پروتکل های بهداشتی جهت استفاده در تالارهای پذیرایی

دست ویرانگر ویروس کرونا ماه‌هاست که بر همه‌ی نقاط جهان حاکم شده و در تمام امور کشورهای دنیا اختلال ایجاد کرده است.

شیوع این ویروس منحوس محدودیت‌هایی را برای همه‌ی مشاغل به ارمغان آورده است. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها هم از این قاعده مستثنا نیستند. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها از این جهت که جمعیت زیادی را در یک مکان کوچک گردهم می‌آوردند، جز مشاغل پرخطر محسوب شده و می‌توانند شیوع ویروس کرونا را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

به همین علت تالارهای عروسی مدت‌هاست که تعطیل شده‌اند و عده‌ی زیادی در انتظار شنیدن خبر بازگشایی تالارها هستند. این بازگشایی، فقط به شرط رعایت پروتکل‌ها و دستورالعملهای سخت‌گیرانه ی بهداشتی در برخی مناطق امکان‌پذیر است.

در ادامه شما را از پروتکل‌های اعلامی جهت بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها و جدیدترین اخبار بازگشایی تالارها آگاه می‌سازیم. پس با ما همراه باشید.

بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

از ابتدای اسفند 98 تا کنون که پایان آبان هستیم نزدیک به 9 ماه است که تالارهای عروسی تعطیل هستند. این امر خسارت‌های زیادی را به خانواده‌های زوجین، کارکنان تالارها، تالاداران و کلیه خدمات دهندگان مرتبط مثل آتلیه داران، مزون ها و آرایشگران وارد کرده است. در همین رابطه مطلب ” زمان بازگشایی تالارهای عروسی ” را ببینید.

پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت تالار پذیرایی

از جمله این خسارت ها :

  • تعطیلی تالارهای عروسی موجب شده بسیاری از افرادی که در تالارها کار می‌کردند، از کار بی کار شوند و برای تأمین هزینه‌های روزمره خانواده‌شان دچار مشکلات جدی شوند.
  • تالارهای پذیرایی، باغ تالارها و تالار داران در این مدت خسارت جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند و دچار مصیبت ورشکستگی شده‌اند.
  • عودت وجه هایی که بصورت بیعانه از مشتریان گرفتند و مجبور شدند بدون کم و کاست به آنها برگردانند مشکلات زیادی برای مجموعه داران بوجود آورد.
  • از سوی دیگر زوج‌های جوان بسیاری عروسی‌شان به تعویق افتاده و مشکلات متعددی برایشان پدید آمده است.

اما با این وجود همچنان هم خبری از بازگشایی کامل و قطعی تالارها نیست و تصمیم قاطعی در خصوص زمان دقیق بازگشایی تالارها اتخاذ نشده است.

از طرف دیگر ظاهراً تعطیلی تالار نتوانسته است به طور کامل جلوی برگزاری مراسم‌ها و تجمعات پر ازدحام و در نتیجه افزایش شیوع بیماری را بگیرد. زیرا بسیاری از خانواده‌ها همچنان هم مراسم عروسی خود با تجمعات بالا را در منازل و اماکن خصوصی برگزار می‌کنند.

از طرفی برخی از دفاتر ازدواج و سالن های عقد نیز اقدام به برگزاری جشن های عقد و نامزدی می کنند .

برگزاری این مراسم در خانه‌ها به مراتب خطرناک‌تر از مراسم در تالارهاست و بیماری را بیشتر گسترش می‌دهد؛ زیرا پروتکل‌های بهداشتی در منازل به طور کامل رعایت نمی‌شود. اما تالارها با رعایت سختگیرانه ی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بین مهمان‌ها، مراسم را برگزار می‌کنند و شیوع بیماری را کنترل می‌کنند.

به علت خسارت‌های وارده از تعطیلی تالارها و جلوگیری از برگزاری مراسم در اماکن خصوصی، ستاد مبارزه با کرونا در حال تلاش و برنامه‌ریزی است تا بتواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه به تالارها اجازه فعالیت بدهد.

پروتکل وزارت بهداشت تالارهای پذیرایی

البته لازم به ذکر است این بازگشایی فقط در مناطق سفید و زرد از نظر وضعیت کرونایی و تنها با 50 درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و باغ تالارها صورت می‌گیرد.

پروتکل های اعلامی جهت بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

در تاریخ 7 خرداد 1399 خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالارداران پذیرایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین تصمیمات برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها، اظهار داشت:

” اتحادیه، پروتکل ها پیشنهادی خود جهت بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها را در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا  مطرح کرده است. قرار شده است ستاد ملی کرونا پروتکل های پیشنهادی را بررسی کند و آینده نتیجه ی نهایی را اعلام کند. امیدواریم با بررسی های انجام شده اقدامات مناسبی جهت بازگشایی تالارها انجام شود و البته تالارداران محترم نیز با رعایت جزئیات پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را بدقت اجرا نمایند.

پروتکل های پیشنهادی اتحادیه تالارهای پذیرایی، به شرح ذیل می باشد:

  1. اولین نکته این است که در صورت بازگشایی تالارها، این بازگشایی فقط در مناطق سفید و زرد کرونایی اتفاق می افتد.
  2. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها موظف اند تنها 50 درصد ظرفیت سالن خود مهمان بپذیرند.
  3. تعداد صندلی های دور هر میز باید نصف حالت عادی شود و فاصله ی مناسب بین صندلی ها در نظر گرفته شود.
  4. میزها در سالن پذیرایی باید با فاصله مناسب از هم چیده شوند.
  5. فضای سالن پذیرایی و آشپزخانه باید دائما به طور کامل ضدعفونی شوند.
  6. تمام مواد خوراکی باید به خوبی شسته شده و ضدعفونی شوند.
  7. باید از تمامی کارکنان تالارها و باغ تالارها تست کرونا گرفته شود و تنها در صورت منفی بودن تست اجازه دارند مجددا مشغول به کار شوند.
  8. همه ی پرسنل تالار باید در هنگام کار ماسک و دستکش داشته باشند.
  9. پذیرایی به هیچ وجه نباید به صورت سلف سرویس صورت گیرد؛ زیرا در پذیرایی به روش سلف سرویس ازدحام جمعیت در صف ها اتفاق می افتد که خود می تواند عاملی برای گسترش شیوع ویروس کرونا باشد.
  10. سرو غذا باید به صورت پرسی تک نفره انجام شود.
  11. برای پذیرایی باید از ظروف یکبار مصرف استفاده شود.
  12. هنگام ورود مهمان ها به سالن باید با دستگاه تب سنج، یک معاینه معمولی از آن ها صورت گیرد.
  13. در طول مراسم، پرسنل باید دائما چک کنند که فاصله گذاری مناسب بین مهمان ها کاملا رعایت شود.

با وجود اظهارات فوق، همچنان هم نظر ستاد مقابله با کرونا در رابطه با تاریخ بازگشایی تالارها این است که: برای بازگشایی تالارها اصلاً نباید عجله کرد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند تبدیل به یکی از کانون‌های اصلی انتشار ویروس شوند و با توجه به سیر صعودی شیوع بیماری در ایران، تا زمان فروکش کردن نسبی ویروس، بازگشایی تالارها خطرناک است و باید همچنان تعطیل بمانند.

در آخر اینکه، در شرایط خطرناک فعلی که روزانه 12000 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و هر روز بیش از 400 نفر از هموطنانمان دراثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، بازگشایی زودتر تالارهای پذیرایی و باغ تالارها فقط به دست شما امکان پذیر است.

پس بیایید با رعایت سختگیرانه ی پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از برگزاری مراسم غیر ضرور با تجمعات بالا در اماکن خصوصی و عدم همکاری با تالارهایی که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در این دوران فعالیت می‌کنند؛ جلوی سیر صعودی شیوع این ویروس خطرناک را بگیریم تا هم از سلامت خود و خانواده‌مان محافظت کنیم هم به تسریع فرآیند بازگشایی تالارها کمک کنیم.

تالارکده/ مرجع تالارهای پذیرایی و باغ تالار در تهران

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • مرتضی

    خواهش میکنم تمنا میکنم بگین عید باز میشه تالارها

    پاسخ