هر آنچه که می خواهید برای برگزاری عروسی در فصل بهار بدانید

بهار فصل بسیار مناسبی برای برگزاری جشن و عروسی است. پرنده ها آواز می خوانند، طبیعت از خواب زمستانی بیدار شده است، هوا اندکی گرم تر شده و نوشیدن یک لیوان آب میوه سرد باعث نمی شود که شما یخ بزنید.

اگر تصمیم گرفته اید که عروسی خود را در فصل بهار برگزار کنید این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله پیشنهادات و نکات کاربردی که باید در یک عروسی بهاری در نظر بگیرید را گرد آورده ایم.

نکات مهم برگزاری عروسی در بهار

مزایای عروسی بهاری:

دکور بهاری: در یک عروسی بهاری طبیعت طراح و دیزاینر عروسی شما است. به رنگ های زیبا، شکوفه های درخت ها و سبزی تازه و شاداب بهار فکر کنید.

شما ممکن است پاسخ های “بله” بیشتری دریافت کنید: زیرا دوستان و خانواده  مانند روزهای تابستان تعطیلات بیشتری برای رفتن به مسافرت در اختیار ندارند.

شما می توانید هر دو نوع عروسی هم در فضای باز و هم در فضای بسته داشته باشید.

معایب عروسی بهاری:

آب و هوای بهار در اکثر مناطق کاملاً غیر قابل پیش بینی است.

قیمت اقلام عروسی مانند تالار پذیرایی و تشریفات عروسی با شروع فصل بهار رو به افزایش می رود. نگاهی به بودجه خود بیاورید و تصمیم بگیرید که آیا شما می توانید در زمانی که اوج فصل برگزاری مراسم عروسی است و قیمت ها بالا می رود، عروسی خود را برگزار کنید. در غیر این صورت برای اوایل فصل برنامه ریزی کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

همچنین به علت عید نوروز و آغاز سال نو قیمت بسیاری از اقلام و نیز هزینه مسافرت ماه عسل بالا می رود.

ممکن است نتوانید تالار پذیرایی و باغ تالار یا تشریفات عروسی مورد علاقه خود را رزرو کنید. زیرا در فصل بهار و مخصوصاً در عید نوروز تقاضا زیاد است و باید از ماه ها قبل تالار عروسی مورد علاقه خود را رزرو کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:5 نکته که برای برنامه ریزی عروسی در فصل بهار باید رعایت کنید

پالت رنگ عروسی های بهاری

نکات مهم برگزاری عروسی در بهار

از آنجایی که بهار یک دوره دوست داشتنی بین فصل های زمستان و تابستان است، شما اساسا می توانید از هر طرح رنگی استفاده کنید. اگر عروسی شما در اوایل فصل بهار و مصادف با آسمان های ابری و هوای بهاری و خنک است به سمت استفاده از رنگ های آبی، صورتی و خاکستری بروید. اما اگر عروسی شما به روزهای تابستانی نزدیکتر است و در ماه خرداد برگزار می شود از ترکیب رنگ های زرد، مرجانی و دیگر رنگ های روشن استفاده کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:جدیدترین و بهترین ترندهای رنگ عروسی برای سال 2019

ساقدوش های عروس و داماد

نکات مهم برگزاری عروسی در بهار

شما می خواهید ساقدوش هایتان در روز عروسی شما در هر نوع آب و هوایی راحت باشند. بنابراین بسته به آنچه که پیش بینی می کنید، ممکن است لازم باشد به تعدادی لوازم جانبی داخل کمد لباس تان فکر کنید. اگر احتمال باران وجود دارد، چکمه های بارانی را که زیر لباس های بلند پنهان می شود را در نظر بگیرید. یا حتی چترهایی که نه تنها کاربردی هستند بلکه با آنها می توان عکس های زیبایی نیز گرفت. از سوی دیگر، اگر هوا در اواخر بهار رو به گرم و گرم تر شدن باشد، لباس های سبک تر و خیره کننده تر را انتخاب کنید و شاید لازم باشد از چترهای آفتابی برای خنک نگه داشتن دختران خود استفاده کنید.

برای ساقدوش های داماد وقتی صحبت از لباس بهاری به میان می آید شما استقلال عمل و آزادی بیشتری دارید. با وجود احتمال باران در نظر گرفتن یک کت سبک یا حتی بدون کت باعث می شود آنها قدردان شما شوند. می توانید تم های ارتشی، آستین های بالا زده، بند شلوار یا حتی کفش ورزشی داشته باشید.

کار با اقلامی در فصل بهار موجود است

وقتی که شما چیزی را در فصلش خریداری می کنید هم مقدار فراوانی از آن موجود است و هم اینکه قیمت آن پایین تر است. به علاوه، هنگامی که محصولاتی را که به صورت محلی رشد می کنند خریداری می کنید، نیازی نیست که هزینه ای بابت حمل و نقل آن پرداخت کنید. بنابراین نه تنها در پول و هزینه های خود صرفه جویی می کنید، بلکه رد پای کربنی خود را نیز کاهش می دهید.

غذای عروسی بهاری

نکات مهم برگزاری عروسی در بهار

بهار فصل میوه ها و سبزیجات تازه است. این فصل فرصت خوبی است که نگاهی دوباره به آنچه که در بشقاب هایمان می گذاریم بیندازیم. در اوایل فصل بهار می توانید سبزیجات سبز رنگ، هویج و نخود فرنگی سرو کنید، در حالی که هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم خربزه های آبدار، هندوانه و گوجه فرنگی طرفداران بیشتری دارد.

در کنار میوه ها سبزی های تازه که با رنگ های درخشان و شاداب خود هر اشتهایی را تحریک می کنند از غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی و مرغ استفاده کنید. سبزیجات پخته شده، مینی کیکها، سس سویا و مرکبات و غذاهای دریایی تنها تعدادی از گزینه های قابل توجه در دسترس در این زمان از سال هستند.

در عروسی بهاری خود از دسرهایی با میوه ها و سبزیجات مخصوص فصل بهار، مانند انواع مرکبات و سبزی ها تزئین شده اند، استفاده کنید. بستنی با طعم میوه ای و یا شربت و آب میوه گزینه هایی عالی هستند. و اگر توت فرنگی به بازار وجود دارد حتماً از آن استفاده کنید و توت فرنگی ها را در شکلات سفید بپوشانید. می توانید به کاستارد و کیک پنیر نیز فکر کنید. این دسرها عالی و خاص هستند. گزینه ها بی پایان هستند و حق انتخاب کاملا با شماست!

گل های مناسب عروسی بهاری

باران های بهاری باعث رشد و شکوفایی گل های فراوان و زیبایی در فصل بهار می شود. در واقع نقطه قوت عروسی هایی که در بهار برگزار می شود تنوع و فراوانی گل های آن است. گل هایی که می توانید در فصل بهار برای عروسی بهاری خود استفاده کنید عبارتند از:

گل صد تومانی: گل صد تومانی یکی از متداول ترین گل هایی است که در عروسی های بهاری مورد استفاده قرار می گیرد. این گل کلاسیک در رنگ های مختلفی وجود دارد و می توانید تزئین کننده تالار پذیرایی عروسی و دسته گل عروس شما باشد.

گل آمارانتوس یا تاج خروس : تاج خروس یک گل مرسوم، فوق العاده و در رنگ های مختلف است که مکملی ایده آل برای دسته گل بهاری عروس به حساب می آید. همچنین می توانید از آن برای تزئین تالار پذیرایی عروسی و روی میزها استفاده کنید.

گل نفس کودک : گل نفس کودک یک گل زیبا و ترند برای هر عروسی بهاری است.

گل آلاله : گل آلاله کاملاً مناسب فصل بهار و یک گل با رنگ های درخشان است

گل ساکولنت : ساکولنت ها گل هایی هستند که می توان از آنها برای بیشتر فصول استفاده کرد اما در فصل بهار تطبیق پذیری بیشتری دارند.

اکالیپتوس : اکالیپتوس برای هر دسته گل عروس در عروسی هایی با تم سبز لازم است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:معرفی بهترین گل های مناسب دسته گل عروس و تزئین تالار عروسی

ترند کیک عروسی بهاری

نکات مهم برگزاری عروسی در بهار

کیک مخمل قرمز و گاناش شکلات تیره را برای طعم های سبکتر مانند لیمو، تمشک یا وانیل هم برای کیک و هم آیسینگ استفاده کنید. سپس بالا و پایین کیک خود را با گل های تازه یا ساکولنت بپوشانید. یا می توانید تزئینات رویه کیک و خامه را فراموش کنید و یک کیک برهنه مرسوم را انتخاب کنید. کیک عروسی شما – بر فرض اینکه کیک سرو می کنید – باید به اندازه شما منحصر به فرد باشد!

در رابطه با این موضوع بخوانید:ترفندهای برتر برای انتخاب کیک عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد