جشنواره رمضان

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

کارت دعوت عروسی جزء کوچک و مهمی از محتوای جشن شما است و معمولا اولین چیزی است که مهمانان از مراسم شما می‌بینند و به خاطر می‌سپارند، باید بتوانید توجه مهمانانتان را به خود جلب کنید.

کلیک کنید و کارت عروسی آنلاین خود را بسازید :

کارت عروسی آنلاین رایگان

بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان نیز استفاده کنید، قطعا ضرر نمی‌کنید. در انتخاب باید به کیفیت و زیبایی کار نیز توجه کنید.

حتی می توانید به تناسب نزدیک یا دور بودن نسبت های فامیلی، کارت های جداگانه ای تدارک ببینید.

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

ما در سایت تالارکده مجموعه ای از نکات کاربردی که می تواند به شما برای انتخاب کارت دعوت عروسی کمک کند تهیه کرده ایم. آن را از دست ندهید.

انتخاب طرح زیبا و جذاب

اگر عروسی شما دارای تم خاصی است باید در انتخاب طرح کارت دعوت عروسی حتماً به آن توجه کنید. مثلاً ممکن است عروسی شما ساده، مجلل، سبک روستیک، ریترو، وینتج یا مدرن باشد یا اینکه عوسی تان را درکنار ساحل دریا برگزار کنید. تمام این موارد در انتخاب کارت دعوت عروسی مهم هستند و باید در نظر کرفته شوند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:انواع مدل های گیفت عروسی و نکات مهم در مورد آنها

کارت های عروسی تنوع بسیار زیادی دارند و در آنها از روبان ها، پارچه های تور یا حریر، مهره و مروارید و مانند آن استفاده می شود که معمولا با سلایق مختلف مطابقت پیدا می کنند.

 

انتخاب طرح زیبا و جذاب

انتخاب رنگ

در انتخاب رنگ برای کارت دعوت عروسی لازم نیست که حتماً از رنگ های سفید، کرم یا شیری استفاده کنید. اگر عروسی شما دارای تم خاصی است سعی کنید رنگ تم عروسی تان را در کارت دعوت نیز استفاده کنید.

امروزه تنوع رنگ در کارت های دعوت عروسی بسیار زیاد است. می توانید از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. معمولا رنگ های سبز، قرمز، خرمایی مایل به قرمز، زعفرانی، صورتی، طلایی، زرد و بنفش به روزترین و رایج ترین رنگ ها برای کارت های دعوت عروسی هستند.

همچنین کسانی هم هستند که رنگ های تیره با نمایی سنگین را می پسندند.  نکته ای که باید در انتخاب رنگ به آن دقت کنید این است که حتماً رنگ کارت با پاکت آن مطابقت داشته باشد و نیز ترکیب رنگی به صورتی باشد که متن موجود در آن خوانا باشد.

انتخاب سایز و فونت

کارت های عروسی فونت و سایزهای متنوعی دارن و در ابعاد و اشکال متفاوتی هستند. فونت نوشته های روی کارت دعوت عروسی، باید در درجه ی اول خوانا باشد. بنابراین از رنگ متن روشن روی زمینه روشن و رنگ متن تیره روی زمینه تیره خودداری کنید. برخی کارت های دعوت با فونت های عجیب و غریب و ناشناخته نوشته می شوند و مهمانان برای خواندن زمان و مکان عروسی دچار دردسر می شوند.

اگر مهمانان نتوانند نوشته‌های روی کارت را بخوانند، یکی دو روز مانده به عروسی باید به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی را برای مهمانانتان تکرار کنید.

با این حال بهتر است از فونت های تکراری و تبلیغاتی نظیر لوتوس یا نازنین نیز  استفاده نکنید. می توانید فونت های مختلف را در فایل ورد امتحان کنید و با مقایسه ی آن ها به یک نتیجه ی مطلوب برسید.

بهتر است هنگام انتخاب فونت نوشته‌های روی کارت دعوت، برای همه نوشته‌های از یک فونت خاص استفاده کنید. به کار بردن فونت‌های مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می‌کند و نوعی بی نظمی را به ذهن بیننده القا خواهد کرد.

البته این مساله در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمی‌کند و اتفاقا بهتر است که فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد.

انتخاب سایز و فونت کارت عروسی

انتخاب متن مناسب

در انتخاب متن مناسب برای نوشتن روی کارت نیز باید خیلی دقت کنید. نوشته‌های روی کارت درست مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای است اما اگر با حال و هوای مراسم جور نباشد، توی ذوق می‌زند.

سعی کنید تا حد امکان، از نوشتن اشعار و متن های تکراری اجتناب کنید. اگر خودتان دست به قلم هستید بهتر است خودتان متن روی کارت را بنویسید در غیر این صورت می توانید از نزدیکان خوش ذوق تان  برای نوشتن متن مناسب کمک بگیرید.

در انتخاب متن مناسب به میانگین سنی تان نیز توجه کنید. اگر میانگین سنی تان بالای 25 سال است بهتر است از متن های عاشقانه و زبان عامیانه پرهیز کنید.

برخی از سایت ها در قبال هزینه ای اندک، متن های سفارشی می نویسند که نام عروس داماد در متن یا شعر مورد نظر درج می شود، می توانید از این سایتها نیز کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : نکاتی مهم در مورد نوشتن متن کارت دعوت عروسی

انتخاب جنس کارت

کیفیت و نوع کاغذ کارت عروسی باشد در زیبایی نهایی و ظاهر کارت تأثیر زیادی دارد. مواد و کاغذهای باکیفیت کارت عروسی را جذاب تر و چشمگیر تر نشان می دهند.

البته انتخاب نوع مرغوب کاغذ باعث می شود هزینه کارت افزایش پیدا کند. هزینه کارت های دعوت بسته به جنس و نوع کاغذ، زرکوب بودن یا نقش برجسته بودن، می تواند متغیر باشد.

کارت هایی که از کشور ترکیه وارد می شوند، یا کارت هایی از جنس چوب، جزو گران ترین کارت دعوت های عروسی به شمار می روند.

در حالیکه کارت‌های ساده‌تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازک ارزان تر هستند. طراحی های خاص و نوع رنگ جوهر نیز ممکن است هزینه اضافی برای شما داشته باشد. بر اساس بودجه ای که در نظر گرفته اید، جنس و نوع کارت دلخواه تان را انتخاب کنید.

انتخاب جنس کارت یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد

نحوه ی ارسال کارت

در قدیم رسم بر این بوده که عروس و داماد کارت های دعوت تک تک مهمانان را درب منزل تحویل می دادند و مهمانان نیز برایشان آرزوی خوشبختی می کردند.

اما امروزه با گستردگی شهرها، مشکل ترافیک و غیره، تحویل کارت دعوت همه ی مهمانان به صورت حضوری کمی مشکل به نظر می رسد. می توانید برای مسیرهای طولانی و یا مهمان های شهرستانی، از پست پیشتاز استفاده کنید. البته قبل از ارسال کارت، با تلفن به مهمانان تان اطلاع دهید و مطمئن باشید که حتما کارت به دست شان رسیده است.

اما اگر فرصت کافی برای این کار دارید بهتر است که کارت دعوت بزرگترهای فامیل را شخصا به دستشان برسانید تا احترامشان حفظ شود. در ضمن برای کاهش هزینه پست بهتر است از پاکت اصلی کارت صرف نظر کنید و دعوت نامه را داخل یک پاکت معمولی بفرستید.

همچنین بخوانید : کارت دعوت جدید و شیک ۱۴۰۲

نکات مهم:

  • اگر تصور می کنید که ممکن است یافتن محل برگزاری جشن، برای عده ای از مهمانان دشوار باشد و آن ها زمان زیادی را برای این مورد صرف کنند، بهتر است کروکی مکان را نیز در پاکت کارت دعوت قرار دهید تا بتوانند به آسانی به مجلس جشن شما برسند.
  • قبل از چاپ نهایی، حتما متن کارت، به خصوص ساعت و مکان مراسم را کنترل کنید.
  • هنگام نوشتن اسامی مهمانان بر روی کارت دعوت، حتما از یک دست خط زیبا استفاده کنید، سعی کنید کارت‌ها به هیچ عنوان دچار خط خوردگی نشود، در درج نام مهمانان، دقت کنید تا اسمی از قلم نیفتد یا اسمی به اشتباه نوشته نشود. چرا که در اغلب موارد باعث دلخوری مهمانان خواهد شد.

کارت عروسی آنلاین یا کارت عروسی دیجیتال

با گسترش تکنولوژی امروزه کارتهای عروسی دیجیتال و آنلاین در بین زوج های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از زوج های جوان علاوه بر کارتهای فیزیکی کارت عروسی آنلاین نیز ثبت می نمایند و لینک آن را به مهمانان خود ارائه می کنند. این کارت های عروسی در علاوه بر مشخص دعوت و آدرس و زمان مراسم لوکیشن نیز قرار گرفته که کاربران می توانند از این طریق به محل برگزاری مراسم عروسی مراجعه نمایند .

برخی از ویژگی های کارت عروسی آنلاین :

  • زیبایی و شکیل بودن
  • نو آوری و خاص بودن
  • لوکیشن مراسم عروسی
  • امکان مسیریابی بصورت آنلاین
  • امکان ثبت دفتر خاطرات
  • امکان گوش دادن به آهنگ دلخواه
  • امکان ثبت متن دلخواه
  • و …

برای طراحی کارت بصورت دیجیتال و آنلاین به سایت wed.talarkadeh.com مراجعه نمایید . این سایت خدمتی دیگر از مجموعه تالارکده می باشد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios
متن کارت عروسی دیجیتال
کارت عروسی موزیکال
قیمت کارت عروسی مخملی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • مبینا زنده نام

    عالی بود

    پاسخ
  • مبینا زنده نام

    عالی بود همین خواستم برای عمو درویشی اشتیم من دو ست دارم مرسی یا من کردی

    پاسخ