برگزاری مراسم عروسی و نامزدی در زمان شیوع ویروس کرونا

آیا شما قصد برگزاری مراسم عروسی یا عقد و نامزدی خود در ایام شیوع ویروس کرونا را دارید ؟ پس از همه گیری جهانی ویروس کرونا، برگزار کنندگان مراسم عروسی و نامزدی، تالارها و باغ تالارها به طور قابل توجهی متضرر شدند. این بیماری ناخوانده موجب شد تا بسیاری از مراسم های عروسی کنسل شوند و یا به تعویق بیافتند و بعد از گذشت ماه ها از شروع شیوع بیماری، فعالیت صنعت برگزاری مراسم های عروسی و جشن ها هنوز هم به حالت عادی خود بازنگشته است.

مشاوره برگزاری مراسم عروسی در ایام ویروس کرونا کوید 19 :

اما تمامی مشاغل مرتبط با برگزاری عروسی، مثل صاحبان تالارها و باغ تالارها، گل‌فروشی ها، کترینگ های عروسی و تشریفات مجالس سعی بر آن داشته اند تا به نحوی خلاقانه خود را با شرایط موجود سازگار کنند . اگر قصد دارید مراسم عروسی و یا نامزدی خود را در دوران شیوع ویروس کرونا برگزار کنید، در این مقاله راهنمایی جامع ارائه داده ایم که رعایت آنها شما را با خطرات بسیار کمتری مواجه خواهد کرد.

به طور کلی امروزه برگزاری مراسم عروسی و نامزدی نسب به زمان قبل از شیوع کرونا بسیارمتفاوت است. قبل از هر چیزی بهتر است از مهمانان بخواهید تا با ماسک در جشن شما حاضر شوند. همچنین چیدمان میزهای پذیرایی را طوری در نظر بگیرید که تمامی مهمانان سر میز از یک خانواده باشند. راه کارهای اینچنینی سلامت شما و مهمانانتان را تا حد زیادی تامین می کنند. بسیاری از عروس و دامادها تصمیم می گیرند مراسم عروسی خود را با تعداد مهمانان کمتر برگزار کنند .این روزها عروسی ها و نامزدی های کوچکتر طرفداران زیادی پیدا کرده اند، چون هم خرج کمتری دارند و هم خطر بیماری مهمانان را تهدید نمی کند.

کوید – 19 شاید دنیا را تغییر داده باشد ، اما شما می توانید همچنان مراسم عروسی رویایی خود را برگزار کنید. همین نکات کوچک به شما برای برگزاری یک مراسم عروسی و یا نامزدی بی نقص کمک شایانی خواهند کرد. مراسم عروسی مد نظر شما هر چه که باشد، با رعایت ملاحظات و نکات ساده از پس تمامی مشکلات آن بر خواهید آمد.

مراسم عروسی و نامزدی

کارهایی که باید پیش از روز مراسم عروسی و نامزدی انجام دهید

از آنجایی که هنوز واکسنی برای ویروس کرونا تولید نشده، بهتر است برای سلامت خود و مهمانان در روز عروسی تدابیری مناسب با شرایط امروز بیاندیشید. به خاطر بسپارید گرفتن جشن عروسی خصوصا در این شرایط قطعا با خطراتی همراه است.

قبل از مراسم از تمامی مهمانان خود بخواهید اگر علایمی مثل تب، سرفه، حالت تهوع و یا بدن درد دارند به هیچ عنوان در مراسم حاضر نشوند. اگر افراد مشکوک به کرونا در مراسم عروسی و یا نامزدی شرکت کنند، کل مهمانان و کادر تشریفات مجلس، در کنار عروس و داماد و خانواده ی آنها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا خواهند بود.

به طور خاص، مراقب افرادی که بیشتر با عروس و داماد و سایر مهمان ها در ارتباط هستند باشید. بهتر است میزهای پذیرایی را به گونه ای بچینید که جای هر یک از مهمانان از پیش تعیین شده باشد. شاید برخی از مهمان ها بخواهند با فاصله ی بیشتری از سایر افراد بنشینند. ترتیبی دهید که میزها و صندلی ها فاصله ی لازم را از یکدیگر داشته باشند. مسئولین برگزاری مراسم عروسی و تشریفات مجالس باید از کارمندان خود پیس از مراسم عروسی تست بگیرند تا مطمئن شوند هیچ یک از آنها به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

کارهایی که باید در روز مراسم عروسی و نامزدی انجام دهید

همیشه ساقدوش ها و خانواده ی درجه یک در تمام روز مراسم همراه عروس و داماد هستند. همچنین آرایشگر و میکاپ آرتیست نمی توانند فاصله ی اجتماعی لازم را با عروس و داماد حفظ کنند. در چنین شرایطی، حتما از آرایشگر عروسی خود بخواهید از ماسک و دستکش در تمامی مراحل کار خود استفاده کند. مطمئن شوید سالن زیبایی که به آن مراجعه می کنید تهویه ی هوای مناسبی دارد. در صورت امکان پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه در اتاق جریان داشته باشد.

چند نکته کلیدی در برگزاری مراسم عروسی در ایام کرونا

  • دستگاه تب سنج جهت تست تب مهمانان هنگام ورود
  • تهیه سبد مواد بهداشتی شامل ماسک، وسایل ضدعوفی، داروهای ضروری
  • رعایت فاصله در بین میزها و چیدمان آنها
  • تحویه مناسب سالن
  • ترجیح برگزاری مراسم عروسی در فضای باز مثل باغ تالار
  • بررسی کیفیت شستشو ظروف و دیگر اقلام خوراکی
  • عدم تماس فیزیکی میهمانان و دیده بوسی و تبریک
  • سرو غذا بصورت دیس پرس و اختصاصی برای مهمانان به جای سلف سرویس

اگر اخیرا به رستوران و یا مکان های عمومی مثل فروشگاه ها ی بزرگ و مترو مراجعه کرده باشید، حتما متوجه افرادی که در مقابل در تب مراجعه کنندگان را چک می کنند شده اید. فکر بدی نیست! می توانید یک نفر را انتخاب کنید تا در مقابل در تالار و یا باغ تالار تب مهمانان را کنترل کند و مانع ورود افراد با تب بالا به مراسم شود.

حتما برای مهمانان به اندازه ی کافی ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده تهیه کنید و قبل از ورود به تالار و باغ تالار در اختیار آنها قرار دهید . صندلی و میزها را با فاصله از هم بچینید تا ریسک ابتلا به کوید-19 کاهش یابد. باید وسایل پذیرایی را به شکلی تدارک ببینیند که تماس کمتری با دست افراد مختلف در مهمانی داشته باشند. ظرف میوه و شام هر یک از مهمان ها را به صورت اختصاصی آماده کنید . از سرو غذا به صورت سلف سرویس بپرهیزید. حتی کشیدن غذا و گذاشتن میوه ها و شیرینی در یک ظرف همگانی فکر خوبی نیست.

در صورت امکان، گرفتن مراسم عروسی در باغ تالار ایده خوبی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا می باشد. چون در فضای بسته بیماری شیوع بیشتری خواهد داشت. ترتیبی دهید تا افرادی که قادر به حضور در جشن عروسی رویای شما نیستند، به صورت آنلاین نظاره گر شادی شما و دیگر مهمانان باشند.

مراسم عروسی در زمان کرونا

وقت سرو غذا با احتیاط لازم در جهت حفظ مهمانان از ویروس کرونا

سرو شام عروسی برای مهمانانی که با فاصله از یکدیگر نشسته اند کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل بهتر است افراد یک خانواده همگی سر یک میز بنشینند و یا مهمانان خود را به گروه های دو تا چهارتایی برای هر میز تقسیم کنید. تا حد امکان بهتر است برای هر میز فقط یک نفر از خدمات مسئول پذیرایی باشد. مواد ضد عفونی کننده را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

کارهایی که باید بعد از مراسم عروسی و نامزدی انجام دهید

حتی وقتی مهمانی تمام شد ، باید همچنان برخی از نکات را رعایت کنید. مهمانانی که بعد از مراسم علایم ویروس کرونا مانند تب و بدن درد را تجربه می کنند و یا تست کرونای آنها مثبت بوده، باید شما را از این موضوع آگاه نمایند تا افرادی که با این مهمانان در ارتباط بیشتری بوده اند خود را قرنطینه کنند.

حال که بیماری کرونا و توصیه هایی که باید برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس رعایت کنیم، به بخشی از زندگی عادی همه ی ما تبدیل شده، برگزاری مراسم عروسی و نامزدی به سادگی گذشته نیست. با این وجود نمی توان روند زندگی عادی را متوقف کرد و با در نظر گرفتن تمام محدودیت ها، هنوز هم می توانید .

اگر میخواهید مراسم عروسی خود را بصورت شخصی در منزل، باغ شخصی، روف گاردن و … برگزار کنید بهتر است رعایت پروتکل ها و فاصله گزاری های اجتماعی را در اولویت برگزاری مراسم عروسی قرار دهید تا پشیمانی برایتان در آینده بهمراه نداشته باشد.

در زمان درج این مقاله به دستور ستاد مقابله با کرونا امکان برگزاری مراسم عروسی در ایران مقدور نیست.

تالارکده/ مرجع تالارهای عروسی و باغ تالار

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️