20 مدل انگشتر و حلقه نامزدی فیروزه زیبا و جذاب

ممکن است جایگزین کردن حلقه‌های نامزدی روتین که با الماس‌های زیبایی طراحی شده‌اند با حلقه فیروزه سخت به نظر برسد؛ اما اگر بخواهید رویکرد سنتی در انتخاب حلقه نامزدی را تغییر بدهید و کمی متفاوت از کلیشه‌های جاافتاده در مراسم ازدواج عمل کنید، انتخاب‌های متعدد و جدیدتری پیش‌روی خود خواهید داشت. درواقع در دنیای وسیع جواهرات همیشه جایگزین‌های مناسبی برای الماس در حلقه نامزدی وجود خواهد داشت. یکی از سنگ‌های قیمتی و زیبا که می‌تواند جایگزین الماس و یا برلیان در حلقه نامزدی شود، سنگ فیروزه است.

حلقه نامزدی فیروزه

 

فیروزه سنگی قیمتی و  مات است که به داشتن رنگ زیبا و چشمگیرش مشهور است. این رنگ در تناژهای مختلف آبی و سبز وجود دارد اما باارزش‌ترین سنگ‌های فیروزه به رنگ آبی فیروزه‌ای هستند.

قدمت سنگ فیروزه به هزاران سال پیش باز می‌گردد. این سنگ در حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح در مقبره‌های مصر باستان کشف شد و درحال‌حاضر عمدتاً از معادن واقع در ایران، چین و جنوب غربی آمریکا استخراج می‌شود. کلمه فیروزه از عبارت فرانسوی pierre tourques به معنی سنگ ترکی گرفته شده است. درواقع به این موضوع اشاره دارد که این سنگ از ترکیه به اروپا آمده است.

در این رابطه ببینید: انگشتر نامزدی سنگ ماه تولد

در ادامه این مقاله با چگونگی استفاده از سنگ فیروزه برای انگشتر و حلقه نامزدی آشنا خواهید شد تا درصورت انتخاب حلقه نامزدی فیروزه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

حلقه نامزدی فیروزه زیبا و جذاب

مزایا و معایب انگشتر و حلقه نامزدی فیروزه‌ای

رنگ منحصربه‌فرد فیروزه‌ای با سایه‌های مات آبی و سبز، قطعاً از لحاظ جاذبه‌های بصری گزینه جذابی برای حلقه نامزدی به‌حساب می‌آید. حلقه نامزدی با سنگ فیروزه بسیار کاربردی است. حتی می‌توان فیروزه و الماس را درکنار یکدیگر استفاده کرد. فیروزه درمقایسه با سایر سنگ‌های قیمتی درجه سختی کمتری دارد و تراشیدن آن آسان‌تر است. متاسفانه این موضوع ممکن است احتمال ترک‌خوردن و یا خراشیده‌شدن آن را نیز افزایش دهد.

برای انتخاب حلقه نامزدی فیروزه به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید حلقه فیروزه مدنظر قرار دهید.

انگشتر فیروزه

  • آیا حلقه فیروزه تنوع رنگی دارد؟

هرچه چگالی مس موجود در سنگ فیروزه بیشتر باشد، تنالیته رنگ فیروزه‌ای به آبی نزدیک‌تر می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های حلقه فیروزه، بافت آن است؛ درواقع برخی از سنگ‌های فیروزه رنگ ثابتی دارند و برخی دیگر دارای رگه‌هایی مشابه تار عنکبوت در سراسر بافت سنگ هستند. انتخاب حلقه فیروزه با بافت مات و یا بافت رگه‌دار به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

  • نصب فیروزه روی حلقه نامزدی چگونه صورت می‌گیرد؟

بهترین روش نصب سنگ بین چند گیره شاخک‌مانند است که به‌این‌ترتیب فشار زیادی به فیروزه وارد نمی‌شود؛ اما گاهاً سنگ فیروزه را به‌صورت قالبی نیز در حلقه جاسازی می‌کنند. روش دیگر ایجاد کانال یا حفره‌هایی در سطح حلقه و سپس قرار دادن سنگ فیروزه درون این حفره است.

  • آیا می‌توان سنگ‌های دیگر را با فیروزه ترکیب کرد و در حلقه نامزدی به‌کار برد؟

بله، بسیاری از حلقه‌های نامزدی فیروزه با سنگ‌های زینتی دیگر از جمله الماس طراحی می‌شوند.

انگشتر فیروزه زیبا

  • حلقه نامزدی فیروزه را چگونه می‌تراشند؟

روش کابوشن رایج‌ترین روش تراش سنگ فیروزه است. در این روش، فیروزه را با سطح محدب، گرد و صیقلی و بدون وجه، برش می‌دهند.

  • قیمت انگشتر فیروزه بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

رنج قیمت حلقه‌های فیروزه متفاوت است. فیروزه معمولاً براساس سه فاکتور کیفی ارزیابی می‌شود: رنگ، بافت و وجود و عدم وجود رگه‌های تارعنکبوتی در سنگ. درصد زیادی از قیمت حلقه فیروزه به خود سنگ بستگی دارد و پس از آن ارزش فلز استفاده شده (طلا یا نقره و …)، پیچیدگی طرح حلقه و جزئیات تراش سنگ و کارمزد آن نیز روی قیمت نهایی حلقه تاثیرگذار هستند.

روش نگهداری از انگشتر فیروزه

هنگام استفاده از انگشتر یا حلقه فیروزه باید بسیار احتیاط کنید، زیرا فیروزه سنگ بسیار نرمی است. بهتر است درزمان انجام کارهای خانه یا سایر کارهایی که ممکن است به انگشتر یا فیروزه آسیب بزنند، انگشتر را دربیاورید.

درصورت نیاز به تمیز کردن حلقه، از آب گرم و صابون استفاده کنید و پس از شستشو با یک حوله یا پارچه نخی نرم آن را خشک نمائید. معمولاً باید انگشتر فیروزه را هفته‌ای یکبار تمیز کنید. برای تمیز کردن جواهرات فیروزه از موادشیمیایی قوی و حرارت بسیار زیاد استفاده نکنید؛ زیرا مواد شیمیایی رنگ فیروزه را ازبین می‌برند. انگشتر یا حلقه فیروزه خود را در جعبه جواهرات و بین آستری پارچه نگهداری کنید.

در ادامه تعدادی حلقه نامزدی فیروزه از برندهای معتبر جهانی آورده شده است:

  1. حلقه فیروزه و الماس از برند ILA Felicia

در طراحی این انگشتر از سه تکه فیروزه در کنار 2 الماس زیبا و حلقه‌ای از جنس طلای 14 عیار استفاده شده است. ترکیب الماس و فیروزه جلوه خاصی به این حلقه بخشیده است.

حلقه فیروزه و الماس

  1. حلقه فیروزه از برند Jennifer Meyer

با این حلقه فیروزه‌ای زیبا به شکل گل آفتاب‌گردان در مراسم عروسی خود بدرخشید. پنج سنگ فیروزه به عنوان گلبرگ با یک الماس درخشان در مرکز و طلای 18 عیار، ترکیب بی‌نظیری ایجاد کرده‌اند.

حلقه فیروزه

  1. حلقه فیروزه و الماس از برند Sophi Jane

اگر عروسی مدرن هستید که می‌خواهید یک آیتم عتیقه خاص به استایل روز عروسی خود اضافه کنید؛ این انگشتر جذاب که متعلق به قرن 19 است، بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. این حلقه از یک سنگ فیروزه در مرکز و هشت الماس قدیمی تراش‌خورده تشکیل شده است.

حلقه فیروزه و الماس

  1. انگشتر فیروزه مدل Maman Crown Bezel از برند Grace Lee

این انگشتر دارای سنگ فیروزه با تراش رز است که در تاجی از جنس طلای 14 عیار فیکس شده است.

انگشتر فیروزه

  1. انگشتر فیروزه و الماس از برند Effy

این حلقه فیروزه نوعی تم سلطنتی دارد. یک سنگ فیروزه بیضی‌شکل که توسط الماس‌های گرد زیبا احاطه شده است.

انگشتر فیروزه و الماس

  1. حلقه مارپیچی شکل فیروزه از برند Retrouvai

این انگشتر دست‌ساز بوده و به دلیل سبک تراش‌هایی که دارد، سنگ فیروزه در حفره جاسازی شده است و ازاین‌جهت آسیب‌پذیری آن کمتر شده است. بنابراین می‌توانید آن را با خیال راحت در حین انجام کارهای روزانه دستتان کنید. طلای 14 عیار به‌شکل مارپیچ سه‌گانه در کنار یک قطعه الماس، زیبایی این شاهکار را تکمیل کرده است.

حلقه فیروزه خاص

  1. انگشتر فیروزه مدل Halo Signet از برند Dru

این حلقه مدرن حاوی یک سنگ فیروزه زیبا است که با 34 الماس برلیان سفید احاطه شده است. وجود الماس‌های براق ظاهر این انگشتر را درخشان و مشابه بناهای معماری کرده است.

انگشتر فیروزه زیبا

  1. حلقه نامزدی ساخته شده از فیروزه ایرانی مدل Laluna از برند Samantha Tea

این حلقه از طلای رنگ رزگلد به‌همراه فیروزه ایرانی و الماس‌های خاکستری 20 عیار ساخته شده است. الماس‌ها به شکل یک طاق در قسمت بالای سنگ فیروزه طراحی شده‌اند که این انگشتر را حتی از فواصل دور نیز چشم‌نواز و تحسین‌برانگیز کرده است.

حلقه نامزدی فیروزه

  1. حلقه نامزدی فیروزه مدل Mini Honey از برند Shahla Karimi

اگر به دنبال یک حلقه نامزدی ساده با یک سنگ فیروزه در مرکز هستید، ما به شما انگشتر مدل Mini Honey از طراح جواهرات خانم شهلا کریمی را پیشنهاد می‌کنیم.  سادگی این انگشتر این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی آن را با سایر جواهرات خود ست کنید.

حلقه نامزدی فیروزه

  1. حلقه نامزدی فیروزه و طلا از برند The Last Line

این حلقه ظاهر بسیار ظریفی دارد که در کنار یک سنگ فیروزه قلبی شکل بسیار خودنمایی می‌کند.

حلقه نامزدی فیروزه و طلا

  1. حلقه طلای فیروزه مدل Large Bouton از برند Tamara Comolli

    این حلقه نامزدی طلای 18 عیار با طراحی مینیمال و سنگ فیروزه خیره‌کننده در مرکز، هرگز ازمدافتاده نمی‌شود و در تمام زمان‌ها زیبایی خود را دارد. طراحی خاص بخش حلقه طلایی آن نیز زیبایی اثر را دوچندان کرده است.حلقه فیروزه

  2. حلقه فیروزه مدل Chatelaine از برند David Yurman

سنگ فیروزه این حلقه نامزدی مانند ستاره ای در مرکز آن خودنمایی می‌کند. بدنه این انگشتر از دو حلقه پیچ‌خورده طلای 18 عیار و 4 گیره پوشیده شده با الماس که نگهدارنده سنگ فیروزه هستند، تشکیل شده است. عروس‌های خوش‌سلیقه هرگز از چنین حلقه زیبایی غافل نمی‌شوند.

حلقه فیروزه

  1. حلقه فیروزه مدل Gypsy از برند 3 Star

کمتر کسی می‌تواند این حلقه فیروزه بی‌نظیر با طلای حکاکی‌شده منحصربه‌فرد را ببیند و نپسندد. جزئیات طراحی این حلقه به همراه سنگ فیروزه زیبا در مرکز، جلوه سلطنتی به آن بخشیده است.

حلقه فیروزه

  1. انگشتر فیروزه به همراه طلای 9 عیار و الماس از برند Yvonne Leon

با دیدن طراحی خاص این حلقه، قطعاً شیفته آن خواهید شد. این انگشتر با الهام از سبک‌های قدیمی و سنتی طراحی شده است. درساخت این حلقه از طلا، یک سنگ بزرگ فیروزه بیضی‌شکل و یک الماس کوچک 0.015 قیراطی استفاده شده است و وجود این الماس در دل سنگ فیروزه به این انگشتر درخشندگی خاصی بخشیده است.

انگشتر فیروزه زیبا

  1. انگشتر فیروزه از برند Emily Warden

این حلقه فیروزه هم از نظر زیبایی و هم از نظر طراحی منحصربه‌فرد و گیرا، بهترین انتخاب برای عروس‌های خوش‌سلیقه است. این انگشتر هم از جنس طلای 14 عیار و هم از جنس نقره موجود است و سنگ فیروزه به‌کاررفته در طراحی آن اصالت مکزیکی دارد.

انگشتر فیروزه

  1. حلقه فیروزه و الماس از برند Adina Reyter

برای عروس‌هایی که طرفدار سادگی هستند، این حلقه طلا با الماس‌های ریز و سنگ فیروزه زیبا بهترین انتخاب است.

حلقه فیروزه و الماس

  1. حلقه نامزدی فیروزه مدل Luna RING II از برند Anna Sheffield

با انداختن این حلقه که از شدت زیبایی توجه همه را به سمت شما جلب می‌کند، خودتان را از سایر عروس‌ها متمایز کنید. در ساخت این حلقه فیروزه از سنگ فیروزه کمیاب Bisbee استفاده شده است. ترکیب این سنگ زیبا با الماس‌های خاکستری و طراحی منحصربه‌فرد، زیبایی اثر را دوچندان کرده است.

حلقه نامزدی فیروزه

  1. حلقه فیروزه مدل Perlee Couleurs از برند Van Cleef & Arpels

اگر طرفدار ترکیب طلای سفید و سنگ فیروزه هستید، این انگشتر نفیس از برند Van Cleef & Arpels می‌تواند رضایت‌خاطر شما را جلب نماید. این انگشتر با اتصال گوی‌های کوچک و ظریف از جنس طلای سفید ساخته شده است که به آن ظاهری کاملاً زنانه بخشیده است.

حلقه نامزدی فیروزه

  1. حلقه فیروزه مدل Gypsy از برند Ashley Zhang

با انتخاب این حلقه عتیقه که از سنگ فیروزه متعلق به سال 1926 میلادی و طلای 14 عیار ساخته شده است،‌ می‌توانید در تاریخ و به گذشته سفر کنید. درحالی‌که سبک کلاسیک در طراحی این حلقه کاملاً مشهود است، رنگ آبی خاص آن حتی می‌تواند رضایت عروس‌های مشکل‌پسند را نیز جلب کند.

حلقه فیروزه جذاب

  1. حلقه فیروزه مدل Coexist Band از برند ILA

مشخصه بارز این انگشتر وجود ردیفی از چندین سنگ فیروزه به جای یک سنگ مرکزی در سرتاسر حلقه است که آن را از تمامی حلقه‌های فیروزه‌ای که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، متمایز می‌کند. وجود یک الماس کوچک در مرکز سنگ‌‌های فیروزه، جلوه خیره‌کننده‌ای به حلقه بخشیده است و می‌تواند نمادی از عشق پایدار شما به یکدیگر باشد.

حلقه نامزدی فیروزه

در این رابطه ببینید: مدل حلقه عروسی سلبریتی ها

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد