14 روش مؤثر برای حفظ میکاپ عروس و سلامت پوست در تابستان

تابستان یکی از فصل هایی است که بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند مراسم عروسی خود را در آن فصل برگزار کنند. روزهای طولانی، غروب های زیبا و شب های دلنشین برخی از دلایل این تمایل است. اما در عین حال تابستان فصلی است که عروس ها باید توجه بیشتری به میکاپ خود داشته باشند و تازگی و جذابیت آن را از ابتدا تا انتهای عروسی حفظ کنند. در این مقاله ترفندهای مؤثر حفظ شادابی و نشاط میکاپ عروس برای کمک به عروس ها در تازه نگه داشتن میکاپ خود در گرمای فصل تابستان را گردآوری کرده ایم. این ترفندها برگرفته از توصیه های متخصصان سلامت و زیبایی پوست و مو هستند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:8 نکته برای حفظ سلامتی قبل از عروسی

ترفندهای حفظ آرایش عروس در تابستان

1- تمیز کردن پوست، پرایمر زدن، انتخاب محصول و تثبیت

این چهار مرحله کلید ثابت نگه داشتن آرایش در یک روز گرم تابستانی است. قبل از میکاپ صورت خود را بشویید، یک پرایمر به کار ببرید، از فوندانسیون کیفیت بالا استفاده کنید و در انتهای آرایش با یک اسپری فیکساتور میکاپ خود را تثبیت کنید.

2- تا آنجا که ممکن است در طول روز در مکان سرپوشیده قرار بگیرید

اگر در مکانی زندگی می کنید که رطوبت محیط بالا است بهترین روش برای ماندگارتر کردن میکاپ قرار گرفتن در فضای سرپوشیده تا آخرین لحظه است. این نکته مخصوصاً برای موها اهمیت زیادی دارد. استفاده از محصولات واترپروف نیز بسیار کمک کننده است. اما هیچ آرایش و محصول مویی وجود ندارد که بتواند در برابر رطوبت مقاومت کند. پس تا آنجایی که ممکن است در فضای سرپوشیده و خنک باقی بمانید.

3- قبل از آرایش صورت خود را با آب سرد بشویید.

بعد از شستن صورت خود با یک تمیز کننده، صورت تان را با آب خیلی سرد شستشو دهید. این کار باعث می شود منافذ پوست شما بسته شود و مانع از این شود که در طول روز چربی پس دهد. سپس یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. اگر پوست تان را اصلاً مرطوب نکنید صورت تان بیش از اندازه چربی تولید می کند. 10 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده کاملاً جذب شود سپس پرایمر بزنید و میکاپ را بالای آن انجام دهید.

در رابطه با این موضوع بخوانید: 7 ترفند سلامتی و تقویت سیستم ایمنی قبل از عروسی

4- از محصولات ضد آب استفاده کنید.

از ریمل ضد آب، خط چشم ضد آب و چسب مژه ضد آب استفاده کنید. این کار باعث می شود اگر به جای عرق اشک از چشمان شما بیاید میکاپ تابستانی شما خراب نشود.

ترفندهای حفظ آرایش عروس در تابستان

5- از فن استفاده کنید.

یک فن باتری خود دستی می تواند به شما کمک زیادی کند. مخصوصاً اگر در جای گرم و مرطوب زندگی می کنید. فن از عرق کردن جلوگیری می کند و آرایش شما را ثابت نگه می دارد و کمک می کند در طول روز انرژی کافی داشته باشید.

6- هیدراته شوید و آب مصرف کنید

نوشیدن آب راهی کم هزینه برای حفظ سلامت پوست و زیبایی آن می‌باشد و پوست را شفاف و مرطوب نگه می‌دارد. نوشیدن آب کافی قبل از روز عروسی به شاداب نگه داشتن شما کمک زیادی می کند و چهره شما را درخشان و جذاب می نماید. همچنین در روز عروسی به میزان کافی آب بنوشید تا دهیدراته نشوید. آب برای حفظ رطوبت مطلوب پوست و ارائه‌ی مواد مغذی به سلول‌های آن ضروری است و سبب می‌شود که بافت پوست پر تر شود و کشش آن افزایش یابد.

7- فوندانسیون خود را با مرطوب کننده کاهش دهید

مقداری از مرطوب کننده مورد علاقه خود را با کرم فوندانسیون خود ترکیب کنید تا پوشش سبک تری ایجاد کرده و پوست خود را هیدراته نگه دارید. این کار باعث می شود فوندانسیون به صورت یکنواخت پخش شده و همچنین پوست شما در طول روز به میزان زیاد چربی تولید نکند.

8- اضافه کردن پایه ایربراش در لایه بالایی

شما می توانید از میکاپ کرم و ایربراش هر دو استفاده کنید. لایه نازکی از پایه ایربراش را در بالای پایه کرم استفاده کنید. این کار باعث ایجاد یک ظاهر فوق العاده می شود و آرایش را ثابت نگه می دارد. نکته کلیدی این آرایش این است که از هر کدام لایه بسیار نازکی استفاده کنید تا مانع از ایجاد حالت اسفنجی در پوست شوید و ظاهر بدون آرایش پیدا کنید.

ترفندهای حفظ آرایش عروس در تابستان

9- از پرایمر درست استفاده کنید.

بعضی پرایمر برای انواع مختلف پوست چند فرمول ساده دارند بنابراین می توانید محصولی را که مطابق پوست شما است به سادگی انتخاب کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید: راهنمای جامع تشخیص رنگ و تناژ پوست برای عروس خانم ها

10- ایربراش انتخاب کنید

گرما و رطوبت برای یک آرایش سنتی که می تواند آب شده و روی صورت شما جاری شود فاجعه است. بنابراین از روش ایربراش استفاده کنید که سبک تر است، ماندگاری طولانی تر و حالت اسفنجی کمتری دارد.

11- آرایش خود را تثبیت کنید

پودر تثبیت کننده آرایش یا اسپری تثبیت کننده همیشه گام نهایی آرایش است و باعث می شود میکاپ شما مدت های طولانی زیبا و ثابت باقی بماند.

12- پوست خود را در طول روز هیدراته نگه دارید

اگر پوست خود را در طول روز هیدراته نگه دارید چربی کمتری ترشح می کند و ماندگاری میکاپ شما بیشتر می شود می توانید از اسپری های آب معدنی مخصوص این کار استفاده کنید. انواع مواد معدنی مورد نیاز از جمله، بی کربنات، کلسیم، منیزیم، سیلیکات، مس، روی، سلنیوم و… در این اسپری ها استفاده شده است.

13- صورت خود را لمس نکنید

یکی از بزرگترین دلایل پاک شدن آرایش و ماندگار نبودن آن صرف نظر از اینکه عروسی در چه فصلی برگزار می شود، لمس صورت است. هر بار که پوست صورت خود را لمس می کنید مقداری از آرایش شما از بین می رود. از روبوسی کردن با مهمانان دور و نزدیک اجتناب کنید. این کار نیز آرایش شما را به تدریج محو می کند.

14- گریه زیبا

اگر در روز عروسی احساساتی شده و اشک شما جاری شده برای حفظ آرایش خود بهترین کار این است که از گوشه یک دستمال کاغذی برای برداشتن قطرات اشک استفاده کنید و هرگز صورت خود را با آن پاک نکنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:نکات مهم مراقبت از پوست برای دامادهایی که به ظاهر خود اهمیت می دهند

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
انواع سبک و مدل میکاپ عروس
مدل جدید میکاپ و شینیون عقد و بله برون
برند لوازم آرایشی عروسی مگان مارکل

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • محسا

    ممنون از شما. مطلبخوبی بود

    پاسخ