جشنواره رمضان

خسارت سنگین تالارهای پذیرایی به دلیل ویروس کرونا و لزوم حمایت دولت

خسارت تالارهای پذیرایی حمایت دولت وام

بدون شک یکی از بزگرترین اقشار و مشاغلی که به دلیل ویروس کرونا و تعطیلی شغل خود دچار مشکلات شده اند تالارهای پذیرایی و باغ تالارها هستند. خسارت های سنگین تالارهای پذیرایی و البته دیگر مشاغل و افراد مرتبط با این صنف، که مدت زیادی است به دلیل نبود شرایط لازم جهت انجام مراسم و تجمعات از سوی ستاد مبارزه با کرونا ممنوع اعلام شد مجبور به تعطیلی مجموعه های خود شدند.

خسارت سنگین تالارهای پذیرایی و کرونا به خاطر تعطیلی مجموعه و ویروس کرونا

البته که این شرایط به اقتصاد کل دنیا ضربه سنگی وارد کرده اما صنف تالارهای پذیرایی یکی از قربانیان بزرگ این ویروس به شمار می رود و شاید بتوان گفت که این شرایط به 500 تا 2 میلیارد تومان خسارت به هر مجموعه وارد نموده است. این در حالی هست که همچنان شرایط به نحو مطلوبی پیش نرفته و زمان مناسبی جهت بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها اعلام نشده است.

خسرو ابراهیمی اتحادیه تالارها
خسرو ابراهیمی رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

خسارت سنگین وارد شده به تالارهای پذیرایی و باغ تالارها در این ایام باعث شده خسرو ابراهیمی رییس محترم اتحادیه نیز واکنش نشان داده و از مسئولات و دولت بخواهد تا با ورود به این موضوع شرابط مطلوب و مناسبی را جهت جلوگیری از ضرر بیشتر فراهم سازد.

آقای دکتر خسرو ابراهیمی رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران نیز از لزوم حمایت دولت از این صنف صحبت کرده و اظهار داشته است :

در سه ماهه اخیر که فعالیت تالارهای پذیرایی ممنوع شد اوج فعالیت این صنف به دلیل اعیاد شعبانیه و عید نوروز بود و معمولا قبل از شروع ماه مبارک رمضان نیز تعداد رزروی ها برای برگزاری مراسم نامزدی و عقد زیاد است؛ در ایام ماه مبارک رمضان نیز مراسم افطاری های بزرگ در تالارها برگزار می شد اما در حال حاضر امکان فعالیت برای صنف تالارهای پذیرایی وجود ندارد.

خسرو ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 تالار پذیرایی عضو این اتحادیه هستند اعلام کرد در صورتی که دولت در این مضوع ورود نکند بسیاری تا پایان شرایط و امکان برگزاری مراسمات عروسی حداقل 50 درصد افراد فعال در این حوزه ضربه سنگین اقتصادی خورده و امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران افزود : جهت حمایت از فعالان این صنف نامه ها و پیگیری های مکرر از سوی اتاق اصناف تهران شده است تا بتوان با رایزنی ها و پیگیری های لازم ما مسئولان ذیربط از این صنف حمایت های لازم صورت پذیرد چراکه در صورت ادامه این شرایط بیش از 50 درصد افراد فعال در این صنف بصورت کامل ورشکسته شده و از چرخه اقتصاد کشور خارج می شوند که این باعث بیکاری بسیاری از افراد شاغل مستقیم و غیر مستقیم با این صنف می شود.

پیش از این در خبری در خصوص ” زمان بازگشایی تالارهای پذیرایی ” به جزئیات لازم پرداخته ایم که این به محض دریافت خبر جدید این مطلب به روز شده و شما عزیزان را از زمان دقیق بازگشایی تالارها جهت گرفتن مراسمات مختلف و جشن های عروسی اعلام خواهیم کرد.

تلاش ها و پیگیری های آقای خسرو ابراهیمی رئیس محترم اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران تا کنون باعث شده تا قول های مساعدی نسبت به ارائه وام 16 میلیون تومانی به ازای هر 12 نفر شاغل در مجموعه داده شده ولی تا کنون از سوی مراجع ذیربط اقدامی صورت نگرفته و این وام به تالارهای پذیرایی و باغ تالارها ارائه نشده است.

یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی فعالان در این صنف وجود دارد، عودت وجه های سپرده شده بابت بیعانه مراسمات عروسی به دلیل عدم انجام مجالس و تجمعات از سوی ستاده مبارزه با کرونا است که این وجوه در ایام پایانی سال بابت هزینه های عمرانی و خریدهای مربتط با ایام پایانی سال و سال آینده شده است .

امیداوریم با حمایت مسئولان محترم از این صنف و موافقت های لازم جهت ارائه وام در این ایام سخت اقتصادی و همچنین ایجاد شرایط و بستری مناسب جهت بازگشایی مجدد تالارها بتوان شرایط را به نحوی پیش برد که آنها و سایر خدمات دهندگان مثل آرایشگاه ها، مزون‌ها آتلیه ها و دیگر افراد که در این مجموعه ها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مشغول هستند امیدوار شوند و از بتوان از بخشی از خسارت سنگین تالارهای پذیرایی در ایام آتی را جبران نمود.

تالارکده/ مرجع تالارهای پذیرایی و باغ تالار

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی
وام ازدواج 300 میلیونی در سال 1403
احمدآباد مستوفی کجاست و چه دیدنی های دارد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر

نظرات کاربران

  • بدون نام

    آخه چه حمایتی ؟ تمام زندگیم رو گذاشتم رو تالار ماشین زیرپام رو فروختم فقط یه آپارتمان دارم که اونم باید بگذارم با این وضع کلی چک دارم بیرون و دارن سر رسید میشن ! مراسم های خردادم و تیر هم داریم که اگه اینها هم کنسل بشن و تالارها باز نشه دیگه نمیدونم کجا باید برم ؟؟؟ حمایت نمیخوایم دو ماه باز کنید. مثل مساجد که شبهای قدر باز کردید و با فاصله نشستند تازه هیچ نظارت بهداشتی روشون نمیشه ولی تالارها رو بیشتر میشه مدیریت کرد مثل مترو اتوبوس پاساژ و مغازه ها و ...

    پاسخ
  • تالاردار

    کسی نیست صدای ما رو بشنوه. با مشکلات زیادی همه ما در این صنف روبرو هستیم و هیچ کس پاسخگو نیست. تمام اصناف باز هستند ولی تالارها فقط مشکل دار شدن ؟ آیا بانک و مترو و اتوبوس و مغازه و ... که مردم با فاصله های کم در کنار هم بدون رعایت مسائل بهداشتی قراردارند مشکل دار نیست ؟ تالارها با رعایت کامل مسائل بهداشتی و با دستورالعملهای لازم میتونن باز بشن و به مراتب مشکلات و خطرات کمتری نسبت به دیگر اماکن معمول دارند. واقعا کار سختی نیست مدیریت این موضوع و از دولت و مسئولین تقاضا داریم که فکری به حال ما بکنند که جهت امورات معمول زندگی خودمون دچار مشکل شدیم ... این مشکل مختص یک نفر نیست و یک جمعیت زیادی در سراسر ایران به همراه کارکنان آنها درگیر شدند. بعضی ها رو مجبور شدیم اخراج کنیم که اونها بیکار و بیپول شدن و بعضی ها هم که نگه داشتیم با حداقل پرداختی به سختی راضیشون نگه داشتیم. ماشین زیر پا رو فروختیم تا فقط بتونیم زندگی کنیم. این درست نیست که کاملا بی خیال یه طیف عظیم تالاردار بشید ...

    پاسخ
    • تالارکده

      متاسفانه همنجور که میفرمایید بخش زیادی از تالاردارهای محترم با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند و باید فکری جدی و اساسی کرد تا راهکارهایی جهت برگزاری مراسم مهیا کرد. از طرف دیگه تماس های بسیاری داریم از زوج های جوان که از بلاتکلیفی و نبود شرایط لازم جهت برگزاری مراسم عروسی گلایه مند هستند. امیدواریم مسئولین راهکار مناسب برای این موضوع ارائه بدهند.

      پاسخ