جشنواره رمضان

نحوه اجرای متن عقد آریایی – عقد آریایی چیست؟

عقد آریایی نوعی عقد صوری و تشریفاتی است که چند سال اخیر در بین ایرانیان و زوج های جوان رواج پیدا کرده است. این عقد جنبه غیر رسمی دارد و در دین اسلام قبل از آن باید عقد رسمی و شرعی که به زبان عربی خوانده می شود را انجام داد تا عروس و داماد به همدیگر محرم شوند. پس از آنکه اسامی عروس و داماد به صورت رسمی در شناسنامه ثبت شد، می توان عقد آریایی را برگزار کرد.

نحوه انجام عقد آریایی

 

عقد آریایی چیست؟

عقد آریایی، عقد مهر یا عقد پیمان، جشنی نمادین برای تعهد و وفاداری زوجین به یکدیگر است که با الهام از فرهنگ و تاریخ ایران باستان برگزار می‌شود. این نوع عقد، جایگزینی برای عقد شرعی یا رسمی نیست و به عنوان یک سنت جدید در کنار آن انجام می‌شود.

خطبه عقد آریایی به زبان فارسی خوانده می‌شود تا معنای آن برای زوجین و مهمانان قابل فهم باشد.

زوجین با سوگند به عناصر و مفاهیم مقدس ایرانی، تعهد خود به یکدیگر را اعلام می‌کنند.

این مراسم معمولا در فضایی صمیمی و با حضور خانواده و دوستان نزدیک برگزار می‌شود.

خلاصه آنچه که در این مطلب می‌خوانید:

در واقع عقد آریایی در سالن عقد باعث حلال شدن زن و شوهر نمی شود و کار کاملا تشریفاتی است و تا قبل از انجام صیغه عقد رسمی زن و شوهر به یکدیگر محرم نبوده و صرفا جنبه تشریفاتی دارد و البته که جنبه قانونی نیز در جامعه ندارد.

نحوه انجام عقد آریایی

متن عقد ایرانی/ آشنایی با متن عقد اریایی

علت اینکه چرا عقد و ازدواج آریایی در بین ایرانیان اینقدر رواج پیدا کرده و روزبروز طرفداران آن زیادتر می شود را جدای از مسأله چشم و هم چشمی و مد شاید بتوان به فضای ضد اسلامی و ضد عربی حاکم بر این روزهای جامعه ایران دانست. البته تعداد کسانی که به دلایل ناسیونالیستی و ضد اسلامی اقدام به عقد آریایی می کنند اندک است. بیشتر افراد دلیل تمایلشان به اجرای عقد آریایی را فارسی بودن آن می دانند و اینکه متوجه معنی کلماتی که بر زبان می آورند می شوند. بسیاری افراد نیز به دلیل اینکه می خواهند در فیلم عروسی آنها مراسم عقد آریایی که یک مراسم زیبا و خاطره انگیز است وجود داشته باشد اقدام به برگزاری عقد آریایی می نمایند.

البته تمایل خانواده‌های ایرانی به بزرگ نمایی و فربه کردن مناسک های بی‌شمار ازدواج و سایر جشن‌ها هم یکی از عوامل دیگر مد شدن چنین مراسماتی است. چراکه جامعه ایرانی به جشن‌ها و مراسمات و گردهمایی ها علاقه ویژه و توجهی وافر دارند و نسبت به فربه کردن و تنوع بخشیدن به آن از هیچ امری فروگذار نخواهند کرد.

طبق بررسی‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناسی؛ تب چنین مراسمات و عادت‌هایی که یکباره همه گیر می‌شوند و اساس تاریخی و سنتی ندارند زود می‌خوابد و بعد از مدتی فروکش می‌کند، مگر اینکه با واکنش تند مواجه شوند و در قبال آن از خود مقاومت نشان دهند و در اجرای چنین مراسماتی مصمم باشند. ازدواج آریایی از لحاظ قانونی نیز هیچ مشروعیتی ندارد و نمیتوان به آن استناد کرد و قطعا برای رسمیت پیدا کردن ازدواج و احقاق حقوق باید صیغه به زبان عربی جاری شود و در یک دفتر ازدواج ثبت شود.

پیشنهادات تالارکده

الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان
جنت آباد مرکزی - خیابا...
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
تهران، خیابان زعفرانیه...
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
شهرک غرب - فاز یک - خی...
متوسط $$$$ 25 - 100 مهمان
محدوده اقدسیه
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
جاده اصلی تهران به سمت...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
محدوده پونک
اقتصادی $$$$ 50 - 250 مهمان
محدوده غرب تهران - ابت...
بالا $$$$ 25 - 200 مهمان
تهران - جردن
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان

طریقه برگزاری مراسم عقد و ازدواج آریایی به این صورت است که عروس و داماد روبروی یکدیگر ایستاده و دستان همدیگر را می گیرند. سپس عاقد یا پیمان بان شروع به خواندن خطبه عقد آریایی می کند. معمولاً جملاتی مانند دادن تعهد و وفاداری به همسر، مکرراً در متون عقد تکرار می‌شود.

ابتدا سوگندهایی از عروس و داماد مبنی بر وفادار بودن آنها به زندگی مشترکشان از عروس و داماد گرفته می شود. متنی که به صورت صوتی بایند خوانده شود و سوگندها به صورت زیر است:

  • سوگند پیمان داماد

در نزد انجمن (نام داماد برده می‌شود) آیا به طراوت بهاران سوگند یاد میکنی تا هماره آنچه بر خود روا می داری بر همسر خویش روا داری و آنچه بر خود نمی پسندی بر او نیز نپسندی ؟! برای او شوئی وفادار و برای فرزندانت پدری خردمند و راهگشا باشی ؟!

داماد می‌گوید : سوگند یاد می‌کنم.

  • سوگند پیمان عروس

در نزد انجمن (نام عروس برده می‌شود) آیا به سرسبزی و باروری تابستان سوگند یاد میکنی تا با همسر خویش مهربان و همدل باشی و غرور و احترام او را همواره به جای آوری ؟! نیاز او را نیاز خود و در بی نیازی و بی آزی همسازو همگام وی باشی ؟!

عروس می‌گوید : سوگند یاد می‌کنم.

  • سوگند دوباره داماد

در نزد انجمن (نام داماد برده می‌شود) آیا به رنگارنگی پائیز سوگند یاد می‌کنی تا هماره پشتیبان و یاور وی باشی در شادی‌ها، غم‌ها، دارا و ناداری‌ها، تندرستی و بیماری، منزلت بانوی خویش را در تنهائی و در میان انجمن چون گوهری یگانه پاس داری ؟!

داماد می گوید : سوگند یاد می‌کنم.

  • سوگند دوباره عروس

در نزد انجمن (نام عروس برده می‌شود) آیا به سپیدی وپاکی زمستان سوگند یاد می‌کنی که همواره اجاق گرمی بخش، بختتان را روشن و پر فروغ نگه داری و برای او همسری وفادار و برای فرزندانت مادری دلسوز و مهربان باشی؟! به خانه ات شادی و گرمی بخشیده و هر آنچه در توان داری را در آذین بندی و پاکی آن به کار گیری ؟!

عروس می‌گوید: سوگند یاد می‌کنم.

عقد آریایی

سپس پیمان بان متن پیمان را که به صورت شعری زیبا است خوانده و داماد پس از او تکرار می کند:

به نام نامی یزدان

تو را من برگزیدم از میان این همه خوبان

برای زیستن با تو، میان این همه گواهان

بر لب آرم این سخن با تو، وفادار خواهم ماند

در هر لحظه، در هر جا، پذیرا می‌شوی آیا ؟

تو با من این چنین هستی که من با تو؟

پس از آن عروس متن پیمان را به صورت زیر پس از پیمان بان تکرار می کند:

به نام نامی یزدان

پذیرا می‌شوم، مهر تو را از جان، هم اکنون

باز می گویم میان انجمن با تو، وفادار تو خواهم ماند

در هر لحظه، در هر جا برای زیستن با تو

تو هم با من چنان با مهر پیمان کن، که من با تو

عروس و داماد جملات زیر را پس از پیمان بان همزمان با هم تکرار می کنند:

تو چون هم آشیان خواهی شد با من

تمام عمر خواهم بود یک جان در دو بدن با تو

بهشت عشق سازم خانه را

سرشار از مهرو نور و عطر و یاسمن با تو

گواهان این پیوند: همایون باد این پیمان

همایون باد این پیوند

گرامی باد این سوگند

همایون باد، همایون باد، همایون باد

پس از آن پیمان بان جمله زیر را بیان می کند:

شادباش ما و انجمن را پذیرا باشید

نحوه انجام عقد آریایی

پس از بسته شدن پیمان، پیمان بان نیایش زیر را می خواند:

به نام دادار نیک اندیش

پروردگار دانا و توانا، ای یزدان پاک، ای دگرگون ساز دلها و روشنی بخش چشم‌ها، ای به آئین گرداننده‌ی شبان و روزان، ای سامان بخش نابسامانی‌ها و ای زداینده‌ی پریشانی‌ها، ای هستی ده و هستی بخش

تو را سپاس می‌گوئیم که به این دو یار مهربان‌، مهر خویش ارزانی داشتی تا زندگی‌شان را با پیوند دست‌ها و دلهای‌شان آغاز نمایند.

ای آگاه‌ترین آگاهان

سختی‌ها، ناپاکی‌ها، ستیزها، رنج‌ها و شکنج‌های زمانه را از ایشان دور ساز و دروازه‌های نیکی، خوشبختی و به زیستی را به رویشان بگشای.

هر روزشان را چون امروز گرم و درخشان و شادمان ساز.

سفره‌ی زندگی‌شان را همواره گسترده و پر برکت بدار.

به آنان فرزندانی ببخش تا با نیکی در پندار، کردار و گفتار در بهبود خانواده و جهان خویش کوشا باشند. عشق و مهر این خانواده را به استواری دماوند، به لطافت گل‌ها و روشنائی خورشید، به زلالی دریاها، به طراوت باران، به نسیم بهاری، به سرسبزی جهان همواره استوار و پایدار بدار.

پروردگارا

جام عشق، احترام، دوستی، گذشت، پیروی، همدردی، همراهی، همسازی و مهرورزی را میان این دو یار نشکن و آن را همواره لبریز و جاوید نگه دار

پروردگارا

هر روزشان را روزی نو و شب‌هایشان را پر ستاره و چون مهتاب پائیزی درخشان ساز. طلوع هر بامداد زرین‌ت را به نگاه پر مهرشان ببخش تا با عشق خویش، گرما‌بخش وجود یکدیگر باشند. سال‌های زیستن‌شان را پایدار و وفاداری به همسر را در نهادشان جاوید و ابدی بدار.

پروردگارا

بخت‌شان را بلندای آبی رنگ آسمان، غرورشان را شکوه ستیغ‌های بی‌راه البرز، آرامش‌شان را به نرمی گندم‌زارهای دشت مغان و مهرشان به یکدیگر را به ژرفای دریای پارس همانند گردان تا در پرواز زندگی هم‌بال یکدیگر چون عقابان تیز پرواز زاگرس، پشتیبان و یکدل باشند و آشیان خویش را از دسترس بدخواهان دور نگه دارند.

پروردگارا

چونان فرمای تا شقایق‌های خود رویِ دشت‌های دور در هنگامه‌ی رقص با نسیم بهاران قصه‌گوی مهرشان باشند و گل‌های کوهی روئیده در کنار سنگ‌های تفته از آفتاب در چشم‌انداز جویبارهای زلال و لغزنده یاد آور پیمان و وفاداری‌شان به یکدیگر گردند.

پروردگارا

کین، ناسازگاری، دروغ و کج اندیشی و اهریمنی را از نهادشان دور ساز و مشعل مهر و راستی، همدلی و خرمی اهورائی را در دل‌هایشان بیفروز. باشد که چون نیاکام مهر آئین خویش ستایشگر تو باشند و نیکی‌ها، سپیدی‌ها، پاکی‌هاو زیبائی‌هایت را هماره به خاطر سپارند.

بهتر است سه بانوی حاضر در مراسم به عنوان نمادی از سپندارمذ (الهه مادر زمین)، آناهیتا (الهه آب و نعمت) و میترا (الهه پیمان دوستی و مهر) برای سابیدن قند و بر زبان راندن پیمان، در حالی که یکی کاسه عسل در دست، یکی حلقه‌ی داماد در دست و سومی حلقه عروس در دست دارد، در کنار عروس و داماد حضور داشته باشند و با پیمان‌بان (عاقد) همراهی کنند. پس از سوگند یاد کردن عروس و داماد جمله زیر را تک تک بر زبان می آورند.

گواهی می‌دهم پیمان بستن شما را

برخی از دفاتر ازدواج، سالن عقد ها و محضر ازدواج آریایی در سطح شهر تهران، برای برگزاری مراسم عقد آریایی هزینه ای نمی گیرند و به خواست عروس و داماد پس از خوانده شدن خطبه عقد رسمی و شرعی، مراسم عقد آریایی را نیز برگزار می کنند. البته دفترخانه هایی هم هستند که بابت این مراسم هزینه دریافت می کنند. باید خاطر نشان کرد که اجرای عقد آریایی نیاز به مجوز خاص یا عاقد رسمی ندارد و هر کس که به آئین و نحوه برگزاری عقد آریایی آشنا باشد می تواند این عقد را انجام دهد.

بیشتر عروس و دامادها پس از انجام دادن عقد محضری در یک محضر ازدواج و سالن عقد و ثبت اسامی در شناسنامه‌ها، در منزل یا تالار عروسی سفره عقد پهن کرده و اقدام به جاری کردن عقد آریایی می‌کنند. اغلب اوقات نیز خطبه یا متن عقد آریایی توسط یکی از بزرگان فامیل خواه زن یا مرد خوانده می‌شود. زیرا در انجام آن توسط عاقد اجباری وجود ندارد.

طبق شواهد و تجربه خودمان از شرکت در مراسمات عقد و عروسی؛ بیشتر خانواده‌ها و زوجین جوان در کنار عقد شرعی در محضر ازدواج آریایی و یا سالن عقد آریایی، عقد فرمالیته آریایی را نیز انجام می‌دهند. بنا بر گفته بعضی از زوجین جوان که پیشتر این آیین را انجام داده‌اند؛ اجرای عقد آریایی حس خوبی در آنها ایجاد کرده است. که هم‌چنان پس از گذشتن چند سال از برگزاری آن، به نیکی و خوبی از آن یاد می‌کنند.

در برخی از دفترخانه ها، محضر عقد آریایی و بعضی از سالن عقد ازدواج آریایی بعد از جاری کردن عقد شرعی، ترجمه آن به صورت فارسی همراه با اشعاری از مولانا و حافظ خوانده می‌شود تا حضار متوجه معنی و مفهوم متنی که در عقد خوانده شده است، شوند.

محیط برگزاری عقد آریایی و ازدواج آریایی نیز اندکی با عقد شرعی متفاوت است. عقد آریایی و ازدواج آریایی باید در محیطی آرام با نور کم، شمع آرایی شده و مه اندود برگزار شود. برخلاف عقد شرعی که عروس و داماد در کنار یکدیگر می نشینند، در عقد آریایی و ازدواج آریایی عروس و داماد روبروی یکدیگر ایستاده و دستان یکدیگر را می گیرند و جملات جاری شده از زبان پیمان بان را تکرار می‌کنند. پس از آن عاقد یا پیمان بان شروع به خواندن خطبه عقد آریایی می کند. بهتر است عاقد این مراسم دارای صدایی زیبا و آهنگین باشد زیرا باید یک متن طولانی را با صدایی رسا و بلند بخواند.

در این متن دعایی به زبان فارسی برای عروس و داماد خوانده خواهد شد. جملات عروس و داماد نیز که شعرهایی زیبا هستند به صورت پرسشی خوانده می‌شود.

البته در برخی موارد نیز در همان جایگاه عقد شرعی، سوگندنامه آریایی قرائت می‌شود. به طوری که بعد از جاری شدن صیغه عقد و محرم شدن دختر و پسر به هم، متن عقد آریایی خوانده شده و اروس با همان شیوه گل چیدن و گلاب آوردن بله را برای نوشاد به ارمغان می‌آورد!

نحوه انجام عقد آریایی

  • عدم پذیرش قانونی ازدواج
  • عدم تعهد طرفین از نظر قانونی
  • کم شدن عزت و وقار زنان در جامعه و نزد همسر
  • جملاتی بدون ریشه تاریخی در ایران

هرچند خواندن عقد و صیغه آریایی از نظر اسلام باعث محرمیت زوجین نمی شود، ولی خواندن این عبارات زیبا، مثبت و با مفهوم و تلاش برای تعهد به آنها می تواند خالی از لطف نباشد.

در همین رابطه ببینید:

بیشتر بخوانید: تالار عروسی

ممنوعیت انجام عقد آریایی در محضر دفاتر ازدواج

آپدیت 18 آبان 98: به گزارش تالارکده به نقل از تابناک با توجه به اعلام معاونت محترم رئیس قوه قضائیه و رئیس محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عقد آریایی جنبه شرعی و قانونی اصلا ندارد؛ از این رو، هر دفترخانه ای که این اقدام صورت گیرد بسته می‌شود. تا کنون برخی از دفاتر ازدواج که عقد آریایی انجام می داده اند شناسایی شده و با آنها برخورد شده است.

جهت شناسایی این دفاتری که عقد آریایی انجام می دهند بازرسان بصورت نامحسوس مراجعه کرده و در صورت مشاهده برخود صورت میگیرد و دفتر مورد نظر بسته می شود.

البته دین زرتشتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است، و آنها آزاد هستند تا بر اساس سنت هایشان خطبه عقد آریایی را اجرا کنند.

بسیاری از جامعه شناسان بر این باورند که بسیاری از جوانان ایرانی به ازدواج آریایی به عنوان ابزاری برای حفظ هویت ملی خود روی آورده اند.

آیا انجام عقد آریایی باعث حلال شدن زن و شوهر می شود؟

عقد آریایی به زبان فارسی خوانده می شود. اگر بخواهید به ریشه مراسم عقد آریایی و جملاتی که در این عقد خوانده می شود پی ببرید باید گفت که عقد آریایی ریشه تاریخی ندارد و زبان و محتوای آن نشان دهنده مفاهیم امروزی و مدرن است.

کلماتی که در عقد آریایی خوانده می شود از نظر ساختار جملات و زبان کاملاً امروزی است و با جابجا کردن کلمات مانند به کار بردن آیا در انتهای جمله سعی شده است تا ظاهر و حس یک متن قدیمی به گوینده و شنونده القا شود. حتی عقد زرتشتیان که آیین ایرانیان باستان بوده است با عقد آریایی به صورتی که امروزه رواج پیدا کرده است متفاوت می باشد.

عقد آریایی فریدون مشیری

در پایان مقاله لازم به توضیح است که عقد آریایی فریدون مشیری و متن مذکور به شاعر فقید کشورمان زنده‌یاد فریدون مشیری اختصاص دارد.

یادآوری می‌کنیم اگر قرار است مد و تشریفاتی باب شود که قداست و الوهیت رسالت ازدواج را تضعیف کند بهتر است که انجام نگیرد تا موجبات تضعیف کانون خانواده ایجاد نشود. چون که ضامن اجرای عقد نکاح و ازدواج، خداوند متعال است و هر رسومی که موجب تضعیف و به حاشیه راندن آن شود اشتباه می‌باشد. البته در حقیقت باید گفت که این گفته مذکور مربوط به دین اسلام است و در طی این مقاله هیچ حرفی در جهت تایید و یا رد این موضوع به میان نیامده است.

سوالات متداول
عقد آریایی چیست؟
عقد آریایی نوعی عقد صوری و تشریفاتی است که چند سال اخیر در بین ایرانیان و زوج های جوان رواج پیدا کرده است. این عقد جنبه غیر رسمی دارد و در دین اسلام قبل از آن باید عقد رسمی و شرعی که به زبان عربی خوانده می شود را انجام داد تا عروس و داماد به همدیگر محرم شوند.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در رابطه با رواج مراسم عقد ایرانی در بین زوج های جوان تاکید کرد: ما در قانون و شرع چیزی به نام عقد آریایی نداریم و دفاتری که این مراسم را اجرا می‌کنند، غیر مجاز هستند.

نیاکان و پیشینیان ما که برای اولین بار مراسم عقد آریایی را برگزار می‌کردند مهریه خود را عشق و محبت در نظر می‌گرفتند و عقیده داشتند که همین هدیه برای پیمان زناشویی کافی است. البته که این روزها در این مراسم آریایی تعداد سکه‌ها به اندازه سال میلادی به‌عنوان مهریه تعیین می‌شود!

نحوه برگزاری مراسم عقد آریایی به این صورت است که نخست با جملات عاقد آغاز و بعد متن عقد آریایی و سوگندها به ترتیب توسط داماد و عروس خوانده می‌شود و پس از سوگندها متنی را عروس و داماد با هم می‌خوانند که پس از آن حضار با گفتن همایون باد این پیوند این مراسم زیبا را جشن می‌گیرند عاقد نیز در آخر جمله‌هایی را از متن عقد آریایی تکرار و پس از آن این مراسم به پایان می‌رسد

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • بدون نام

    من نمیدونم مشکل عقد آریایی چی هست ؟ شاید ریشه تاریخی نداشته باشه ولی چه اشکالی داره عروس داماد هم قسم بشن و این جملات زیبا رو دست در دست هم تکرار کنن. به هر حال همه تلاش میکنن برای تدام زندگی و خوشبختی. ممکنه هر کس چه عقد اریایی چه آریایی کرده باشه بعد مدتی به نتیجه برسن که مناسب هم نبودن و بخوان جدا بشن. موضعی که بعضی ها میگرن نسبت به رد این عقد یا برعکس بعضی ها میخوان بگن این صحیح هست رو متوجه نمیشم. امیدوارم همه یادبگیریم که به باورها، اعتقادات و تفکرات هم احترام بگذاریم حتی اگر مخالفت دیدگاه ما باشن.

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام جز دین اسلام هیچ دینی درش اجبار نیست چرا؟ خدا گفته انسان بدون هیچ قید و شرطی آزاد است و آزادانه باید زندگی کند دین یهود؛ هیچ اجباری در دین نیست دین مسیح ؛هیچ اجباری در دین نیست و مهمترین الویت هر شخص حیات اوست اما در اسلام مهمترین چیز چیه به نظرت

    پاسخ
    • بدون نام

      اونم نیست لا اکراه فی الدین

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام بهتره اول تحقیق کنی بعد به فکر تخریب باشی. تو خود قران گفته شده : لا اکراه فی الدین. از طرفی بهتره برید اجبارهایی که در ادیان دیگه بخصوص یهود هست رو ببینید بعد اظهار فضل کنید. پیشنهاد میکنم بحث روزه و حجاب رو در یهود مطالعه بفرمایید و تحقیق کنید که متعصبان یهود چطور به این قوانین پایبند هستند ...

      پاسخ
  • بدون نام

    عاقد آریایی هستم با غزلیاتی از حافظ و مولانا....عاقد عمارت مجلل

    پاسخ
  • سلام

    هرکس تابع قرآن است باید از خطبه کلام خدا که درقرآن آمده استفاده کنه نه چیز دیگه ای وگرنه بره یه آئین دیگه ای رو بپرسته بهتره

    پاسخ
  • محدثه

    چرا انقدر توهین آمیز صحبت میکردید؟ هر عقد و آیینی به هر دینی زیبایی خودشو داره متن عقد آریایی رو با عقد عربی مقایسه کنید خودتون متوجه میشید کدوم زیباتره👍🏻

    پاسخ
  • مهران

    از مدیر سایت درخواست دارم تا اصلاحی انجام بده در قانون لزومی بر خواندن صیغه عربی نیست و صیغه به هر زبانی می‌توان خواند همچنین اگر ازدواج ثبت نشود ازدواج کامل درست و شرعی است منتها فقط ثبت نشده که آن هم برای مرد مجازات دارد

    پاسخ
  • Mahsa

    با این جمله که میفرماید تورا برگزیدم میان این همه خوبان موافق نیستم چرا اخه باید اینطوری بیان کنه که بین بقیه که خوب هم هستن معشوق خودشو انتخاب کنه جمله یکم ناپسنده وگرنع قافیه عالیه و رسم و رسوم جالبیم هستش

    پاسخ
    • پویا

      داره میگه تو برام خاصی بین تمام مردم خوب و بد من عاشق تو شدم به نظرم بد نیست

      پاسخ
  • بدون نام

    توجه توجه عقد آریایی پس از انجام عقد شرعی خونده میشه اولا بعد هم چه ایرادی داره این جملات زیبای :وفادار تو خواهم ماند در هر لحظه در هرجا؟؟؟ در دنیایی ک بی‌وفایی و خیانت موج میزنه شاید این جملات و ادای اون توسط عروسو داماد بتونه به این خیانت ها و از هم پاشیدن خانواده ها و طلاق ها پایان بده یا دست کم آمارشو کم کنه

    پاسخ
  • د

    بسیار عالی و خیلی خوبه چرا که زن و مرد بیشتر به هم دیگه عشق می ورزند وجالب تر اینه که تو این عقد حضور پررنگ خدا هست وای وای چی بشه این زندگی وخودم دوست دارم تقدم به این صورت باشه خدایا تورا سپاس میگویم و عاشقانه دوستت دارم

    پاسخ
    • بدون نام

      اصلا هم به خاطر عشق نیست فقط تقلید کورکورانه است

      پاسخ
    • مریم

      باور کن اگه انگلیسی هم متنش رو میذاشتن که هیچیش رو هم نمیفهمیدن....بازهم دوست داشتین....مشکلتون با اسلامی بودنه...خدا رو هم غیر از اسلام میخواین...

      پاسخ
      • رهگذر

        خودت متن خطبه عقد ایرانی و ترجمه خطبه عربی رو بخون و مقایسه کن. نباید افراط و تفریط داشت.

        پاسخ
      • م

        ببخشید به چه دلیل میفرمایید به خاطر ضد اسلام هست ما ایرانی ها هم دوستداریم که صحبت های آریایی بکنیم ما ایرانی هستیم و پارسی زبان به ضد اسلام هم مرتبت نیست

        پاسخ
  • امنه

    دوستان عزیز ایرانی که خیلی علاقه داربد ،به سنت های گذشتگانتون برگردید،ایرانی های اصیل و اریایی ها مردمانی به شدت پاک دامن و مقید به حجاب بودند ، نمی دونم پای مد که میادوسط همه میخوان اروپایی امریکایی باشند یه نگاه به سبک زندگیتون بندازید ببینید چیتون شبیه ایرانی های اصیله ،بعد برای امر ازدواج که انقدر مهم هست یهو‌اریایی شدن ان هم با شعری که قدمتش به ۵۰ سال هم نمی رسه ،خدایی یه کم فکر کنید خودتون رو ملعبه ی دست اجنبی کردید خبر ندارید ،

    پاسخ
  • امنه

    جالبتر اینکه به انگلیسی حرف زدن کلاسه و اصلا اریایی بودن زیر سوال نمی ره ،بعد زبان عربی که زبان قران که کلمات افریدگارت هست ،کاملا رد میشه مگه همین فریدون مشیری بنده ی همین خدا نیست ؟ کلمات بنده اشو قبول داری ،کلمات خود خدا چون به زبان عربی هست نه ؟ اگر انگلیسی هم بود قبول نمیکردی ،؟ کلا قضیه یه چیز دیگه اس ،نفوذ کردن تو‌مغزت خبر ندارید چه خواب هایی براتون دیدن ، در اسلام چیزی داریم باعنوان شراکت شیاطین و اجنه در نکاح و تشکیل نطفه لطفا در این مورد تحقیق کنید ،نوع کلماتی که به کار برده میشه از سمت خداوند به انسان رسیده برای جلوگیری از دخالت شیاطین دراین امور هست ،شما با ادای این کلمات در حصاری قرار می گیرید بنابراین فرزندانی پاک بدنیا میاوردید،مگر نه اینکه گفتند ،امام حسین را زنا زادگان کشتند ،وقتی حلال خدا حرام شود راه برای شیاطین و اجنه باز میشود،وروح افراد ناپاک و ناخالص میشود ،ومیبینیم انچه امروز از سنگدلی و کشتارکه در جهان حاکم شده

    پاسخ
    • بدون نام

      درود دوست عزیز نظرتون در مورد صحبت‌هایتان را میفرماید

      پاسخ
    • ارش

      خیر تنها احورا مدار خدا است چطور یک خدای عرب میتواند یک ایرانی را خلق کند در صورتی که حتی معنی صحبت کردن آن ها را نمی‌داند

      پاسخ
  • فلانی

    باشه،ولی من نمیفهمم،وقتی خطبه عربی خوندن دیگه محرم همدیگه شدن،چرا عقد آریایی ممنوع شده؟ بده به جز عقد عربی،به زبان خودمون سوگند می خورند که تا آخر عمر باهم دیگه خوب باشن؟ من واقعا متوجه نمیشم ایرادش چیه زن و شوهر دست همو بگیرن جلو همه چند تا عبارت زیبا و احساسی بخونن؟بعد یه سوال دیگه،چرا گفته عقد آریایی باعث کم شدن عزت و وقار زنان در جامعه و نزد همسر هست؟یعنی اینکه هیچی از عقد عربی نفهمن و هی الکی بگن بله عزیزشون میکنه ولی دوتا جمله فارسی بگن ذلیل میشن؟قصد توهین ندارم،فقط دارم میپرسم،اگه کسی بلده بهم جواب بده ممنون میشم

    پاسخ
    • مائده

      ما مسیحی قرون وسطی نیستیم اونا طلاق رو قبول نداشتن و ازدواج رو یه پیمان ابدی میدونستن پس یه سوگند ابدی میخوردن آیا وقتی شما داری داری سوگند یاد میکنی که تا آخر عمر با فلانی باشی قسم درستی میخوری وقتی اصل طلاق رو قبول داری ؟

      پاسخ
  • ایرانی

    در کشورهای اروپایی بنای ازدواج بر اساس آیه ای از انجیل حضرت مسیح است آنها بعد از رحلت پیامبر عظیم الشانشان جناب عیسی مسیح ترقی نکرده و بنا و ستون دین خود را بر مبنای زمان پیامبرشان قرار داده غافل از آنکه دنیا پیشرفت کرده و پیامبر خاتم کامل کننده دین مسیح بودند و پایه مسیحیت پوسیده و افکار قدیمی در آن است ولی جوامع مسیحیت و یهودیت این را نپذیرفتند و در همان افکار زنگ زده و پوسیده گذشته مانده اند در حالیکه خداوند توسط پیامبران و اولیای منتخب خود بر اساس تغییر زمان و‌ دوره و روحیات و تحولات زمان برنامه تکامل بشر را مشخص و معین و آن را اجرا کرده است و می کند عقد ازدواج در بین مسیحیت و یهود درست است چون آنها از نظر مذهبی در فقر فرهنگی و‌ عقب ماندگی از زمان پیامبر خود عیسی مسیح و موسی کلیم الله قرار دارند و در این زمینه به تکامل و پیشرفت نرسیدند و فقط به زندگی و مفهوم زود گذر که هر روز در حال تغییر است و پیشبینی نشده است دلبسته اند برای همین همیشه به دنبال جوامعی می گردند که غنی و ریشه دار و بر اساس پایه و اساس خاصی طرح ریزی شده باشد اما در بین کسانی که ادعای اسلام می کنند و تمایل به قبل از اسلام دارند این عقد صحیح نیست چون آنها به تکامل رسیده اند و قصد برگشت به عقب را دارند که آیین زرتشت است و آتش پرستی و جسد را به خاک نمی‌سپارند در حالیکه بزرگ و پادشاه مقتدر ایرانیان کوروش کبیر جایگاه و قبر ایشان بر همه جهان پوشیده نیست و تا امروزه نیز زیارت گاه بوده است در واقع بوجود آمدن دین ساختگی زرتشت و تمایل جوانان ایران که ریشه مسلمانی دارند به این آیین بخاطر پدران آنها هست که نگذاشتند مفهوم مذهب و پیامبر و خدا و فطرت و فلسفه آفرینش انسان و پیدایش انسان بر اساس تعریف اسلام را فرزندانشان بدانند و بفهمند و لقمه را جویده در دهان فرزندان خود گذاشته اند و این فرزندان فقط از روی تقلید و طوطی وار اسلام را فهمیدند و دوست دارند شبیه اروپا و جوامع غربی رفتار کنند و نمی‌دانند که اسلام لهجه یا ملیت و یا قومیت و مختص فقط به آسیا نیست که بگوییم مثلا ما نمی‌خواهیم شبیه فلان طایفه باشیم اسلام تمدن بشر است و مختص به ایران و ایرانی و یا عرب و ترک و کرد و لر و اروپا و آمریکا و یا آفریقا و شیعه و سنی نیست تمدن و برنامه آفریننده انسان و جهان است که خداوند و قدرت مطلق جهان هستی است.

    پاسخ
    • پرسشگر

      اسلام یک راه است یک را تکمیل بنای این راه بر اساس محبت و ادب میباشد ستون این بنا تفکر و خشت آن تعهد و اعتقاد اسلام ریشه در تخریب هویت و تاریخ و تمدن هیچ ملیتی نیست شما موظف هستی تاریخ و تمدن و زبان خویش را پاس بداری و بر تمام اقوام ادب گذاری و راه محمد رسول خدارا پیش بگیری خداوند سلامت دارد آنکه خود و قوم خود را بزرگ دارد و قبل سخن گفتن تفکر کند

      پاسخ
  • سیمین

    کلمات لحظه و وفا که کلمات عربی هستن شعر هم که مال فریدون مشیریه متنشم که کاملا امروزیه مفهوم جملات متنشم که کپی برداری غربیها مثل خارجیا هم دست همو میگیرن رو به روی هم وایمیستن دیگه این متن چه چیز ی باید داشته باشه که بهش نگید عقد آریایی ؟

    پاسخ
  • بدون نام

    از حجاب اسلامی فرار میکنه ولی مهریه اسلامی ضامن آینده شه! لعنتی معتقد

    پاسخ
    • M.s

      مهریه الان شده راهی برای کسب درآمد در مملکت برای استحکام بنیان خانواده باید از قانون قدیم تبعیت کنیم تا هیچ مرد یا زنی جرات خیانت و خرابیه زندگی دیگری رو نداشته باشه نه اینکه زن خیانت میکنه زندگی مرد رو نابود میکنه و پس از آن قانون به جای مجازات زن، مهریه رو هم از حلقوم مرد بیرون میکشه این کجاش عدالته

      پاسخ
  • علی

    خطبه عقد ایرانی کاملا قانونی و بین مردم پسندیده است. مهم اینه دو نفر در حضور چند شاهد همدیگرو بارهر زبون و جمله و احساسی برای ازدواج بپذیرن. عربی یا فارسی یا انگلیسی فرقی نمیکنه اگر قانونی نیست پس باید همه خارجیها به هم حروم باشن چون اونا هم عربی ازدواج نمیکنن.اصل و ریشه ازدواج دو نفر علاقه اونا به هم هستش که حتی با زبان اشاره هم بگن فبوله

    پاسخ
    • محمد

      یعنی اگه یکی از دختر شما خوشش اومد و دختر شما همینطور، قبوله. دیگه بقیه تعهدات و مسوولیتها هیچی. ضمن اینکه که هر کسی موظفه بر اساس دین خودش عمل کنه. لازم نیست مسیحی هم مثل ما عقد بخونه. حالا چرا ما باید فارسی هم بخونیم خدا میدونه. گرچه همش چشم و هم چشمیه، هیچ اعتقادی پشت عقد اریایی نیست

      پاسخ
  • موحده

    دوستان شمایی که رو به اینجور عقدها آوردید و میخواید با شعر فریدون مشیری خدابیامرز محرم شید و فقط آریایی آریایی میکنید و میگید به جای قرآن مثلا شاهنامه بخونید و از این حرفا عزیزان حافظ و سعدی و فردوسی همگی مسلمون بودن و تو شعرهاشون کاملا مشخصه . مثلا حافظ خودش حافظ قرآن بوده و قرآن رو به قرائت های مختلف میخونده و توی یکی از غزلاش میگه : به فریاد خمار مفلسان رس خدا را گر می‌دوشینه داری ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ به قرآنی که اندر سینه داریفردوسی و سعدی و خیلی از شاعرای دیگه هم همینطور بودن میتونید درباره شعرهای دینی و مدح صحابه توسط شاعرای مختلف ایرانی تحقیق کنید مطمئنا ما از اونا ایراندوست تر نیستیم که هم مسلمان بودن و هم ایرانیحتی اگه کتب حدیث یا همون صحاح سته اهل سنت رو دربارش تحقیق کنید همه گرد آورندگان احادیثش اهل ایران بودن اجداد ما فقط به خاطر حمله اعراب اسلام نیاوردن با جنگ و جهاد فقط میشه راه هایی که مانع رسیدن پیام دین میشه رو برداشت و دین رو تبلیغ کرداما نمیشه بزور دین کسیو تغییر داد اجداد ما خودشون با جون و دل اسلام قبول کردن و تسلیم شدن در برابر خدا و پیامبرش رو انتخاب کردن و چقدرم در راه تبلیغ مفاهیمش سعی و تلاش کردن اونوقت شماها کاسه داغ تر از آش شدین افتخار به نسل و نژاد اصلا درست نیست آریایی بودن من چه برتری خاصی هست ؟ کی انتخاب کرده تو چه سرزمین و در دامان چه خانواده ای رشد کنه ؟ نژاد پرست نباشید يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ اي مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و تيره‏ ها و قبيله‏ ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد، ولي گراميترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست، خداوند دانا و خبير است.

    پاسخ
    • Asra

      خب حالا ک از قران داری میگی..خطبه عقد رو هم معنی بفرما لطفا با جزئیات..مثلا بگو که نکاح ب چه معناست

      پاسخ
    • بدون نام

      شما چرا ترش کردی؟ خب جملات فارسی را متوجه میشیم و مفهومش درک میکنیم ولی از عربی چیزی نمیفهمم شما که خودت فارسی زبانی چرا اصرار داری به زبانی حرف بزنی که نمیفهمی؟؟؟!!!

      پاسخ
      • موحده

        بحث سر فارسی و عربی نیست عده ای میخوان اسلام گرایی و ملی گرایی رو در تقابل با هم قرار بدن و بگن نمیشه همزمان هم دینت رو دوست داشته باشی و انجامش بدی و هم عاشق کشورت و فرهنگش باشی حتی حاضرن یه متنی که هیچ ربطی به آریایی ها نداره و داخلش کلمات عربی به کار رفته رو با شعر فریدون مشیری میکس کنن و بگن مال آریایی ها بوده تا اونو جایگزین عقد اسلامی کنن در ضمن تاکید خاصی رو عربی بودن عقد اسلامیم نیست مهم اینه مهریه و اینا معلوم باشه و شرایط عقد شرعی همشون برقرار باشه ولی درست کردن یه متن به اسم متن عقد آریایی و ترویجش واقعا مسخرست گرفتن دست هم و سوگند خوردن هم که کاملا تقلید از غربیهاست

        پاسخ
  • سیمین

    مگه با شعر فریدون مشیری میشه محرم شد؟ خیلی مسخرست

    پاسخ
  • بدون نام

    وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هر جا / کاری به سند و اینکه از اجدامون این متن رسیده ندارم. چقدر خوبه که زوجین این حرف ها رو حتی شعاری در حضوری همه بگن. قطعا به زبان آوردن این جملات زیبا بی تاثیر نیست ...

    پاسخ
  • انا

    عقد اریایی وام ازدواج هم دارع؟؟؟😕😕😕

    پاسخ
  • اسی

    من نمیدونم چرا از عقد آریایی عیب گرفتی.چرا کلمه بی ریشه رو بکار بردی.بی ریشه زبان عربیه که بخایم تقلید کنیم .وقتی اینقد سلیس و واضع داره کلماتی بکار میبریم ک عروس و داماد میفهمن چطور نمیتونه پیوندشون رو کامل کنه و بهم محرم بشن.تجدید نطر کنین در جملاتی که بکار بردین البته اگه واقعا ایرانی هستین

    پاسخ
    • یه بنده حقیر خداوند

      بسمه تعالی کلمات عربی عقد ، دستور یا کلمات شرعی است که بتوسط معصومین علیهم‌السلام که آنها هم بدون کم و کاست از جانب خداوند متعال ، گفته اند. اما بی ریشه ،تو و امثال توی بی دین یا ضد دین هستی که منظورت را خوب ،همه می دونند

      پاسخ
  • بدون نام

    حق و حقوق زن تعیین نشده و مرد تعهد قانونی و شرعی ندارد خیلی به ضرر زن است

    پاسخ
    • سما

      چرا به ضرر زنه؟چون فقط توش مهریه تعریف نشده؟ زن میتونه توی دفتر ازدواج تمام تمام حق و حقوقشو بگیره مثل حق طلاق و ...

      پاسخ
  • عبدالله

    ماده ۱۰۶۲ قانون گذار در باب شرایط صحت نکاح میگوید: «نکاح واقع می شود به ایجاب و قبول به الفاظی که صریحاً دلالت بر قصد ازدواج نماید» در ماده ۱۰۶۳ هم می گوید.: « ایجاب و قبول ممکن است از طرف خود مرد و زن صادر شود و یا از طرف اشخاصی که قانوناً حق عقد دارند. » قانون اصلا شرط خواندن عربی یا دیگری به عنوان وکیل ندارد

    پاسخ
  • بدون نام

    خیلی رسم خوبی هست کاملا مرد و زن بهم دیگه تعهد میدن که خیانت نکنن ولی اونایی که میگن بده واقعا متاسفم

    پاسخ
    • م

      خوبه ولی به شرطی که اگه مسلمان هستن اول عقد شرعی انجام بشه و عقد قانونی . بعد هم این عقد رو اونا که دوست دارن انجام بدن. خوبه به شرطی که عقد شرعی رو تضعیف نکنه و به حاشیه نکشونه. چون اصل عقد ، همون عقد شرعی و قانونی هست ...

      پاسخ
  • ندا

    در عقد آریایی حقوق مالی زن رعایت نشده ؛ مرد خیلی راحت می‌تونه بزاره کنار ؛ نمیشه زندگی رو چند تا سوگند بنا کرد ؛ الان که هزارتا قانون هست و مرد زیر عقدنامه رو امضا می‌کنه میزنه زیرش و به محض مشکل خوردن با زنش اموالشو انتقال میده ! حالا فک کن پشتوانه زن سوگند باشه؛ الان تو دادگاهها شاهد میخرن سوگند یاد کنه!!!! در کل این عقد فانتزی هست ؛ زندگی هم بعد عاطفی داره هم حقوقی!!!

    پاسخ
    • Adib

      شاید به خاطر همین عربی بودنشه که مرد و زن هیچ تعهدی رو حس نمیکنن چون عربی نمیفهمن باید قانونی گذاشته شود که هر کشوری به زبان و ادیان خودش متن ازدواج رو جاری کنه . وقتی شما با زبان خودتون حرف بزنید و بفهمید چی دارید میگید نمیگم احتمال طلاق نداره ولی یه حسی داره که به مرد و زن حس یه قول و عهد غیرقابل شکست میده . حقوق مالی هم که شما میگید هست چرا نباشه مگر جمله عربی ازدواج درش ذکر نشده خب در جمله عقد اریایی هم ذکر میشه و همینطور میتوان یه سند ازدواج اریایی ثبت کرد وگرنه در جمله هر چی میخوای تو جا بده ضامن اجرای قانونی نداره فقط در اون برگه سند که به امضا طرفین میرسه هرچی باشه ضامن اجرای قانونی هست . از این سند ها هم دفترخانه ها درست میکنن حالا اسمش میخواد هرچی باشه فقط اون مطالبی مهمه که میشود به طرف داد در قانون هم نگفته نمیشه اسم روی یه چند برگه گذاشت .

      پاسخ
      • م

        برای غیر مسلمونا بله میشه ولی مسلمان‌ها به حکم خداوند باید عقدی که به زبان عربی هست جاری کنند تا به هم محرم بشن. طرفم خیلی دوست داره بدونه ترجمه متن عقد عربی رو براش بگن ...

        پاسخ
        • علی

          یعنی قبل از اسلام ازدواج آریاییها حرام بوده؟

          پاسخ
        • دکتر شایان

          برای محرم شدن احتیاجی به خواندن عقد به زبان عربی نیست ، همینکه بیان بشه زن و مرد همدیگر را به همسری برگزیدن کافیه حالا به هر زبانی باشه ، شک داری برو رساله رو بخون تا متوجه بشی

          پاسخ
    • یک آریایی

      ازدواج آسان که میگن یعنی این.بدون مهریه.

      پاسخ
  • رضا

    تشکر راه نجات همه بشریت قران است

    پاسخ
  • رضا

    هیچ کس جرات زن گرفتن نداره بخاطر مهریه

    پاسخ
  • خودم

    با عرض سلامدوستان توجه داشته باشید که عقد اسلامی علاوه بر مساله شرعی مساله قانونی هم مد نظره و مورد دوم اینکه عقد اسلامی منطقی تره چون حقوق خانم ها مانند مهریه و نفقه و شیربها در اون تضمین میشه و عقد آریایی رو اگه مطالعه کرده باشید سوگندهای بسیار سنیگینی هستند که آدم عاقل جوگیر نمیشه و زیر بار این همه تعهد بره مثلا در نزد انجمن (نام داماد برده می‌شود) آیا به طراوت بهاران سوگند یاد میکنی تا هماره آنچه بر خود روا می داری بر همسر خویش روا داری و آنچه بر خود نمی پسندی بر او نیز نپسندی ؟! برای او شوئی وفادار و برای فرزندانت پدری خردمند و راهگشا باشی ؟!" اگه از این مورد تخطی کنید اون دنیا آویزونتون میکنند :))

    پاسخ
    • سما

      امان از این حق های زنها ! ک توش فقط مسایل مالیه مهریه شیربها و نفقه.انگار زن غیر از حقوق مادی هیچ حق دیگه ای نداره.این رسما خریداری کالایه نه ازدواج کردن. من بعنوان زن هیچ کدوم از این حقارو نمیخوام بجاش تموم حق هایی ک از زن سلب شده رو میخوام مثل حق طلاق حق حضانت حق تحصیل حق اشتغال حق خروج از کشور حق مکان و... .بعدش وقتی شما از این جملات عقد اریایی میترسین یعنی تعهد سرتون نمیشه به خودتون شک دارین ک وفادار باشین و ...

      پاسخ
    • رضا

      همون مهریه باعث شده که هیچ جوانی جرأت زن گرفتن نداره

      پاسخ
      • صادق

        خب عزیزم آریایی باشید مهریه نگیرید ،زندگی خوش وخرمی داشته باشید،،،مهریه اسلام برا مرد سنگینه ،برا خانم لز عسل شیرینه ،،یا اسلامی یا آریاییولی فک کنم ایرانی یعنی مجازی!

        پاسخ
      • جواد

        مهریه و حکایت مهریه دادن و نوشتن مهریه باید در توان مرد باشه که بتونه پرداخت کنه عندالمطالبه همان لحظه اگه خواست بده مهریه از مهر و محبت و هدیه میاد پس هدیه باید در توان و خور داماد و عروس باشه مهریه اون چیزی که الان در ذهن ایرانیا هست به کل اشتباه مهریه از طرف عروس و داماد فی مابین تفاهم میشه پدر و مادر دایی عمو خاله عمه حق دخالت ندارند چون مهریه بعد از نامزدی و آشنایی اولیه بنا میشه حرفی که به عمل دربیاد و از طرفی داماد باید اندازه هدیه و مهر رو طوری بزنه که برا خانمش عالی دربیاد نیت تعداد نیست عدد 14 یک عدد مقدس هست یا 144 تعداد سوره های قران یا هر چیز که تقدس الهی داره اون عدد ارزش میاره وگرنه 1400 سکه همون اول بار احمقی طرف رو نشانه میره و علی اخر

        پاسخ
      • ندا

        آقایون می‌خوان هیچ مسئولیتی نداشته باشند نه مهریه ای در کار باشه که راحت هر وقت دلشون خواست با چند تا زایمان زن رو ول کنن برن !!!! حق طلاق با مرد؛ حق ولایت فرزند با مرد؛ منع خروج از کشور زن؛ منع اشتغال زن؛ ارث دو برابر شوهر از زن؛ حق چند همسری مرد؛ نمیشه که همه این ها به نفع شما باشه !!! تازه تو مهریه شما در تعیین آن مختاری و حق انتخاب داری

        پاسخ
  • هدا

    اونایی که مسلمان هستند و پایبند به اعتقاداتشون و حلال خدا را حرام نمیدونند و حرام رو حلال قطعا به این جفنگیات تازه از راه رسیده پشت پا میزنند. ایرانی امریکایی هندی یا هر ملیتی که داشته باشی مسلمانی و ازدواج که سنت رسول الله است با قاعده و شکل و اصولی که دستورش از پیامبر عزیز ما رسیده و بزرگان و اولیا خدا بدان عمل کردند عمل میکنی. جماعتی که سرمزار مردگان دف میزنند محرم صفر رو مال عربا میدونن عقد اریایی میگیرند هر روز به طبل شادانه شیاطین میکوبند از رحمت خداوند بدورند. البته که در اخرالزمان نگهداشتن ایمان از نگداشتن اتش در دست سختر است. خدا مارا از گزند نااهلان در امان بدارد

    پاسخ
    • بدون نام

      یجوری میگید ازدواج سنت هست که انگار قبل از اون مردم از طریق قلمه زدن تکثیر میشدن!

      پاسخ
    • وریا

      اطلاعاتی که شما از عقد نکاح از اسلام داری در حد یک طوطی که فقط تقلید کرده ماده ۱۰۶۲ قانون مدنی ایران در رابطه با منعقد شدن عقد نکاح چنین گفته نکاح واقع می شود به ایجاب و قبول به الفاظی که صریحا دلالت بر قصد ازدواج نماید کجا گفته به صیغه عربی !!!؟ در ضمن شما بهتر است کتاب تحریر الوسیله آیت الله خمینی مسئله ۱۲ را مطالعه کنید در باب ازدواج با دختر شیرخواره

      پاسخ
      • جواد

        عقد به فارسی هم گفته میشه ولی متن باید همون چیزی باشه که در عربی فی مابین عروس و داماد بیان میشه کلمات عربی کلام فصیح و کاملی هست یک جمله اون برابری می‌کنه با یک صفحه فارسی پس عربی گفته بشه و به متن کوتاه فارسی بعد از اون رضایت داده شود .... مهریه و زمان

        پاسخ
  • اوا

    من یه سوالی دارم عقد اریایی مهریه رو چجو میگع بعد میشه واسش مهریه ام تایین کنی دیگع؟؟؟

    پاسخ
    • ایران

      بله عزیزم میشه اینو بعد از نامزدی حرفا زده میشه بین بزرگا و پدرا

      پاسخ
    • ناشناس

      قاعدتاً مهریه ای هم در کار نخواهد بود چون مهریه اختصاص به عقد دین اسلام داره نه چیز دیگری

      پاسخ
محضر عقد تهران