ازدواج بدون رابطه جنسی چیست؟ عوارض و راه های درمان

به طور کلی ازدواج بدون رابطه جنسی یعنی ادواجی که در آن زن و مرد کمتر از ده بار در سال سکس برقرار می کنند. البته برسی مشکلات جنسی در ازدواج به این سادگی ها هم نیست. کارشناسان مسائل خانواده معتقدند مسئله ی تعداد دفعات رابطه ی جنسی برای هر خانواده ای متفاوت است و در واقع هیچ چهار چوب و استاندارد مطلقی در این زمینه وجود ندارد.

ازدواج بدون رابطه جنسی یعنی چه؟

به ازدواجی که در آن تعداد روابط جنسی بین زن و مرد بسیار کم باشد، ازدواج بدون سکس می گویند. اما همانطور که پیشتر نیز گفتیم، رابطه جنسی ممکن است بری هر یک از طرفین مفهوم متفاوتی داشته باشد. برای مثال، شاید شما فکر کنید اگر در هفته حداقل یکبار با همسر خود رابطه جنسی نداشته باشید احتمالا روابط شما دچار مشکل شده است. این در حالی است که همسر شما حتی در هفته یکبار نیز به برقراری رابطه تمایلی ندارد.

ازدواج و رابطه جنسی

علایم کمرنگ شدن روابط جنسی در ازدواج

وقتی ازدواج می کنید، باید حد و حدود و تعداد رابطه جنسی خود و همسرتان را از پیش تعیین نمایید. به خاطر بسپارید برقراری رابطه جنسی شامل بخش احساسی و نوازش نیز می شود. با صحبت درباره ی تمایلات جنسی خود در ازدواج با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد، چون از انتظارات همسرتان آگاهی لازم را کسب کرده اید. در نهایت این شما و همسرتان هستید که باید برای تعداد دفعات روابط جنسی در ازدواج خود تصمیم بگیرید. اگر زن مرد در ازدواج به یکدیگر متعهد و علاقه مند باشد، احتمال اینکه درگیر ازدواج بدون رابطه جنسی شوند بسیار کم است.

همچنین ببینید : اهمیت رابطه جنسی در ازدواج و زندگی

ازدواج بدون رابطه جنسی چقدر رایج است؟

اگر شما نیز اخیرا خود را در یک ازدواج بدون رابطه جنسی یافته اید، بهتر است بدانید که تنها نیستید. بسیاری از زوج ها ازدواج بدون روابط جنسی را تجربه می کنند. البته ممکن است کاهش تعداد روابط جنسی در ازدواج مقطعی باشد و پس از مدتی طرفین دوباره به برقراری رابطه علاقه مند شوند. کارشناسان روابط جنسی و خانواده تخمین زده اند که تقریبا بیست درصد ازدواج ها بدون رابطه جنسی پیش می روند.

البته باید بگوییم عدم وجود روابط جنسی در ازدواج می تواند هم برای زن و هم برای مرد بسیار ناراحت کننده باشد. وقتی زن و مرد برای برقراری رابطه ی جنسی مشکلی ندارند، تنها پانزده درصد از میزان رضایت آنها از ازدواج تامین می شود. اما اگر روابط جنسی آنها دچار مشکل شود، میزان رضایت طرفین از ازدواج حتی تا پنجاه درصد کاهش خواهد یافت.

شکی نیست که زن و شوهری که با برقراری رابطه جنسی مشکل دارند، ازین موضوع ناراحت و یا ناراضی هستند، تا حدی که ازدواج های بدون رابطه جنسی می توانند نهایتا به شکست منتهی شوند.

دلایل پزشکی نداشتن رابطه جنسی

  • بی‌جنس‌گرایی

  • بیماری مزمن

  • ناتوانی

  • سردمزاجی و سرکوب احساسات جنسی دوران بلوغ

  • اختلال نعوظ و ناتوانی‌های جنسی در مرد

  • باورهای فرهنگی غلط

  • تصورات غیر واقعی

  • عدم اطلاع و آگاهی زوج‌ها از اندام‌های جنسی و عمل جنسی

اگر شما هم درگیر یک ازدواج بدون رابطه جنسی شده اید، نباید اعتماد به نفس خود را از دست دهید. عدوم وجود رابطه جنسی بین زن و مرد لزوما بدان معنا نیست که یکی از طرفین و یا هر دو مشکل خاصی دارند. حتی ممکن است شما و همسرتان همچنان یکدیگر را دوست داشته باشید و به یکدیگر متعهد بمانید، اما روابط جنسی شما کاهش یابد. ایجاد رضایت جنسی در ازدواج و به طور کلی روابط میان زن و مرد کار پیچیده ای به نظر می رسد، اما غیر ممکن نیست.

ازدواج بدون رابطه ی جنسی

چه عواملی باعث کاهش تعداد روابط جنسی می شود؟

دلایل مختلفی موجب کاهش تعداد روابط جنسی در ازدواج می شوند که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.

درهمین رابطه ببینید : آموزش شب اول عروسی

افزایش تعداد افراد خانواده

وقتی فرزندتان قدم به این دنیا می گذارد، توجه شما نسبت به همسرتان تا حد زیادی کاهش می یابد. چرا که نمی توانید برای هر دوی آنها وقت کافی صرف کنید. کاهش توجه و محبت شما به همسرتان می تواند روابط جنسی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

افسردگی و استرس

استرس عامل اصلی مشکلات و اختلالات جنسی است. وقتی تنش در ازدواج زیاد باشد، زن و مرد دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. اگر هم شما و هم همسرتان بدانید چگونه تنش های میان خود را کاهش دهید و یا با استرس و افسردگی شخصی کنار بیایید، مشکلات جنسی شما تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

اخیرا روابط زوج های زیادی در سراسر دنیا تحت تاثیر بیماری کوید-19 و یا بیماری کرونا قرار گرفته است. در واقع این روزها کرونا عامل اصلی استرس و افسردگی در میان خانواده ها بشمار می رود. به طور کلی هر بیماری روحی مرتبط با استرس و افسردگی معمولا به ازدواج بدون رابطه جنسی منجر می شود. شما نمی توانید لذت جنسی را همزمان با استرس تجربه کنید.

افتادن در دور باطل ازدواج بدون رابطه جنسی

کاهش تعداد روابط جنسی خود موجب تداوم مشکلات در ازدواج خواهد شد. ازدواج بدون روابط جنسی، زوج ها را به آینده ی زندگی مشترک بدبین و ناامید می کند و همین موضوع هم باعث می شود برای از بین بردن ریشه مشکلات خود دنبال راه چاره نباشند.

عوارض نداشتن رابطه جنسی

چطور مشکلات جنسی در ازدواج را از بین ببریم

قطعا راهکارهایی برای از بین بردن مشکلات جنسی وجود دارد و هنوز هم می توانید ازدواج خود را نجات دهید.

انتظارات خود را تغییر دهید

ما معمولا در شبکه های اجتماعی و رسانه ها می بینیم که روابط جنسی زوجین باید جذاب، تحریک کننده و بسیار هیجان انگیز باشد. روابط جنسی کاملا مناسب همیشه هم ممکن نیست. برای داشتن رابطه جنسی با همسر خود منتظر شرایط ایده آل مطلق نباشید و انتظارات خود را کاهش دهید.

کمی به خود استراحت دهید

رابطه جنسی که همیشه با اجبار و بخاطر وظیفه باشد برای هم زن و هم مرد خسته کننده است. رابطه ی جنسی اجباری در ازدواج موجب سرخوردگی و انزوای طرفین خواهد شد. راهی غیر از نزدیکی برای ارتباط با همسر خود بیابید. دست های همسر خود را عاشقانه بگیرید، او را در آغوش بکشید و به او یادآوری کنید چقدر در زندگی شما مهم و تاثیرگذار است.

از یک مشاور خانواده کمک بگیرید

اگر متوجه شدید عدم وجود روابط جنسی و یا کاهش گرایش جنسی شما و همسرتان به یکدیگر ازدواجتان را به سمت نابودی کشانده، بهتر است بدنبال مشاوره ی تخصصی ازدواج باشید. مشاور خانواده ی مورد اعتماد برای شما فرصتی را فراهم می کند تا بدون ترس از قضاوت، از احساسات و تمایلات جنسی خود صحبت کنید. مشاور خانواده و روابط جنسی به صورت تخصصی شما را راهنمایی می کند تا ازدواج بدون سکس خود را بهبود ببخشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️