جشنواره رمضان

در مورد حلقه نامزدی چه چیز هایی باید بدانیم؟

در مورد حلقه نامزدی چه چیز هایی باید بدانیم؟

یکی از مواردی که زوج ها باید به آن توجه داشته باشند انتخاب نوع و سبک حلقه نامزدی است. چه نوع حلقه ای برای شما مناسب است ؟ ایا با سبک ها و مدل های مختلف حلقه عروسی آشنایی دارید ؟ در ادامه به ذکر برخی نکات اشاره می کنیم.

چگونه یک حلقه نامزدی مناسب انتخاب کنیم؟

برای خرید حلقه نامزدی به مهارت‌های خاصی لازم نیست بلکه به اطلاعات کافی در مورد حلقه لازم است.

برای خرید حلقه نامزدی باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید از جمله نگین حلقه, قاب نگین, سایز حلقه و موارد دیگری که باید در نظر بگیرید ما در این مقاله از سایت تالار کده به توضیح این موارد می‌پردازیم

برای مثال اگر همسرتان به حلقه‌های خاصی علاقه دارد دیگر خرید حلقه ساده زیاد مناسب نیست

چگونه یک حلقه نامزدی مناسب انتخاب کنیم؟

اول از همه برای خرید حلقه باید بررسی کنید سلیقه همسرتان چیست؟

طلای سفید دوست دارد یا طلایی؟ نقره را ترجیح می‌دهد یا پلاتینیوم؟

حالا به توضیح این دو سؤال می‌پردازیم طلای زرد به رنگ طلایی روشن است و پلاتینیوم در کل جنسی سخت و محکم است باید بررسی نمایید که همسرتان کدام یک از این‌ها را دوست دارد تا طبق سلیقه نامزدتان خرید کنید.

قاب نگین:

قاب نگین جایی است که نگین حلقه در ان قرار می گیرد که جواهر  سازان بیشتر به رنگ سفید در نظر می گیرند تا جلوه بهتری داشته باشد.

سنگ حلقه نامزدی:

مهم‌ترین بخش حلقه سنگ حلقه است که بعضی افراد اعتقاد دارند که هرچه سنگ حلقه بزرگتر باشه نمایی قشنگ‌تر دارد ولی تالار کده به شما پیشنهاد می‌کند که طبق سلیقه نامزدتان خرید کنید.

چهار ویژگی سنگ حلقه:

الان به معرفی چهار ویژگی سنگ حلقه می‌پردازیم تا حلقه مناسبی انتخاب کنید.

  1. قیراط
  2. رنگ
  3. برش
  4. وضوح سنگ

که می‌توانید در مورد این‌ها تحقیق کنید و اطلاعات به‌دست بیاورید یا از فروشنده بپرسید.

این مطلب هم برای شما جذاب خواهد بود: بهترین مدل حلقه نامزدی و حلقه ازدواج

سایز حلقه:

سایز حلقه بسیار مهم است که باید به ان توجه کنید که باید سایز دست نامزدتان را بدانید اگر ساز دست همسرتان را نمی دانید حلقه را کمی بزرگتر تهییه نمایید که برای کوچک تر کردن سایز حلقه کاری راحت تر و کم هزینه تر است.

نکات:

یکی دیگر نکاتی که هنگام خرید حلقه باید مورد توجه قرار دهید این است که همیشه گران بودن حلقه دلیل بر کیفیت کار نیست و بهتر است به فروشنه ای که به ان فروشنده اطمینان داری مراجعه کنید تا اطمینا حاصل کنید که حلقه خوب و با کیفیتی به شما می‌دهد.

یکی دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید اگر نامزدتان در طول روز کار می‌کند خرید نگین کوچک‌تر برای نامزدتان مناسب‌تر است.

باید به این موضوع توجه کنیم که طلا بسیار شکنده است و ممکن است بر اثر فعالیت‌های روزانه صدمه ببیند؛ پس از پلاتینیوم، تیتانیوم و استیل می‌توان به حلقه‌های دم دستی استفاده کرد.

با توجه به سلیقه نامزدتان و نکاتی که گفته شد می‌توانید یک حلقه مناسب برای نامزدتان تهیه کنید.

حلقه نامزدی در کدام دست و کدام انگشت قرار می گیرد؟

قدمت حلقه نامزدی به زمان خیلی قدیم باز می گردد. و برای این سوال که حلقه نامزدی در کدام دست و کدام انگشت باشد پاسخی از پیش تعیین شده وجود ندارد.

انتخاب شما برای اینکه حلقه نامزدی در کدام دست و کدام انگشت بستگی به فرهنگ,مذهب و جایی که زندگه می کنید دارد حتی به این که راست دست باشیم یا چپ دست هم بستگی دارد.

اولین بار رومی ها حلقه نامزدی را در دست چپشان و در انگشت چهارم انداختند زیرا انها اعتقاد داشتند که که رگ انگشت چهارم دست چپ به به رگ قلب منتهی می شود و آغاز عشق است.

عده ای دیگر می گویند که انگشت شست(انگشت اول) به نام پدر و انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم به نام روح اقدس نام گذاری کرده اند و می گویند دادماد بعد از این که از این سه انگشت گذشت و نام برد حلقه را در انگشت بعد از این سه انگشت می کند.

و این واقعیت وجود دارد که فلز کم استقامت  در دستی قرار بگیرد که کمتر ازش استفاده می کنیم تا این که حلقه کمتر اسیب ببیند.

اما رسم کشورهای اروپای قاره ای، انداختن حلقه به دست راست است. البته یک استثنای در نظام های سلطنتی این اروپای قاره ای وجود داشت که اشراف زاده ها حلقه را در دست چپ می انداختند. در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی هم چون آرژانتین، زن و مرد هر کدام از یک حلقه استفاده می کنند و این حلقه ها معمولاً خیلی شبیه دیگر حلقه های عروسی است، با این تفاوت که به جای طلا از نقره ساخته می شود.

در کشورهای اسکاندیناوی همچون فنلاند و تروز مرد و زن هردو یک حلقه نامزدی بر دست می اندازند.در برزیل حلقه های نامزدی از طلا می سازند و سنت خاصی  در روش دادن حلقه نامزدی ندارند.در کشور برزیل هردو مرد و زن قبل از ازدواجشان در دوران نامزدی حلقه را در دست راستشان و بعد از ازدواج حلقه را در دست چپشان می کنند.

در اسکاندیناوی رسم است که سه حلقه استفاده می کنند یکی برای دوران نامزدی و دیگری برای زمان ازدواج و حلقه سوی برای زمان مادر شدن است.

اکنون بیشتر نامزدها حلقه را در دست چپشان می کنند و دیگر اینکه حلقه فقط نشانه عشق نیست بلکه نشانه تعهد هم است.

امید وارم این مقاله از سایت تالار کده مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر