مدیریت هزینه عروسی با صرفه‌جویی در تهیه کارت دعوت مراسم

یکی از معضلات برگزاری مراسم عروسی برای زوج‌های جوان، نحوه مدیریت هزینه‌های عروسی است. مراسم عروسی روزی است که با شادی و لذت فراوانی هم برای شما به‌عنوان عروس و داماد و هم برای خانواده‌ها و مهمان‌هایتان همراه است. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید تا در این روز فقط خوش بگذرانید و هیچ مسئله‌ای مانند هزینه‌های گزاف برگزاری مراسم، ذهن شما را به خود درگیر نکند و اضطراب و نگرانی به‌دنبال نداشته باشد.

مدیریت هزینه دعوت عروسی

برگزاری مراسم عروسی با بودجه کم نیز امکان‌پذیر است؛ تنها کافی است که با نحوه مدیریت هزینه‌های برگزاری مراسم آشنا شوید. شما می‌توانید در تمامی هزینه‌ها از شام گرفته تا دکوراسیون سالن، گل‌آرایی و لباس عروس و داماد صرفه‌جویی کنید. برای این‌کار لازم است قبل از برگزاری مراسم و برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم، لیستی از هزینه‌ها و قیمت‌ها تهیه کنید و بر اساس بودجه خود، مراسم را برگزار نمائید.

میانگین هزینه‌ تهیه کارت دعوت عروسی

مدیریت هزینه دعوت از مهمانان عروسی

خرید کارت دعوت عروسی، احتمالاً اولین هزینه‌ای است که باید برای مراسمتان صرف کنید. بنابراین بهتر است، پیش از انتخاب آن، به سبک و سیاق برگزاری مراسم خود فکر کرده و کارتی متناسب با آن و البته بودجه‌ درنظرگرفته شده، تهیه کنید.

کارت دعوت عروسی، نماینده شیوه برگزاری مراسمتان است. به‌طور متوسط زوجین بین 1 تا 5 میلیون هزینه صرف ارسال کارت دعوت عروسی برای مهمان‌ها می‌کنند. اما با مدیریت هزینه‌ها این رقم قابل تغییر و کاهش است.

روش‌های زیادی برای صرفه‌جویی در نحوه دعوت از مهمانان وجود دارد. ازآنجایی‌که کارت دعوت عروسی نوعی کارت پستال محسوب می‌شود، می‌تواند از نظر سبک، کیفیت و طراحی متفاوت باشد.

در ادامه 5 روش برای نحوه مدیریت هزینه‌ در نحوه دعوت از مهمانان جهت حضور در مراسم عروسی آورده شده است:

  1. استفاده از کارت دعوت آنلاین یا ساخت کلیپ دعوت عروسی:

یکی از راه‌های مدیریت هزینه‌های عروسی استفاده از کارت دعوت آنلاین یا کلیپ‌ دعوت به‌جای کارت دعوت چاپی است. با این روش نه‌تنها می‌توانید مهمانانتان را به‌شیوه متفاوتی به مراسم عروسیتان دعوت کنید بلکه می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی بکاهید.

یکی از خدماتی که سایت تالارکده بصورت حرفه ای ارائه نموده است کارت دعوت عروسی آنلاین است. ساخت کارت در این وب سایت رایگان است. در صورتی که عضو ویژه سایت شوید، می‌توانید از امکانات خاص و قالب‌های ویژه نیز استفاده کنید.

  1. ساخت وب سایت برای دعوت از مهمان‌ها در مراسم عروسی:

کارت دعوت دیجیتال یا آنلاین جایگزین مناسبی برای کارت‌های چاپی است. به‌عنوان مثال با ساخت یک وب سایت برای مراسم عروسیتان و ارسال لینک آن برای مهمان‌ها، نه‌تنها آنها را در جریان زمان و مکان برگزاری مراسمتان قرار می‌دهید، بلکه به آنها امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر مانند برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که قرار است در مراسمتان اجرا شوند نیز خواهید داد.

استفاده از وب سایت روشی مقرون‌به‌صرفه برای دعوت از مهمان‌ها و کاهش و مدیریت هزینه‌های مراسم عروسی می‌باشد.

  1. خرید کارت‌های دعوت ساده‌تر به جای کارت‌های مجلل و تزئین‌شده:

کارت دعوت ساده

قیمت کارت دعوت عروسی چاپی بر اساس طرح و جنس و کیفیت آن تعیین می‌شود. لزومی ندارد کارت دعوت مراسمتان با روبان و سایر اکسسوری‌های گران‌قیمت تزئین شوند. در نهایت کمتر کسی وجود دارد که کارت دعوت مراسم عروسیتان را به‌عنوان یادگاری نگه دارد. بنابراین برای مدیریت هزینه‌ها بهتر است در انتخاب کارت‌های گران‌قیمت تجدیدنظر کنید و فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است.

  1. از پرداخت هزینه برای خوشنویسی روی کارت‌ها بپرهیزید:

اگرچه هنرخوشنویسی و استفاده از آن در نوشتن متن کارت دعوت عروسی به زیبایی و چشم‌نوازتر شدن آن کمک بسیاری می‌کند و روشی خلاقانه برای دعوت از مهمانان است، اما به همان نسبت کارت دعوت مراسمتان گران‌قیمت‌تر خواهد بود. بنابراین بهتر است برای کاهش هزینه‌ها با دست‌خط خودتان و با استفاده از خودکارهای اکلیلی متن کارت دعوتتان را بنویسید.

  1. سفارش کارت دعوت در سریع‌ترین زمان ممکن:

سفارش فوری کارت دعوت با تحمیل هزینه‌های بیشتری همراه است. بنابراین بهتر است ماه‌ها قبل از تاریخ برگزاری مراسم عروسیتان، کارت دعوت مراسم را سفارش دهید تا مشمول هزینه اضافی برای چاپ سریع و فوری کارت دعوت نشوید.

تالارکده/ مرجع تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios
متن کارت عروسی دیجیتال
کارت عروسی موزیکال
قیمت کارت عروسی مخملی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️