چگونه روز عروسی خوش اندام باشیم ؟

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر زنی است و طبیعی است که عروس خانم‌ها بخواهند در این روز در بهترین حالت خود باشند و بسیار خوش اندام به نظر برسند. برای بسیاری از عروش ها تناسب اندام یکی از فاکتورهای مهم زیبایی در این روز است و دائم قبل از عروسی در حال تخقیقات در مورد اینکه ” چطور در روز عروسی خوش اندام باشند ” هستند!

در این مقاله، 6 حرکت ساده از تمرینات پلاتس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در خانه و یک ماه قبل از عروسی انجام دهید تا به وزن ایده آل خود برسید و در روز عروسیتان اندامی زیبا و خوش تراش داشته باشید.

ورزش برای خوش اندم شدن

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر زنی است و طبیعی است که عروس خانم‌ها بخواهند در این روز در بهترین حالت خود باشند. تناسب اندام و زیبایی ظاهری فقط یک بخش از این موضوع است. مهم‌تر از آن، احساس رضایت و اعتماد به نفس عروس خانم در این روز خاص است.

بر روی تناسب اندام کلی خود تمرکز کنید

به جای اینکه فقط بر روی یک قسمت خاص از بدنتان تمرکز کنید، به دنبال تناسب اندام کلی خود باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا در لباس عروسیتان زیباتر به نظر برسید و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید

رژیم غذایی شما نقش مهمی در سلامتی و تناسب اندامتان دارد. از مصرف غذاهای ناسالم و پرچرب خودداری کنید و به جای آن، از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های کم‌چرب در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

به طور منظم ورزش کنید

یکی از روش‌های خوش اندام بودن در روز عروسی ورزش کردن است. ورزش منظم به شما کمک می‌کند تا کالری بسوزانید، عضلاتتان را قوی کنید و تناسب اندام خود را حفظ کنید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید.

به اندازه کافی بخوابید

در نهایت خواب و استراحت کافی کمک می کند تا شما به اندام ایده آل برای روز عروسی نزدیکتر شوید. خواب کافی برای سلامتی و تناسب اندام شما ضروری است. زمانی که به اندازه کافی می‌خوابید، بدنتان فرصت کافی برای ریکاوری و بازسازی خود را دارد.

ورزش برای خوش اندم شدن

بیشتر بخوانید: قبل از عروسی چه بخوریم ، خوراکی های که به تقویت بدن قبل از عروسی کمک میکند

در ادامه 6 حرکت از حرکات ورزشی پلاتس را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با انجام آن‌ها در خانه، به تناسب اندام مورد نظرتان قبل از عروسی برسید.

این حرکت کلاسیک کمک میکند با استفاده از عضلات شکم و پهلو برای خود شکمی تخت بسازید و به تناسب اندام دلخواه قبل از عروسی نزدیک شوید. علت اینکه به آن حرکت یکصد می گویند این است که در هر یکصد بار دستها در کنار بدن مانند پمپ بالا و پایین برده می شود. تمرین یکصد تمرین گرم کردن بدن برای انجام تمرینات دیگر پیلاتس است .

برای انجام این حرکت مانند تصویر به پشت دراز کشیده و پاها را از زانو و مفصل ران خم کرده به سینه بیاورید و سپس دستها را کشیده در کنار بدن قرار دهید، حالا سر و شانه ها را آرام بالا بیاورید، پایین کمر باید همچنان روی زمین باشد.

دستها ها را در دو طرف خود آرام بالا و پایین ببرید و حرکت بالا و پایین را با دستها بشکلی که کف دستها رو به زمین باشد انجام دهید. برای 5 ثانیه نفس بگیرید و سپس به مدت 5 ثانیه نفس خود را بیرون بدهید تا به 50 مرتبه بالا و پایین کردن دستان برسید. سپس دوباره بلند شوید و حرکت را تکرار کنید. این کار را تا 100 مرتبه بالا و پایین کردن دستان ادامه دهید.

حرکت صد (hundred) برای تناسب اندام عروس

تمرین حرکت صد (hundred) قبل از عروسی

یکی از تمرین هایی که کمک می‌کند شما در روز عروس خوش اندام به نظر برسید حرکت اره پلاتس است. این حرکت باعث کشش ستون فقرات در حالت چرخشی وتقویت ماهیچه های شکم می شود. این حرکت همچنین عملکرد تنفس را بهبود می بخشد.

بـر روی زمین نشسته و پـاها را کمـی بـیشتر از عـرض شـانه باز می کنید. دست ها را در طرفین بدن باز کرده و کل بدن را کشش می دهید. به آرامی به سمت چپ بدن می چرخید و دقت کنید در تمام طول چرخش باید دست ها در یک خط راست قرار داشته باشند.دست راست را تا نوک پای چپ رسانده به آرامی بر می گردید و سپس گردش به سمت راست بدن کرده و دست چپ را به نوک پای راست رسانده به حالت اولیه بر می گردید.  زمانی که بدن را خم می کنید نفس را به بیرون داده و زمانی که به عقب بر می گردید عمل دم را انجام دهید.

رسیدن به اندام ایده آل قبل از عروسی با تمرین حرکت اره 

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

این حرکت برای پهلوها عالی است می تواند به شما در رسیدن به اندام ایده ال قبل از عروسی کمک کند. برای فرم دادن عضلات مرکزی تنه و لگن (به خصوص پهلو ها) و بازوها انجام می شود.

روی زمین مطابق شکل بنشینید و دست چپ تان را به پاهایتان بگیرید. دست راستتان را بالا بیاورید و همزمان دم عمیق بگیرید.

با خم شدن روی پهلوهایتان بازدم داشته باشید. سرتان را به سمت چپ خم نکنید و حتما روی خط پهلو به سمت چپ خم شوید و این حرکت را تا آستانه تحمل تان انجام دهید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سه بار انجام داده و سپس حرکت را برای طرف بعد تکرار کنید.

 با حرکت پری دریایی قبل از عروسی پهلوها را عضلانی کنید

بسیاری از این حرکات آسان است ولی در نظر داشته باشید که داشتن یک پشت کار و تمرکز در انجام آنها می تواند موثر باشد. پس زیاده روی نکنید و به جای آن به انجام مداوم آن در زمان باقی مانده به عروسی تان فکر کنید تا یک عروسی خوش اندام و زیباتر باشید.

ورزش برای خوش اندم شدن

این حرکت بسیار مفرح است و هنگام انجام آن ماهیچه های پشت کاملاً ماساژ داده می شود. شکل گرد شده ستون فقرات می تواند به شما یاد دهد که چطور ماهیچه های اصلی خود را به صورت موثر و درست، وقتی کار سخت انجام می دهید، درگیر کنید.

درحالی‌که زانوهای خود را خم کرده و به سمت شکمتان جمع کرده‌اید، نشسته، و دست‌ها را دور ساق پا بپیچید، سر به سمت پایین باشد، پاشنه‌ی پا بالا کشیده شده و انگشتان پا تشک را لمس کنند. انگشتان پا را بلند کرده و سعی کنید روی استخوان دنبالچه تعادل خود را حفظ کنید، پاشنه‌های پا به باسن نزدیک باشند. درحالی‌که به آرامی به عقب می‌روید نفس بگیرید تا زمانی که شانه‌ها تشک را لمس کنند. نفس خود را خارج کرده و با استفاده از عضلات شکم، به صورت آرام، بلند شده و بار دیگر تعادل خود را روی استخوان دنبالچه حفظ کنید. مراقب باشید انگشتان پا با تشک تماس پیدا نکنند. این کار را ده مرتبه تکرار کنید.

ورزش برای خوش اندم شدن ورزش برای خوش اندم شدن

اگر میخواهید عضلات پشت بالاتنه خود را تا روز عروسی تقویت کنید و به اندامی که مد نظر دارید برسید حرکت قایقی را انجام دهید. شانه های گرد شده و پشت خمیده و قوزکرده معمولاً به علت نشستن های طولانی مدت پشت کامپیوتر یا میز، نگاه کردن به تلویزیون یا انجام حرکات تکراری به وجود می آید.

در چنین موقعیتهایی که پوزیشن بدن رو به جلو قرار می گیرد، قفسه سینه، شانه ها و ماهیچه های ران کوتاه و تنگ شده و ماهیچه های بالایی و میانی پشت ضعیف می شوند. شما می توانید با انجام حرکت قایقی با کش، وضعیت بدنی خود را با تقویت ماهیچه های بالایی پشت بهبود ببخشید. این حرمت باعث می شود ماهیچه های قفسه سینه انعطاف پذیرتر شده و شانه ها به طور طبیعی به عقب برگردد.

روی زمین بنشینید. زانوها را اندکی خم کنید. پاها را کمی از هم باز کنید. پشت را صاف کنید و پاشنه ها را بر روی زمین قرار دهید.کش را دور کف پاها بیندازید. با دم دستگیره های کش را به سمت قفسه سینه بکشید. در این حالت آرنج ها و مشت ها نزدیک شانه قرار می گیرند. بازدم کنید و به موقعیت اولیه برگردید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.

ورزش برای خوش اندم شدن

اما گل داستان برای اینکه تا روز عروسی به اندام ایده آل برسید حرکات پلانک معکوس برای عضلات شکم می‌باشد. پلانک تمرین استقامتی شکمی است که شامل حفظ یک وضعیت دشوار برای مدت زمان نسبتاً طولانی است و همه عضلات را به یک اندازه منقبض می کند. معمول ترین نوع پلانک،

پلانک جلو است که بدن در حالتی همچون حرکت شنا قرار می گیرد و وزن بدن روی ساعدها، آرنج ها و انگشتان پا قرار دارد.

پلانک انواع مختلفی همچون پلانک بغل یا پلانک معکوس دارد. حرکات پلانک جزء رایجی از تمرین های پیلاتیس و یوگا و تمرین ورزشکاران بوکس و دیگر ورزش ها هستند. ورزش پلانک، شکم، کمر و شانه ها را تقویت می کند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.