چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

کاهش وزن برای عروسی

برنامه ریزی برای روز عروسی به طور متوسط حدود 6 تا 12 ماه طول می کشد. اگر قصد دارید تا روز عروسی مقداری وزن کم کنید برنامه آن را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهید. بسیاری از عروس ها خیلی دیر اقدام به این کار می کنند بنابراین یا به وزن مطلوب نمی رسند و یا مجبورند برای رسیدن به وزن ایده آل تقریباً خود را بکشند!

در روزهای آخر نزدیک به عروسی هیچ کس دوست ندارد هفت روز در هفته تمرینات سخت ورزشی انجام دهد و روزانه تنها 500 کالری مصرف کند. این کار اصلاً برای سلامت بدن خوب نیست و هم باعث استرس بیشتر می شود. تعیین اهداف واقع بینانه، کوچک و قابل دستیابی باعث می شود انگیزه خود را در دراز مدت حفظ کنید.

تمرین در حد اعتدال توصیه می شود. تمرینات قدرتی باعث می شود ضربان قلب شما افزایش یافته و چربی سوزی در مدت طولانی حتی پس از اینکه ورزش را متوقف کرده اید ادامه یابد. حتی 20 دقیقه ورزش در 3 الی 4 روز هفته می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. کاهش وزن سالم در حدود نیم کیلو در هفته است بنابراین به میزان کاهش وزنتان توجه کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه شب قبل از عروسی خواب شبانه بهتری داشته باشیم

شمارش کالری

شما باید هر هفته مقداری کسری کالری داشته باشید. یعنی میزان کالری که می سوزانید بیشتر از مقداری باشد که مصرف می کنید. برای این کار باید میزان کالری اضافه را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید. کاهش وزن مطمئن ۱ کیلو در هفته به چربی سوزی روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری نیاز دارد. چربی سوزی بیش از ۱۰۰۰ کالری روزانه از طریق رژیم غذایی توصیه نمی شود، ممکن است مواد مغذی مورد نیاز بدن را از دست بدهید.

تغذیه سالم و کاهش وزن باید در یک مسیر موازی با یکدیگر پیش بروند. از کالری موجود در مواد غذایی آگاهی داشته باشید تا بتوانید سبک زندگی صحیح را انتخاب کنید. می توانید به کمک ورزش میزان کالری دریافتی روزانه ی خود را کاهش دهید. خوشبختانه در این عصر فناوری، اپلیکیشن های فوق العاده زیادی برای کمک به شما وجود دارند. یکی از آنها را انتخاب کنید و میزان کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنید.

کاهش وزن برای عروسی

کالری های خود را ننوشید

نوشیدنی‌هایی غیر از آب و چای را بی‌خیال شوید. شما باید کمبود کالری داشته باشید تا وزن خود را از دست بدهید. لیموناد و آب‌میوه‌ها حاوی ۱۸ قاشق چایخوری قند هستند. یکی از مقصران اصلی چاقی همین‌ها هستند. هر روز به سوی نوشیدن کمتری از آب‌میوه‌ها و نوشیدن بیشتر آب گام بردارید.

آب هیچ کالری اضافی ندارد و برای سلامتی و عملکرد اندام و فرآیندهای طبیعی بسیار مهم است. اگر می خواهید آب را کمی طعم دار کنید تکه ای لیمو (یا هر میوه دیگری) را به آب خود اضافه کنید.

حتی اندکی کمبود آب نیز روند کاهش وزن را دچار اختلال می کند. تشنگی در اکثر مواقع در قالب گرسنگی بروز پیدا می کند.  هنگامی که تنها به چند قطره آب نیاز دارید، با مصرف غذا کالری بیشتری به بدن وارد می کنید. با استفاده از بطری های مخصوص، میزان آب مورد استفاده ی روزانه ی خود را تنظیم کنید. با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب قبل از غذا اشتهای خود را کاهش دهید. این کار باعث می شود سریع تر احساس سیری بکنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 ترفند شگفت انگیز زیبایی برای عروسی در زمستان

کاهش وزن برای عروسی

فعالیت روزانه خود را افزایش دهید

شما برای کاهش وزن مجبور نیستید با صرف هزینه گزاف ساعت های زیادی را در سالن های ورزشی سپری کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر مشخص شده است انجام کار منزل به راحتی باعث لاغر شدن و به فرم ایده آل رسیدن شما می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده اخیر شما می توانید بدون خارج شدن از منزل به راحتی لاغر شوید. به همین منظور می توانید با انجام کارهای منزل به فرم دلخواه خود برسید.در این تحقیقات مشخص شد افرادی که در طول روز ۲ ساعت به تمیز کردن خانه می پردازند در مجموع حدود ۶۰۰ کالری از دست می دهند. این مقدار کالری حدوداً ۲ برابر کالری است که شما پس از ۵ کیلومتر دویدن از دست می دهید. (کالری حاصل از ۵ کیلومتر دویدن معادل ۳۷۴ کالری است). اگر بدانید با 20 دقیقه پیاده روی قبل از ناهار، استفاده از پله ها به جای آسانسور و انجام کارهای منزل چقدر کالری مصرف می کنید شگفت زده خواهید شد. بنابراین هر زمان که فرصت داشتید کمی حرکتهای اضافه انجام دهید. همین حرکتهای اضافی کوچک باعث کالری سوزی می شود و مجموع آنها سوختن صدها کالری در هفته می شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:7 اشتباه رایج در بودجه بندی عروسی که نباید آنها را مرتکب شوید

کاهش وزن برای عروسی

غذاهای فرآوری شده را تا حد امکان کمتر مصرف کنید

اگر بتوانید غذاهای کارخانه ای و فرآوری شده ای را که یخچال و فریزر شما را پر کرده است دور بریزید، برنده شده اید. همیشه غذاهای تازه  بپزید و یخچال خود را از میوه های رنگارنگ و سبزی های تازه پر کنید.

میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. علاوه بر این، کالری بسیار اندکی دارند. پر کردن نیمی از بشقاب با سبزیجات یا میوه، میزان کالری دریافتی شما را پایین می آورد.

هر روز میوه و سبزیجات متفاوتی را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می کند تا از ویتامین و آنتی اکسیدان های متفاوتی تغذیه کنید.

به طور کلی یک یا دو وعده میوه در طول روز مصرف کنید که حدود یک میوه یا نصف فنجان میوه خرد شده برای هر وعده کافی است. حداقل ۳ تا ۴ وعده سبزیجات مصرف کنید، تقریبا ۱ یا ۲ فنجان سبزیجات برگ سبز برای هر وعده. به خاطر داشته باشید که می توانید بدون تخطی از رژیم خود هر اندازه که مایل هستید از سبزیجات استفاده کنید. در حقیقت مصرف سبزیجات بیشتر، شما را سیر نگه داشته و به کاهش وزن کمک می کند.

در هر وعده ی غذایی از پروتئین های کم چرب استفاده کنید. مطالعات صورت گرفته، نشان داده است که مصرف پروتئین کم چرب به کاهش وزن کمک کرده و شما را سیر نگه می دارد. گوشت گاو، تخم مرغ، محصولات لبنی، حبوبات و توفو منبع مناسبی برای پروتئین است. با گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود مانند سیر تازه، گشنیز، زنجبیل و چیلی مزه و بوی غذاها را مطبوع کنید.

به طور کلی توصیه می شود خانم ها روزانه ۴۶ گرم و آقایان ۵۶ گرم پروتئین مصرف کنند. این توصیه به سادگی و تنها با مصرف ۹۵ تا ۱۳۰ گرم پروتئین در هر وعده ی غذایی محقق خواهد شد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم
بهترین سالن زیبایی زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار
بهترین سالن زیبایی عروس چیتگر

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد