سالن عقد و محضر عقد آریایی

سالن عقد محضر عقد آریایی

در چند سال اخیر بنا به دلایل زیادی تعداد بسیار زیادی از عروس و دامادها و زوج‌های جوان، علاقه زیادی به برگزاری مراسم عقد آریایی پیدا کرده‌اند و می‌توان گفت یکی از عمده دلایل این موضوع زیبایی و خاطره‌انگیزی برگزاری این نوع مراسم برای آن‌ها است.

در واقع همانطور که بسیاری از زوج‌ها می‌دانند این مراسم در زمان‌های دور و گذشته در ایران باستان وجود نداشته است و این موضوع را حتی از متنی که برای این مراسم تهیه شده است هم می‌توان فهمید.

بهترین محضر عقد آریایی در تهران

اما موضوع دیگری که برای عروس و دامادها اهمیت پیدا کرده است، خاص بودن و زیبایی برگزاری این مراسم است که در ابتدا هم به آن اشاره شد.

این مراسم در حقیقت در مراجع قانونی کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در واقع غیر قانونی اعلام شده است، اما با این حال در چند سال اخیر به خصوص سالن عقد های زیادی دست به برگزاری این جشن و مراسم زدند و مشکلات قانونی گریبان‌گیر آن‌ها شد.

پیشنهادات تالارکده

محدوده اقدسیه
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
محدوده غرب تهران - ابت...
بالا $$$$ 25 - 200 مهمان
تهران، الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان
الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان

در ادامه مقاله به برخی از نکاتی که شاید بسیاری از عروس و دامادهای محترم و زوج‌های جوان از آن‌ها بی‌اطلاع باشند خواهیم پرداخت که در نهایت برگزاری مراسم عقد آریایی را تا حد خیلی زیادی برای آن‌ها روشن و واضح خواهد کرد تا برای انجام و برگزاری آن به صورت کاملا آگاهانه و صحیح تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید: سالن عقد فضای باز

تاریخچه برگزاری مراسم عقد آریایی

برگزاری مراسم عقد آریایی

برای این که بتوان موضوع و هر پدیده‌ای را به درستی قضاوت کرد و درباره درستی و نادرستی آن اطلاعات خوبی کسب کرد ابتدا باید، به گذشته و تاریخچه آن رجوع داشت. همانطور که به آن اشاره شد، برگزاری مراسم عقد آریایی در گذشته و ایران باستان وجود نداشته است و طبق گزارشاتی که تاریخدانان در دست دارند مراسم عقد و ازدواج در دوران ایران باستان متناسب با رسم و رسومات خاص دیگری انجام می‌گرفته است و حتی از چگونگی این رسم و رسومات اطلاعات دقیق و درستی در دست نیست.

این که این مراسم در ابتدا چگونه و در چه زمانی در میان مردم رواج پیدا کرده است کاملا مشخص و واضح نیست و نمی‌توان فهمید که متن و در کل شیوه این برگزاری مراسم عقد آریایی اولین بار به دست چه کسی طراحی شده است.

اما در کل با گذشت زمان و رواج این مراسم در بین مردم ایران عروس و دامادها و زوج‌های جوان بسیار زیادی به آن علاقمند شده‌اند و در نتیجه همین موضوع باعث شد تا تحقیقات تاریخی زیادی درباره این مراسم انجام شود که در نهایت نتیجه این تحقیقات حاکی از آن است که این مراسم مطابقتی با مراسم ازدواج اصیل آریایی ندارد و نمی‌توان برای انجام رسم و رسومات مردمان آریایی به آن استناد کرد.

مراسمی دوست داشتنی و خاطره‌انگیز

بسیاری از اتفاقات و پدیده‌ها را که بررسی کنید درمی‌یابید کاملا با اصل و حقیقت خود فاصله دارند و نمی‌توان آن‌ها را با توجه به منطق و استدلال پذیرفت؛ اما باید توجه داشت گاهی اوقات نیاز است تا خارج از منطق و استدلال زندگی کرد و باید به دنبال چیزی بود که به دور از سایه خطر، شادی و خاطرات خوشی را برای انسان رقم بزند.

بسیاری از عروس و دامادها و زوج‌های جوانی هم که به برگزاری این نوع مراسم‌ها از جمله مراسم عقد آریایی علاقمند هستند،  نه به دلیل این که از گذشته و جزییات تاریخی آن‌ها اطلاع دارند بلکه به این دلیل در مهم‌ترین روز زندگی مشترک خود از آن‌ها پیروی می‌کنند که در نهایت باعث شود تا خاطرات زیبایی را برای خود به کمک خود ساخته باشند.

حال موضوعی که در این میان مطرح است، توجه به خطرات و عواقب برخی از این سنت‌ها و رسم و رسومات بی‌پایه و اساس است که می‌تواند در دراز مدت موجب حذف بسیاری از عقاید درست و همچنین سنت‌های صحیح بشود.

اما با یک نگاه سطحی هم می‌توان فهمید که برگزاری مراسم عقد و ازدواج آریایی بیشتر نگاهی فانتزی و زیبا را برای خود دنبال می‌کند و نمی‌تواند برای عروس و دامادها و زوج‌های جوان در آینده خطرساز و گمراه‌کننده باشد بلکه این مراسم تا جایی که از شواهد وقرائن بر می‌آید، بیشتر لبخند رضایت را برای عروس ودامادهای جوان در پی داشته است.

نگاه مراجع قانونی به عقد آریایی

سالن عقد و مراسم عقد آریایی

مراجع قانونی در تمامی کشورهای جهان به دنبال بررسی دقیق هر پدیده‌ای هستند و متناسب با تحقیقات دقیق خود در نهایت تصمیم به اعلام قانونی بودن و یا نبودن آن پدیده می‌گیرند. همانطور که می‌دانید قانون در کشورهای امروزی به هیچ پدیده‌ای متناسب با نگاه انسان نگاه نمی‌کند و به همین دلیل بسیاری از پدیده‌هایی که شاید انسان علاقه زیادی به آن‌ها داشته باشد و حتی باعث خشنودی او شود را غیر قانونی و غیر مجاز اعلام می‌کند.

با توجه همین موضوع نیز می‌توان دریافت که چرا مراسم عقد آریایی در ایران غیر مجاز و غیر قانونی عنوان شده است و با برگزارکننده‌های این نوع مراسم‌ها از جمله سالن عقد ها و محضر عقد آریایی برخرد قانونی خواهد شد.

عروس و دامادها وزوج‌های جوان علاقمند به برگزاری مراسم عقد آریایی باید توجه داشته باشند که انجام و برگزاری این مراسم در جشن عروسی عاری از هرگونه صحت و رسمیت قانونی است و نباید صرفا با برگزاری آن در بین عروس و داماد این مراسم‌ را شرعی و عرفی دانست زیرا در مراجع قانونی این مراسم هیچ جایگاه درست و مجازی ندارد.

خشنودی عروس و داماد از مراسم عقد آریایی

عقد آریایی و سالن عقد آریایی

با تمام موضوعات مطرح شده در طی این مقاله بسیاری از عروس و دامادها و زوج‌های جوان همچنان علاقمند به برگزاری این مراسم در بین خود هستند و نمی‌توان به اجبار در مقابل این علاقه و سلیقه ایستاد. اما این دسته از زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که مراجع قانونی هیچ مسئولیتی را در قبال برگزاری مراسم عقد آریایی بر عهده نخواهند داشت و باید با توجه به این امر دست به برگزاری آن زد.

در نهایت امر چیزی که از همه موضوعات دیگر می‌تواند مهم‌تر بوده و از اهمیت بیشتری برخوردار باشد خشنودی عروس و داماد در طول برگزاری مراسم عقد و عروسیشان است. اگر عروس و داماد با پیروی از برخی سنت‌ها و مراسم‌ها از جمله مراسم عقد آریایی می‌دانند که می‌توانند در کنار یکدیگر خاطرات خوش و خوبی را رقم بزنند باید سعی داشته باشند تا با توجه به نکاتی که گفته شد تصمیم نهایی خود را بگیرند.

در واقع تصمیم به برگزاری مراسم عقد آریایی به عهده خود عروس و داماد و زوج‌های جوان خواهد بود و نمی‌توان به اجبار در این تصمیم نقشی داشت اما زوج‌های محترم همیشه باید در طول زندگی مشترک خود تمامی جوانب را بررسی کرده و با توجه به علاقه و موضوعاتی که به خوبی به آن‌ها توجه داشته‌اند تصمیم خود را بگیرند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

بهترین محضرهای عقد تهران