جشنواره رمضان

حقایقی جالب در مورد کاهش وزن تا روز عروسی


کم کردن وزندر مورد رژیم گرفتن و کاهش وزن افسانه های زیادی وجود دارد. حتی به جرات می توان گفت آمار این افسانه ها در مورد کاهش وزن از هر موضوع دیگری بیشتر است. اگر قصد دارید برای روز عروسی تان کاهش وزن داشته باشید ما در سایت تالارکده سعی کرده ایم حقایق را از میان داستانها و افسانه ها جدا کنیم و مسیر موفقیت را به بهترین و کوتاه ترین شکل ممکن تا رسیدن به وزن دلخواه برای روز عروسی به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

در این رابطه بخوانید:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

کم کردن وزن

افسانه شماره 1:

  برای کاهش وزن باید به خودتان محرومیت بدهید.

ما امروزه می دانیم که اندازه وعده غذایی شما مهم نیست بلکه آنچه که می خورید چیزی است که مهم است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که  برای لاغری، نخوردن توصیه نمی شود، بلکه صحیح خوردن توصیه می شود. اگر درست بخوریم می توانیم همه چیز بخوریم و لاغر هم بشویم، یعنی موادی که نیاز بدن را تأمین کنند به ما می رسد ولی به اندازه می رسد در عین حال سبب افزایش وزن هم نمی شوند.

بسیاری از ما هنگامی که قصد لاغری داریم، به خودمان می‌گوییم من از امروز دیگر شام نمی‌خورم یا این که دیگر لب به برنج نمی‌زنم! این کارها ممکن است در کوتاه‌مدت وزن ما را کاهش دهند. اما قاعدتاً راه‌های صحیحی نیستند و می‌توانند عواقبی جدی در پی داشته باشند. تغذیه مناسب و اصولی و استفاده از برنامه‌هایی که متخصص تغذیه پیش پای ما می‌گذارد، به مراتب روش سالم‌تر، ماندگارتر و بی‌خطرتری است.

احساس سیری شما به حجم و وزن غذایی که خورده‌اید بستگی دارد و نه به میزان کالری مصرف شده. اگر غذاهایی با چگالی انرژی پایین انتخاب نمایید – آن‌هایی که کالری کمتری نسبت به حجمش دارند – می‌توانید مقادیر بیشتری از آن خورده اما کالری کمتری نیز دریافت نمایید؛ به خاطر دو دلیل کلیدی:

  1.  آب: بیشتر میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب می‌باشند، که منجر به افزایش حجم و وزن اما کالری کمتری می‌شود. به عنوان مثال، نصف یک گریپ فروت بزرگ شامل 90 درصد آب و 50 کالری می‌باشد.
  2.  فیبر: فیبر موجود در غذاها مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل به رژیم شما حجم می‌دهد، بنابراین سریع‌تر احساس سیری خواهید کرد. فیبر زمان طولانی برای هضم احتیاج دارد، به همین دلیل سیری طولانی مدتی در پی خواهد داشت. بزرگسالان به روزانه 25 تا 35 گرم فیبر در روز نیاز دارند ،اما به طور میانگین خیلی کمتر از این مقدار دریافت می‌کنند. دریافت فیبرتان را به تدریج با نوشیدن مایعات بیشتر افزایش دهید.

کم کردن وزن

افسانه شماره 2:

هنگامی که سنتان بالاتر می رود لاغر شدن سخت تر می شود.

این یک افسانه قدیمی است. ممکن است فکر کنید که در سن نوجوانی یا دهه بیست زندگی راحت تر می توانستید وزن تان را کم کنید. اما در حقیقت این مغز شما است که گولتان می زند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که هیچ مدرک اثبات شده ای وجود ندارد که نشان دهد کم کردن وزن تا روز عروسی در سنین بالاتر سخت تر از سنین نوجوانی است.

در حقیقت در سنین بالاتر شاید کمی ساده تر باشد که جلوی خود را بگیرید و رژیم سالم خوری را در مهمانیها حفظ کنید یا کمتر غذاهای آماده و فست فود بخورید.

اما چند نکته را حتماً رعایت کنید:

  • در خوردن چربی ها تعادل را رعایت کنید
  • ورزش کنید
  • استرس نداشته باشید
  • با وزنه کار کنید
  • مشکل خواب خود را برطرف کنید
  • عادتهای بد غذایی را ترک کنید
  • چک آپ انجام دهید
  • رستوران رفتن را کم کنید

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 غذای برتر که باید قبل از عروسی مصرف کنید

 

کم کردن وزنافسانه شماره 3:

رژیم های غذایی اثر کوتاه مدت دارند و دوباره به وزن قبلی برمی گردید

اگر منظور شما از رژیم غذایی کاهش وزن، رژیم های سخت و با محدودیت زیاد است این افسانه درست است و بعد از مدت کمی به وزن قبلی برمی کردید و تنها در عکس های عروسی اندام متناسبی دارید که اطلاً برای اعتماد به نفس شما خوب نیست.

پرهیز از برنامه های غذایی بسیار کم کالری نقطه شروع خوبی برای داشتن کاهش وزن در بلند مدت است. باید سبک زندگی خود را طوری تغییر دهید که نتایج در طولانی مدت ثبات داشته باشد، نه اینکه رژیمی بگیرید که بعد از یک یا دو هفته هیچ اثری از نتایجش باقی نماند.

تغییرات مهم برای کاهش وزن و سلامت کلی عبارتند از:

  • پر کردن خود با غذاهای سرشار از مواد مغذی و کم کالری.
  • قطع مصرف قند های اضافه شده، ورزش کردن و استفاده از یک برنامه غذایی متعادل با چربی های مفید برای قلب، پروتئین بدون چربی، و منابع طبیعی سرشار از فیبر مانند حبوبات، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات.
  • غذاهای فرآوری شده، قندها و غذاهایی که کالری خالی هستند را کنار بگذارند.

کم کردن وزنافسانه شماره 4:

خوردن غذاهای سالم پر هزینه است.

بسیاری از مردم خوردن غذای سالم را عادتی گران تصور می‌کنند. غذاهای ناسالم به طور کلی بیش‌تر در دسترس هستند و نسبت به جایگزین‌های سالم‌تر ارزان‌ترند. اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه‌ی غذاهای ناسالم موجب بروز بیماری‌های متعدد می‌شود که مخارج درمان این بیماری‌ها به مراتب بیش‌تر از هزینه‌های خوردن غذای سالم خواهد بود.

در جامعه‌ی امروز دریافت غذای بیش‌تر به ازای قیمت یکسان معامله‌ای بسیار خوب تلقی می‌شود. اما غذای بیش‌تر لزوماً چیز خوبی نیست بلکه بهتر است به جای حجم غذای بیش‌تر، خوراکی‌هایی با ارزش غذایی بیش‌تر به ازای قیمت کم‌تر دریافت کنیم. بنابراین از این پس در هنگام سفارش غذای خود، یا خرید مواد غذایی از فروشگاه به دنبال خرید خوراکی‌هایی باشید که ارزش غذایی آن‌ها بالا باشد. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به هیچ وجه نیازی به از دست دادن کیفیت به ازای کمیت مواد غذایی نیست، به خصوص هنگامی که بودجه‌ی کمی برای خرید مواد غذایی کنار گذاشته‌اید.

بهتر است به دنبال مواد غذایی با برچسب طبیعی و یا ارگانیک نباشید، با خریدشان تنها پولتان را هدر داده اید. به دنبال محصولات طبیعی برگرفته شده از دامن طبیعت باشید. به عنوان مثال شیر طبیعی و فرآوری نشده، به میزان ۷۵٪ بتاکاروتن، ۵۰٪ ویتامین ای و ۷۰٪ اسید چرب امگا- ۳ بیشتر نسبت به انواع دیگر در اختیار دارد.

تا می توانید، مواد مورد نیازتان را خودتان آماده کنید. می توانید به جای خرید ماست هایی که به همراه مواد نگه دارنده عرضه می شوند، خودتان در خانه ماست ببندید. خیارشور، مربا، ترشی و … هم در همین دسته از مواد غذایی قرار می گیرند.

اینطور هم مطمئن هستید که موادغذایی سالم تری مصرف می کنید و خواهید دید که قیمت تمام شده محصول خوشمزه خودتان به مراتب از نوع تجاری آن کمتر است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:5 ایده جذاب به جای استفاده از کیک عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر