جشنواره رمضان

انواع مدل لباس عروس، کدام مدل لباس عروس برای اندام شما مناسب تر است؟

بسیاری از خانم‌هایی که برای جشن ازدواج خود برنامه‌ریزی می‌کنند، یافتن لباس عروس مناسب برای اندام خود را بسیار دشوار می‌بینند. شاید برای عجیب به نظر برسد اما پیدا کردن لباس عروسی که شما را در جشن به یک پرنسس واقعی تبدیل کند کار چندان سختی هم نیست.

لباس عروس سهم بسزایی در ظاهر شما در جشن عروسی دارد. در واقع انتخاب لباس عروس مناسب به اندازه آرایشگر عروس و شینیون کار ماهر برای جشن مهم است. بنابراین باید در انتخاب لباس عروس علاوه  بر سلیقه شخصی و پیشنهاد دوستان و آشنایان به نکات دیگری همچون فرم اندام خود نیز توجه کنید تا به زیباترین عروس تبدیل شوید.

لباس عروس مناسب برای اندام شما

لباس عروس مناسب برای اندام شما

همانطور که پیش‌تر نیز گقتیم، انتخاب لباس عروس مناسب  توجه به مواردی  بیشتر از مدل و طرح پارچه را شامل می‌شود. فرم اندام شما یکی از مهم‌ترین آیتم هایی است که باید هنگام انتخاب لباس عروس شیک به آن توجه کنید. گاهی اوقات پوشیدن زیباترین لباس عروس پرنسسی نیز در جذابیت شما به اندازه‌ی یک لباس عروس ساده و راسته تأثیر نخواهد داشت. به همین دلیل، با آشنایی با انواع مدل‌های لباس عروس و هماهنگی آن با فرم اندام خود، بهترین لباس را برای جشن عروسی انتخاب نمایید. با ادامه این مطلب همراه شوید:

لباس عروس شیک برای فرم بدن گلابی شکل

لباس عروس پرنسسی

اگر قسمت پایین تنه اندام شما از‌شانه‌هایتان پهن‌تر است، بهتر است به سراغ  لباس عروس با دامن کلوش و یا لباس عروس‌های پرنسسی بروید. کمر خانم‌هایی با اندام گلابی شکل باریک‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل نیز لباس عروس پرنسسی به زیبایی اندام آن‌ها در قسمت کمر افزوده و در عین حال عدم تناسب در قسمت پایین تنه را می‌پوشاند. لباس عروس اسکارلت نه تنها شما را به یک پرنسس واقعی تبدیل می‌کند، بلکه زیباترین جلوه از اندام شما را در جشن عروسی به نمایش می‌گذارد.
نکته: اگر فکر می‌کند لباس عروس‌های پرنسسی دکلته از مد افتاده اند، به سراغ  لباس عروس پفی با آستین بروید. لباس عروس‌های اسکارلت آستین دار این روز‌ها طرفداران زیادی دارند و در بسیاری از مجله‌های مد به چشم می‌خورند.

لباس عروس مناسب برای اندام ساعت شنی

لباس عروس ماهی

اگر نیم تنه بالای شما کمی پهن است، کمر باریکی دارید، و اندامتان در قسمت پایین تنه دوباره به اندازه ‌شانه‌ها عریض می‌شود، فرم بدن شما اصطلاحاً ساعت شنی نام دارد. بسیاری از خانم‌ها با اندام ساعت شنی دوست دارند فرم زیبای بدن خود را با انتخاب لباس عروس مناسب بیش از پیش به نمایش بگذارند. در این صورت لباس عروس مدل ماهی می‌تواند برای چنین اندامی مناسب‌ترین گزینه باشد. فراموش نکنید لباس عروس مدل ماهی باید در قسمت بالا تنه نیز مدل جذب داشته باشد. شک نکنید لباس عروس جذب، اندام شما را به زیباترین شکل ممکن نشان می‌دهد و باعث می‌شود مانند یک ستاره هالیوودی در جشن خود بدرخشید.
نکته: اضافه کردن جزییاتی همچون مروارید و یا کریستال به لباس عروس مدل ماهی جذابیت‌های آن را دوچندان می‌سازد.

لباس عروس مناسب برای اندام‌هایی به شکل مثلث برعکس

لباس عروس ترومپت

برای عروس خانم‌هایی که‌شانه‌های پهن‌تری نسب به پایین تنه خود دارند، لباس عروس با دامن ترومپت یا شیپوری شکیل‌تر خواهد بود. به این ترتیب تمرکز لباس عروس بیشتر روی پایین تنه است و آن را متناسب با‌شانه‌ها نشان می‌دهد. دامن ترومپت یا شیپوری در واقع به دامنی گفته می‌شود که تا پایین باسن تنگ است و سپس به تدریج تا قوزک پا گشاد‌تر می‌شود. چنین مدل لباس عروسی بیشتر روی قسمت پایین تنه شما تأکید می‌کند.
نکته: اضافه کردن جزییاتی مانند مروارید دوزی و یا منجوق دوزی به قسمت پشت لباس ترومپت، آن را به لباس عروس شیک‌تری تبدیل می‌کند.

لباس عروس مناسب برای اندام سیب شکل

لباس عروس A-line

لباس عروس با دامن‌ای لاین (A-line) مناسب‌ترین مدل برای خانم‌هایی است که بالا تنه چاق اما پایین تنه لاغری دارند. در این مدل، لباس عروس در قسمت بالا تنه، جمع و جور تر از قسمت پایین تنه به نظر می‌رسد و به همین دلیل اندام شما را متناسب‌تر نشان می‌دهد. شاید دامن‌ ای لاین به اندازه دامنهای پرنسسی با شکوه نباشد، اما همچنان می‌تواند یک لباس عروس رویایی را برای شما بسازد.

نکته: اگر می‌خواهید توجه‌ها از قسمت‌های پر‌تر بدن شما پرت شود، روی یقه و یا قسمت سینه لباس عروس خود جزییات بیشتری اضافه کنید. برای مثال یقه ‌ایستاده از جنس دانتل ‌ایده خوبی برای این مدل لباس عروس به نظر می‌رسد.

لباس عروس شیک برای اندام صاف یا مستطیل شکل

لباس عروس ساده

در چنین اندامی عرض‌شانه‌ها، کمر و پایین تنه همگی با هم برابر است و برجستگی چشمگیری وجود ندارد. در این صورت بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به فرم طبیعی بدن شما دوخته شده باشد. به عبارت دیگر، لباس عروس راسته، که نه در بالا تنه و نه در پایین تنه زیادی گشاد و یا تنگ باشد، بهترین مدل لباس عروس محسوب می‌شود.

نکته: اگر می‌خواهید بدون پف اضافه لباس عروس شیک‌تری داشته باشید، تزیینات دور کمر لباس را بیشتر کنید. این تزیینات می‌تواند از جنس مروارید و یا کریستال باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار
بهترین مدل لباس عروس ایلاین (A-line)

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل