5 نکته که برای برنامه ریزی عروسی در فصل بهار باید رعایت کنید

بهار یکی از زیباترین فصل های سال برای ازدواج و برگزاری مراسم عروسی است. این فصل مخصوصاً برای دوستداران گل و طبیعت بسیار مناسب است و فصلی است که نه به اندازه تابستان شلوغ و پر از رویداد عروسی است و نه به اندازه پاییز چالش برانگیز است. بهار فصل شکوفایی طبیعت است و با وجود درخت های پر از شکوفه و گل های فراوانی که در این فصل می شکفند می توان یک عروسی پر از گل را تدارک دید. گل ها را می توان در هر جایی از دکوراسیون تالار پذیرایی عروسی گرفته تا اکسسوری موهای عروس و حتی روی کیک عروسی به کار برد.

عروسی در بهار

اما هنگام برنامه ریزی یک عروسی بهاری به غیر از فراوانی گل ها باید به نکات دیگری نیز توجه کنید. در این مقاله نکاتی را که برای برنامه ریزی جشن عروسی در فصل بهار لازم است مدنظر قرار دهید فراهم آورده ایم.

1- بارش باران

بهار می تواند یک زمان لذت بخش برای برگزاری مراسم عروسی در فضای باز باشد. در این فصل معمولاً هوا بیش از حد گرم نیست و نیز به اندازه ای سرد نیست که مهمانان را دچار مشکل کند. اما اگر شما قصد دارید محل برگزاری عروسی خود را  در فضای باز و یک باغ تالار انتخاب کنید، باید به فکر بارش باران باشید و مطمئن شوید که یک برنامه B دارید. می توانید به برپا کردن چادر فکر کنید. هیچ کس نمی تواند مطمئناً پیش بینی کند که به چادر نیاز دارید یا خیر، اما مهم است که در مواردی که بارش باران واقعیت پیدا می کند یک عدد همراه داشته باشید یا به فکر جایگزین دیگری باشید. چادر نه تنها یک پناهگاه برای شما و مهمانان فراهم می کند، بلکه یک نقطه کانونی ایجاد می کند. کاری که بدون چادر امکان برآوردن آن ممکن نیست.

حتی اگر شما قصد دارید فقط برای عکس برداری به فضای باز و محوطه یک باغ بروید، حتماً اخبار هواشناسی را پیگیری کنید. ممکن است احتیاج داشته باشید که چتر همراه خود ببرید یا چکمه های لاستیکی همراه داشته باشید.

برای کمک به خشک ماندن مهمانان، چترهای بزرگ تدارک ببینید و افرادی را برای نگه داشتن چترها و همراهی مهمانان تا درب تالار پذیرایی عروسی به کار بگیرید.

باران یا برف می تواند عکس برداری در فضای باز را متوقف کند. در فصل بهار ممکن است آسمان همیشه آبی نباشد و خورشید در جشن عروسی شما برای گرفتن عکس های بیرونی زیبا در فصل بهار ندرخشد. اما خبر خوب این است که روزهای ابری تقریباً همیشه در عکس های عروسی نتیجه ی زیبایی می گیرند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:بهترین ایده ها برای عکس های دوران نامزدی در فصل زمستان

عروسی در بهار

2-هوای غیر منتظره

اگرچه زوج ها به علت دمای معتدل این فصل، عروسی های بهاری را انتخاب می کنند، اما باید در نظر داشته باشید که احتمال وجود آب و هوای سرد مانند زمستان و یا گرم مانند تابستان نیز وجود دارد. مطمئنا باران بزرگترین مشکل آب و هوا است، اما باید انتظار طوفان های برف و نیز امواج گرما را در این فصل سال داشته باشید.

بسته به اینکه عروسی شما در چه زمان و مکانی انجام می شود، شما ممکن است در روز عروسی خود با یک هوای خیلی سرد مواجه شوید. ناراحتی مهمانان خود را با راه اندازی یک ایستگاه نوشیدنی گرم در طول ساعات عروسی و تهیه و تدارک لباس و پتوی گرم برای مهمانان و ساقدوش ها کم کنید. باید در غروب و شب عروسی بهاری خود به فکر وسایل گرمایشی باشید و نیز برنامه ای برای احتمال گرم شدن هوا داشته باشید.

3-زمین مرطوب و گل آلود

در حالی که با دقت آب و هوا را برای بررسی نشانه های بارش باران چک می کنید، نگاهی به شرایط آب و هوایی در روزهای پیش از عروسی نیز بیندازید. خاک زمین ممکن است چند روز طول بکشد تا خشک شود و اگر شما در حال تهیه و تدارک برپایی یک عروسی در باغ تالار هستید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است چمن ها در روز عروسی شما خیس باشند. بهتر است به فکر یک فونداسیون جامد و محکم بر روی زمین گلی و مرطوب باشید. این امر در مورد محل عکسبرداری و فیلم برداری عروسی نیز صادق است.

4- مقابله با حشرات

آب و هوای مرطوب می تواند پشه ها را جذب کند. از مگس تا زنبور عسل ممکن است مهمانان ناخواسته عروسی شما باشند. بنابراین اگر هر بخشی از عروسی شما در خارج از تالار پذیرایی باشد، قبل از روز عروسی بهتر است چمن ها و محوطه باغ را سم پاشی کنید. با مدیر باغ تالار خود درباره شیوه های سم پاشی و نحوه از بین بردن حشرات از مناطق مشکل ساز صحبت کنید. تهیه مواد دفع کننده حشرات برای مهمانان نیز یک ایده خوب است. شما می توانید آنها را در یک سبد زیبا قرار دهید و از مهمانان بخواهید خودشان به فکر مقابله با حشرات باشند.

عروسی در بهار

5-گلها

خبر خوب این است که بسیاری از گل ها و گیاهان محبوب عروسی در طول ماه های فصل بهار به وفور در دسترس هستند. گل های پیشنهادی برای استفاده در عروسی های بهاری عبارتند از: گل های صد تومانی همیشه محبوب، گل های شیپوری (زیبا و پیچیده شده در یک روبان ساتن نرم)، گل های آلاله که استفاده از آنها در ترکیب دسته گل عروس واقعاً زیبا است و گل لاله، که هنگامی که در دو یا سه گلدان شیشه ای بلند قرار می گیرند، بسیار زیبا به نظر می رسند. از آنجایی که گل ها در فصل بهار مقرون به صرفه تر هستند، یک عروسی بهاری بهانه ی خوبی برای نصب حلقه های گل است. اما ممکن است برخی گلها به صورت محلی در دسترس نباشند. اگر چه گل ها و شکوفه های خاصی برای جشن های عروسی بهاری شناخته شده و پیشنهاد می شوند، اما ممکن است در روز عروسی شما به طور محلی به علت آب و هوای غیرقابل پیش بینی و بارندگی زیاد یا کمبود بارندگی در آن موقعیت وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است گزینه های دیگر خود را به طراح گل تان بدهید تا اگر گل های موردنظر شما را پیدا نکرد بتواند گل های دیگری را جایگزین کند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:معرفی بهترین گل های مناسب دسته گل عروس و تزئین تالار عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟