راهنمای خرید حلقه ازدواج

شاید در ظاهر خرید حلقه ازدواج لذت بخش و ساده باشد اما گاه نداشتن تجربه و آگاهی هنگام خرید می‌تواند این تجربه را چالشی کند. امروز در این مطلب قصد داریم تا به بیان نکاتی بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید حلقه نامزدی انتخاب بهتری داشته باشید.

توجه به فاکتورهایی همچون جنس، طرح و مدل حلقه، نگین دار یا بدون نگین بودن، سایز و قیمت می‌تواند راهنمای شما در هنگام خرید انگشتر ازدواج باشد.

آگاهی قبل از خرید حلقه ازدواج، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر بیشتری انتخاب کنید و از خریدتان لذت بیشتری ببرید. با دانستن فاکتورهای مهم، می‌توانید حلقه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه، نیاز و بودجه شما باشد.

این آگاهی نه تنها به شما احساس رضایت و خوشبختی می‌دهد، بلکه از پشیمانی و صرف هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری می‌کند.

شما می توانید در صفحه  شیک ترین مدل های ”  حلقه ازدواج ” انواع مدل های ست حلقه را ببنید و برای خرید الگو بگیرید.

نکات مهم قبل از خرید حلقه ازدواج

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشیم لازم است تا به یکسری نکات توجه کنیم از جمله نکات طلایی در هنگام خرید حلقه نامزدی و ازدواج توجه به موارد زیر می باشد:

  • جنس و رنگ حلقه
  • حلقه پلاتین یا طلا
  • طلای زرد یا سفید
  • طرح و مدل حلقه
  • خرید حلقه ست
  • تناسب قیمت حلقه با بودجه شما

در هنگام خرید به جنس و رنگ حلقه توجه کنید

انتخاب جنس و رنگ مناسب برای حلقه ازدواج، از جمله مهم‌ترین تصمیماتی است که باید در هنگام خرید بگیرید. این انتخاب نه تنها بر زیبایی ظاهری حلقه، بلکه بر دوام و ماندگاری آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

حلقه های ازدواج معمولا از جنس های مختلفی مانند طلا، نقره، پلاتین و طلای سفید ساخته می شوند که هرکدام  ویژگی های خودشان را دارند. رنگ حلقه را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید تا جلوه خاصی رو دست شما داشته باشد.

در هنگام خرید به جنس و رنگ حلقه توجه کنید

حلقه ازدواج پلاتین یا طلا ؟

انتخاب بین حلقه ازدواج پلاتین و طلا، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید قبل از خرید حلقه ازدواج بگیرید. هر دوی این فلزات گرانبها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی خواهد داشت.

توجه به جنس حلقه، اینکه پلاتین باشد یا طلا یکی از نکات طلایی قبل از خرید می‌باشد که علاوه بر سلیقه و بودجه با توجه به مزایا هر کدام باید اقدام به خرید نمایید

طلای زرد یا سفید بخریم ؟

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشیم یکی از مواردی که قبل از خرید باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برای خرید حلقه نامزدی طلا سفید یا زرد بخریم ؟ طلای زرد نرم تر از طلای سفید است و راحت تر خراشیده می شود. طلای سفید به علت آلیاژهای استفاده شده در ترکیبات طلای خالص تغییر رنگ می دهد. طلا سفید معمولا مقاومت و استحکام بیشتری دارد.

بعضی از زوج ها ترکیبی از طلای زرد و طلای سفید را به عنوان حلقه ی ازدواج ترجیح می دهند که زیبایی خاص خودش را دارد.

طرح و مدل حلقه توجه کنید

قبل از خرید حتما طرح و مدل های مختلف را دیدن و بررسی کنید حلقه های ازدواج در طرح ها و سبک های مختلفی طراحی می شوند که انتخاب آن به سلیقه ی شخصی عروس و داماد بستگی دارد، برخی افراد از حلقه های ساده و کلاسیک خوششان می آید و بعضی از زوج ها حلقه های مدرن و خاص را ترجیح می دهند.

حلقه های نگین دار هم می توانند جذابیت خود را داشته باشند که بصورت تک نگین یا چند نگین با طرح های مختلف وجود دارند.

اگر طرح های موجود در بازار شما را جلب نکردند می توانید حلقه ی ازدواج را سفارش دهید. برای اینکار ژورنال ها و عکس های موجود در فضای مجازی کمک زیادی می کنند تا به طرح و مدل دلخواهتان برای انتخاب حلقه ازدواج دست پیدا کنید.

در هنگام خرید به طرح و مدل حلقه توجه کنید

ست کردن حلقه ی ازدواج عروس و داماد

حلقه های ازدواج عروس و داماد می توانند کاملا شبیه به یکدیگر انتخاب شوند اما اینکار الزامی نیست هر دو طرف می توانند حلقه ی متفاوتی انتخاب کنند. اگر تصمیم گرفتید حلقه های شبیه به هم انتخاب نکنید بهتر و زیباتر است انتخاب های عروس و داماد به یکدیگر نزدیک باشد.

برای مثال هردو از یک جنس باشند، اگر اینگونه نیست،طرح ها می توانند یکسان باشند یا بطور کلی وجود یک هماهنگی کلی بین دو حلقه می تواند به زیبایی استایل عروس و داماد بیافزاید.

تناسب قیمت حلقه با بودجه شما

یکی از نکات طلایی که قبل از خرید حلقه باید مورد توجه قرار بگیرد تناسب قیمت حلقه با بودجه شما. خرید حلقه ازدواج با قیمت بالا ضرورتی ندارد. دلیل چندان جالبی وجود ندارد که فقط به دلیل اینکه حلقه باید تا پایان عمر در دستان ما باشد، هزینه زیادی بپردازیم. حلقه ازدواج نمایانگر تعهد و وفاداری است و اینکه همسران به یکدیگر متعهد هستند. این نباید به عنوان یک نماد خودنمایی تلقی شود. ارزش حلقه ازدواج در فلسفه عشق و تعهد همسران به یکدیگر است.

برای مثال در بسیاری از کشور ها 3 تا 4 درصد از بودجه تشریفات عروسی را صرف خرید حلقه ازدواج می کنند که  این اصل ممکن است در ایران رعایت نشود، اما همچنان می‌توان تعادلی بین تقاضا و بودجه داشته و مبلغ معقولی را برای خرید حلقه تعیین کرد. اهمیت دارد که هزینه ای که برای حلقه می‌گذارید، با بودجه کل مراسم تناسب داشته باشد و از حد مقرر به بالا نرود.

در هنگام خرید حلقه به بودجه خود توجه کنید

دراین مطلب راهنمای خرید حلقه ازدواج را برای شما قرار دادیم و نکات مهمی را بررسی کردیم که دانستن این نکات به شما کمک می‌کند خرید موفق‌تری داشته باشید. اگر شما هم در آستانه برنامه ریزی برای مراسم ازدواج هستید میتوانید از راهنمایی های سایت تالارکده بعنوان مرجع خدمات عروسی استفاده لازم را ببرید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قیمت حلقه ازدواج لاکچری
فرق انگشتر نشون و حلقه

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.