6 راه برای دانستن اینکه کفش های مناسبی برای عروسی خود انتخاب کرده اید

کفش مناسب برای عروس بیش از آنکه فکر آن را بکنید می تواند مهم و حائز اهمیت باشد. اینکه صرفا شما یک کفش زیبا داشته باشید شاید در نگاه اول زیبا و قشنگ باشد ولی در نهایت اگر این کفش باعث شود که شما در طول یک روز خسته شوید این خستگی می تواند کل مراسم شما را تحت تاثیر قرار دهد و تمام برنامه ها و تفکراتی که برای این شب با شکوه داشتید را تحت شعاع قرار دهد.

پس علاوه بر زیبایی کفش عروس کفش شما باید از نظر کیفیت و راحتی هم مناسب باشد و شما باید اطمینان داشته باشید که کفشی که انتخاب کرده اید علاوه برا زیبایی راحت باشد و پای شما را اذیت نکند

کفش عروسی

بدون شک کفش های عروسی شما باید زیبا باشد، چه روی صحنه رقص چه با یک لباس عروس کوتاه. اما آنچه که مهم است این است که این کفش ها باید کاربردی و راحت نیز باشند. چقدر می توانید با آنها راه بروید، روی شان بایستید و با آنها برقصید؟ در این مقاله چندین راه مختلف برای فهمیدن اینکه کفش مناسب خود را انتخاب کرده اید، آورده شده است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:بهترین مدل های کفش عروسی 2018

 ارتفاع پاشنه

هیچ چیز بدتر از پاهای خسته از پاشنه هایی که خیلی بلند است وجود ندارد. برای اکثر مردم پاشنه های هفت سانتی متر یا کمتر محبوب ترین و راحت ترین پاشنه ها برای روز عروسی است.

پای ما یک انحنای طبیعی دارد که بهترین ارتفاع پاشنه را برایمان تعیین می کند. آنچه بیشترین تاثیر را بر روی انتخاب بهترین ارتفاع پاشنه کفش دارد انعطاف پذیری مچ پای شما است و به میزان انحنای بین مچ پا و پاشنه بستگی دارد. افرادی که مفصل مچ پایشان انعطاف کمی دارد بهتر است از کفش با پاشنه های کوتاه تر استفاده کنند و مفصل های منعطف از کفش پاشنه بلند تر.

نکته دیگری که در انتخاب کفش عروسی باید در نظر بگیرید این است که سعی کنید انگشتان پای شما فضای کافی در جلو کفش داشته باشند و فشار زیادی به آنها وارد نشود. علاوه بر این محل قرار گرفتن پاشنه کفش نیز مهم است و باید در جای مناسبی باشد تا تعادل شما را به هم نزند. عرض پاشنه باید محدود باشد ولی نزدیکتر به سمت جلو شروع شده باشد که از مچ پای شما محافظت کند.

تست چرخش

همه دوست دارند در روز عروسی شان رقص زیبا و بی نقصی داشته باشند ولی هیچ چیزی بدتر از این نیست که در وسط رقص نگران منحرف شدن کفش و افتادن باشید. بهترین راه برای جلوگیری از آن انتخاب کفشی با یک یا دو نوار روی پا است. در کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند، بندی که دور مچ پا بسته می شود آنها را خیلی راحت تر می کند.

کفش عروسی

خطر تزئینات روی کفش

هر تزئین مفصل یا گل منجوق کاری شده ای روی کفش احتمال اینکه به لباس شما گیر کند را بالا می برد. مخصوصاً اگر لباس عروس شما خیلی بلند و پایین تر از مچ پای شما باشد. راحت ترین کار این است که از بوتیکی که لباس عروس خود را گرفته اید تکه کوچکی از پارچه ای که لباس شما با آن دوخته شده است را بگیرید و با کشیدن روی تزئینات کفش آن را امتحان کنید که آیا به لباس شما گیر می کند یا خیر.

یک راه دیگر این است که اگر بودجه شما اجازه می دهد دو جفت کفش عروسی تهیه کنید تا هیچ خطری لباس شما را تهدید نکند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:7 مدل لباس عروسی که هر عروسی باید بشناسد

انتخاب عاقلانه

پاهای هر کسی در اشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شود و کفش ها هم همینطور هستند. بنابراین هر کفشی را در سایزهای مختلف امتحان کنید تا بهترین سایز کفش عروسی خود را انتخاب کنید. اگر در یک منطقه گرم یا در یک روز داغ تابستانی ازدواج می کنید احتمال این وجود دارد که پاهای شما در اثر گرما اندکی ورم کند. یک روش خیلی موثر و هوشمندانه این است که بعد از ظهر به خرید بروید و از صبح روی پاهایتان فشار آورده و راه بروید. بنابراین می توانید انتخاب بهتری برای روز عروسی تان داشته باشید.

در فروشگاه قبل از خرید، با کفش های خود راه بروید. اگر احساس کردید کفش هایی که پوشیدید، تنگ یا ناراحت هستند، سراغ گزینه دیگری بروید. زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، پاهایتان باید احساس توازن و راحتی کنند.

هر دردی که در فروشگاه احساس می کنید، با پوشیدن کفش ها در طولانی مدت بدتر هم خواهد شد. مثلا اگر در فروشگاه، پشت کفش کمی پایتان را می زند، این موضوع با پوشیدن طولانی مدت موجب تاول خواهد شد.

سعی کنید در فروشگاه، روی سطوح مختلفی راه بروید. کفش های پاشنه بلند روی فرش یا سطح سفت تر، حس متفاوتی دارند.

کفش عروسی

از قبل پوشیدن کفش ها

همه ما از ناراحتی هایی که پوشیدن کفش نو برای پاها به وجود می آورد آگاه هستیم. مطمئن شوید کفش های عروسی خود را در روزهای اول خریداری می کنید. در این صورت چند هفته تا روز عروسی فرصت دارید که آنها را چندین و چند بار در خانه پوشیده و با آنها راه بروید.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها تا زمانی که کفش هایتان را خارج از خانه نپوشیده اید، امکان تعویض شان وجود دارد. هر اندازه می توانید آن ها را در خانه پوشیده و با آنها قدم بزنید؛ حتی در هنگام آشپزی، شستن ظرف ها و لباس ها نیز آنها را بپوشید. بهتر است کفش ها چندین ساعت در پای شما باشند؛ چون ممکن است کفشی در ابتدا راحت به نظر برسد، اما پس از گذشت چند ساعت یا حتی چند دقیقه پاها را اذیت کند.

طبیعی است که با کفش پاشنه بلند، قدم های کوتاه تری بردارید؛ هر قدر پاشنه کفش تان بلندتر باشد، قدم های شما کوتاه تر خواهد بود. پس سعی نکنید مثل زمانی که کتانی به پا دارید، قدم های بلند بردارید.

وقتی با کفش پاشنه بلند راه می روید، مطمئن شوید که پاشنه ها کاملا عمودی باشند و اجازه ندهید کج شوند؛ در این صورت ممکن است پای تان پیچ خورده و زمین بخورید.

بالشتک کفش

زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، بیشترین فشار به پنجه پا می آید. بالشتک مناسب در زیر پنجه، راحتی شما را چندین برابر می کند؛ پس قبل از خرید کفش، حتما آن را بررسی کنید.

اگر کفش پاشنه بلند، بالشتک مناسبی ندارد، می توانید داخل آن کفی بگذارید. کفی ممکن است کامل، سه چهارم، نیمه یا فقط در قسمت پنجه باشد. اگر از کفی استفاده می کنید، مراقب فضای کافی برای انگشت های خود باشید.

کفش هایی با جنس جیر یا چرم، منعطف تر هستند و شکل پا را به خود می گیرند. به دلیل انعطاف بالا، احتمال ساییدگی پاها کمتر می شود. کفش های چرم مصنوعی قیمت متناسب تر ولی کیفیت کمتری دارند. در ضمن کفش هایی از جنس جیر یا چرم، عمر بیشتری نسبت به مواد مصنوعی دارند.

برای اطلاع از جنس کفش، داخل آن را نگاه کنید. اگر کلمه مصنوعی داخل آن نوشته شده بود، یعنی از مواد غیر طبیعی ساخته شده است. کفشی که واژه رویه چرم یا جیر داخل آن حک شده باشد بهترین گزینه است.

شما می توانید دو جفت کفش متفاوت داشته باشید. یک کفش راحت برای راه رفتن در باغ و آتلیه و … و یک کفش هم برای عکاسی و قدم زدن در تالار در مقابل مهمانان.

ذکر چند نکته در انتخاب کفش مناسب عروس

  • توجه به راحتی کفش
  • همراه داشتن یک کفش زاپاس
  • قبل از عروسی مدت کوتاهی کفش را بپوشید و راه بروید
  • جنش و کیفیت آن

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کفش‌های عروسی خود را بپوشید
کفش عروس پاشنه کوتاه
کفش عروس با کریستال های رنگی
بوت عروس نقره ای

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد