محضر عقد آریایی در تهران

سالن عقد محضر عقد آریایی

در سال‌های اخیر، به دلایل مختلف، بسیاری از عروس و دامادها و زوج‌های جوان تمایل زیادی به برگزاری مراسم عقد آریایی پیدا کرده‌اند. زیبایی و خاطره‌انگیزی این نوع مراسم از دلایل اصلی این محبوبیت است.

در واقع، همان‌طور که بسیاری از زوج‌ها می‌دانند، این مراسم در دوران گذشته و ایران باستان وجود نداشته است و این نکته حتی از متنی که برای این مراسم تهیه شده، قابل استنباط است.

بهترین محضر عقد آریایی در تهران

اما موضوع دیگری که برای عروس و دامادها اهمیت یافته، خاص بودن و زیبایی برگزاری این مراسم است، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد. این مراسم در مراجع قانونی کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و غیر قانونی اعلام شده است. با این حال، در چند سال اخیر، سالن عقدهای زیادی اقدام به برگزاری این جشن کرده‌اند و به مشکلات قانونی برخورد کرده‌اند.

پیشنهادات تالارکده

الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان
شهرک غرب - فاز یک - خی...
تخفیف لحظه آخری
متوسط $$$$ 25 - 100 مهمان
10% تخفیف ویژه برای کسانی که در اولین بازدید قرارداد امضا می کنند
محدوده ولنجک
متوسط $$$$ 25 - 150 مهمان
جاده اصلی تهران به سمت...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
محدوده پونک
اقتصادی $$$$ 50 - 250 مهمان
محدوده غرب تهران - ابت...
بالا $$$$ 25 - 200 مهمان
اتوبان آزادگان جنوب، 3...
خیلی بالا $$$$ 50 - 1200 مهمان
تهران - جردن
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
محدوده اقدسیه
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص ...
متوسط $$$$ 50 - 800 مهمان
شرایط اقساطی به صورت چک

در ادامه مقاله، به برخی از نکاتی می‌پردازیم که شاید بسیاری از عروس و دامادها و زوج‌های جوان از آن‌ها بی‌اطلاع باشند. این اطلاعات می‌تواند برگزاری مراسم عقد آریایی را برای آن‌ها شفاف و روشن کند، تا بتوانند با آگاهی و دقت بیشتری در تصمیم‌گیری برای برگزاری این مراسم اقدام کنند.

تاریخچه برگزاری مراسم عقد آریایی

برگزاری مراسم عقد آریایی

برای قضاوت صحیح درباره هر پدیده‌ای، ابتدا باید به گذشته و تاریخچه آن رجوع کنیم. همانطور که ذکر شد، مراسم عقد آریایی در گذشته و ایران باستان وجود نداشته است. گزارشات تاریخدانان نشان می‌دهند که مراسم عقد و ازدواج در ایران باستان بر اساس رسومات خاص دیگری انجام می‌گرفت و حتی اطلاعات دقیقی از این رسومات در دسترس نیست.

زمان و نحوه رواج این مراسم در میان مردم نیز مشخص نیست و نمی‌توان فهمید که متن و شیوه برگزاری مراسم عقد آریایی اولین بار توسط چه کسی طراحی شده است. با این حال، با گذشت زمان و محبوبیت این مراسم در میان مردم ایران، تحقیقات تاریخی زیادی درباره آن انجام شد که نشان داد این مراسم با مراسم ازدواج اصیل آریایی تطابق ندارد و نمی‌توان آن را به عنوان رسم و رسومات مردمان آریایی استناد کرد.

عقد اریایی: مراسمی دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز

بسیاری از پدیده‌ها با اصل و حقیقت خود فاصله دارند و نمی‌توان آن‌ها را با منطق و استدلال پذیرفت؛ اما گاهی نیاز است خارج از منطق زندگی کنیم و به دنبال چیزی باشیم که شادی و خاطرات خوشی را برایمان به ارمغان بیاورد.

بسیاری از عروس و دامادها که به برگزاری این نوع مراسم‌ها از جمله عقد آریایی علاقمند هستند، نه به دلیل آگاهی از گذشته و جزئیات تاریخی، بلکه به دلیل ایجاد خاطرات زیبا در مهم‌ترین روز زندگی‌شان این مراسم را انتخاب می‌کنند. موضوع مهم در این میان، توجه به خطرات و عواقب برخی از این سنت‌ها و رسوم بی‌پایه و اساس است که می‌تواند در دراز مدت موجب حذف عقاید درست و سنت‌های صحیح شود.

با یک نگاه سطحی می‌توان فهمید که برگزاری مراسم عقد آریایی بیشتر جنبه فانتزی و زیبا دارد و نمی‌تواند برای عروس و دامادها در آینده خطرساز و گمراه‌کننده باشد. این مراسم بیشتر لبخند رضایت را برای عروس و دامادها به ارمغان می‌آورد و به ایجاد خاطراتی خوش کمک می‌کند.

نگاه مراجع قانونی به عقد آریایی

سالن عقد و مراسم عقد آریایی

مراجع قانونی در تمامی کشورهای جهان به دنبال بررسی دقیق هر پدیده‌ای هستند و بر اساس تحقیقات خود، قانونی یا غیرقانونی بودن آن را اعلام می‌کنند. قانون به هیچ پدیده‌ای از نگاه انسانی توجه نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است بسیاری از پدیده‌هایی که افراد به آن‌ها علاقه دارند و حتی باعث خشنودی‌شان می‌شوند، غیرقانونی اعلام شوند.

با توجه به همین موضوع، مراسم عقد آریایی در ایران غیرمجاز و غیرقانونی اعلام شده است و با برگزارکنندگان این نوع مراسم‌ها، از جمله سالن‌ها و محضرهای عقد آریایی، برخورد قانونی خواهد شد.

عروس و دامادها و زوج‌های جوان علاقه‌مند به برگزاری مراسم عقد آریایی باید توجه داشته باشند که انجام و برگزاری این مراسم در جشن عروسی فاقد هرگونه صحت و رسمیت قانونی است و نباید صرفاً با برگزاری آن، این مراسم را شرعی و عرفی دانست؛ زیرا در مراجع قانونی این مراسم هیچ جایگاه رسمی و معتبری ندارد.

بیشتر بخوانید: متن عقد آریایی

خشنودی عروس و داماد از مراسم عقد آریایی

عقد آریایی و سالن عقد آریایی

با وجود تمامی موضوعات مطرح‌شده در این مقاله، بسیاری از عروس و دامادها و زوج‌های جوان همچنان به برگزاری مراسم عقد آریایی علاقه‌مند هستند. این علاقه و سلیقه را نمی‌توان به اجبار متوقف کرد. با این حال، این زوج‌ها باید بدانند که مراجع قانونی هیچ مسئولیتی در قبال برگزاری مراسم عقد آریایی بر عهده نخواهند داشت و باید با توجه به این امر اقدام به برگزاری آن کنند.

در نهایت، آنچه از همه موضوعات مهم‌تر است، خشنودی عروس و داماد در طول برگزاری مراسم عقد و عروسی است. اگر عروس و داماد با پیروی از برخی سنت‌ها و مراسم‌ها، از جمله مراسم عقد آریایی، می‌دانند که می‌توانند خاطرات خوش و خوبی را رقم بزنند، باید با توجه به نکاتی که گفته شد، تصمیم نهایی خود را بگیرند.

در واقع، تصمیم به برگزاری مراسم عقد آریایی به عهده خود عروس و داماد و زوج‌های جوان است و نمی‌توان به اجبار در این تصمیم دخالتی داشت. اما زوج‌های محترم همیشه باید در طول زندگی مشترک خود، تمامی جوانب را بررسی کرده و با توجه به علاقه و موضوعاتی که به آن‌ها توجه داشته‌اند، تصمیم خود را بگیرند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

بهترین محضرهای عقد تهران