ترفندهای جذاب برای سرگرم کردن مهمانان در مراسم عروسی

هر عروس و دامادی دوست دارد مهمانانش از جشن عروسی آنها لذت برده و خاطره ی خوبی برایشان باقی بماند. مجلس عروسی در صورتی رضایت بخش و  موفق خواهد بود که نیاز همه میهمانان را در نظر بگیرد ، از برنامه های رقص و موسیقی گرفته تا انواع بازی ها و اجرای مجری های ماهر همگی باعث سرگرمی و گرما بخشیدن به مراسم عروسی خواهد بود . این نیز میسر نمی شود مگر با صرف انرژی ، زمان و هزینه برای سرگرمی در جشن عروسی ؛ برای این که بتوانید مجلس عروسی تان را از یکنواختی و ریتم کند در بیاورید و بتوانید عروسی مهیج و رویایی داشته باشید باید راه های سرگرم کردن میهمانان عروسی را بیابید ، میهمانان با توجه به سن و جنسیت سلیقه های مختلفی برای سرگرم شدن دارند ، در این مقاله روش هایی برای سرگرم کردن و خارج کردن عروسی از کسلی را ارائه می دهیم .

در رابطه با این موضوع بخوانید:10 ترفند برای سرگرم کردن بچه ها در عروسی

سرگرم کردن مهماناناستخدام شومن

می توانید از مراکز خدمات مجالس برای پیدا کردن یک شومن حرفه ای کمک بگیرید. وظیفه شومن این است که میهمانان را با تعریف لطیفه ها و یا تقلید صدای خوانندگان معروف و … مشغول کند . شومن ها گاها برای مهیج تر شدن مراسم به شعبده بازی نیز می پردازند . اجرای برنامه تقلید صدا ، استندآپ کمدی ، شعبده بازی از جمله کارهایی است که یک شومن ماهر بر آن ها تسلط کافی دارد .

آتش بازی

داشتن فشفشه برای عروسی هم حرکت بسیار شیرینیست هم در عکس ها و ثبت خاطرات بسیار زیباست. پس به خاطر بسپارید که اگر این برنامه را در نظر دارید از قبل به عکاس خود اطلاع بدهید تا آماده باشد.در هنگام عکاسی از این صحنه زیاد عجله نکنید تا عکاس شما بتواند لحظات را به زیبایی ثبت کنید. گزینه های دیگر را نیز در نظر داشته باشید مثلا فرستادن چندین فانوس باهم به هوا.

سرگرم کردن مهمانان

باران کاغذ رنگی و شکلات

بسیاری از ما تجربه رقص تکی در برابر عده زیادی را نداریم. اگر از اینکه در برابر تعداد زیادی از مهمانان به تنهایی برقصید می ترسید و استرس دارید می توانیدجند دقیقه بعد از شروع رقص از باران کاغذ رنگی و شکلات استفاده کرده و توجه مهمانان را به سمت دیگری جلب کنید. ضمن اینکه عکسهای زیبایی نیز می توانید بگیرید و برای بجه ها نیز اوقات خوشی فراهم خواهد شد.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 غذای برتر که باید قبل از عروسی مصرف کنید

بازی و مسابقه

بازی ها و مسابقه در جشن ها بسیار لذت بخش است. قرار نیست اگر اهل رقص نیستیم در جشن ها و عروسی ها ساکت و خاموش گوشه‌ای بنشینیم و فقط نظاره‌گر این و آن باشیم. یکی از بازیهایی که می توان در جشن های عروسی ترتیب داد بازی توپ و کاسه است.

این بازی ترجیحاً بین دو یا چند نفر و به مدت ۳۰ ثانیه انجام می‌شود. هر یک از دو یا چند بازیکن، کنار هم  روی صندلی می‌نشینند و چشمانشان با چشم‌بند بسته می‌شود. آن‌ها کاسه یا  ظرفی بزرگ  پر از گلوله‌های  پنبه‌ای یا شیی مشابهِ آن را روی زانوان خود قرار داده و ظرف دیگر را با دست، بالای سرشان نگه می‌دارند.  طی مدت ۳۰ ثانیه هر کس موفق شود توپهای پنبه‌ایِ بیش‌تری را از ظرفِ قرار گرفته بر روی زانوانش برداشته و  به داخل ظرف بالای سرش پرتاب کند برنده است! بازیکنان نباید دستشان را از سینه‌اشان بالاتر بیاورند.

دقت به قیافه‌ی افراد مختلف در هنگام این بازی و نشانه‌گیری ذهنی آن‌ها و تاثیر این نشانه‌گیری ذهنی بر حالات قیافه‌اشان و به خطا رفتن‌ توپ‌ها و عکس‌العمل آن‌ها و حرف‌ها و خنده‌های مهمانان دیگر، شما را متوجه خواهد کرد که پول چندین فیلم کمدی را صرفه‌جویی کرده‌اید و خاطره ای خوش در ذهن مهمانان باقی می ماند. این بازی برای جشن های عروسی کوچکتر و خانوادگی مناسب تر است.

رقص

در گذشته، گزینه ای به نام رقص دو نفره ی عروس و داماد وجود نداشت.

ولی امروزه، گزینه ای به نام رقص تانگو، که همان رقص دو نفره ی عروس و داماد هست، به فرهنگ عروسی ما اضافه شده است که به سرعت هم در حال گسترش می باشد. می توانید ترتیب یک رقص دونفره با همسرتان بدهید و در این صورت هم  مهمانانتان را سرگرم کرده اید و هم فیلم های زیبایی خواهید داشت. اما توجه داشته باشید که اگر می خواهید این رقص را در کنار همسرتان و در جشنتان داشته باشید، پس حتما باید از قبل بسیار تمرین کنید. چون این نوع رقص، به یک هماهنگی دو نفره احتیاج دارد.

سرگرم کردن مهمانان

کاریکاتور

یک ایده جالب دعوت از یک کاریکاتور برای حضور در مراسم و کشیدن کاریکاتور مهمانهاست. اگر شخصی از دوستان و فامیلتان این هنر را دارد می توانید از او خواهش کنید که زحمت این کار را بکشد و مهمانان را سرگرم کند مطمئن باشید با این کار اوقات خوشی برای مهمانانتان فراهم می کنید و هم اینکه آنها هدیه و خاطره ای زیبا از عروسی شما با خود به منزل خواهند برد.

بلک لایت پارتی

می توانید قستی از جشن را به بلک لایت پارتی اختصاص دهید. بلک لایت یا لامپ‌های سیاه، لامپ‌های فلورسنت هستند که از پوششی به منظور ساطع کردن نور قابل رویت، برخوردارند، و تنها اجازه ساطع شدن نور فرابنفش را به شما می‌دهند. زمانی که چنین نوری در یک اتاق تاریک پخش می‌شود، اتاق همچنان تاریک است اما نور فرابنفش بر روی هر چیز سفید یا فرابفشی، منعکس می‌شود، و باعث می‌شود این اشیا از درخشش بی‌نظیری برخوردار شوند و فضای جالب و هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند. با این نور اشیائی که از رنگ سفید یا فرابنفش برخوردارند می‌درخشند. دندان‌های درخشان، نوشیدنی‌های درخشان، صورت‌های نورانی، این جشن رنگی شبیه هیچ چیز دیگری نیست. مهمانان حتماً آن را به خاطر خواهند سپرد، مهم نیست سن آنها چقدر باشد!

رقص دسته جمعی

رقص های محلی و دسته جمعی راه بسیار خوبی برای سرگرم کردن مهمانان و فراهم کردن اوقات خوشی برای آنهاست. در تمام ملل و از قدیم الایام، رقص، خود فرهنگی جداگانه داشته فرهنگ مربوط به هر قوم اعم از نوع لباس، آداب و شعر مربوط به آن رقص با دیگری متفاوت است.  اگر می خواهید با کس یا گروهی در رقص همخوانی داشته باشید، مطمئناً باید پیرو آداب و رسوم آن گروه باشید. یکی از راههای همخوانی، نوع لباس یکسان و مربوط به آن گروه است. که خود شامل پوشش اعم از نوع پیراهن، دامن یا شلوار، و… می باشد. بهتر است از لباسهای محلی برای رقص های محلی استفاده شود.

سرگرم کردن مهمانان

بازی ها و سرگرمی های در فضای آزاد

برای آن دسته از مهمانانی که به رقص علاقه ای ندارند و از نشستن در سالن و نگاه کردن به دیگر مهمانان خسته شده اند می توانید بازی های بیرون از سالن ترتیب بدهید. حتی می توانید بازیهایی برای سرگرم کردن کودکان در خارج از سالن عروسی تدارک ببینید تا کمتر در سالن حضور داشته و وسط مجلس رقص راه بروند.

یکی از بازیهایی که هم برای بزرگسالان کاربرد دارد و هم کودکان بازی پاک کن سرعتی است. روی میزی را پر از کاغذ که روی تمامی کاغذها اشکال مشابهی با اندازه ای مشابه وجو دارد و پاک کن کنید. به هر بازیکن، یک کاغذ با زیر دستی و پاک کن بدهید. داور فرمان شروع را می دهد و تمامی افراد باید در نهایت سرعت سعی کنند اشکال را پاک کنند. هر کس زودتر تمام کند باید دست زدن تمام کردن خود را اعلام کند و نفر اول است. بقیه بازیکنان می توانند به پاک کردن ادامه دهند تا نفرات دوم سوم و غیره نیز مشخص شوند.

داور در مورد کیفیت پاک کردن نیز قضاوت می کند. فرد برنده باید اشکال را به خوبی پاک کرده باشد.

نکته اجرا: می توانید از خط کش هایی با اشکال هندسی استفاده کنید یا یک نفر تمام نقاشی ها را بکشد تا یک دست شوند.

بازی های سرگرم کنند نشستنی زیادی هم برای کودکان و هم بزرگسالان در بازار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه تا روز عروسی وزن خود را به میزان دلخواه برسانید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد