هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی

مثل هر بخش دیگری از جشن، هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی به عوامل مختلف زیادی بستگی پیدا می کند. در واقع پذیرایی جشن عروسی را می توان با ساخت یک ساختمان مقایسه کرد. در هر دو مورد عوامل تاثیر گذار زیادی وجود دارند که می توانند قیمت مخارج را کاهش و یا افزایش دهند.

البته همچنان می توان میانگینی از تمام هزینه های پذیرایی جشن عقد و عروسی در دست داشت و طبق آن به برنامه ریزی پرداخت. برای تخمین هزینه ی پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی، ابتدا بهتر است عوامل موثر در هزینه ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

تشریفات عروسی و خدمات مجالس

میانگین هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی

هزینه پذیرایی از مهمانان جشن عروسی و به عواملی همچون غذای انتخابی برای شام عروسی، نوشیدنی ، شیرینی، تعداد مهمانان، تزیینات غذا، چیدمان میز پذیرایی و حتی منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. پس باید قبل از هر چیز آمادگی مواجهه با لیست بلند بالایی از گزینه ها را داشته باشید.

البته تعرفه و هزینه عقد در محضر در سال 1402 ثابت است و میزان 400 هزار تومان تعیین شده ولی در صورتی که بخواهید از سالن عقد و تشریفات حاشیه ای نیز استفاده کنید قیمت تمام شده مجلس عقد شما بیشتر خواهد شد.

ممکن است شما قصد داشته باشید مراسم عقد در فضای باز یا روف گاردن داشته باشید که برخی از سالن های عقد این خدمات را ارائه می دهند.

اگر به برخی خدمات مجالس و یا تشریفات عروسی گران قیمت مراجعه کنید، قطعا هزینه های پذیرایی از مهمانان مراسم عقد و جشن عروسی افزایش خواهد یافت. خدمات مجالس، تشریفات عروسی، سالن های پذیرایی و باغ تالارهای عروسی معمولا هزینه پذیرایی از مهمانان جشن عروسی را به ازای هر نفر محاسبه می کنند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی

پکیج های پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و عروسی معمولا شامل نوشیدنی، میوه، شیرینی ، شام و دسر می شوند. اگر با یک تشریفات عروسی و خدمات مجالس قرارداد می بندید، پیکیج های پذیرایی گوناگون و با قیمت های مختلف را به شما پیشنهاد خواهند داد. سالن های پذیرایی و باغ تالار های عروسی نیز همیشه منوهای متنوع شام و پذیرایی را برای مهمانان جشن عروسی ارائه می دهند. تالار های پذیرایی و باغ تالار های عروسی معمولا هزینه نوشیدنی و دیگر آیتم های پذیرایی مانند بستنی را جدا از منوی شام محاسبه می کنند.

نوع سرو و سرویس شام عروسی بیشترین تاثیر را بر تعرفه پذیرایی جشن عروسی دارد. هر چه تعداد نیروهای خدماتی و وسایل برای پذیرایی از مهمانان مراسم بیشتر باشد، قیمت نهایی شما نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت. به همین دلیل هم شام عروسی سلف سرویس، که در آن دیس های بزرگ غذا و دسر روی میز قرار می گیرند، همیشه گران تر از سایر انواع پذیرایی است.

هزینه ی پذیرایی از مهمانان در مراسم عقد و جشن عروسی

در این نوع پذیرایی شام عروسی، نیروهای خدمات سالن عقد و یا باغ تالار باید به صورت مداوم دیس های غذا را پر کنند. شما به عنوان عروس و داماد قطعا دوست ندارید مهمانان جشن عروسیتان سر میز شام با دیس های خالی غذا مواجه شوند و گرسنه به منزل بازگردند!

ممکن است از خدمات مجالس و تشریفات عروسی بخواهید تا برای صرفه جویی در هزینه ها، تعداد نیروی پذیرایی کاهش یابد. اما با این کار احتمالا در پذیرایی از مهمانان مراسم عقد و جشن عروسی دچار مشکل خواهید شد. اگر بدنبال راهی ارزان تر برای سرو شام عروسی هستید، پذیرایی به صورت تک پرس و یا دیس پرس را در نظر بگیرید.

تاریخ مراسم عقد و جشن عروسی

فصل و تاریخ مراسم عروسی شما نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش هزینه پذیرایی از مهمانان داشته باشد. برای مثال روز های تعطیل، اعیاد مختلف و آخر هفته های فصل تابستان، جزو گران قیمت ترین روزهای تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی هستند. شما همچنین برای رزرو چنین تاریخ هایی برای مراسم عروسی خود، باید حتی از ماه ها قبل به فکر باشید.

شام عروسی

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه پذیرایی از مهمانان مراسم عقد و جشن عروسی

پس از مشورت با خدمات مجالس و تشریفات عروسی به راهکارهای خوبی برای صرفه جویی در قیمت های جشن عروسی دست پیدا خواهید کرد:

واقع بین باشید

همه ی عروس و داماد ها دوست دارند جشن عروسی کامل با پذیرایی لاکچری و مجلل داشته باشند، اما قبل از انتخاب منوی شام عروسی و خدمات مختلف سالن پذیرایی، بودجه ی خود را نیز در نظر بگیرید.

از تعداد مهمانان جشن عروسی بکاهید

اگر قصد دارید منوی شام عروسی شما تکمیل و بی نقص باشد، در حالی که پول کافی ندارید، تنها راه حذف برخی از اسامی از لیست مهمانان است.

جشن خود را در تاریخی غیر از تعطیلی ها برگزار کنید

اگر بدنبال تاریخ های خاص  و رزرو تالار برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود نباشید، قطعا هزینه ی کمتری صرف پذیرایی از مهمانان جشن خواهید کرد.

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی