دلایل ازدواج نکردن در جوانان چیست؟

دلایل ازدواج نکردن چیست؟ در سال های اخیر با کاهش شدید آمار ازدواج در جوانان رو به رو شده‌ایم. به نظر شما چرا این اتفاق افتاده است؟ در زمان های گذشته اغلب ازدواج ها به صورت سنتی اتفاق می افتاد و تنها برخی از آن ها به عنوان ازدواج موفق به ثمر می رسید. امروزه به دلیل افزایش سطح سواد جامعه و نادیده گرفتن کلیشه ها میانگین سنی ازدواج افزایش یافته است. این تنها یکی از دلایل ازدواج نکردن می باشد.

دلایل ازدواج نکردن در جوانان چیست؟

دلایل ازدواج نکردن در جوانان چیست؟

به طور کلی دلایل عدم ازدواج جوانان به سه دسته کلی تقسیم می شود. این سه دلیل عبارت‌اند از:

  1. عروسی ها گران هستند

یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان به دلیل هزینه ازدواج و برگزاری مراسمات برگزاری جشن عروسی می باشد. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، زوج هایی که امروز ازدواج می کنند، نسبت به آن هایی که ازدواج نمی کنند، از لحاظ مالی با ثبات‌تر هستند.

به عنوان مثال، 40 درصد از بزرگسالان متاهل (18 تا 34 سال) 40000 دلار یا بیشتر درآمد داشتند، در حالی که تنها 20 درصد از بزرگسالان مجرد در همان محدوده سنی درآمد داشتند.

همچنین ببینید : محضر ازدواج (لیست سالن‌ها و محضر های عقد و ازدواج در تهران)

بسیاری از زوج ها ترجیح می ‌دهند از این پول عروسی برای تعطیلات یا خرید یک خانه جدید استفاده کنند.

  1. زنان مجرد و بدون فرزند شادتر هستند

یکی از دلایل ازدواج نکردن زنان جوان، عدم آمادگی آن ها برای فرزند آوری می باشد. زنان و مردان امروزی به دلیل حجم کاری زیاد در داخل و خارج خانه توانایی و وقت تربیت و مراقبت از فرزندان خود را ندارند.

علاوه بر این، پل دولان، استاد علوم رفتاری در دانشکده اقتصاد لندن، در حین بحث درباره کتاب جدیدش، «هیچ همیشه شاد»، گفت: «اگر مرد هستید، احتمالاً باید ازدواج کنید. اگر زن هستی، خودت را اذیت نکن.» به این دلیل که دولان پس از بررسی داده های نظرسنجی استفاده از زمان آمریکا برای تعیین سطح شادی در افراد مجرد، متاهل، مطلقه، جدا شده و بیوه، دریافت که زنان مجرد و بدون فرزند شادترین زیر گروه هستند و اضافه کرد که طول عمر آن ها بیشتر است.

  1. شما از طلاق گرفتن می ترسید

یکی دیگر و مهم‌ترین دلایل ازدواج نکردن ترس از طلاق می باشد. ممکن است دلیلی بدبینانه برای هرگز ازدواج نکردن به نظر برسد، اما ترس از طلاق احتمالی، همراه با استرس های قانونی، مالی و عاطفی ناشی از فسخ ازدواج، برای برخی دلیل قانع کننده‌ای است.

وندی دی. منینگ، یکی از مدیران مرکز تحقیقات خانواده و ازدواج بولینگ گرین، به وال استریت ژورنال گفت: «ترس از طلاق یا شبح طلاق در ذهن مردم وجود دارد. “آن ها نمی خواهند اشتباه کنند. آن ها بیشتر منتظرند تا ازدواج کنند تا ازدواجشان ثابت شود.»

همچنین ببینید : حلقه ازدواج (مدل های زیبا و جدید حلقه نامزدی)

این مرکز اخیراً تحقیقاتی را در مورد میزان طلاق در کشور انجام داده است که در واقع رو به کاهش بوده است. در سال 2017، این میزان به 16.1 طلاق به ازای هر 1000 ازدواج کاهش یافته است که کمترین میزان در 40 سال گذشته بوده است. اما بسیاری بر این باورند که این به این دلیل است که زوج ها به دلیل ترس از طلاق، ازدواج را به تاخیر می اندازند.

در یک نظرسنجی از زوج‌های 18 تا 36 ساله در کلمبوس، اوهایو، که در سال 2011 در مجله روابط خانوادگی منتشر شد، محققان کورنل و دانشگاه مرکزی اوکلاهاما دریافتند که پاسخ‌دهندگان نگران طلاق هستند. «حدود 67 درصد گفتند که نگران پیامد های اجتماعی، عاطفی و اقتصادی بالقوه جدایی هستند.

هرگز در این شرایط ازدواج نکنید!

در بخش های پیشین برخی از دلایل ازدواج نکردن را برای شما بیان کردیم. این دلایل با نگاهی کلی به سطح جامعه گردآوری شده و در اختیار شما عزیزان قرار داده شد. اما در این بخش شرایطی را برای شما توصیف می کنیم که شما نباید هرگز در چنین شرایطی ازدواج کنید.

شرایط خطرناک برای ازدواج

هرگز در شرایط زیر ازدواج نکنید!

  • وقتی فقط ارتباط سطحی دارید

یکی از اجزای اساسی هر ازدواج قوی، توانایی برقراری ارتباط است. هرچه ارتباط در یک ازدواج سطحی تر باشد، کشمکش ها در هر جنبه دیگری از رابطه بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، مهارت های ارتباطی ضعیف شما را از حل مشکلاتتان باز می دارد، زیرا نمی توانید در مورد مسائل به روشی کارآمد صحبت کنید.

اگر مهارت های ارتباطی شما ضعیف باشد شما هرگز نمی توانید در مورد مسائل واقعا مهم رابطه خود بحث کنید. بنابراین، ناتوانی در برقراری ارتباط به طور طبیعی شما را در موقعیت بسیار خطرناکی در ازدواج قرار می دهد.

بنابراین، در نظر بگیرید که چه چیزی مانع برقراری ارتباط خوب می شود. سه حوزه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هنگامی که نگرش گناه آلود نسبت به همسر خود نشان می دهید، از کلمات گناه آلود استفاده می کنید یا اقدامات گناه آلود انجام می دهید، فوراً مانعی در توانایی شما برای برقراری ارتباط ایجاد می شود.

توجه داشته باشید!

هرگز قبل از افزایش مهارت های ارتباطی خود به ازدواج فکر نکنید زیرا این امر باعث نارضایتی و در نتیجه طلاق می شود. شما با این کار دید اطرافیان خود را نسبت به ازدواج منفی می کنید. این می تواند یکی از دلایل ازدواج نکردن در جوانان باشد؛ زیرا آن ها ابتدا محیط اطراف خود را بررسی می کنند.

هرگز در این شرایط ازدواج نکنید

  • وقتی درگیر جنگ قدرت می شوید

آیا در رقابت با همسرتان هستید که ببینید چه کسی هدایت خانواده شما را کنترل خواهد کرد؟ آیا بر سر اینکه چه کسی در زمان تصمیم گیری حرف آخر را خواهد زد، دعوا می کنید؟ آیا با صحبت کردن با بی احترامی به همسرتان در مقابل فرزندانتان، اقتدار همسرتان را تضعیف می کنید؟ اگر چنین است، با همسرتان درگیر جنگ قدرت هستید.

چرا جنگ قدرت برای ازدواج شما خطرناک است؟ زیرا زمانی که شما می جنگید و برای کنترل مبارزه می کنید، هدفی را که برای آن ازدواج کرده اید، یعنی یگانگی، تضعیف می کنید. در ازدواج قرار است زن و مرد به عنوان یک واحد با هم کار کنند، نه اینکه برای شکست دادن هم تیمی خود مبارزه کنند.

جنگ قدرت یک مسئله بسیار جدی است زیرا نشان می دهد که شما یکی کننده‌ترین عنصر ازدواج خود یعنی عشق قابل اعتماد به یکدیگر را از دست داده اید.

در چنین شرایطی ازدواج اصلا به صلاح نمی باشد؛ همچنین با این کار شما یکی از دلایل مهم برای ازدواج نکردن را در ذهن فرزندان خود می کارید. آن ها با دیدن کشمکش ها از برقراری رابطه عاطفی ناامید می شوند.

  • فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت

یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان عدم وجود روابط عاشقانه و صمیمیت بین پدر و مادر آنان است.

بسیاری از زوج ها می پرسند که آیا واقعاً داشتن روابط عاشقانه و صمیمیت در زندگی مشترکشان اهمیت دارد؟ برخی از افراد به من گفته اند که آن ها معتقدند که روابط عاشقانه فقط برای تازه ازدواج کرده ها ضروری است. این حرف کاملا اشتباه است. اگر از فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت رنج می برید بهتر است ابتدا این مسئله را با مشاور در میان بگذارید.

صمیمیت و علاقه در رابطه اهمیت بسیاری دارد اگر قبل از ازدواج کشش و علاقه به یک دیگر ندارید حتما از ازدواج در این شرایط خودداری کنید.

  • شما به ازدواج اعتقادی ندارید

از ازدواجی که تنها بنا بر دلایل تاریخی، اقتصادی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی سر گرفته باشد بشدت پرهیز کنید. این ازدواج ها به عنوان ازدواج کورکورانه نیز شناخته می شوند. شما برای تصمیم گیری می توانید از دین، تاریخ و … کمک بگیرید؛ اما اگر شخصا به ازدواج اعتقادی ندارید و تنها به دلایل تاریخی و مذهبی و سنتی تصمیم به ازدواج دارید، هرگز این کار را انجام ندهید.

شرایط خطرناک برای ازدواج

علاوه بر دلایل ازدواج نکردن که در بخش های پیشین آن ها را مورد بررسی قرار داده‌یم. هنگامی که شخص مورد نظر شما از نظر عاطفی بالغ نشده باشد، بهترین شما را به نمایش نگذارد، سعی کند شما را کنترل کند و مشکل اعتیاد داشته باشد؛ شرایط خطرناکی برای ازدواج به وجود می آید. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم با ما همراه باشید.

شرایط خطرناک برای ازدواج

دو مورد مهم که حتما باید قبل از ازدواج به آن ها توجه کنید بالغ شدن شخص مورد نظر و همراهی آن در مراحل مهم زندگی شما می باشد.

اگر فرد مورد نظر شما این ویژگی ها را نداشته باشد صدمات جبران ناپذیری را به خود و شخص مقابل وارد کنید.

  • او هنوز از نظر عاطفی بالغ نشده است

یکی دیگر از نشانه های اصلی که نشان می دهد نباید ازدواج کنید این است که شخص مورد نظر شما از نظر عاطفی نابالغ باشد. ازدواج به معنای ساختن یک زندگی مشترک است، پس انتظار فراز و نشیب های زیادی را داشته باشید.

در طول این مسیر، شما کسی را می خواهید که بتواند احساسات خود را مدیریت کند. نه کسی که نتواند خودش را جمع کند یا در اولین مانع از هم بپاشد.

اگر شریک زندگی شما حتی نمی تواند در یک مکالمه حساس بدون عصبانیت یا حالت تدافعی شرکت کند، احتمالاً بهتر است فعلاً ازدواج را به تاخیر بی‌اندازید.

  • او بهترین های شما را به نمایش نمی گذارد

اگر نامزدتان شما را تشویق نمی کند که بهترین باشید، شما با فرد مناسبی نیستید.

اگر او:

  • شما را پایین می آورد
  • شما را از استفاده از فرصت ها منصرف می کند
  • نظرات و تصمیمات شما را کوچک می کند
  • اعتماد به نفس شما را ضعیف می کند
  • به شما انگیزه نمی دهد که رؤیاهایتان را دنبال کنید

پس او ارزش ازدواج ندارد!

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️