چگونه یک کفش مناسب برای داماد انتخاب کنید

در یک مراسم عروسی معمولاً عروس قسمت عمده توجه ها را به سمت خود جلب می کند و پس از آن توجه ها به سمت داماد معطوف می شود. اما همه دوست دارند در روز عروسی شان خودشان را در آینه نگاه کنند و ببینند که چقدر خوش تیپ شده اند. المان های مختلفی وجود دارد که کمک می کند داماد بهترین ظاهر خود را در روز عروسی داشته باشد. این المان ها از کت و شلوار، پیراهن، اکسسوری و البته کفش عروسی تشکیل شده است. داماد گزینه های زیادی را که خانمها با لباس عروسی و لوازم جانبی دارند، در اختیار ندارد اما نکات بسیار زیادی در انتخاب کفش های مناسب عروسی برای مردان وجود دارد که حتماً باید در نظر گرفته شود و تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهر داماد دارد.

در این مقاله مجموعه نکاتی که داماد در حین خرید کفش عروسی باید مد نظر قرار دهد را فراهم کرده ایم.

در رابطه با این موضوع بخوانید:6 راه برای دانستن اینکه کفش های مناسبی برای عروسی خود انتخاب کرده ایدنکات مهم در انتخاب کفش دامادی

1- رنگ و سبک کت و شلوار

رنگ و نوع پارچه کت و شلوار داماد اولین جنبه هایی است که هنگام انتخاب کفش باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، کفش باید با سبک کت و شلوار مطابقت داشته باشد، خواه لباس اسموکینگ یا کت و شلوار مجلسی باشد خواه کت صبحانه و غیره. رنگهای معمولی کفش عروسی داماد تمایل به رنگ های چرمی قهوه ای یا مشکی دارند ، اما می توانید با پوشیدن جوراب های روشن و یا حتی کفش عروسی آبی رنگ تنوع بیشتری به آن اضافه کنید. حتی نوع ساعت ، پیراهن یا کراواتی که می پوشید باید با کفش هماهنگ باشد. به همین دلیل مهم است که چند هفته قبل از عروسی روی ظاهر خود تمرکز کنید تا مطمئن شوید همه چیز با هم هماهنگی دارد.

اگر کت و شلوار طوسی انتخاب کرده اید، رنگ کفش آبی می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد و هارمونی زیبایی ایجاد کند. اگر رنگ کت و شلوار شیری را انتخاب کرده اید، رنگ کفش قهوه ای می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته عموماً رنگ مشکی رسمی تر است و کاربرد بیشتری دارد. اگر هر رنگ تیره ای به جز آبی برای کت و شلوار عروسی تان انتخاب کردید کفشتان باید مشکی باشد. در صورتی که کت و شلوار آبی انتخاب کرده باشید بهترین رنگ برای کفش شما رنگ قهوه ای است اما بهتر است رنگ قهوه ای تیره انتخاب کنید. رنگ قهوه ای با کت و شلوارهای کرم، شیری و سبز نیز ترکیب خارق العاده ای ایجاد می کند.

نکات مهم در انتخاب کفش دامادی

2- کفش مناسب برای داماد در یک عروسی سنتی

 

اگر عروسی به صورت کاملاً سنتی برگزار می شود و از آداب و رسوم خاصی پیروی می کند ، داماد باید یک کفش رسمی مانند آکسفورد یا بروگس با چرم یا ورنی مشکی بپوشد. کفش آکسفورد ظاهر بسیار شیک و کلاسیکی دارد و تمام مدل های آن بنددار هستند. عموماً جنس کفش های آکسفورد از چرم است و در رنگ های مشکی، قهوه ای و زرشکی تولید می شوند.

3- زمان سال

هنگام انتخاب کفش عروسی خود بسیار مهم است که زمان سال ، آب و هوا و مکان برگزاری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال کفش های عروسی مشکی براق برای مکان های رسمی و پر زرق و برق مناسب هستند در حالی که می توانید برای یک عروسی تابستانی یا عروسی در کنار ساحل یک استایل خودمانی تر انتخاب کنید. هنگام انتخاب کفش عروسی مناسب توجه داشته باشید که می خواهید روی چمن یا روی زمین سفت یا یک سطح لیز و صاف راه بروید و براساس آن نوع کفش مناسب خود را انتخاب کنید. اگرچه در نظر گرفتن این نکته به اندازه لحاظ کردن آن در انتخاب کفش عروس مهم نیست اما با این حال برای انتخاب کفش مناسب عروسی نکته ای است که بهتر است در نظر داشته باشید.

4- راحتی را در نظر بگیرید

مهمترین نکته در انتخاب کفش این است که کفش ها کاملاً اندازه شما باشند، راحت بوده و احساس خوبی در آنها داشته باشید. بهتر است این نکته را برای انتخاب کل لوازم دامادی، از کت و شلواری که انتخاب می کنید گرفته تا کفشهایی که در تمام طول روز با آنها قدم می زنید در نظر داشته باشید. مراسم عروسی یک رویداد یکی دو ساعته و کوتاه نیست. بنابراین کفشی را انتخاب کنید که هم از نظر سبک و هم از نظر راحتی مناسب باشد. بهتر است کفش هایی که خریداری کرده اید را چند روز قبل از عروسی بپوشید تا از بروز هرگونه زخم و تاول در روز عروسی جلوگیری شود و حتماً در روز عروسی چسب زخم در دسترس داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب کفش دامادی

5- استفاده از پاشنه

پاشنه فقط برای عروس نیست. بعضی از دامادها ممکن است بخواهند چند سانتی به قدشان اضافه کنند، به خصوص اگر عروس قصد داشته باشد کفشی با پاشنه های فوق العاده بلند بپوشد. شما می توانید پلتفرم هایی را خریداری کنید و آنها را درون کفش تخت عروسی خود قرار دهید. به این ترتیب به هیچ وجه تشخیص آن امکان پذیر نخواهد بود. برای اطمینان از درست قدم زدن در روز عروسی، چند روز قبل از مراسم خود قدم زدن با این پلتفرم ها را تمرین کنید. همچنین برخی از برندها کفشهای عروسی مردانه ای را ارائه می دهند که پلتفرم درون آنها قرار گرفته است.

اکنون که ایده های خوبی در مورد چگونگی پیدا کردن کفش مناسب عروسی خود دارید، خرید کفش را آغاز کنید و با امتحان کردن سبک های مختلف سعی کنید کفش مناسب خود را پیدا کنید. فراموش نکنید که کفش را با کت و شلوار عروسی خود امتحان کنید و به محض اینکه لباس کامل خود را آماده کردید می توانید در مورد مدل موهای عروسی خود تصمیم بگیرید که ظاهر شما را تکمیل کند.

از آنجا که آقایان می توانند در مهمانی ها و مراسم دیگر نیز از کفش های عروسی خود استفاده کنند نگران هزینه بالای خرید کفش مرغوب نباشید زیرا از یک کفش چرم مرغوب و با کیفیت می توانید سالها استفاده کنید و مطمئن باشید هیچ وقت از مد نمی افتد مخصوصاً کفش های مدل آکسفورد که با بسیاری از لباس های رسمی ست می شوند و ظاهر بسیار شیک و مجللی دارند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:بهترین مدل های کفش عروسی 2018

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️