تر از سایز معمولشان باشد، بسیار به خود سخت می‌گیرند و گرسنگی شدید را به خود تحمیل می‌کنند. درحالی‌که این کار نه‌تنها ظاهرتان را زیباتر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود در روز عروسی، خسته و بی‌حال به نظر برسید.

هدف اصلی ورزش و فعالیت بدنی، ایجاد حس و حالی بهتر و باانرژی‌تر و همچنین داشتن پوست سالم و انعطاف‌پذیر است. به‌هرحال، اگر خودتان تمایل دارید تا قبل از مراسم عروسی‌تان کمی از وزنتان بکاهید، این کار را با آرامش و بدون اینکه فشار زیادی به خود تحمیل کنید، انجام دهید. به‌عبارت‌دیگر، برنامه کاهش وزن خود را طوری تنظیم کنید تا وزن اضافی را در بلندمدت کاهش دهید. به‌این‌ترتیب این برنامه به روتین همیشگی و نوعی عادت تبدیل خواهد شد و مطمئن خواهید شد که وزن ازدست‌رفته بعد از مدت‌زمان کوتاهی بازنخواهد گشت.‌

برنامه منظم کاهش وزن قبل از مراسم عروسی

  1. رژیم غذایی سالم و متعادل:

رژیم غذایی مناسب همیشه بخش جدانشدنی از یک برنامه ورزشی صحیح است. رعایت رژیم غذایی به معنی تحمل گرسنگی شدید و پیروی از قوانین سخت‌گیرانه نیست. بلکه منظور از رژیم غذایی سالم مصرف روزانه سبزیجات، فیبر و حذف میان وعده‌های ناسالم است. بهتر است در این مدت، مصرف فست‌فود و شیرینی‌جات را به حداقل برسانید. اگرچه حذف شکر و چربی‌های ناسالم کار نسبتاً دشواری است اما بدون رعایت این موارد، دستیابی به فرم بدنی ایده‌آل دور از دسترس خواهد بود.

درصورتی‌که می‌خواهید زودتر به نتیجه ایده‌آلتان برسید، اقدامات لازم برای ایجاد تغییرات مفید در سبک زندگی‌تان را سریع‌تر آغاز کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید از وزن خود بکاهید، باید برنامه کاهش وزن خود را هر چه زودتر اجرا کنید، در این صورت انتخاب لباس عروس نیز طبیعتاً آسان‌تر خواهد شد.

رعایت رژیم غذایی متعادل قبل از مراسم عروسی

  • مراقبت‌های زیبایی 4 تا 2 ماه قبل از مراسم عروسی:

4 تا 2 ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی بهترین زمان برای تست کردن و آزمون‌وخطا است. این بازه زمانی بهترین فرصت برای تست کردن شینیون و میکاپ انتخابی‌تان و ایجاد تغییرات اساسی در مدل و رنگ موهایتان است. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین و مناسب‌ترین شینیون و میکاپ را برای روز عروسی‌تان انتخاب کنید.

  1. تست کردن مدل شینیون مو قبل از برگزاری مراسم عروسی:

تست کردن شینیون قبل از مراسم عروسی

روز مشخصی را برای تست کردن مدل شینیون انتخابی‌تان رزرو کنید. بهتر است زمان رزرو را به بعد از انتخاب لباس عروس، جواهرات و مدل میکاپ موکول کنید. به‌این‌ترتیب بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که این مدل شینیون با چهره و سایر جنبه‌های ظاهر و استایل‌تان تناسب دارد یا خیر.

توجه داشته باشید ممکن است در روز مراسم عروسی، شینیون موهایتان دقیقاً مشابه مدل تست شده نباشد. این مورد در حیطه وظایف آرایشگر یا هیراستایلیست است. درواقع او باید مدل شینیون را طوری انتخاب کند که نه‌تنها با جنس، طول و ضخامت موهایتان تناسب داشته باشد بلکه بتواند مجدداً آن را در روز مراسم عروسی نیز عیناً تکرار کند.

بنابراین با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکرشده، بیشتر به اهمیت تست کردن مدل شینیون قبل از مراسم عروسی پی خواهید برد.  درصورتی‌که بعد از تست مدل مو، از نتیجه راضی نبودید، نگران و دلسرد نشوید. گاهی اوقات برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مدل موی مدنظرتان کافی است چند تغییر کوچک در مدل کلی ایجاد کنید. بااین‌وجود اگر می‌بینید، آرایشگرتان نمی‌تواند مدل موی مدنظرتان را به خوبی درک و اجرا کند، می‌توانید بی‌درنگ فرد دیگری را جایگزین او کنید.

تست کردن مدل مو قبل از مراسم عروسی

  1. تست کردن میکاپ قبل از برگزاری مراسم عروسی:

تست کردن میکاپ قبل از مراسم عروسی

درست مانند مدل مو، چند ماه قبل از مراسم عروسی، روز مشخصی را برای تست کردن مدل میکاپ روی صورتتان رزرو کنید. در این روز سعی کنید نتیجه میکاپ یا آرایش را روی چهره‌تان بررسی کنید تا در صورت عدم رضایت از نتیجه، بتوانید در خصوص تغییر مدل آرایش یا میکاپ آرتیستتان تصمیم صحیحی بگیرید. به‌طورکلی توصیه می‌شود در انتخاب مدل میکاپ انعطاف بیشتری از خود نشان دهید و در صورت رضایت‌بخش نبودن نتیجه، دلسرد نشوید. زیرا ممکن است مدل میکاپی که در نظر دارید بسیار زیبا باشد اما مناسب فرم چهره و صورت شما نباشد. درواقع گاهی تصویر ذهنی‌مان با واقعیت مطابقت ندارد و این امری کاملاً طبیعی است.

  1. اهمیت لبخندی زیبا در مراسم عروسی:

مراقبت از دندانها برای داشتن لبخدی زیبا

اصلاح طرح لبخند بخشی از مراقبت‌های زیبایی قبل از عروسی است. چند ماه قبل از عروسی، بهترین زمان برای مراجعه به دندان‌پزشک است. درواقع داشتن لبخندی زیبا در روز عروسی نه‌تنها بهانه خوبی برای مراقبت از دندان‌ها، جرم‌گیری آنها، پر کردن حفره‌ها و چکاپ کلی وضعیت سلامت دهان و دندان است، بلکه از احتمال بروز دندان‌درد ناگهانی در روزهای نزدیک به مراسمتان نیز پیشگیری می‌کند.

بسیاری از عروس خانم‌ها تمایل دارند برای زیباتر شدن طرح لبخندشان، دندان‌های سفیدی داشته باشند. بنابراین اقدام به انجام بلیچینگ یا سفید کردن دندان می‌کنند. این کار را می‌توان هم با مراجعه به دندان‌پزشک و هم در خانه انجام داد. البته اگر تصورتان از لبخند زیبا، لبخند هنرمندان هالیوودی است، باید بدانید که این لبخند تنها با بلیچینگ حاصل نمی‌شود بلکه لمینت یا روکش دندان و استفاده از انواع کامپوزیت می‌تواند شما را به تصورتان نزدیک‌تر کند.

اگر احساس می‌کنید دندان‌هایتان نظم لازم را ندارند و ترتیب چینش آنها لبخند شما را تحت تأثیر قرار داده است، باید تقریباٌ 2 سال قبل از مراسم عروسی به دندان‌پزشکتان مراجعه کنید.

  • مراقبت‌های زیبایی 2 هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی:

دو هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی زمانی است که باید کاملاً آماده شده باشید. این بازه زمانی، زمان نهایی کردن کارهای باقی‌مانده است و نباید در این فاصله اقدام تازه‌ای انجام داد یا حتی چیز جدیدی را امتحان کرد.

  1. رسیدگی به موها 2 هفته از مراسم عروسی:

رسیدگی به موها قبل از مراسم عروسی

رسیدگی به موها و مراقبت از آنها ازجمله کارهایی است که در این بازه زمانی اولویت دارد. در این فاصله به موهایتان بیشتر رسیدگی کنید، لبه موها را کوتاه کرده و درصورتی‌که قبلاً آنها را رنگ کرده‌اید، بار دیگر آن را تجدید کنید. توجه داشته باشید که 2 هفته قبل از مراسم، زمان مناسبی برای ایجاد تغییرت اساسی در موها نیست.

  • مراقبت‌های زیبایی 7 تا 5 روز قبل از برگزاری مراسم عروسی:

بعد از رسیدگی به موها نوبت به مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی برای داشتن پوستی نرم و درخشان است.

  1. پوست لطیف و درخشان در مراسم عروسی:

پوست لطیف و درخشان قبل از مراسم عروسی

قطعاً داشتن پوستی سالم، بدون لک و درخشان بیشترین تأثیر را در زیباتر شدن میکاپ عروس دارد. بنابراین چند روز مانده به مراسم عروسی، رسیدگی به پوستتان را آغاز کنید. پاک‌سازی پوست و آب‌رسانی به آن، بهترین روش برای داشتن پوستی زیباتر در کوتاه‌مدت است.

مراقبت‌های پوستی را می‌توان در خانه و با استفاده از مواد و ترکیباتی که همیشه در دسترس هستند مانند انواع روغن‌های گیاهی (روغن نارگیل، روغن هسته انار و…)، آب‌لیموی تازه، نشاسته، انواع ماسک‌های خانگی و … انجام داد. اما درصورتی‌که فرصت کافی برای مراقبت‌های پوستی ندارید، می‌توانید برای انجام فیشال صورت به مراکز زیبایی یا کلینیک‌های تخصصی پوست و زیبایی مراجعه کنید.

مراقبت های پوستی قبل از عروسی

توجه داشته باشید که یک هفته قبل از برگزاری مراسم، زمان مناسبی برای تست کردن لوازم آرایشی جدید یا انجام درمان‌های پوستی جدی نیست. زیرا ممکن است مواد آرایشی و روش‌های درمانی جدید که قبلاً آنها را تست نکرده‌اید، منجر به بروز واکنش‌های پوستی مانند جوش یا لکه‌های قرمزرنگ شوند. بنابراین بهتر است ریسک نکنید و تنها روش‌ها و موادی که قبلاً تست کرده‌اید را برای مراقبت‌های پوستی قبل از مراسم عروسی‌تان اجرا کنید.

معمولاً سالن‌ها و مراکز زیبایی خدماتی مانند کاشت مژه و تتو یا میکروپیگمنتیشن ابرو نیز ارائه می‌دهند. انجام این تغییرات روی صورتتان به تصمیم و انتخاب خودتان بستگی دارد.

2. انجام اپیلاسیون قبل از مراسم عروسی:

اپیلاسیون قبل از عروسی

زمان مناسب برای انجام اپیلاسیون، چند روز قبل از روز مراسم عروسی است. توجه داشته باشید که اکیداً از شیو کردن برای روز عروسی‌تان بپرهیزید. اپیلاسیون موها را از ریشه جدا می‌کند؛ درحالی‌که شیو کردن موها را از ساقه قطع می‌کند و موهای قطع‌شده تا روز عروسی مجدداً رشد خواهند کرد. اما اگر شیو کردن را به اپیلاسیون ترجیح می‌دهید بهتر است این کار را یک روز قبل از مراسم عروسی انجام دهید.

برای انجام اپیلاسیون نیز روشی را انتخاب کنید که پیش‌تر امتحان خود را پس داده باشد تا به‌این‌ترتیب احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌های پوستی را به حداقل برسانید.

  • مراقبت‌های زیبایی تا 2 روز قبل از برگزاری مراسم عروسی:
  1. مانیکور ناخن عروس:

مانیکور ناخن عروس

قبل از انجام مانیکور ناخن برای مراسم عروسی، از ناخن‌هایتان و کوتیکول‌های اطراف آن مراقبت کنید تا زیباتر به نظر برسند. رعایت رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها بخصوص ویتامین A، E و ویتامین‌های گروه B برای داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا ضروری است.

استفاده از کرم‌های مراقبت از ناخن مانند مرطوب‌کننده و آب‌رسان ناخن نیز روش دیگری برای مراقبت از ناخن‌ها است. با رعایت تمامی این نکات، دستان شما در روز عروسی‌تان در زیباترین حالت ممکن خواهند بود.

  • مراقبت‌های زیبایی برای یک روز قبل از برگزاری مراسم عروسی:

1. قبل از عروسی استراحت کنید و استرس نداشته باشید.

استراحت و ریلکسیشن قبل از مراسم عروسی

برای زیبایی قبل از عروسی بهتر است یک روز مانده به مراسم عروسی تمامی کارهایتان را مطابق برنامه به‌پایان رسانده باشید و در این روز فقط استراحت کنید. اگرچه ممکن است در این روز استرس زیادی داشته باشید و مدام نگران از قلم افتادن چیزی باشید؛ اما به خودتان سخت نگیرید و فکر کردن در مورد موضوعات استرس‌زا را رها کنید.

تا این لحظه هر کاری که در توانتان بود برای داشتن یک مراسم عروسی رؤیایی انجام داده‌اید. بنابراین با آزار دادن خودتان نه‌تنها تغییری در شرایط و اوضاع فعلی ایجاد نخواهد شد، بلکه باعث می‌شود در روز مراسمتان خسته و بی‌حال به نظر برسید. بنابراین مراقب خودتان باشید، استراحت کنید و از لحظه لذت ببرید.

2. خواب مناسب و زیبایی بیشتر قبل از مراسم عروسی

خواب کافی شب قبل از مراسم عروسی

شب قبل از عروسی داشتن  خواب کافی ضروری است. درصورتی‌که خواب باکیفیتی نداشته باشید، باید با چشم‌های پف‌کرده در مراسم عروسی‌تان حاضر شوید. به‌علاوه احساس خستگی، عصبی بودن، عدم داشتن تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری و خواب‌آلودگی نیز ممکن است فرصت لذت بردن از بهترین روز زندگی‌تان را از شما بگیرند.

همچنین ببینید : راهکارهایی برای کاهش استرس قبل از عروسی

ساعت خوابیدن و میزان خواب مفید برای هر فرد، متفاوت است و بستگی به فیزیولوژی و سبک زندگی او دارد، اما همه ما به‌طور متوسط به 8 ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز داریم. بهتر است جهت پیشگیری از پف کردن و تیرگی زیر چشم‌ها، قبل از خوابیدن از کرم دور چشم استفاده کنید.

3. روز قبل از مراسم عروسی آب فراوان بنوشید.

نوشیدن آب کافی یک روز قبل از مراسم عروسی

برای داشتن صورت و پوستی درخشان و سالم، بهتر است آن را هیدراته نگه‌دارید. بنابراین روز قبل از عروسی از نوشیدن آب فراوان غافل نشوید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم
بهترین سالن زیبایی زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار
بهترین سالن زیبایی عروس چیتگر

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️