کارهای خانواده عروس برای بله برون

وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون

یکی از رسوم و آیین‌های باقی‌مانده از گذشته، برگزاری مراسم بله برون قبل از ازدواج است. این مراسم، که پس از خواستگاری و پذیرش بله از سوی عروس و خانواده‌اش برگزار می‌شود، به منظور آشنایی عمیق‌تر عروس و داماد با یکدیگر و خانواده‌هایشان برگزار می‌گردد. با توجه به فرهنگ و آداب مختلف، مراسم بله برون در برخی مناطق به اهمیت بیشتری نسبت به مراسم عقد می‌رسد؛ زیرا در این مراسم، با حضور بزرگترهای خانواده، به صورت ساده اما رسمی، موضوعاتی از قبیل مهریه، شیربها، جهیزیه، تاریخ عقد و عروسی و … مورد بررسی و توافق قرار می‌گیرد.

در ادامه این مقاله، به بررسی وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون می‌پردازیم. این وظایف که شاید برای بسیاری از خانواده‌ها ناآشنا باشد، برای آن‌ها مشخص می‌شود که در چگونگی مشارکت در این نوع مراسم باید چه کارهایی انجام دهند. هدف این مقاله، آشنایی با وظايف خانواده عروس در بله برون و تبیین کارهایی است که آن‌ها باید در این مراسم انجام دهند.

وظايف خانواده عروس در بله برون

در کل، وظیفه خانواده عروس در بله برون شامل موارد زیر می‌باشد: تعیین مکان برگزاری، طراحی دکوراسیون مراسم، مهمان‌نوازی، آماده‌سازی مکان برای عروس و داماد، تهیه و آماده‌سازی میز بله برون، رزرو آرایشگاه برای عروس، و انتخاب و آماده‌سازی لباس عروس برای مراسم بله برون. خانواده عروس باید تمام تلاش خود را بکنند تا تدارکات این مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود و یک مراسم رویایی برای عروس و داماد فراهم آورند.

پذیرایی بله برون

یکی از مهم‌ترین وظايف خانواده عروس در بله برون، مسئلهٔ پذیرایی است. این که چگونه و با چه اقلامی مهمانان را پذیرایی کنید، بستگی به خودتان دارد، اما به طور عمومی در اینگونه مراسم‌ها، از میوه، شیرینی، چای یا شربت به عنوان لوازم پذیرایی معمولی استفاده می‌شود.

بسته به سلیقهٔ شما یا فصل برگزاری مراسم، ممکن است از اقلام مختلفی استفاده کنید؛ به عنوان مثال، در تابستان می‌توانید با شربت خنک یا بستنی بهترین تاثیر را داشته باشید.

یکی از اقلام مورد استفاده در پذیرایی کیک است که به وسیلهٔ خانواده داماد برای مراسم سفارش داده می‌شود و می‌تواند یکی از اقلام پذیرایی مهم باشد، مخصوصاً اگر برای تمامی مهمانان مناسب باشد.

عموماً لیست اقلام پذیرایی شامل موارد یاد شده است، اما برخی خانواده‌ها دوست دارند که مراسم آن‌ها بسیار مجلل و باشکوه باشد و از شام یا انواع دسر نیز به عنوان لوازم پذیرایی استفاده می‌کنند.

انتخاب لوازم پذیرایی بجز موارد مرسوم به رسم و رسوم منطقه‌ای و سلیقه شخصی شما بستگی دارد و این موارد به طور خاص جزو وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون نمی‌شود.

تعیین مکان برگزاری مراسم بله برون

تعیین مکان برگزاری مراسم بله برون بسیار مهم است، زیرا این مراسم به عنوان میزبانی خانواده عروس برگزار می‌شود. اگرچه این مراسم معمولاً در منزل پدر عروس برگزار می‌شود، اما اگر منزل شما برای پذیرایی از مهمانان کافی نباشد، بهتر است به یک مکان بزرگتر فکر کنید. رزرو یک سالن پذیرایی یا برگزاری مراسم در منزل یکی از بستگان می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

انتخاب مکان برگزاری مراسم بله برون یکی از وظایف اصلی خانواده عروس است و باید به‌یکنواخته داشته باشید که فضای انتخابی برای بله برون باید به گونه‌ای باشد که تمامی مهمانان به راحتی بتوانند شادی شما را به اشتراک بگذارند.

خانه عقد و تالار کوچک پدر خوانده محله مرزداران تهران

دیزاین مراسم بله برون

یکی از وظایف دیگر خانواده عروس برای مراسم بله برون، طراحی و دیزاین مکان برگزاری می‌باشد. این مسئله به طور مستقیم به انتخاب مکان برگزاری مراسم مرتبط است. اگر مراسم شما در یک سالن یا تالار برگزار شود، وظیفهٔ شما تا حدودی آسان‌تر می‌شود، زیرا این تالارها با خدماتی همچون آرایش گل، نورپردازی و دیگر تزئینات، می‌توانند به مراسم شما جلوه ویژه‌ای ببخشند.

در صورتی که مراسم در منزل برگزار می‌شود، همچنان می‌توانید با دعوت گروه‌های تزئیناتی و دیزاین، منزل را طبق سلیقهٔ عروس آماده کنید تا بهترین شکل ممکن برای برگزاری این مراسم فراهم شود.

دیزاین مراسم بله برون

آماده سازی میز بله برون

در این نوع مراسم‌ها، خانواده داماد و بستگان عروس خانم را با هدایایی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای احترام به خانواده داماد، مناسب است جایگاه ویژه‌ای را برای این هدایا آماده و زیبا کنید، با توجه به سلیقه شما.

جایگاه عروس و داماد برای بله برون

همانطور که در مراسم‌های عقد و عروسی برای عروس و داماد جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود، در مراسم بله برون نیز یکی دیگر از وظایف خانواده عروس است که جایگاه عروس و داماد را آماده کند. این جایگاه باید مناسب برای عکاسی باشد و همچنین به سایر مهمانان احساس اشراف داشته باشد.

آرایشگاه بله برون عروس

بر خلاف مراسم عقد و عروسی که هزینه آرایشگاه بر عهده داماد است، آرایشگاه بله برون بر عهده خانواده عروس قرار دارد و داماد و خانواده او هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارند، مگر با میل و رغبت شخصی. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که سعی کنید برای این مراسم آرایشی ملایم و نسبتاً ساده‌ای را انتخاب کنید.

آماده سازی لباس عروس برای بله برون

همانند هزینه آرایش عروس، هزینه لباس نیز بر عهده خانواده عروس است. اگر مراسم شما به شکل بله برون های سنتی برگزار می‌شود، مناسب است عروس یک پیراهن پوشیده، سارافون یا کت و شلوار انتخاب کند. اما اگر تصمیم به برگزاری یک بله برون امروزی در سالن یا تالار دارید، پیشنهاد می‌شود برای این مراسم یک پیراهن شیک و زیبا تهیه کنید. بهتر است پیراهن انتخابی رنگارنگ باشد تا با لباس عقد، حنابندان و عروسی تفاوت داشته باشد.

لباس عروس برای بله برون

جمع بندی

در این مطلب، وظايف خانواده عروس در بله برون را مورد بررسی قرار دادیم، از جمله انتخاب مکان، پذیرایی، طراحی و دیزاین محل برگزاری. اگر شما نیز وظایف خاصی بر عهده دارید که با فرهنگ و رسومات منطقه‌ای یا قومی خود مرتبط است، خوشحال می‌شویم که این مطلب را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.