پارچه های مناسب برای دوخت لباس عروس

پارچه‌های مختلفی برای دوخت لباس عروس‌ به کار می‌روند، برخی از پارچه‌ها برای مدل‌هایی از لباس عروس که ایستادگی بیشتری دارند، مناسب‌تر هستند؛ درحالیکه پارچه‌های لطیف‌تر برای لباس‌های سبک و لخت کاربرد بیشتری دارند. در دوخت لباس عروس‌های مجلسی‌تر نیز باید به دنبال پارچه‌های پرزرق و برق‌تری بود.

لباس عروس

پارچه های مناسب برای دوخت لباس عروس

قبل از اینکه اقدامی در جهت خرید یا دوختن لباس عروس تان بکنید، بهتر است انواع پارچه‌های مناسب و رایج برای در دوخت لباس عروس را بشناسید؛ در ادامه 6 نمونه از پارچه لباس عروس شیک برای دوختن لباس عروسی زیبا معرفی شده‌اند، برای شناختن انواع پارچه‌های زیبا و کاربردشان در دوخت انواع لباس عروس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لباس عروس

  1. پارچه ساتن، یک انتخاب مناسب برای دوخت لباس عروس

پارچه ساتن انواع مختلفی دارد. برخی از انواع ساتن‌ها از ابریشم خالص ساخته شده اند و گاهی تماماً از جنس پلی‌استر هستند. البته ممکن است ساتن ترکیبی از ابریشم و پلی استر باشد. البته پارچه‌های دیگر مانند توری، گیپور و تافته نیز انواع مختلفی را شامل می‌شوند.

همچنین ببینید: مدل های محبوب لباس عروس و اندامهای مناسب برای آنها + 57 مدل جدید 1401

لباس عروس ساتن

به طور کلی، پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، لطافت بیشتری دارند اما ممکن است گران‌تر باشند و چروک‌پذیری بیشتری نیز داشته باشند. لذا برای مقرون به صرفه تر بودن و ایستادگی بیشتر، در صنعت پارچه از ترکیبات و مواد مصنوعی استفاده می‌شود.

پارچه ساتن یکی از رایج‌ترین، متنوع‌ترین و بادوام‌ترین پارچه‌های است که می‌تواند برای دوخت لباس عروس استفاده شود. جنس رویه این پارچه نرم، صاف و براق و بافت قسمت زیری آن تا حدودی ضخیم است و همین بافت زمخت و ضخیم آن را به گزینه مناسبی برای لباس عروس‌هایی که ایستادگی بیشتری دارند، تبدیل کرده است. این پارچه برای هر نوع اندامی مناسب است و برای دوخت لباس عروس با مدل موج‌دار، دراپه و پفی به کار می‌رود. معمولاً از ساتن تمام ابریشم در دوخت لباس عروس استفاده می‌شود.

از آنجایی‌که ساتن یک پارچه ضخیم است بهتر است برای عروسی‌هایی که در زمستان یا هوای سرد برگزار می‌شوند، انتخاب شود.

لباس عروس ساتن

  1. پارچه چارموز و کاربرد آن در دوخت لباس عروس

پارچه چارموز، نوعی پارچه سبک اما مجلل با یک بافت دوست‌داشتنی و درخشندگی خاص است. این نوع پارچه معمولاً از جنس ابریشم و بی نهایت لاکچری و لوکس است اما همچنین می‌تواند از الیاف مصنوعی نیز ساخته شود. براقیت و درخشندگی چارموز تداعی کننده آب است. برش این پارچه اغلب به صورت مورب بوده و معمولاً برای لباس عروس‌هایی که فرم راسته دارند مناسب‌تر است.

لباس عروس از جنس پارچه چارموز

  1. پارچه چیفون، پارچه ابریشمی برای لباس عروس

پارچه چیفون یکی از انواع پارچه‌های ابریشمی مناسب برای دوخت لباس عروس است. این پارچه به لطافت حریر و فوق العاده سبک است. به دلیل ظرافت بسیار زیاد، از این پارچه برای دوخت و طراحی لباس عروس‌های چندلایه یا به عنوان لایه رویی برای جذابیت بیشتر  لباس استفاده می‌شود.  چیفون پارچه‌ای ظریف و نازک است. بنابراین باید مراقب بود که نخ کش و ساییده نشود.

پارچه چیفون برای لباس عروس

  1. ارگانزا، پارچه براق برای لباس عروس

    ارگانزا پارچه‌ای ظریف و نازک و فوق‌العاده سبک است که معمولاً از ابریشم تهیه می‌شود. با این وجود لطافت کمتری نسبت به پارچه چیفون دارد و زمخت‌تر از آن است. در واقع پارچه چیفون راحت‌تر به فرم دراپه درمی‌آید اما ایستادگی ارگانزا بیشتر است. ظرافت پارچه ارگانزا آن را برای دوخت لباس عروس‌های مناسب هوای گرم و تابستانی مناسب می‌کند. از انجایی که ارگانزا نیز پارچه نازکی است ممکن است در اثر برخورد با اشیا تیز نخ کش شده و به راحتی پاره شود، بنابراین در مراقبت از لباس عروس خود دقت بیشتری به خرج دهید.

لباس عروس از جنس ارگانزا

پارچه های مناسب برای دوخت لباس عروس

لباس عروس از جنس ارگانزا

  1. پارچه توری، کاربردی‌ترین پارچه در دوخت لباس عروس

پارچه توری، نوعی پارچه نازک با بافتی باز و مشبک است. گاهی اوقات پارچه توری و گیپور با یکدیگر ادغام می‌شوند. لباس عروس پرنسسی با دامن توری بسیار سبک، راحت و خنک است اما چین دار کردن دامن توری باعث حجیم‌تر شدن و ایستادگی بیشتر آن می‌شود. در هر صورت، این پارچه بسیار ظریف است و ممکن است در اثر برخورد با جواهرات و اکسسوری‌ها نیز نخ کش یا پاره شود. بنابراین در صورتی که لباس عروس توری را برای مراسم عروستان انتخاب کردید، مراقبت بیشتری کنید.

همین‌طور ببینید: 65 مدل لباس مجلسی زنانه شیک مخصوص مهمانان تالار عروسی 1401

پارچه توری برای لباس عروس

پارچه توری برای لباس عروس

پارچه توری برای لباس عروس

  1. پارچه دانتل، یک انتخاب لاکچری برای لباس عروس

دانتل از جمله پارچه‌هایی است که برای دوخت لباس عروس‌های باشکوه و گران قیمت به کار می‌رود. معمولاً از دانتل به عنوان رویه اصلی کار و یا به عنوان خرج کار استفاده می‌شود. دانتل انواع و طرح‌های مختلفی وجود دارد و برای دوخت مدل‌های مختلف لباس عروس مناسب است.

پارچه دانتل در واقع نوعی تور است و شامل انواع زیر می‌شود:

لباس عروس دانتلپارچه های مناسب برای دوخت لباس عروسلباس عروس دانتل

  • دانتل شانتل: نوعی پارچه توری با جزئیات بسیار ظریف و حاشیه کارشدهلباس عروس دانتل
  • دانتل آلنسون: پارچه توری با نقوش و طرح برجسته لباس عروس دانتل
  • دانتل ونیز: نوعی دانتل سنگین‌تر و ضخیم‌تر که مناسب دوخت لباس عروس زمستانی است.لباس عروس دانتلدرحالی که به جز پارچه‌های معرفی شده در بالا، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ اما این 6 پارچه نسبت به سایر پارچه‌ها بیشترین کاربرد را در دوخت لباس عروس دارند و به نوعی محبوب‌تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، جنس پارچه لباس عروس کیت میدلتون، عروس خانواده سلطنتی بریتانیا، ابریشم گازار است.

سوالات متداول
بهترین پارچه برای دوخت لباس عروس چیست؟
هیچ پارچه‌ای بهتر از بقیه نیست. انتخاب جنس پارچه لباس عروس کاملاً سلیقه‌ای است. اما به طور کلی پارچه‌های ضخیم‌تر مانند ساتن برای عروسی‌های زمستانی و پارچه‌های ظریف‌تر مانند ارگانزا انتخاب بهتری برای عروسی‌های تابستانی هستند.  در حین انتخاب پارچه برای لباس عروستان، به میزان ایستادگی یا ریزش و لطافت پارچه توجه کنید و سپس بر اساس ترجیح خودتان، آن را انتخاب کنید.

خیر، هیچ لزومی به استفاده از پارچه مشابه لباس عروس برای دوخت لباس ساقدوش‌ها وجود ندارد. اتفاقاً وقتی لباس ساقدوش‌ها از جنس دیگری باشد، عکس‌های مراسمتان زیباتر خواهد شد و لباس شما به عنوان ستاره اصلی مراسم بیشتر به چشم می‌آید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️