5 راه برای تأمین هزینه های عروسی رویایی شما

عروسی شما احتمالاً گران ترین مهمانی است که تا به حال در زندگی خود برگزار کرده اید. خیلی راحت است که قبل از عروسی تصمیم بگیرید هزینه زیادی نکنید و در بودجه خود صرفه جویی نمایید یا تصمیم بگیرید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید اما در پایان روز عروسی مشاهده می کنید که صورتحساب محل غذا و پذیرایی شما بیش از آنچه تصور می کردید رقم می خورد.

در برنامه ریزی هزینه های عروسی بسیار مهم است که درک کنید بودجه شما چگونه تقسیم بندی می شود و در چه جاهایی می توانید پس انداز کنید. به این ترتیب صرفه جویی در عروسی کار غیر ممکنی نخواهد بود. در این مقاله نحوه صرفه جویی و پرداخت هزینه های عروسی را با خرج کردن هوشمندانه و کات کردن برخی موقعیت های غیر ضروری توضیح می دهیم.

راه های تأمین هزینه های عروسی

از یک معادله ریاضی ساده استفاده کنید.

اگر هدف شما پس انداز و رسیدن به مبلغ قابل توجهی است که در ابتدا دلهره آور به نظر می رسد، بهترین کار این است که آن را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید که دستیابی به آن راحت تر است. ترفند ریاضی ساده ای که باعث می شود همه اینها کار کنند به این صورت است که مبلغ بودجه مورد نظر خود را به دست آورید و آن را بر اساس تعداد ماههایی که باید پس انداز کنید تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در یک سال به میزان مبلغ مورد نظر خود برسید باید آن را به 12 تقسیم کنید.

اگر به نظر می رسد که پس انداز این مبلغ در هر ماه خیلی زیاد است ، زمان بیشتری اضافه کنید یا سعی کنید هزینه های ماهانه خود را کاهش دهید تا بتوانید مبلغ بیشتری پس انداز کنید. دیوید باخ ، بنیانگذار و رئیس FinishRich Media و نویسنده کتاب Smart Couples Finish Rich درباره این معادله نسبتاً ساده می گوید: “این کار ساده ترین کاری است که می توانید برای یک برنامه ریزی ساده عروسی [از نظر مالی] انجام دهید.” اما این پول را باید در کجا نگه داری کنید؟ بهترین کار این است که آن را در یک “حساب بانکی عروسی” که اخیراً ایجاد شده است قرار دهید.

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

در طول زندگی ، داشتن یک حساب پس انداز اختصاص داده شده به یک رویداد هیجان انگیز تر از برنامه بازنشستگی مانند مسافرت، عروسی یا یک رویداد بزرگ دیگر، ایده خوبی است و به صرفه جویی بیشتر شما کمک می کند. بدیهی است میزان زمانی که برای پس انداز عروسی نیاز خواهید داشت بستگی به درآمد و هزینه فعلی شما دارد.

به عنوان مثال، اگر می توانید فقط 2 میلیون تومان در ماه صرفه جویی کنید، اما به نظر می رسد عروسی رویایی شما حدود 120 میلیون تومان هزینه خواهد داشت باید بیش از 5 سال پس انداز کنید. وقتی به بودجه خود فکر می کنید، با پارامترهای واقع گرایانه کار کنید و اهداف غیرقابل دستیابی تعیین نکنید. برای برخی از زوج ها فداکاری های شدیدتری لازم خواهد بود.

در حالی که بعضی از عروس و دامادها از خانواده و بستگان خود کمک گرفته و هزینه را با اقوام تقسیم می کنند تا بار را سبک تر کرده و زودتر به هدف خود برسند. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما و شریک زندگی تان بهتر است و چه معنایی دارد. محدودیت های خود را بشناسید. مقدار زمانی که صرف پس انداز میزان مبلغ مورد نیاز شما خواهد شد کاملاً به شرایط شما بستگی دارد.

راه های تأمین هزینه های عروسی

هزینه های ماهانه را کم کنید.

اگر عضو یک سالن ورزشی، باشگاه یا یک سرویس اشتراکی هستید که ماهیانه مبلغی را از حساب شما کسر می کند، کاهش این نوع هزینه ها می تواند سریعترین تأثیر را در مانده حساب شما داشته باشد. غیر فعال کردن برخی سرویس های تلفن همراه و پایان دادن به عضویت در سالن بدنسازی می تواند هر ماه مبلغی را به  حساب پس انداز شما اضافه کند.

عادتهای خرج کردن را حتی اگر کوچک باشد، متوقف کنید.

در ماههایی که در حال صرفه جویی هستید، خریدهای خود را کاهش دهید یا اگر مجبور هستید در بیرون از خانه ناهار صرف کنید حداکثر فقط یک روز در هفته ناهار بخرید. در مدت زمان خیلی کمی تغییرات را احساس می کنید. گاهی اوقات ما برای خرید بسیاری از چیزهای کوچک بدون فکر کردن پول خرج می کنیم. این چیزهای کوچک می توانند خریدن قهوه ، آب معدنی ، خوردن ناهار و شام در بیرون از منزل یا رفتن به کافه باشد. حتی این خرج کردن اضافی می تواند گرفتن تاکسی به جای استفاده از مترو یا بردن ماشین شخصی به محل کار خود و پرداخت هزینه بیشتر برای بنزین یا پارکینگ باشد.

در مدت زمانی که در حال صرفه جویی و پس انداز پول هستید از این خریدهای کوچک صرف نظر کنید. قطع چند (یا مقدار زیادی) از این مخارج می تواند منجر به پس انداز روزانه 20 الی 30 هزار تومان در روز یعنی 600 تا 900 هزار تومان در هر ماه شود. اما نگران نباشید. کاهش این هزینه ها قرار نیست کل زندگی شما را برای سال آینده تغییر دهند. هنگامی که برای عروسی برنامه ریزی می کنید زمان مثل برق می گذرد.

راه های تأمین هزینه های عروسی

راه های بیشتر و سخت تری را برای پس انداز کردن امتحان کنید

اگر به دنبال انجام دادن هر کار ممکن برای کاهش هزینه ها یا پیدا کردن پول اضافی برای کمک به پرداخت هزینه عروسی خود هستید، اقدامات شدیدتری نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال اگر با والدین خود زندگی نمی کنید و باید هزینه اجاره اتاق را پرداخت کنید می توانید تا جمع کردن مقدار پول لازم به منزل والدین خود بازگشته یا در منزل یکی از اقوام زندگی کنید. اگر هردو صاحب یک اتومبیل هستید ، یکی از آنها را بفروشید.

این کار به تنهایی می تواند هزینه هایی مانند بنزین،گاز ، تعمیرات و بیمه را کم کرده و میزان پول قابل توجهی را برای شما پس انداز کند. هزینه های این ماشین می تواند یک سوم مبلغ لازم برای عروسی را تأمین کند.

به روشهای خلاقانه برای کسب درآمد بیشتر و پس انداز فکر کنید.

آیا تا به حال به فروش آنلاین کالاهایی را که دیگر نیازی به آنها ندارید فکر کرده اید؟ در مورد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا انجام کارهای آزاد چطور؟ همچنین می توانید تاریخ های عروسی گران قیمت را پیدا کرده و از برگزاری عروسی خود در آن تاریخ ها اجتناب کنید. برخی توصیه های برنامه ریزی عروسی را نیز بررسی کنید تا بر روی کل جریان مدیریت داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️