سفره عقد مدرن یا سفره عقد سنتی؟

سفره عقد سنتی سفره عقد مدرن

در سال‌های اخیر توجه عروس و دامادها و در کل تمامی زوج‌های جوان به زیبایی بیشتر یک سفره عقد برای برگزاری مراسم عقد و عروسی بیشتر شده است و هر روزه مدل‌های متنوع و زیادی را برای چیدمان سفره عقد شاهد هستیم که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین باید در نظر داشت که با ارائه چنین مدل‌های سفره عقد در سراسر کشور با تنوع‌های بالا و زیبایی بصری بیشتر و قابل توجه، انتخاب یک سفره عقد مناسب و ایده‌آل برای عروس و داماد‌ها و همینطور زوج‌های جوان سخت‌تر شده است.

در واقع با آمدن طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی از سفره عقد، خیلی از طراحان به فکر تلفیق چنین طرح‌هایی با سبک‌های مختلفی مثل مدرن و سنتی یا همان کلاسیک افتادند که می‌توان گفت همین موضوع خیلی بیشتر کار عروس و دامادها و زوج‌های جوان را در انتخاب یک طرح مناسب سخت‌تر کرده است.

به همین منظور در نظر گرفته شد که در ادامه این مقاله به موضوع انتخاب یک سفره عقد مناسب و ایده‌آل همراه با طراحی‌های سنتی و مدرن پرداخته شود و نکاتی را برای راحت‌تر کردن انتخاب از بین هزاران طرح و مدل سفره عقد را یادآوری کرده‌ایم.

سبک کلاسیک و سفره عقد سنتی

دکوراسیون و نحوه چیدمان سفره عقد

در حقیقت برای این که بیشتر با این سبک از طراحی سفره عقد آشنا شوید باید در نظر بگیرید، می‌توانید با مشاهده مدل‌های بسیاری که از این سبک کلاسیک و سنتی سفره عقد تا به حال طراحی و دیزاین شده است، المان‌های زیاد و منحصر به فردی را که در آن ها به کار گرفته‌اند، ببینید و بیشتر با این مدل‌ها و انواع سفره عقد آشنایی پیدا کنید.

همچنین ببینید : چیدمان سفره عقد

البته مطالعه کلی درباره سبک طراحی کلاسیک و همچنین انواع المان‌های سنتی در سبک طراحی ایرانی برای یک سفره عقد هم می‌تواند کمک بزرگی در آشنایی شما با انواع طرح‌های سنتی سفره عقد کند و با این کار می‌توانید در انتخاب سفره عقدتان راحت‌تر دست به یک انتخاب خوب و ایده‌آل بزنید.

شناختن سبک سنتی در طراحی‌های سفره عقد باعث می‌شود که تفاوت سبک‌های طراحی سفره عقد را بهتر بشناسید و درباره این موضوع با همسر خود راحت‌تر و سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید. همچنین باید در نظر داشته باشید که سفره عقد سنتی از همان طرح‌ها و مدل‌هایی است که اگر تم عروسی و عقد  شما سنتی است به خوبی از آن بهره بگیرید.

اگر شماتیک کلی و تصویر کلی از یک سفره عقد سنتی می‌خواهید می‌توانید به سبک طراحی خانه‌های قدیمی و تاریخی ایرانی فکر کنید و ببینید که از چه المان‌هایی در طراحی و ساخت آن ها استفاده شده است و از این نتیجه بگیرید که سفره عقد سنتی در حقیقت راه طراحی و سبک معماری آن خانه ها را ادامه داده است و از المان‌های سنتی در طراحی خود استفاده می‌کند.

سبک سفره عقد مدرن

سفره عقد سنتی و نون و پنیر و سیزی

سفره عقدهای مدرن با طراحی جدید و مدرنیته‌ای که دارند باعث می‌شوند که شما حس تازه‌ای نسبت به این نوع از طراحی‌های مدرن و جدید داشته باشید. در واقع طراحی مدرن را باید در مکان‌های مختلف دیده باشید و با آن آشنایی ابتدایی داشته باشید.

همچنین باید توجه داشته باشید که سفره عقد مدرن باعث می‌شود که تم و پس زمینه برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی شما به روزتر شده و به شکل مدرن به نمایش گذاشته شود پس باید به تم و استایل برگزاری مراسم عقد نیز توجه زیادی داشته باشید که در ادامه مقاله به این موضوع نیز بیشتر می‌پردازیم.

سفره عقد مدرن با المان‌های مدرن و جدید که در سبک طراحی‌های امروزی زیاد دیده می‌شود، طراحی و چیدمان می‌شود. برای این که آشنایی خوبی با این نوع از طراحی پیدا کنید لازم است که در ابتدا با خود سبک مدرن و طراحی مدرن آشنا باشید.

برای این موضوع بهتر است که هم در اینترنت و وبسایت‌هایمختلف طراحی سفره عقد و همچنین مجله و کتاب‌هایی با این موضوع را مطالعه کنید و در همین راستا برای آشنایی بیشتر با سبک طراحی مدرن اطلاعات زیادی را کسب کنید.

شاید در نگاه اول این اطلاعات خیلی مورد توجه عروس و داماد و زوج‌های جوان برای انتخاب یک سفره عقد زیبا و مناسب نباشد اما باید گفت که این آشنایی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه باعث می‌شود در هنگام خرید و چیدمان یک سفره عقد نهایت دقت را داشته باشید و همچنین انتخابی خوب را از بین انواع مدل‌ها برای برگزاری مراسم عقد و عروسیتان برگزینید.

پس زمینه جشن عقد و سفره عقد

قران برای سفره عقد

در بسیاری از جشن و مراسم‌های عقد دیده می‌شود که هیچ ارتباطی بین سفره عقد چیده شده و همچنین تم و پس زمینه کلی جشن عروسی و عقد وجود ندارد و صرفا برای این که همه چیز زیبا به نظر برسد خرج‌های هنگفت و زیادی برای آن صورت گرفته.

اما عروس و دامادها و در کل همه زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که برای این که بتوانند یک سفره عقد خوب و مناسب و همچنین زیبا برای جشن و مراسم عقد و عروسی خود انتخاب کنند باید در ابتدا به پس زمینه‌ای که در حین برگزاری مراسم قرار است وجود داشته باشد فکر کنند.

این موضوع باعث می‌شود وقتی پس زمینه مورد نظرتان را از بین پس زمینه‌ها و استایل‌ها و تم‌های مختلف و متفاوت انتخاب کردید بتوانید سفره عقدی را حال چه سفره عقد مدرن و یا چه سفره عقد سنتی را از بین انواع و اقسام سفره عقد ها برگزینید که هماهنگی بیشتر و زیادی را با جشن و مراسم عقد و عروسی شما شامل شود و آن را زیباتر و به یادماندنی‌تر کند.

سخن پایانی

امروزه انواع و اقسام و همچنین طرح‌های مختلفی از سفره عقدها چیدمان و طراحی می‌شوند اما عروس و دامادها و زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند با انتخاب یک سفره عقد سنتی و یا سفره عقد مدرن می‌توانند جشن عقد  خود را دوچندان زیباتر کنند ولی باید پس زمینه و تم مراسم و جشن عقد و عروسی که در ذهن دارند هم به خصوص در نظر داشته باشند.

در حقیقت این هماهنگی بین اجزای جشن شما باعث زیبایی بیشتر آن خواهد شد و تنها به این راه است که در ذهن‌های بیشتری به یاد خواهد ماند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️