چگونه وزن خود را فقط 5 روز قبل از عروسی با برنامه رژیم غذایی کاهش دهید


کم کردن وزنبه طورکلی لاغری در یک مدت زمان کم فکر خوبی نیست و ممکن است آسیب های جدی به بدن و سلامتی وارد کند. اما اگر تا یک هفته قبل از عروسی به فکر کم کردن وزن خود نیفتاده اید و می خواهید حتماً تا روز عروسی چند کیلو وزن کم کنید تا لباستان به تنتان زیباتر باشد هنوز دیر نیست. بهترین روش برای لاغری در مدت زمان کم، ایجاد تغییراتی بزرگ و در عین حال متعادل میان روش تغذیه، میزان فعالیت بدنی و سبک زندگی است. دستورالعمل های ما در سایت تالارکده را دنبال کنید تا به هدف خود برسید.

در این رابطه بخوانید:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

ترازوی دیجیتال بخرید

یک ترازوی دیجیتال بخرید. ترازوهای دیجیتال دقیق تر هستند و کاهش وزن های خیلی کوچک را نیز نشان می دهند بنابراین انگیزه شما را برای ادامه رژیم بیشتر می کنند.

استرس خود را کنترل کنید

استرس می تواند کاهش وزن را برای بدن دشوار کند. روزهای قبل از عروسی واقعاً استرس زا هستند. تا جایی که می توانید این استرس را کنترل کرده و کاهش دهید. وقتی استرس دائمی دارید، حتی اگر میزان آن اندک باشد بدن شما کورتیزول بیشتری تولید می کند. این هورمون کاهش وزن را با مشکل مواجه می کند. به علاوه باعث می شود احساس خستگی و گرسنگی هم داشته باشید.

از تکنیک های کنترل استرس استفاده کنید. پیاده روی ، دوش آب گرم گرفتن، صحبت با دوستان یا اعضای خانواده، دیدن یک فیلم خوب یا خواندن یک کتاب از جمله ی این روش هاست.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:6 حرکت ورزشی که شما را برای روز عروسی خوش اندام تر و باریک تر می کند

به اندازه ی کافی مایعات بنوشید

فارغ از اینکه درصدد لاغری در 5 روز هستید یا نه، نوشیدن مایعات از اهمیت خاص خود برخوردار است. نوشیدن آب کافی به خودی خود به کاهش وزن کمک می کند. اکثر کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه ۲۰۰۰ میلی لیتر یا هشت لیوان آب بنوشید، اما این فقط یک قانون کلی است. بعضی ها حتی تا ۱۳ لیوان را هم توصیه کرده اند.

سعی کنید از مایعات بدون کالری مثل آب، آب طعم دار، قهوه و چای بدون کافئین و بدون شیر و شکر استفاده کنید. زمانی که بدن شما حتی به میزان اندکی دهیدراته یا کم آب باشد، پیام هایی به مغز ارسال می شود که شبیه به حس گرسنگی است. این امر باعث می شود به خوردن غذا یا خوراکی ترغیب شوید و کالری بیشتری از آن چیزی که نیاز دارید مصرف کنید. پس قبل از هر وعده غذا هم یکی دو لیوان آب بنوشید چون باعث می شود احساس سیری کرده و غذای کمتری بخورید.کم کردن وزن

به لباس عروسی خود فکر کنید

تصویر لباس عروسی تان را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که با چند کیلو لاغر شدن چقدر در این لباس زیبا خواهید شد. این کار باعث می شود انگیزه خود را برای ادامه راه حفظ کنید.

در غذا خوردنتان وقفه بیندازید

اغلب افراد هنگامی که چنگال را برای چند دقیقه کنار می‌گذارند، به‌طور طبیعی «وقفه غذاخوردن» دارند. شما هم منتظر این لحظه بمانید و لقمه دیگری برندارید. بشقابتان را پاک کنید و از مکالمه با اطرافیان لذت ببرید. این پیامی پنهانی است که سیر شده‌اید اما پرخوری نکرده‌اید.

بیشتر سوپ بخورید

یک سوپ آبکی را به غذای روزانه‌تان بیفزایید. خوردن سوپ به‌خصوص در شروع وعده‌غذایی مفید است زیرا باعث می‌شود آهسته‌تر غذا بخورید و اشتهایتان کم شود. با یک سوپ آبکی که سبزیجات تازه یا منجمد به آن اضافه کرده‌اید، شروع کنید. از سوپ‌های پرچرب که مقدار زیادی کالری دارند، پرهیز کنید.

کم کردن وزن

سبزیجات بخورید

سعی‌کنید به جای یک نوع سبزی و میوه، چندین نوع سبزی و میوه را هنگام غذاخوردن سرو کنید. تنوع بیشتر سبزی و میوه سرو‌شده باعث تمایل بیشتر به خوردن آنها می‌شود و خوردن بیشتر سبزی و میوه راه مناسبی برای کاهش‌وزن است. میزان بالای فیبر و محتوای آب در سبزی‌ها و میوه‌ها باعث می‌شود با دریافت کالری کمتری احساس پری کنید. سعی ‌کنید سبزی‌ها را بدون اضافه‌کردن روغن بپزید و به جای استفاده از سس های پرچربی از آبلیمو یا گیاهان معطر به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

 بیشتر بخوابید

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند یک ساعت خوابیدن بیشتر در شب می‌تواند در فردی که روزانه ۲۵۰۰ کالری از راه غذا دریافت می‌کند، کمک کند حدود ۷ کیلوگرم در سال وزن کم کند. به گفته آنها با جایگزین‌کردن خوابیدن با عادت‌های ناسالمی مانند خوردن غذاهای حاضری، می‌توانید تا ۶ درصد از کالری دریافتی‌تان را کم کنید؛ البته این میزان می‌تواند با توجه به افراد گوناگون متفاوت باشد. خواب به شیوه‌ای دیگر هم به کاهش‌وزن کمک می‌کند. شواهدی وجود دارد که کم‌خوابی اشتها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود شما به‌طور غیرعادی گرسنه شوید.

تحرک کلی خود را افزایش دهید

برای از دست دادن کالری بیشتر در طول هفته سعی کنید تحرک بیشتری در روزهای هفته داشته باشید. هر چه پرتحرک تر و فعال تر باشید کالری بیشتری در روز می سوزانید.

سبک زندگی شما همان کارهایی است که به طور معمول هر روز انجام می دهید؛ رفتن تا ماشین یا برگشتن از آن تا خانه و یا انجام کارهای خانه. سعی کنید بیشتر در این نوع فعالیت ها شرکت کنید و بیشتر قدم بردارید. چند بار بیشتر از پله ها بالا بروید، مسیری را که تا مقصد می خواهید بروید پیاده طی کنید و پیاده برگردید. ماشین را دورتر پارک کنید و وقتی در میان فیلم مورد علاقه تان آگهی بازرگانی پخش می شود حرکت در جا بزنید. به عنوان یک قانون کلی، در هیچ موقعیتی تحرک خود را از دست ندهید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:حقایقی جالب در مورد کاهش وزن تا روز عروسی

کم کردن وزن

کمتر نوشیدنی شیرین بنوشید

به جای نوشیدنی‌های قنددار مانند نوشابه‌های گازدار معمول از آب یا سودای بدون کالری استفاده کنید به این ترتیب به اندازه ۱۰ قاشق چایخوری شکر کمتری دریافت خواهید کرد. از لیمو، نعناع یا توت‌فرنگی منجمد برای معطرکردن نوشیدنی‌تان استفاده کنید. به نظر می‌رسد قندی که از طریق مصرف نوشیدنی‌های گازدار وارد بدن می‌شود، باعث تحریک شدن مکانیسم معمول سیری در بدن نمی‌شود. یک بررسی که به مقایسه دریافت ۴۵۰ کالری اضافی از راه نوشیدن نوشابه گاز‌دار یا پاستیل پرداخت، نشان داد افرادی که پاستیل می‌خورند به‌طور ناخودآگاه در مجموع کالری کمتری مصرف می‌کنند اما در افرادی که نوشابه می‌نوشیدند، کاهش مصرف کالری رخ نمی‌داد. در نتیجه این افراد در طول ۴ هفته ۱٫۲ کیلوگرم وزن اضافه کردند.

از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید

به جای استفاده از لیوان پهن و کوتاه از لیوان بلند و باریک استفاده کنید تا دریافت کالری‌تان از راه مصرف نوشیدنی‌ها را کاهش دهید. با این کار ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری کمتری از راه نوشیدن آب میوه، نوشابه گاز‌دار یا سایر نوشیدنی‌ها دریافت خواهید کرد. علت این است که نشانه‌های بینایی در خوردن ما موثر هستند. پژوهشگران در دانشگاه کورنل نشان دادند که افراد درون لیوان‌های پهن و کوتاه نوشیدنی بیشتری می‌ریزند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️