هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳

تعرفه دفاتر ازدواج

در ایران جهت ثبت رسمی و قانونی ازدواج می بایست به یک محضر و دفتر ازدواج مراجعه کرد اما قیمت محضر ازدواج با سفره عقد در سال ۱۴۰۳ و دفاتر ازدواج چقدر است؟ هزینه عقد محضری اندکی افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته است یا خیر؟ برای گرفتن این جواب‌ها کافیست در ادامه با ما همراه باشید.

ازدواج یکی از اعمال نیک و پسندیده‌ای است که بزرگان دین نیز حدیث‌های زیادی در مورد آن بیان کرده‌اند. به واسطه سنت‌ها بعد از آشنایی و دوران نامزدی، نوبت به مراسم عقد در محضر عقد می‌رسد. اگر دوست دارید مراسم خود را خوب برگزار کنید؛ بهتر است با هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید. در این مطلب شما را با هر چیزی که باید برای عقد محضری و حق التحریر آن به آن توجه کنید را بیان می‌کنیم.

آنچه در مقاله هزینه محضر برای عقد به آن میپردازیم:

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳ یک میزان مشخص است و در تمام دفاتر ازدواج رسمی و دارای مجوز کشور این رقم ثابت است. این مقدار برای سال 1403 مبلغ 840 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته در نظر داشته باشید این قیمت مربوط به هزینه عقد در محضر و ثبت آن می باشد که به طور کاملاً ساده و بدون تشریفات و سالن عقد انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که این رقم جدا از هزینه سالن عقد و پذیرایی به‌صورت عصرانه، ناهار و شام می‌باشد.

اگر میخواهید سالن برای مراسم و جشن داشته باشید:

پیشنهادات تالارکده

بزرگراه نواب جنوب به ش...
ازدواج آسان
متوسط $$$$ 25 - 400 مهمان
خیابان دماوند، ایستگاه...
ازدواج آسان
اقتصادی $$$$ 25 - 400 مهمان
محدوده پونک
تخفیف لحظه آخری
اقتصادی $$$$ 25 - 250 مهمان
محدوده پونک
تخفیف لحظه آخری
اقتصادی $$$$ 50 - 250 مهمان

مراسم و رسوم زیادی در حین ازدواج برای اجرا وجود دارد. مراسم عقد کنان یکی از این مراسمات است. معمولاً خانواده‌ها با توجه به رسومی که دارند و بودجه‌ای که برای اجرای مراسم در نظر گرفته‌اند مراسم را برگزار می‌کنند و این مراسم با توجه به بودجه و آداب و رسوم می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال برگزاری مراسم عقد در سالن عقد شمال تهران و دیگر نقاط متفاوت می‌باشد.

هزیه عقد در دفتر ازدواج

در زمان‌های گذشته که هزینه‌ها و قیمت‌ها تا این حد گران نبودند و مراسمات ساده‌تر برگزار می‌شدند خانواده داماد هزینه مراسم عقدکنان و عروسی را با هم پرداخت می‌کردند.

این روزها اما پرداخت این هزینه به صورت توافقی درآمده است. به طوری که ممکن است یکی از خانواده‌ها به آن را پرداخت کند و یا هزینه‌های مربوط به تعرفه دفاتر ازدواج و مراسم عقدکنان را به صورت اشتراکی پرداخت کنند.

در حقیقت همانطور که می‌دانید با گذشت زمان و دور شدن بیشتر خانواده‌های ایرانی از رسم و رسومات و همچنین علاوه بر این موضوع افزایش زیاد فشارهای اقتصادی بسیاری از هزینه‌ها نظیر هزینه عقد محضری و در کل چنین هزینه‌هایی خانواده‌ها بر اساس توافقات بین خود تصمیم به تقبل بخشی از هزینه‌ها به صورت اشتراکی می‌‌گیرند.

این موضوع سبب شده است تا خانواده‌های زیادی از نظر فشارهای مالی و اقتصادی راحتی بیشتری در امر برگزاری مراسم‌هایی چون عقد و جشن عروسی داشته باشند و به کمک هم بتوانند هزینه‌هایی چون هزینه عقد محضری با سفره عقد را به خوبی مدیریت کنند.

البته باید در نظر داشت که همچنان بسیاری از خانواده‌های ایرانی در امر هزینه‌ها به صورت اشتراکی عمل نمی‌کنند و صرفا به دسته‌بندی هزینه‌ها و پرداخت جدای هر خانواده بسنده می‌کنند. همانطور که در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد باید دانست که ایران کشوری با آداب و رسوم‌های بسیار خاص و متفاوت است و در هیچ دو شهری نمی‌توان نحوه اجرای چنین موضوعاتی را یکسان دانست.

هزینه عقد و سفره عقد

در واقع به همین دلیل نمی‌توان هزینه‌های عقد و هزینه محضر ازدواج را به طور کامل دسته‌بندی کرد و هر خانواده‌ای را ملزم به پرداخت هر کدام از دسته‌بندی‌های هزینه دانست. به همین جهت عروس و دامادها و زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که قبل از هرگونه دسته‌بندی و برنامه‌ریزی برای پرداخت انواع هزینه‌ها به فرهنگ و آداب و رسوم خانواده‌های خود به طور کامل مسلط و آگاه باشند.

به یاد داشته باشید ایران سرزمینی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف است. برگزاری هرگونه مراسم به خصوص مراسم عقد کنان تابع رسومات بوده و هر خانواده حتی رسم و رسوم خاص خود را دارند. در نتیجه شما هم به عنوان عروس و داماد می‌توانید رسوم را بشناسید و در صورت مناسب بودن با توجه به آن عمل کنید.

ثبت رسمی ازدواج در دفتر ازدواج اجباری بوده و داماد باید آن را ثبت کند. در غیر این صورت مجرم شناخته خواهد شد. برای ثبت رسمی عقد در دفاتر ازدواج نیاز به مدارک زیر می‌باشد.

مدارک عقد محضری

  • شناسنامه عکس دار عروس و داماد به همراه فتوکپی تمام صفحات آن‌ها
  • کارت ملی عروس و داماد به همراه فتوکپی هر دو طرف
  • برگه جواب آزمایشگاه مبنی بر نتیجه آزمایشاتی که قبل از ازدواج باید توسط زوجین در آزمایشگاه انجام بشود (مانند آزمایش عدم اعتیاد، تالاسمی، بیماری های مقاربتی و دریافت واکسن کزاز)
  • در صورتی که زوجه دوشیزه باشد، باید شناسنامه یا کارت ملی پدر وی نیز ارائه شود. البته در صورتی که پدر فوت کرده باشد، باید گواهی فوت ایشان به علاوه شناسنامه یا کارت ملی جد پدری ارائه گردد. لازم به ذکر است که حضور پدر یا جد پدری در ازدواج خانم‌های دوشیزه ضروری بوده و یا اینکه باید وکالتنامه آنها مبنی بر اجازه ازدواج به دختر خانم، ارائه دفتر ثبت ازدواج گردد.
  • در صورتی که زوجه دوشیزه نبوده و قبلا ازدواج کرده است، رضایت پدر یا جد پدری برای ازدواج ضروری نیست؛ در عوض بایستی گواهی فوت شوهر یا طلاق نامه به دفتر ثبت ازدواج ارائه شود.
  • حضور سه نفر شاهد مرد بالغ و عاقل به همراه شناسنامه و کارت ملی آن‌ها جهت امضا تحت عنوان شهود کاملا واجب است.

برای اطلاع از قیمت محضر ازدواج با سفره عقد و همچنین هزینه تمام شده عقد باید اول مکانی که مراسم را می‌خواهید در آن برگزار کنید را مشخص کنید.

هزینه عقد در محضر 99

شما برای عقد می‌توانید به دو صورت اقدام کنید. به یک محضر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کنید. یا می‌توانید به سالن عقد مراجعه کنید.

سالن عقد همان طور که از نامش پیداست، یک سالن اختصاصی برای مراسم عقد شماست که موارد زیادی در قیمت آن تأثیر گذار هستند. موارد زیر تأثیر مستقیمی بر روی هزینه تمام شده مراسم شما دارند.

هزینه محضر برای عقد یا سالن عقد به موارد زیر بستگی دارد:

فاکتورهای زیادی در قیمت و هزینه محضر برای عقد تاثیر گذارند که استفاده از سالن عقد یکی از مهمترین این فاکتورهاست.

  • اختلاف قیمت بر اساس نوع سالن عقد و موقعیت آن

قطعاً در شهر تهران سالن‌های عقد زیادی وجود دارد که بسته به موقعیتی که دارند هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. قطعاً هرچه سالن در منطقه خوش آب و هواتر و بالاتری باشد؛ هزینه اجاره آن نیز بالاتر خواهد بود.

برای مثال هزینه عقد در محضر شمال تهران با غرب تهران کاملاً متفاوت خواهد بود. از این رو اگر می‌خواهید یک سالن بسیار لوکس و لاکچری برای مراسم عقد خود در نظر بگیرید به مناطق شمال تهران حتماً سری بزنید.

  • امکانات و اکسسوری های دفتر ازدواج

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از دفاتر ازدواج سالن‌های عقد یک پارکینگ اختصاصی در اختیار مهمانان شما قرار می‌دهند. یا حداقل فضای مناسبی برای پارک ماشین مهمانان شما دارند.

پارکینگ اختصاصی برای مهمانان بسیار مهم است. ممکن است مراسم شما در شب هنگام بوده و یا حتی مهمان‌هایی از شهرهای دیگر داشته باشید که با ماشین شخصی به مراسم شما آمده‌اند. پس یک پارکینگ اختصاصی بسیار مهم است.

البته برخی از سالن‌ها هزینه جداگانه‌ای برای استفاده از پارکینگ از شما دریافت خواهند کرد. این گزینه را می‌توانید به صورت اختیاری در نظر بگیرید.

عروس و دامادها و زوج‌های جوان باید به خاطر داشته باشند که هزینه‌های هر سالن عقد همیشه بر اساس امکاناتی است که آن مجموعه به زوجین ارائه می‌کند و به همین جهت باید توجه داشت که سالن عقد و دفتر ازدواج مورد نظر ایشان از چه امکانات و مزایایی برخوردار است و متناسب با آن‌ها اقدام به انتخاب و رزرو مجموعه مورد نظر کنند.

  • فضای داخلی سالن عقد

از جمله فاکتورهای تأثیر گذار بر روی قیمت یک سالن عقد این است که سالن فضای باز یا بسته دارد. سالن‌هایی که دارای فضای بسته هستند قیمت متفاوتی نسبت به سالن‌هایی با فضای باز دارند.

بسته به فصل برگزاری مراسم می‌توانید یکی از این دو سالن را انتخاب کنید. برای فصول سرد سال، سالن‌های سرپوشیده با فضای بسته بسیار مناسب است.

سالن عقد لکسون زعفرانیه

اما در فصول گرم سال حتماً دوست دارید از نور طولانی روز و گرمای طبیعی روز استفاده کنید. بدون شک کسی دوست ندارد نرمی چمن‌ها و بوی مطبوع گل‌های فضای باز را در فصل بهار یا تابستان از دست دهد.

  • خدمات تشریفات مانند موسیقی زنده، گل آرایی و شمع آرایی

دوست دارید مراسم عقد خود را چطور برگزار کنید؟ یک آهنگ زنده با نوازنده‌هایی که آهنگ عاشقانه‌ای برای شما می‌نوازند و یا آهنگ‌های شاد و جذابی که از سیستم موسیقی سالن عقد پخش می‌شود؟

هزینه عقد و تشریفات

سبک و حجم گل آرایی یکی از فاکتورهایی است که در قیمت تمام شده عقد شما تاثیر گذار است. طبیعتا گل ارایی مراسم شما را زیباتر و جذاب تر میکند ولی تعرفه و هزینه جشن عقد شما در محضر نیز افزایش می یابد.

هر کدام از این‌ها هزینه‌های جداگانه‌ای برای شما خواهند داشت. هرچند که شاید موسیقی زنده و اجرای آن برای شما کمی گران‌تر در بیاید اما قطعاً ارزش آن را خواهد داشت.

  • هزینه عقد آریایی

اجرای عقد آریایی که این روزها در بین زوجین محبوبیت بسیاری دارد ممکن است هزینه های اضافی برای شما به همراه داشته باشد

  • سفره عقد شما چطور باشد؟

مهم‌ترین بخشی که در یک مراسم عقد به آن توجه می‌شود؛ سفره عقد است. سالن‌های عقد و عروسی لاکچری هم به صورت آماده و هم به صورت اختصاصی برای شما سفره عقد جذابی ترتیب می‌دهند.

معمولاً هزینه یک سفره عقد معمولی در سالن‌های عقد از 500 هزار تومان شروع می‌شود اما هرچه جزئیات سفره شما بیشتر باشد؛ هزینه آن نیز بالاتر است. مثلاً برخی از سالن‌ها در ظروف کریستال و نقره برای شما سفره را آماده می‌کنند. هزینه قیمت محضر ازدواج با سفره عقد تا 5 میلیون تومان هم محاسبه می‌شود.

  • حضور عاقد در مراسم

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که تأثیر مستقیمی بر روی هزینه عقد در محضر دارد؛ حضور عاقد در مراسم سالن عقد است. شما می‌توانید خود از یک عاقد وقت بگیرید و او را به سالن دعوت کنید.

اما برخی از سالن‌های عقد به صورت اختصاصی خدماتی این چنینی را به شما ارائه کرده و جهت راحتی حال شما از یک عاقد جهت حضور در مراسم شما و خواندن خطبه عقد دعوت می‌کنند.

  • تشریفات برگزاری مراسم عقد و افزایش قیمت و تعرفه عقد

مواردی که در بالا بیان شدند جزو واجبات هر مراسم هستند. هرچند که هر سالن بسته به هزینه نهایی که از شما می‌گیرد کیفیت متفاوتی نیز برای آن‌ها ارائه می‌کند. اما برخی از سالن‌ها خدمات ویژه‌ای با هزینه‌های جداگانه برای شما در نظر می‌گیرند. اگر دوست دارید یک مراسم خاص داشته باشید می‌توانید در منوی اختصاصی سالن در زمان رزرو، خدمات زیر را نیز درخواست کنید.

  • گل آرایی فضا و سفره
  • شمع آرایی
  • حریر آرایی
  • اسکورت
  • مه سرد
  • بار عطر
  • نور پردازی
  • فیلم برداری از مراسم
  • میز یادبود
  • آتش بازی

هزینه محضر ازدواج در سال 1400

  • بخش پذیرایی

مراسم شما چه به صرف عصرانه باشد و چه یک وعده شام یا نهار، باید به فکر پذیرایی خوبی از مهمانان باشید. بسته به تعداد مهمانانی که می‌خواهید دعوت کنید؛ مساحت سالن عقد را انتخاب کنید.

پذیرایی به دو بخش تقسیم می‌شود. پذیرایی به صرف عصرانه / پذیرایی به صرف نهار یا شام.

در بخش عصرانه از مهمانان شما با انواع دسر، کیک، چای، قهوه، نوشیدنی‌های مخصوص فصل و انواع فینگر فودها پذیرایی می‌شود. هرچه کیفیت خدمات و منوی شما بزرگتر باشد؛ قطعا هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

پذیرایی برای صرف شام یا نهار نیز به همان ترتیب شامل پذیرایی با انواع دسر، نوشیدنی و وعده‌های اصلی است. حتی می‌توانید به صورت سلف سرویس نیز درخواست پذیرایی کنید. قطعا هر کدام از این موارد بسته به نوع غذا و نوع سرویس دهی نیز هزینه جداگانه‌ای برای شما خواهد داشت.

دقت کنید که عاقد و روحانی که خطبه عقد را جاری می‌کند باید صاحب امتیاز دفتر رسمی ازدواج و طلاق باشد. همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ هزینه عقد در محضر 840 هزار تومان است.

اما هزینه عقد در منزل و یا حتی در سالن عقد همان 840 هزار تومان است اما در کنار آن باید هزینه ایاب و زهاب نیز به روحانی که خطبه عقد را می‌خواند پرداخت می‌شود.

یکی دو سال پیش مراسمی تحت عنوان عقد آریایی رسم شده بود که در برخی از سالن‌های عقد برگزار می‌شد. در آن زمان چیزی حدود 100 الی 200 هزار تومان هزینه جدا تحت عنوان عقد آریایی از شما گرفته شده و بعد از عقد رسمی این عقد نیز انجام می‌شد.

در این عقد دکلمه‌ای بین عروس و داماد رد و بدل می‌شد که گویا در ایران باستان به این صورت ازدواج می‌کردند. برخی از محضرها و سالن های عقد در کنار ثبت عقد رسمی عقد آریایی را نیز انجام می دهند و ممکن است قیمت و هزینه جداگانه ای برای آن دریافت نمایند.

قیمت و هزینه عقد آریایی تعرف مشخصی ندارد و ممکن است سالن ها با توجه به نحوه اجرا و کیفیت مجموعه هزینه ای جداگانه دریافت نمایند.

سالن عقد با فضای باز ماکان

یکی از موضوعاتی که باید عروس و داماد و زوج‌های جوان در نظر داشته باشند و به آن در برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی توجه داشته باشند، مسئله هزینه سالن عقد در تهران است.

عوامل زیادی در هزینه سالن عقد در تهران موثر است که هر کدام از آن ها می‌توانند به تنهایی در افزایش یا کاهش هزینه سالن عقد در تهران تاثیرگذار باشند و به نوعی تصمیات عروس و دامادها و زوج‌های جوان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

یکی از از این موضوعات که در مقالات بعد بیشتر به آن خواهیم پرداخت موقعیت مکانی سالن عقد مورد نظر است. این مسئله تقریبا در تمامی مشاغل و اصناف امروزه در شهر تهران موثر است و اثرات آن به وفور قابل مشاهده است. اختلافات قیمت اجناس در مغازه‌های مختلف در مناطق گوناگون حاکی از این نکته است که موقعیت مکانی می‌تواند در حتی هزینه سالن عقد در تهران نیز تاثیر خود را به خوبی بگذارد.

همچنین موضوع دیگری که در هزینه سالن عقد در تهران می‌تواند موثر باشد و چنین نیز است، ارائه خدمات‌های مختلف و متفاوت از جهت‌های کیفی و کمی از سمت سالن عقد است. عروس و داماد ها باید در نظر داشته باشند که توجه ویژه و اساسی به این موضوع است که لازمه‌ی برگزاری یک جشن عروسی و عقد خوب و بی‌نظیر را فراهم می‌کند. در واقع زمانی هزینه سالن عقد در تهران متناسب است که خدمات و امکانات ارائه شده توسط آن با قیمت‌های آن ها در تناسب کامل و درست باشد.

سخن آخر در مورد هزینه عقد در تهران

برگزاری مراسم عقد در یک سالن عقد شیک و مجلل می‌تواند خاطره خوبی برای شما تا سالیان زیادی بر جای بگذارد. به خصوص که سالن‌های حرفه‌ای و مجلل فکر همه جا را کرده و تمام استرس و نگرانی پیش از مراسم را از بین می‌برند. امیدوارم این مطلب راهنمای خوبی برای شما باشد.

اگر در فکر برگزاری مراسم عقد در منزل هستید هم می‌توانید از این مراسمات و تزئیات‌ ایده گرفته و از مهمانان خود در منزل به بهترین نحو پذیرایی کنید. امیدوارم خوشبخت و شاد باشید.

سوالات متداول
هزینه عقد محضری و سالن عقد با کیست؟
هزینه عقد محضری و سالن یا با توافق طرفین بصورت اشتراکی پرداخت میشود و یا طبق رسوم مختلف ممکن است بر عهده داماد باشد

شناسنامه عکس دار وکارت ملی عروس و داماد به همراه فتوکپی تمام صفحاتبرگه جواب آزمایشگاه مبنی بر نتیجه آزمایشاتی که قبل از ازدواج باید توسط زوجین در آزمایشگاه انجام بشوددر صورتی که زوجه دوشیزه باشد، باید شناسنامه یا کارت ملی پدر وی نیز ارائه شود.البته در صورتی که پدر فوت کرده باشد، باید گواهی فوت ایشان به علاوه شناسنامه یا کارت ملی جد پدری ارائه گردد.در صورتی که زوجه دوشیزه نبوده و قبلا ازدواج کرده است، رضایت پدر یا جد پدری برای ازدواج ضروری نیست؛ در عوض بایستی گواهی فوت شوهر یا طلاق نامه به دفتر ثبت ازدواج ارائه شود.حضور سه نفر شاهد مرد بالغ و عاقل به همراه شناسنامه و کارت ملی آن‌ها جهت امضا تحت عنوان شهود کاملا واجب است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • صفری

    سلام یه عقد پای سفره عقد چقد هزینه ش میشه

    پاسخ
  • مهدی

    سلام دفتر سر خیابان مسلم 900 با خطبه و سفره

    پاسخ
  • بدون نام

    قیمت‌ها تا ده روز پیش ۴۵۰ تومن بود ولی قیمت جدید اعلام کردند ۸۵۰ تومن تقریبا ک با هزینه استعلام ۹۵۰ تومن میشه و هزینه هر شرطی بغیر از اون ۱۲ شرط تو سند ازدواج ۲۰۰ تومن اضاف میشه

    پاسخ
  • آزادی

    چرا هزینه زندگی و بعداز ازدواج انقدر سرسام آور است؟

    پاسخ
  • احسان

    سلام. من عقد محضری کردم مبلغ ۲ میلیون ازم گرفته عاقد الان میگه باید بیشتر بدی تا قباله رو بدم بهت.به نظرتون داره زیادی میگیره؟ قبمتش چقدره اصا؟

    پاسخ
    • بدون نام

      علیکم سلام.دو میلیون اشتباهه .حقش 500هزار بیشتر نیست

      پاسخ
    • تالارکده

      قیمت اعلام شده در این مقاله فقط ثبت است. قیمت تشریفات و سفره عقد و ... بصورت توافقی است.

      پاسخ
  • مریم

    هزینه محضر بخوای صیغه کنی چقدر میشه

    پاسخ
    • عباس

      ۶۰۰ گرفتن از ما

      پاسخ
    • حسن

      سلام مریم خانم من ۴ماه پیش یه خانم صیغه کردم ۳۵۰هزارگرفت محضر اگه خواستین پیام بدین معرفی کنم برید اونجا......

      پاسخ
      • ارمین

        سلام یه محضر قیمت مناسب واسه صیغه موقت میخاستم . برای دارید معرفی کنید

        پاسخ
  • س

    سلام . هزینه محضر برای صیغه موقت چقدره ؟

    پاسخ
  • محسن

    سلام.هزینه سالن وثبت دفتر ازدواج چقدر هست . لطفاً راهنمایی کنید من جایی رفتم برا ثبت ازدواج یک ملیون چهارصد ازمن گرفتن واقعا هزینش همینه

    پاسخ
  • شهبازی

    سلام. بنده دفتر ازدواج و طلاق دارم و الان سه سال است که برای برگه آزمایش، خطبه عقد و ثبت آن فقط 440 هزار تومان می گیریم. یه سفره عقد ساده هم داریم که فقط همان 440 هزار تومان می گیریم و اگر کسی هم نداشته باشه می زاریم به وجدانش هر اندازه توانست پرداخت می کند.

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام لطفاً شماره تماس میفرستی میخام عقدکنم🙏

      پاسخ
    • حمید

      سلام ممنون میشم از شما تماس بگیرید اگه جواب ندادم خواهشن پیامک ارسال کنید ....خدا خیرتون بده من عقد داعم میخام کنم تشکر

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام خسته نباشیدببخشیدادرستون کجاست

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام آدرس کجاس

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام میشه لطفاً آدرس و شماره تماس بدید

      پاسخ
    • ستایش

      سلام من یک دخترم واسه عقد محضری مزاحم شدم چه قیمت

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام میشه ادرستونو ویا شمارتونو برام بفرستین ممنون میشم

      پاسخ
    • زارع

      سلام علیکم عرض ادب و احترام لطف بفرمایید آدرس دفتر محضر ازدواج پیامک کنید؟ اجرتان با خدا و امام رضا (ع) سپاسگزارم

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید من میخاستم با نامزدم عقد کنیم هزینش میخاستم بدونم و مشکلی نیس پدر عروس نباشد ؟؟؟

      پاسخ
    • محمدی

      سلام آقا ببخشید میشه آدرس دفتر خونه تون رو بزارید مزاحمتون بشیم

      پاسخ
    • شیخی

      آدرس محضرتون رو بدید ما بیاییم

      پاسخ
    • محمد

      سلام دفترتون کجاست ؟ میشه آدرس دقیق بفرمائید لطفا

      پاسخ
    • بدون نام

      چه عالی خدا خیرتون بده وافرادمثل شما انشالله تو جامعه زیاد بشه الهی آمین

      پاسخ
    • فاطمه

      سلام و عرض ادب آدرس دفترتون کجاست

      پاسخ
    • آموزگار

      درود به شما انسان بزرگ. کاش شماره و آدرس شما را داشتم .

      پاسخ
    • حسن

      سلام میشه ادرس محضر روبا شمارشو بدین

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام بی زحمت آدرس دفتر

      پاسخ
    • صمدی

      سلام دفترتون کجاهس

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام آدرس کجاست

      پاسخ
    • بدون نام

      درود بر شما ای کاش آدرس میدادید هر شهری هستید عزیزانی که اونجا هستن بیان خدمت شما

      پاسخ
    • عزیزاله باجلانی

      لطفاآدرستون رابرام پیام کنید

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام دفترتون کجاست

      پاسخ
    • جوان

      سلام آدرس دفتر ازدواجتون کجاست؟

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام جناب شهبازی دفتر ازدواج شما کجاست که خدمت برسیم ؟

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام هزینه ازدواج موقت رو هم لطف میکنید

      پاسخ
    • بدون نام

      درود به شما انسان گرامی و با شرف ، خدا حفظ تون کنه، چنین مردان راستینی بیش باد، راستی کن که راستان رستند، در جهان راستان قوی دست اند

      پاسخ
      • بدون نام

        سلام میش ادرس دفتر خونه رو بدین

        پاسخ
  • لیلا

    میتونن آرایشگاه نرن و چند میلیون برای ی ارایش ک بعد بشورن پاک میشه ندن، بعد ثبت ازدواج مسئله ب این مهمی، نباید انقد هزینه کرد؟!!!!!!!! برای ی ماشین معامله کردن از این بیشتر هزینه میکنن اونوقت ازداوج ارزشش کمتره

    پاسخ
    • علی

      خانوم محترم اون ماشین و آرایش الزامی نیست اما خواندن و ثبت عقد الزام داره، از این زاویه نگاه کنید، بعد هم دفتر خونه ها کم درآمد ندارم که شما غصه مبلغ عقد رو میخوری این مورد توی اکثر کشورها به عهده شهرداری و رایگانه

      پاسخ
      • بدون نام

        همچین در امدی هم ندارن در ضمن چرا تا از یک قشری یا صنفی میخواد حمایت منطقی بشه شروع میکنن همه میگن شما دلتون نسوزه و فلان و فولان بابا 450 پول یدونه چای دوغزال و 4 عدد تن ماهی گلکسی ، با مارک گفتم که بری قیمت کنی من شغلم چیز دیگه ایه ولی خبر دارم به واسطه دوستان و آشنایان که تعداد زیادی از دفاتر اسناد و دفاتر ازدواج در حال استعفا دادن هستن

        پاسخ
  • بنده خدا

    من عقد ساده دارم میگم تو شهر ری بهم گفتن با هزینه شروط ضمن عقد ۱/۸۰۰ 🤷🏻‍♂️

    پاسخ
  • علی

    بنطرمن باید هزینه عقد ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزارتومان باشه .این همه هزینه چه خبره میگیرند باید جوانها را به ازدواج تشویق کرد نه دور کرد ..‌باتشکر

    پاسخ
    • فضل الله

      سلام ۲۰۰ هزارتومن ۵ پفک میشه واقعا رو انصاف و وجدان خرف بزنین چرا کسی معترض ب ارایشگاه ها ک برا چندساعت بیش نیست این همه هزینه میگیرن نیستین برا عقدی ک دائم میخواین عشق و حال کنین معترض هستین واقعا ک

      پاسخ
      • بدون نام

        برادر عزیز مگه یه کارمند جوون چقدر درآمدشه؟ یه حقوق بگیر چقدر میگیره که اینجوری بازاری بهش نگاه میکنی؟ انصاف داشته باشید اگه همه مثل شما به فکر پول کندن از جوونای بدبخت باشن چی به روز این جوونا اونم اول زندگیشون میاد؟

        پاسخ
    • بدون نام

      بجاش میتونن دنبال قرتی بازی ها نرن، آرایشگاه نرن، به نیلوفر جونشون و مهسا جونشون و غیره، پولای هنگفتی بدن، ثبت ازدواج مسئله ب این مهمی اونوقت هزینش زیاد میشه؟!!!

      پاسخ
  • علی

    چه خبره .این همه هزینه میگیرند .یک کاری میکنند کسی نتونه ازدواج کنه .خدابه دادبرسه

    پاسخ
  • الهام

    با این قیمتهای نجومی جوانان پشت در اتاق عقد خواهند ماند.متاسفم به دین اسلام.دین بدی داریم.حق الناس و دروغگویی

    پاسخ
    • صابر

      دین اسلام یا دیانت ما اسلام نظرش اینه فقط خطبه خونده بشه این ماییم که هزارتا چیز بهش اضافه کردیم یکم تفکر

      پاسخ
    • سفیر

      چه ربطی داره شما اگه اسلامی میخوای رعایت کنید خودتون و دوماد برید محضر ۴۰۰ بدید ساده عقد کنید. اون چیزی که گرون میکنه هزینه های اضافی ایه که خودمون میخوایم و تجملات و اینجور چیزاست و ربطی هم به اسلام نداره

      پاسخ
      • بدون نام

        دفترخانه ها برای فقط یه ثبت دفتری ساده هم بیشتر از این تعرفه مطالبه میکنند . هیچ نهادی هم نظارت نمیکند

        پاسخ
      • حسین

        دوست گرامی کجا ۴۰۰ هزار تومن میگیرن تا ما هم بریم من و شما در خوابیم و قلندر بالای یک میلیون و پونصد تومن میگیره

        پاسخ
  • Mahnaz sadgei

    چ خبرمگ ۱م تومغزم نمیگنجه اینجوری ک پیش بره سرب فلاکت کشیده میشه شاید یه بنده ای نداره خب اینجوری پسرامجبورن گناهکاربشن ولی ازدواج نکنن هرکی واسه خودش یه قیمتی میده

    پاسخ
  • بدون نام

    عاقد برای عقد 850 هزار تومان- برای شروط ضمن عقد 500 هزار تومان- و 500 هزار تومان نیز حضور در فیلم برداری روز جشن -و 100 هزار تومان هم برای ارائه برگه معرفی به آزمایشگاه پول گرفت جمعا: 1.950.000 تومان شد

    پاسخ
    • ارزو

      سلام من رفتم برگه ازمایش بگیرم به ما گفتن دوملیون پونصد میگیریم اما ما نه فیلمبرداری داریم نه چیزی صد تومن هم بابته ارائه برگه میخواد من باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید؟

      پاسخ
      • تالارکده

        اخیرا شاهد هستیم به دلیل محدودیت ثبت ماهیانه و سالانه که برای دفاتر ازدواج در نظر گرفته اند در واقع هیچ کدام از دفاتر به عددهای رسمی و اعلامی توجه نمی‌نمایند و با قیمت های متفاوتی اقدام به ثت عقد می‌نمایند. آنچه شما در این مقاله خوانده اید صرفا قیمت های اعلامی جهت عقد رسمی است و اعلامی است که البته برخی موارد مثل هزینه های تشریفات سالن عقد سفره عقد و ... میتواند تفاوت زیادی داشته باشند.

        پاسخ
    • صفری

      این قیمت برای تمام هفته هستش دیگه

      پاسخ
    • بدون نام

      چه خبره مگه اومده شاخ غول رو بشکنه همه ش هم خورده و برده

      پاسخ
  • بدون نام

    والا ما عقد ساده محضری گرفتیم ۸۰۰تومن گرفتن حاج آقا

    پاسخ
    • هانیه

      سلام من فقط میخوام عقد کنم تو محضر هیچ مراسمی ندارم چقدر میشه کسی قیمت میدونه

      پاسخ
      • بدون نام

        طبق بخشنامه دولتی ۴۰۰ ت

        پاسخ
      • بدون نام

        هزینه عقد 408 هزارتومان طبق تعرفه

        پاسخ
      • بدون نام

        400تومان

        پاسخ
  • امید

    سه برابر بیشتر میگیرن الان یه عقد داخل محضر یک ونیم میلیون هست

    پاسخ
  • محمود شهبازی نژاذ

    ببخشید ما قیمت یه عقد ساده در محضر را خواستیم بدانیم همچی نوشتید بقیرز هزینه عقد را

    پاسخ
    • راد

      دمتگرم‌که‌زدی‌وسط‌خال‌.درباره‌همچی‌وراجی‌کردالاقیمت.یعنی‌

      پاسخ
    • بدون نام

      اول گفتن۴۰۸هزارتومان

      پاسخ
      • اعتمادی

        پیدا کنید پرتقال فروش را ،کو؟؟؟شماره سر دفتر و آدرس لطفاً ؟؟؟

        پاسخ
  • بدون نام

    این هزینه ها رو حذف کنید این رفتارها باعث فرار جوانان از ازدواج میشود دفاتر شهرداری در هر منطقه نسبت به جاری شدن عقد و ثبت آن با حداقل هزینه اقدام نماید یا مساجد محله این مسئولیت را به عهده بگیرند

    پاسخ
    • بدون نام

      دفتر خونه سر چهار راه زمزم بلوار ابوذر 950 تومان گرفت

      پاسخ