راهنمایی کامل برای انتخاب سنگ فیروزه به عنوان حلقه نامزدی

معمولا عموم مردم اینگونه تصور می کنند که همه انگشتر های نامزدی باید وسط انگشتر یک نگین الماس یا زمرد داشته باشند اما اگر شما تمایل به انجام رویکردی غیر سنتی دارید  می توانید دنیایی گران قیمت از زیبایی و جواهر شناسی تاریخی را برای انتخاب یکی از این سنگ های جواهر کشف کنید .

یکی از آپشن هایی که داشتن ظاهری خاص و زیبا را برای شمال تضمین می کند سنگ فیروزه است.

 سنگ فیروزه چیست ؟

توضیح : فیروزه یک سنگ قیمتی غیر شفاف است که به خاطر داشتن رنگ های فوق العاده و قابل توجه محبوبیت دارد ، رنگ های آن چندین طیف مختلف از رنگ های آبی و سبز را در بر می گیرد و جایگاه گران قیمت ترین رنگ آن به “” یا همان آبی آسمانی تعلق دارد ، این سنگ قیمتی برجسته پیشینه ای چند صد ساله دارد. شاید این نکته برایتان جالب باشد که سنگ های فیروزه کشف شده در مقبره های مصر باستان در منطقه “” تقریبا مربوط 5000 سال قبل از میلاد مسیح هستند . هم اکنون فیروزه در درجه اول در ایران ، و  سپس در چین و شمال غرب امریکا سپس  استخراج می شود . نام فیروزه (()) برگرفته از زبان فرانسوی می باشد و شاید هم از نام “” ( سنگ ترکیه ای ) که بر این موضوع که این سنگ از منطقه ای در ترکیه به اروپا آورده شده است دلالت دارد ؛ گرفته شده است .

( اگرچه منشا اصلی سنگ فیروزه کشور ایران می باشد )

 نظر یک متخصص :

“Grace Lee” یک طراح جواهرات عالی است که کالکشن خود را به همین نام در سال 2008 تاسیس کرد ، قطعات طراحی شده توسط او در شهر لس آنجلس تولید می شوند و خانم لی انگشتر ها را فقط در اختیار فروشندگانی که با کمپانی کیمبرلی توافق می کنند می گذارد.

اگر به انتخاب انگشتر نامزدی فیروزه به عنوان یک آپشن عالی شک دارید ؛ مطالب زیر را که در مورد انگشتر های نامزدی فیروزه نوشته شده بخوانید :

طرفداران و مخالفان انگشتر های نامزدی فیروزه :

سنگ فیروزه در مقیاس موهس از لحاظ کانی شناسی در درجه سختی 5-6 قرار می گیرد و این به این معناست که سنگ قیمتی فیروزه از جواهرات دیگر نرم تر است و برش و حکاکی روی آن آسان تر از سنگ های دیگر است ، اما متاسفانه معنای دیگرش این است که قابلیت خط و خش افتادن و ترک خوردن را هم دارد . سنگ فیروزه بسته به ارزش آن قیمت های مختلفی دارد . موسسه جواهرشناسی آمریکا می گوید : معیار سنجش سنگ فیروزه 3 ویژگی اصلی آن است : رنگ ، بافت و تراکم ، و وجود داشتن یا نداشتن ماتریس در آن ( سنگ های ریز رسوبی که لا به لای بافت اصلی فیروزه قرار می گیرند )

طراح جواهرات “Grace Lee” توضیح می دهد که : ارزش اولیه آن مربوط به خود سنگ فیروزه می باشد و بقیه مربوط به فلزی است که در ساخت انگشتر استفاده شده و یا جزئیاتی که به عنوان تزئین به آن اضافه شده است.

در یک انگشتر فیروزه به دنبال چه ویژگی هایی هستید ؟

در این جا به تعدادی سوال و جواب در مورد این که قبل از خرید انگشتر نامزدی فیروزه به چه نکاتی باید دقت کنید پرداخته شده است :

  • آیا انگشتر های نامزدی فیروزه رنگ های مختلف و متنوعی دارند ؟

هر چه تراکم عنصر مس در این سنگ بیشتر باشد رنگ آبی پر رنگ تری خواهد داشت ، المان دیگر فروزه ماتریکس موجود در آن می باشد ، یعنی وجود رگه هایی شبیه تار عنکبوت روی سنگ فیروزه که با رنگ خالص خود سنگ مغایرت دارند . زمانی که انگشتر فیروزه نامزدی خود را انتخاب می کنید به گزینه بدون ماتریس یا با ماتریس حتما فکر کنید.

  • آیا مدل خاصی از این انگشتر هست که کارکرد بهتری داشته باشد ؟

خانم لی می گوید که اگر شما در فکر یک حلقه ازدواج فیروزه هستید علاوه بر برش نگین حتما به ظاهر انگشتر هم توجه کنید . ائ همجنین اضافه می کند : من به شخصه فکر می کنم مدل چنگک دار ( مدلی که در آن نگین ها با گیره ای شبیه چنگک نگه داشته می شوند ) کارکرد و استقامت بهتری دارد ، نکته دیگر این است که نباید فشار زیادی به سنگ فیروزه بیاورید اما این سنگ معمولا در جای نگین روی انگشتر ثابت قرار می گیرد.

  • آیا می شود سنگ های دیگر را با سنگ فیروزه ادغام کرد ؟

بسیاری از انگشتر های نامزدی که سنگ اصلی آن ها فیروزه است برای داشتن دیزاینی زیبا تر با سنگ های دیگر مانند الماس و سنگ های جانبی دیگر که در اطراف نگین اصلی انگشتر قرار می گیرند ادغام می شوند. همانند الماس مقیاس وزنی فیروزه نیز قیراط است.

  • بهترین تراش برای انگشتر نامزدی فیروزه چیست ؟

خانم لی می گوید :  بهترین و معمول ترین تراش سنگ فیروزه ، تراش گنبدی شکل و هموار است .

  • چگونه از انگشتر فیروزه تان مراقبت کنید ؟

خانم لی پشنهاد می دهد که هنگام تمیز کردن انگشتر از به کار بردن شوینده های قوی شیمیایی یا حرارت بالا خودداری کنید زیرا انجام این کار باعث تغییر رنگ انگشتر فیروزه تان می شود.

در زیر تعدادی انگشتر نامزدی فیروزه زیبا و متنوع را برای شما جمع آوری کرده ایم :

1) انگشتر الماس و فیروزه برند “ILA Felicia

این انگشتر سه نگین فیروزه در دستتان به اندازه کافی برای گرفتن سلفی انگشتر نامزدی درخشان است. این انگشتر زیبایی را با داشتن حلقه طلای زرد 14 عیار با 2 نگین الماس در کنارش کامل کرده است.

انگشتر نامزدی الماس و فیروزه

2) انگشتر نامزدی طلای 18 عیار فیروزه و الماس برند “Jennifer Meyer

با این انگشتر ظریف طرح گل با 5 سنگ فیروزه که به شکل گلبرگ چیده شده اند و یک الماس درخشان در مرکز آن جلوه ای ناب از طراحی سنتی داشته باشید.

قیمت : 775 دلار

انگشتر نامزدی فیروزه با طلای 18 عیار

3) انگشتر نامزدی الماس و فیروزه مدل ادواردی برند “Sophie Jane 

آیا شما عروسی مدرن هستید که به دنبال اضافه کردن یک شی وراثتی خاص به ظاهرش در روز عروسی اش است ؟ این انگشتر با وجود یک نگین فیروزه در مرکز و 8 الماس با برش طرح قدیمی در اطراف آن متعلق به دوره ادواردین و سال 1900 میلادی است.

حلقه نامزدی الماس و فیروزه

4) انگشتر فیروزه قاب دار به شکل تاج برند “Grace Lee”

این انگشتر فیروزه که سنگ آن به شکل گل تراش خورده و در قالبی به شکل تاج از طلای 14 عیار قرار گرفته است با هر یک از سنگ هایش باعث ایجاد حس منحصر به فرد بودن می شود.

حلقه نامزدی طلا با سنگ فیروزه

5) انگشتر نامزدی طلای زرد فیروزه و الماس برند “Effy

سنگ فیروزه بیضی شکل وسط این انگشتر با الماس هایی گرد و تماشایی احاطه شده است و طراحی اش به گونه ای است که حس و حالی جدی و شاهانه را منتقل می کند.

انگشتر نامزدی طلای زرد فیروزه و الماس

6) انگشتر دایره ای شکل کوچک با سه حلقه مارپیچی برند “Retrouvai

این انگشتر فیروزه دست ساز با سنگ فیروزه منحصر به فردی با طرح طلاکوب برای عروس هایی که می خواهند با دست هایشان کار کنند و واهمه ای از آسیب دیدن سنگ انگشترشان نداشته باشند انتخابی عالی است.

انگشتر نامزدی فیروزه

7) انگشتر نگین دار فیروزه برند “Dru

این انگشتر فیروزه مدرن با 34 الماس سفید و درخشان که دیزاین هنرمندانه و جلوه خاص آن را تکمیل کرده اند احاطه شده.

انگشتر نامزدی طلا با سنگ فیروزه

8) انگشتر نامزدی فیروزه ایرانی برند “Samantha Tea Laluna

این انگشتر درشت با نگین فیروزه ایرانی و طلای 18 عیار آن به رنگ صورتی – طلایی ( رزگلد 20/0 الماس خاکستری رنگ دارد که هر یک از این الماس ها باعث شده این انگشتر حتی از فاصله دور قابل تحسین باشد.

لینک خرید : Buy on Samanthatea.com

انگشتر نامزدی فیروزه ایرانی

9) انگشتر طرح عسلی کوچک برند “Shahla Karimi

اگر شما قصد خرید یک انگشتر نامزدی نگین فیروزه به انتخاب گزینه دیگری به جز این انگشتر ظریف فکر نکنید. این انگشتر را به راحتی می توان به راحتی در کنار انگشتر های دیگر دست کرد.

لینک خرید : Buy on Shahlakarimi.com

انگشتر نامزدی فیروزه برند شهلا کریمی

10) انگشتر طلای نگین فیروزه قلبی شکل برند “The Last Line

در عین ظرافت این سنگ فیروزه قلبی شکل ، حس رمانتیک و عجیبی را منتقل می کند . این انگشتر انتخابی عالی برای استفاده در مهمانی ها و حتی استفاده روزانه است.

انگشتر نامزدی طلا نگین فیروزه

11) انگشتر طلای زرد فیروزه مدل دکمه ای درشت برند “Tamara Comolli

با وجود طراحی ساده ، این انگشتر طلای 18 عیار با سنگ فیروزه در وسط آن ؛ خلاصه ای از بینهایت است و رکاب طلای زرد رنگ آن به طرز قابل توجهی ظریف ساخته شده است.

انگشتر طلای زرد فیروزه مدل دکمه ای

12) انگشتر فیروزه و الماس برند “David Yurman”

فیروزه حقیقتا مانند ستاره ای درخشان بر روی این انگشتر جلوه می کند . رکاب طلای 18 عیار آن مانند سیم هایی به هم پیچیده است که در هر یک از گیره های نگه دارنده سنگ فیروزه آن الماس هایی در کنار هم قرار گرفته اند. عروس های طرفدار مد هرگز این انگشتر کلاسیک برند “” را از دست نخواهند داد.

قیمت : 2900 دلار

لینک خرید : Buy on Neimanmarcus.com

انگشتر نامزدی فیروزه و الماس

13) انگشتر طرح جیپسی ستاره برند “No.3”

به انتخاب این انگشتر طلای بی نهایت منحصر به فرد قلم کاری شده با قابلیت قرار گرفتن در کنار هر مدل انگشتری بر روی دستتان شک نکنید . جزئیات فاخر به کار رفته در آن به همراه سنگ فیروزه جلوه ای شاهانه به آن بخشیده است.

حلقه نامزدی سنگ فیروزه

14) انگشتر طلای فیروزه و الماس 9 قیراطی برند “Yvonne Léon

ما شیفته ی این انگشتر هستیم ، سنگ فیروزه این انگشتر به گونه ای طراحی شده که تصور می شود روی آن به وسیله نگین سوراخ شده است و دیزاین آن که الهام گرفته از مدل های وینتیج برند “” می باشد با 9 قیراط طلا و سنگ فیروزه مجلل آن با 0/015 قیراط الماس درخششی زیبا به آن می دهد.

انگشتر طلای فیروزه و الماس

15) انگشتر فیروزه طرح قفس برند “Emily Warden

هم زیبا و هم فریبنده در طرح ، این انگشتر فیروزه طرح قفس گزینه ای مناسب برای عروس های سخت پسند است. این انگشتر هم با نقره تمام عیار و هم طلای 14 عیار عرضه می شود و سنگ فیروزه آن از نوع خالص مکزیکی است.

انگشتر نامزدی سنگ فیروزه

16) انگشتر الماس دایره ای شکل + فیروزه 14 قیراطی برند “Adina Reyter

گزینه ای مناسب برای عروس های طرفدار سادگی. این انگشتر طلا با هر استایلی به راحتی ست می شود و دیزاین حلقه بازش از الماس های ریز و سنگ های فیروزه ساخته شده است.

انگشتر های نامزدی فیروزه و الماس

17) انگشتر نامزدی فیروزه برند “Anna Sheffield”

در میان جمعیت با در دست داشتن این انگشتر خیره کننده با سنگ فیروزه زنبوری کمیاب از دیگران متمایز خواهید بود . الماس های خاکستری رنگ دایره ای شکل در وسط انگشتر که دور نگین فیروزه آن را احاطه کرده اند ، قابی درست کرده اند که به شکل هنرمندانه برای حمایت از نگین سنگ فیروزه طراحی شده است.

انگشتر نامزدی سنگ فیروزه

18) انگشتر نامزدی فیروزه رنگی برند “Van Cleef & Arpels

انگشتری با طیفی از رنگ های مخصوص فیروزه که به آن نمی توان نه گفت. این انگشتر فیروزه نفیس طراحی برند “Van Cleef & Arpels ” با سنگ فیروزه زینتی واقعا زیبایی غیرقابل انکار دارد و مهره هایی ظریف از جنس طلای سفید که سراسر انگشتر را پوشانده اند به ظاهر زنانه آن جلوه ای متمایز بخشیده اند.

انگشتر نامزدی فیروزه رنگی

19) انگشتر طرح جیپسی فیروزه برند “Ashley Zhang

با این انگشتر فیروزه مدل جیپسی عتیقه متعلق به سال 1926 قرار گرفته در رکاب 14 عیار از طلای زرد به زمان های گذشته سفر کنید. با اینکه این طرح انگشتر نگین دار کلاسیک دیزاینی صیغلی دارد نگین آبی رنگ تخم مرغی شکل آن که برگرفته از طرح های شرقی است مورد پسند اغلب عروس های سنت شکن خواهد بود.

حلقه نامزدی سنگ فیروزه

20) انگشتر حلقه ای شکل فیروزه برند “ILA

تنها چیزی که بهتر از یک سنگ فیروزه است داشتن ردیفی بی شمار از فیروزه می باشد . این حلقه طلای خیره کننده 14 عیار با یک نگین الماس مرکزی سمبل عشق بی پایان شما به نامزدتان خواهد بود.

انگشتر نامزدی فیروزه

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی