شاخصه های یک آرایشگاه عروس خوب و با کیفیت

به جرأت می توان گفت انتخاب یک آرایشگاه خوب و با کیفیت یکی از مهمترین دغدغه های هر عروس خانمی است. روز عروسی یکی از روزهای مهم زندگی هر شخص است که در آن روز ستاره مجلس بوده و نگاه های زیادی به او دوخته شده است بنابراین مطمئناً می خواهد به بهترین و آراسته ترین شکل ممکن در جمع ظاهر شود. انتخاب یک آرایشگاه مناسب به اندازه انتخاب تالار پذیرایی و محل برگزاری عروسی مهم است و یک آرایشگر ناشی به راحتی می تواند زیباترین روز زندگی شما را تبدیل به یک خاطره تلخ و فراموش نشدنی کند. بنابراین در انتخاب آرایشگاه عروسی باید دقت کافی را به خرج دهید و صرفاً به حرف اطرافیان خود بسنده نکنید.

شاخصه های انتخاب یک آرایشگاه عروس مناسب

در این مقاله نکاتی که به شما برای انتخاب یک آرایشگر حرفه ای و یک آرایشگاه خوب و مناسب کمک می کند را گردآوری کرده ایم تا بتوانید راحت تر آرایشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1- تحقیق و پرس و جو

اولین مرحله در انتخاب آرایشگاه مناسب تحقیق در میان دوستان و آشنایان است. در میان فامیل، بستگان و دوستان خود از کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند در مورد آرایشگاه شان و اینکه از آن راضی بوده اند یا خیر سوال بپرسید. همچنین می توانید از دوستان و آشنایانی که رنگ موی آنها را پسندیده اید و جنس مویشان مشابه جنس موی شما است در مورد آرایشگاه شان سوال بپرسید و رنگ موهایتان را در آنجا انجام دهید. این کار می تواند کمک زیادی به شما در پیدا کردن آرایشگاه عروسی تان کند.

2- جستجو در اینترنت

یکی دیگر از روش های پیدا کردن آرایشگاه خوب و با کیفیت جستجو در انجمن ها و فروم های اینترنتی و خواندن نظرات کاربران و شرکت در بحث ها و گفتگوها است. همچنین می توانید در گوگل آرایشگاه های خوب و معتبر اطراف محل زندگی خود را جستجو کنید و با مراجعه به وب سایت آنها نمونه کارها را مشاهده کنید.

3- مراجعه به محل آرایشگاه و بررسی نکات لازم

پس از تحقیق و بررسی و پیدا کردن آرایشگاه های توصیه شده باید به محل آرایشگاه مراجعه کرده و از نزدیک نمونه کارها را بررسی کرده و تحقیقات لازم را انجام دهید. همچنین به نکات دیگری مانند طرز برخورد آرایشگر با مشتریان خود، تعداد مشتریان آنها و تعداد تماس ها، ظاهر آرایشگر و دیگر پرسنل سالن آرایشی، رعایت بهداشت، میزان امکانات آرایشگاه دقت کافی را داشته باشید. نکات ذکر شده اگر چه ساده به نظر می رسند اما در نتیجه کار و رضایت شما از کار آرایشگر اهمیت بالایی دارند. در ادامه مقاله به نکات دیگری که در مراجعه به آرایشگاه باید مدنظر قرار دهید اشاره می کنیم.

شاخصه های انتخاب یک آرایشگاه عروس مناسب

4- استفاده از مواد با کیفیت

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب آرایشگاه مناسب باید به آن توجه و دقت کافی داشته باشید کیفیت موادی است که در آرایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. یک آرایشگاه خوب و معتبر باید از با کیفیت ترین و بهترین مواد و لوازم آرایش موجود در بازار استفاده کند. همچنین از مواد به روز و مدرن استفاده نماید. به عنوان مثال موادی مانند هایلایتر یا کانسیلر تا چند سال پیش مورد استفاده قرار نمی گرفتند و آرایشگران قدیمی با این مواد آشنایی نداشتند. به همین دلیل آرایشگر باید با آخرین ترندهای آرایش و لوازم آرایشی آشنایی داشته و تجربه استفاده از آنها را داشته باشد و در صورت لزوم دوره های لازم را گذارانده باشد.

5- ارائه خدمات مورد نظر شما

امروزه خدمات آرایشی بسیار متنوع شده اند و نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارند. ابتدا باید خدماتی که می خواهید آرایشگر به شما ارائه دهد را مشخص کنید به عنوان مثال مش و هایلایت، خدمات کاشت ناخن و مانیکور و پدیکور، تتو، میکروپیگمنتیشن، خدمان تخصصی رنگ، ماساژ، گریم عروس، پاکسازی پوست، اپیلاسیون، قرینه سازی ابرو، بافت مو، تاج عروس و بسیاری موارد دیگر. هر کدام از خدمات آرایشی توسط آرایشگری که به صورت تخصصی در آن زمینه آموزش دیده است انجام می گیرد و بعضی آرایشگاه ها ممکن است بعضی از خدمات را ارائه ندهند. بنابراین قبل از انتخاب آرایشگاه خود با آرایشگر در مورد خدمات مورد نظر خود صحبت کنید و نمونه کارها را ببینید.

6- محیط مطلوب آرایشگاه

محیط آرایشگاه تأثیر بسیار زیادی در روحیه شما دارد بنابراین در انتخاب آرایشگاه مناسب این نکته را در نظر داشته باشید. معمولاً آرایش عروس طولانی مدت است و عروس ساعت های طولانی در آرایشگاه می گذراند. بهتر است محیط آرایشگاه دلباز و آرامش بخش باشد و نور کافی به آن بتابد. همچنین رعایت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است. به رعایت نکات بهداشتی توسط آرایشگر و کارکنان اهمیت دهید. به عنوان مثال از آنها بخواهید پیش از شروع اصلاح حتماً نخ را با الکل ضدعفونی کنند تا از بروز جوش و هرگونه ناراحتی پوستی بعد از اصلاح جلوگیری به عمل آید. همچنین از تمیز بودن سرشویی اطمینان حاصل کنید. تمیز بودن سرشویی اهمیت زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری های پوست و مو دارد و حتماً حوله شخصی خود را همراه داشته باشید.

شاخصه های انتخاب یک آرایشگاه عروس مناسب

7- اختصاص وقت مشاوره و تست آرایش

یکی از ویژگی های یک آرایشگاه خوب اختصاص وقت مشاوره به عروس است. در وقت مشاوره آرایشگر به مدل مو و فرم صورت عروس توجه کرده و با توجه به آن بهترین نوع آرایش و شینیون مو را پیشنهاد می دهد. همچنین ایده ها و پیشنهادات عروس را شنیده و راهنمایی های لازم را به عروس می دهد. حتی بعضی از سالن ها تست آرایش قبل از عروسی را ارائه می دهند و آرایشی که در روز عروسی برای شما در نظر گرفته اند را چند روز قبل از عروسی انجام می دهند. به این ترتیب می توانید ایرادات آرایشی را قبل از عروسی برطرف کنید.

8- قیمت آرایشگاه

یکی از معیار های مهم برای انتخاب آرایشگاه مناسب قیمت آن است. بعضی آرایشگاه ها به خاطر برند شدن و معروف بودن نام شان قیمت بالایی می گیرند. اما ملاک یک آرایشگاه خوب و مناسب قیمت بالای آن نیست. بسیاری از آرایشگاه ها وجود دارند که خدمات خوب و قابل قبولی را بدون تبلیغات و هیاهوی زیاد ارائه می دهند و قیمت منصفانه ای هم دارند. بنابراین اگر بودجه شما به رزرو یک آرایشگاه برند نمی رسد نگران نباشید. با کمی تحقیق می توانید یک آرایشگاه مناسب که خدمات مورد نظر شما را ارائه می دهد پیدا کرده و با قیمت خوبی خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

در انتها به شما توصیه می کنیم وسواس زیاد به خرج ندهید و پس از رعایت نکات لازم انصاف را رعایت کرده و انتظار معجزه نداشته باشید. اگر مدتهای زیادی است که از یک آرایشگاه استفاده می کنید و آرایشگر شما با سلیقه شما آشنا است بهتر است او را انتخاب کرده و به دنبال اسم و شهرت نباشید.

 

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.