جشنواره رمضان

14 کاری که باید صبح روز بعد از عروسی انجام دهید

پس از یک روز فوق‌العاده در کنار خانواده، دوستان و رقص و پایکوبی، کاملاً قابل درک است که روز بعد از عروسی احساس خستگی شدید کنید. بعد از چندین ماه برنامه ریزی، تحمل استرس و فشار روانی، بی‌خوابی و تدارک چندین مراسم کوچیک و بزرگ پیش از مراسم اصلی، قطعاً استحقاق یک استراحت و آرامش طولانی در روز بعد از عروسی را دارید. اگر نمی‌خواهید بلافاصله بعد از اتمام مراسم عروسیتان به ماه عسل بروید، به انجام کارهایی که برای گذراندن روز بعد از عروسی در ادامه پیشنهاد داده‌ایم، توجه کنید.

صبح فردای عروسی

روز بعد از عروسی چه باید کرد؟

روز بعد از عروسی بالاخره می‌توانید به آرامش جسمی و فکری که مدت‌ها منتظرش بوده‌اید، برسید. اکنون پس از سر و سامان گرفتن می‌توانید کارهایی را که به آرامش بیشتر شما در روز بعد از عروسی کمک می‌کند را انجام دهید.

همچنین ببینید : صبحانه فردای روز عروسی برای عروس و داماد، آداب و رسوم و ایده

  • استراحت در روز بعد از عروسی:

صبح روز بعد از عروسی

کاملاً بدیهی است که در روز بعد از مراسم نیاز به استراحت و ریلکسیشن دارید. اکثر تازه عروس و دامادها یک هفته قبل از مراسم درگیر برنامه‌ریزی و انجام کارهای نهایی مراسم هستند و به احتمال زیاد برنامه ریزی برای روز بعد از مراسم خود و لذت بردن از آن را فراموش می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که روز بعد از عروسی با خیال راحت تا هر زمان که می‌خواهید بخوابید، بعد از بیدار شدن صبحانه را در رختخوابتان میل کنید و با هم به اتفاقات زیبا و هیجان انگیز شب گذشته فکر کنید و در موردشان صحبت کنید.

  • به اشتراک گذاری بخش‌هایی از فیلم یا عکس‌های مراسم را در اینستاگرام در روز بعد از عروسی:

صبح روز بعد از مراسم بهترین زمان برای اعلام رسمی خبر ازدواجتان است و می‌توانید اینکار را از طریق صفحه اینستاگرامتان انجام دهید.

  • روز بعد از عروسی و هیجان باز کردن هدایای نقدی و غیرنقدی:

صبح فردای عروسی

باز کردن هدایای غیرنقدی و شمارش هدایای نقدی عروسی یکی از نکات برجسته بعداز مراسم است. می‌توانید عصر روز بعد از عروسی در رختخوابتان کادو و هدایای دریافتی از سمت مهمانان را باز کنید. فراموش نکنید که حتماً یادداشت کنید چه کسی چه هدیه‌ای برایتان آورده است تا بتوانید بعداً از او به طور اختصاصی تشکر کنید.

  • مرتب کردن اتاق در روز بعد از عروسی:

احتمالاً در شب مراسم به محض رسیدن به خانه خودتان، لباس‌ها و زیورآلات و سنجاق‌های سرتان را در گوشه‌ای از اتاق رها کرده و خوابیدید. روز بعد زمانی است که خانه جدیدتان را مرتب کنید و هر چیزی را در جای خودش قرار دهید.

  • روز بعد از عروسی و بستن چمدان برای رفتن به ماه عسل:

صبح فردای عروسی

احتمالاً هیجان زیادی برای ماه عسلتان و سفر دونفره با همسرتان دارید. بنابراین اگر تاریخ بلیط سفرتان نزدیک است، باید برای بستن چمدانتان آماده شوید و روز بعد عروسی فرصت مناسبی برای این کار است.

  • روز بعد از عروسی و گذراندن وقت در کنار خانواده:

می‌توانید پس از استراحت کافی در روز بعد از عروسیتان به همراه خانواده به پیک نیک یا گردش در اطراف شهر بروید و از بودن در کنار خانواده در هوای آزاد لذت ببرید. این کار به از بین رفتن خستگیتان کمک بسیاری می‌کند.

  • برگزاری مراسم پاتختی فردای روز عروسی:

مراسم پاتختی یک از سنت‌های دیرینه در آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی در ایران است. در این مراسم معمولاً خانم‌های فامیل داماد با هدایایی عصر فردای مراسم عروسی به خانه نو عروس رفته و در آنجا جشن می‌گیرندو عروس خانم نیز با میوه و شیرینی از آنها پذیرایی می‌کند.

  • مراجعه به سالن اسپا فردای روز عروسی:

صبح فردای عروسی

مراجعه به مراکز اسپا می‌تواند یکی از کارهای صبح روز بعد از عروسی باشد. در این مراکز خدمات مختلفی مانند ماساژ بدن، مراقبت از پوست صورت و بدن انجام می‌شود که می‌تواند خستگی روزهای گذشته را کاملاً از بدنتان خارج کند.

  • برای یک دورهمی دوستانه در صبح روز بعد از عروسی برنامه‌ریزی کنید:

صبح فردای عروسی

احتمالاً در طول چندماه گذشته و به دلیل برنامه ریزی برای کارهای عروسی فرصت تفریح و فعالیت‌های دیگر را نداشته اید، بنابراین صبح روز بعد از عروسی فرصت مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستانتان و انجام فعالیت‌ها و تفریحات مورد علاقه‌تان است. حفظ تعادل بین رابطه زناشویی و روابطی که قبل از ازدواج با دوستانتان داشته‌اید بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا زندگی مشترک سالم‌تر و همچنین روابط بهتری با اطرافیانتان داشته باشید. بنابراین یک دورهمی دوتانه فردای روز عروسی می‌تواند یکی از کارهای فرح‌بخش بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سخت پیش از مراسم باشد.

  • فضایی مناسب برای نگهداری از لباس عروستان انتخاب کنید:

صبح فردای عروسی

ممکن است از فردای روز عروسی به لباس عروس خود اهمیت ندهید و آن را در گوشه‌ای از کمد لباس‌هایتان بچپانید. اگر نگهداریداری از لباس عروس به عنوان یک میراث برای دخترتان یکی از رویاهایتان است، بنابراین باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

همینطور ببینید : 34 کاری که خواهید گفت ( کاش این کار را در مراسم عروسی ام انجام می دادم ) 

  • غذای روز بعد از عروسی را از بیرون سفارش دهید:

احتمالاً برای اینکه در روز عروسی خود تناسب اندام خوبی داشته باشید، ماه‌ها رژیم غذایی سختی را رعایت کرده‌اید. اما صبح روز بعد از عروسی بهترین فرصت است تا دلی از عذا دربیاورید و غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید. البته رعایت رژیم غذایی سالم محدود به قبل از عروسی نیست و ما هرگز توصیه نمی‌کنیم که از فردای عروسی عادت‌های نادرست غذایی را در پیش بگیرید، اما روز بعد از مراسم می‌تواند یک روز تشویقی برای ماه‌ها تحمل رژیم غذایی سخت باشد.

  • تماشای عکس‌ها و فیلم های روز عروسی:

صبح فردای عروسی

در طول مراسم مهمانان از لحظات زیبای مراسم عکس گرفته یا فیلم‌برداری کرده‌اند، صبح روز بعد از مراسم از آنها بخواهید تا عکس‌ها و فیلم‌ها را برایتان ارسال کنند. تماشای این عکس‌ها می‌تواند حس خوبی به شما و همسرتان القا کند حتی اگر توسط یک عکاس حرفه‌ای ثبت نشده باشد. در واقع همیشه عکس‌های ناگهانی و یه اصطلاح یهویی دیدنی‌تر از عکس‌هایی هستند که در آنها ژست خاصی گرفته‌اید. حتی می‌توانید تعدادی از این عکس‌ها را چاپ کرده و در آلبوم عروسیتان قرار دهید.

  • بازگرداندن وسایل اجاره‌ای:

بسته به اینکه چه چیزی اجاره کرده‌اید و از کجا اجاره کرده‌اید، ممکن است شرکت مربوطه از شما بخواهد که در اسرع وقت بعد از اتمام مراسم، آنها را بازگردانید. بنابراین بهتر است فردای مراسم تمامی لوازم اجاره شده اعم از میز و صندلی و اکسسوری‌های سالن را به طرف قرارداد بازگردانید تا مجبور نشوید هزینه دیرکرد را پرداخت کنید.

  • خاطرات و لحظات شیرین عروسی را در دفترچه‌ای یادداشت کنید:

صبح فردای عروسی

صبح روز بعد از عروسی، زمانیکه هنوز لحظات به یادماندنی مراسم در حافظه کوتاه مد‌تان وجود دارد، بهترین زمان برای انتقال آنها به حافظه بلندمدتان است. نیازی نیست که خاطرات مراسم را به شکل یک رمان بنویسید. اما برخی از لحظات شیرین مراسم را یادداشت کنید. قطعاً در آینده و سال‌های دور با خواندن این خاطرات کوتاه لذت خواهید برد و از آنها به نیکی یاد خواهید کرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل