جشنواره رمضان

نمادین‌ترین لباس عروس‌های سلطنتی تاریخ از سال 1840 میلادی تا کنون

اگر لباس عروس سلطنتی مگان مارکل در سال 2018 نتوانست به اندازه کافی شما را به وجد بیاورد، متعجب نشوید. در این مقاله قرار است نگاهی به نمادین‌ترین لباس عروس‌های سلطنتی در طول تاریخ بیاندازیم. از لباس عروس ترندی و سفید ملکه ویکتوریا گرفته تا لباس عروس دنباله‌دار دایانا و لباس توری گریس کلی که هزاران نفر را تحت تاثیر قرار داده‌اند، همگی در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

وجه مشترک تمامی این عروس‌های سلطنتی این است که همه آنها می‌دانند چگونه با استایل خود نگاه‌ها و توجه همگان را به سمت خود جلب کنند.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس کلاسیک مگان مارکل که توسط کلار وایت کلر طراح و استایلیست معروف بریتانیایی طراحی شده است، در سال‌های اخیر بیشتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. اما آیا می‌دانستید که این لباس شباهت زیادی به لباس عروس ساده و ابریشمی پرنسس مارگارت دارد؟ آیا داستان نحوه محبوب شدن لباس عروس سفید توسط ملکه ویکتوریا به گوشتان خورده است؟

اخیراً پرنسس بئاتریس برای روز عروسیش به سراغ کمد لباس‌های قدیمی مادربزرگش ملکه الیزابت رفته و یکی از لباس‌های قدیمی ملکه را به عنوان لباس عروس پوشیده است.

به طور خلاصه، آرشیو لباس عروس‌های سلطنتی تاریخچه پنهانی دارد که می‌تواند برای همه جذاب باشد.

برای دیدن مدل نمادین‌ترین لباس عروس‌های سلطنتی در طول تاریخ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

لباس عروس سلطنتی ملکه ویکتوریا در سال 1840 میلادی:

همه چیز با یک لباس عروس سفید شروع شد. بدون شک دوستداران زندگی‌نامه افراد سلطنتی از جزئیات رابطه عاشقانه ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت ساکس-کوبرگ و گوتا و ازدواجشان مطلع هستند. ملکه جوان برای روز عروسی‌اش در کاخ سنت جیمز، ترند جدیدی را در زمینه لباس عروس آغاز کرد که پس از گذشت قرن‌ها همچنان ادامه دارد. بله درست حدس زدید. انتخاب رنگ سفید برای لباس عروس، اولین بار توسط ملکه ویکتوریا انجام شده است.

نمادین ترین لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی ماری تک در سال 1893 میلادی:

ماری تک همسر شاه جرج پنجم بوده است. شاه جرج پنجم نوه ملکه ویکتوریا و پدربزرگ ملکه الیزابت دوم است. ماری تک در روز عروسی سلطنتی‌اش یک لباس عروس زیبا که توسط Lingon and Curtis طراحی شده بود، به تن کرد. این لباس عروس با پرهای شترمرغ و شکوفه‌های درخت پرتقال تزئین شده بود.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی لیدی الیزابت بوز لیون در سال 1923 میلادی:

بانو الیزابت بوز لیون به واسطه ازدواجش با دوک یورک به یک تندیس و تمثال برای عروس‌ها تبدیل شد. لباس عروس او با یک کمربند مرواریددوزی‌شده به همراه تزئینات نقره‌ای، یک مد کلاسیک در دهه 1920 محسوب می‌شد. به‌علاوه او در روز عروسی‌اش از تور سر نیز استفاده کرده است.

لباس عروس نمادین سلطنتی

لباس عروس والیس سیمپسون در سال 1937 میلادی:

والیس سیمپسون در روز عروسی سلطنتی‌اش با شاهزاده ادوارد، دوک وینزر در فرانسه لباس عروسی از طراح معروف مین بوچر پوشیده بود. این لباس عروس با رنگ آبی ملایم به صورت سفارشی برای دوشز طراحی شده بود که این رنگ بعدها به آبی والیس معروف شد.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی ملکه الیزابت دوم در سال 1947 میلادی:

ملکه الیزابت دوم برای روز عروسی‌اش با پرنس فیلیپ یک لباس عروس آستین بلند ساتن گلدوزی و دیزاین شده با کریستال و مروارید (دقیقاً 10000 عدد مروارید) که توسط نورمن هارتنل طراحی شده بود، به تن کرد. او برای طراحی این لباس عروس سلطنتی از نقاشی “پریماورا” اثر نقاش ایتالیایی بوتچلی الهام گرفته است. دنباله این لباس ابریشمی به طول 13 فوت بعدها به یک ترند سلطنتی تبدیل شد.

لباس عروس ملکه الیزابت

لباس عروس سلطنتی ریتا هیورث در سال 1949 میلادی:

لباس عروس سلطنتی ریتا هیورث یک لباس کلاسیک بود. این لباس عروس آبی رنگ با یک کلاه ست شده است و به کالکشن new look از برند کریستین دیور تعلق دارد.

لباس عروس سلطنتی ریتا هیورث

لباس عروس سلطنتی ملکه ثریا ایران در سال 1951 میلادی:

طراح لباس عروس باشکوه ملکه ثریای ایران کریستین دیور بوده و برای طراحی این لباس از 20000 پر و 6000 قطعه الماس استفاده کرده  است.

لباس عروس ملکه ثریا

لباس عروس نمادین گریس کلی در سال 1956 میلادی:

لباس عروس گریس کلی به یک الگو در دنیای مد و فشن تبدیل شده است و اکنون یکی از مشهورترین لباس‌های تاریخ است. این لباس عروس با یقه ایستاده، آستین بلند و دامن کلوش و دراماتیک توسط هلن رز طراحی شده است و در دوخت آن از تور بروکسلی 125 ساله، تافته و هزاران مروارید دست دوز استفاده شده است.

لباس عروس سلطنتی گریس کلی

لباس عروس سلطنتی و نمادین پرنسس مارگارت در سال 1960 میلادی:

مجله لایف لباس عروس مارگارت را با عنوان “ساده‌ترین لباس عروس سلطنتی در طول تاریخ” معرفی کرده است. این لباس از جنس ارگانزای ابریشمی بوده و توسط نورمن هارتنل طراحی شده است و مانند تعدادی از نمونه‌های قبلی به یک ترند سلطنتی در زمینه لباس عروس تبدیل شد. بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی لباس عروسی ساده و مینیمال با آستین‌های بلند مشابه لباس مارگارت را برای عروسیشان به تن کردند.

لباس عروس پرنسس مارگارت

لباس عروس سلطنتی ملکه فابیولا در سال 1960 میلادی:

لباس عروس ملکه فابیولا توسط طراح لباس معروف اسپانیایی، کریستوبال بالنسیاگا، طراحی شده است. در طراحی این لباس از پوست سمور استفاده شده بود که آن را به یک اثر هنری خارق العاده تبدیل می‌کرد. این لباس هم اکنون در موزه بالنسیاگا در اسپانیا نگهداری می‌شود.

لباس عروس افراد سلطنتی

لباس عروس پرنسس بئاتریکس هلند در سال 1966 میلادی:

لباس عروس سلطنتی اما ساده و مینیمال پرنسس بئاتریکس از جنس ساتن بوده و ظرافت کامل یک عروس سلطنتی را به نمایش گذاشت. این لباس عروس یک دنباله بسیار بلند و خیره‌کننده داشت که با یک تور سر بسیار حجیم ست شده بود.

لباس عروس افراد سلطنتی

لباس عروس سلطنتی پرنسس مارگارت دانمارک در سال 1967:

ملکه فعلی دانمارک لباس عروس خود را از بین لباس‌های طراح دانمارکی به نام یورگن بند انتخاب کرده است. آستین بلند، یقه خشتی و سایر جزئیات مانند تکه‌های تور در طراحی بسیاری از لباس عروس‌های خاندان سلطنتی دانمارک به چشم می خورد.

لباس عروس خاندان سلطنتی

لباس عروس ملکه سیلویای سوئد در سال 1976:

مارک بوهان یکی از طراحان برند دیور مسئولیت طراحی این لباس عروس بی‌نظیر را بر عهده داشت. استایل آراسته و شیک ملکه سیلویا درخشش تاج زیبای او را در روز عروسی سلطنتی‌اش چند برابر کرده بود.

لباس عروس

لباس عروس پرنسس کارولین موناکو در سال 1978 میلادی:

پرنسس کارولین دختر گریس کلی با فیلیپ جونوت ازدواج کرد. لباس عروس او را نیز مارک بوهان از برند دیور طراحی کرده است که در آن دوره یک شاهکار طراحی به حساب می‌آمد. او ترجیح داد در روز عروسی‌اش به جای تاج از نوعی اکسسوری مو به شکل ریسه که با گل پوشیده بود، استفاده کند.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی ملکه نور در سال 1978 میلادی:

لیزا هالابی ملکه نورالحسین، پادشاه اردن در مراسم عروسی سلطنتی‌اش یک لباس عروس با یقه‌های بلند از برند کریستین دیور به تن کرد.

لباس عروس ملکه اردن

لباس عروس سلطنتی پرنسس دایانا در سال 1981 میلادی:

لباس عروس پرنسس دایانا توسط دیوید و الیزابت مانوئل طرحی شده است. این لباس عروس بلافاصله به یک نماد تبدیل شد و تنها بعد از گذشت پنج ساعت از مراسم عروسی سلطنتی یک کپی از این لباس در یک فروشگاه بزرگ رونمایی شد. در طراحی این لباس از تافته و ابریشم استفاده شده است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. پولک‌های دست‌دوز این لباس عروس و 10000 مروارید کارشده در طراحی آن تقریباً دو ماه زمان برده است. دنباله 25 فوتی لباس عروس پرنسس دایانا با توری تزئین شده بود که پیش از آن به لباس ملکه ماری تعلق داشت.

لباس عروس پرنسس دایانا

لباس عروس ملکه رانیا اردن در سال 1993 میلادی:

لباس عروسی که ملکه اردن برای ازدواج با شاهزاده عبدالله پوشیده بود توسط بروس اولدفیلد طراحی شده است. اکسسوری‌های طلایی به همراه یک کت با یقه گلدوزی‌شده و یک دامن پفدار، طراحی این لباس عروس سلطنتی را منحصر به فرد کرده است.

لباس عروس ملکه رانیا اردن

لباس عروس لیدی سارا آرمسترانگ جونز در سال 1994 میلادی:

درست مانند مادرش پرنسس مارگارت، لباس عروس لیدی سارا آرمسترانگ توسط جاسپر کنران و به سبک مینیمال طراحی شد. کرپ ابریشمی با لایه‌های ساتن ارگانزا به طرز خارق العاده‌ای این لباس سلطنتی ساده را به یک لباس جاودانه تبدیل کرده است.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی پرنسس ماری شنتل یونان در سال 1995 میلادی:

زمانه که ماری شنتل با شاهزاده پاولوس یونان ازدواج کرد، لباس عروسی از برند ولنتینو پوشید. در دوخت این لباس سلطنتی از 12 نوع تور گلدار متفاوت استفاده شده بود. برای تکمیل این لباس عروس ابریشمی عاجی رنگ، بیش از 25 خیاط با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی سوفی ریس- جونز در سال 1999 میلادی:

سوفی ریس- جونز همسر پسر کوچک‌تر ملکه الیزابت دوم، پرنس ادوارد است. طراح لباس سامانتا شاو لباس عروس سلطنتی سوفی را با استفاده از پارچه ارگانزای ابریشمی، تزئینات مرواریددوزی و یقه هفت باز طراحی کرده است.

لباس عروس سوفی ریس-جونز

لباس عروس ماسناته موهاتو سیسو ملکه کشور لسونتو در سال 2000 میلادی:

لباس عروس ملکه لسونتو یک لباس آستین بلند با تزئینات و اکسسوری‌های درخشان بود. برخی از اکسسوری‌های کارشده روی این لباس عروس سلطنتی به شکل تاج برش خورده‌اند. این لباس در کنار یک تاج جواهرنشان و گردنبند و گوشواره الماس، استایل عروس سلطنتی را به بهترین شکل تکمیل کرد.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سطنتی پرنسس سارا از کشور برونئی در سال 2004 میلادی:

سارا صالح در سن 17 سالگی با شاهزاده برونئی، المحتدی بیله ازدواج کرد. او در مراسم عروسی سطنتی خود، یک لباس عروس گلدار آبی، قرمز و طلایی پوشیده بود و ظاهر لوکس خود را با یک روسری نگین‌دار، کفش‌های الماس نشان و دسته گل ساخته شده از طلا و الماس تکمیل کرد.

درهمین رابطه ببینید : انواع تور عروس چیست و برای چه نوع لباسی مناسب هستند

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس کامیلا پارکر بولز در سال 2005 میلادی:

کامیلا پارکر یک لباس عروس آبی و کرم ابریشمی برای مراسم ساده خود انتخاب کرد. این لباس عروس سلطنتی توسط رابینسون ولنتین طراحی شده بود. او استایل عروسی خود را با پوشیدن یک کلاه زیبا از طراح معروف فلیپ تریسی تکمیل کرد.

لباس عروس سلطنتی کامیلا

لباس عروس ملکه لتیزیا اسپانیا در سال 2004 میلادی:

لتیزیا اورتیز یک روزنامه نگار است که با پادشاه فیلیپه اسپانیا ازدواج کرده است. لباس عروس او توسط مانوئل پرتگاز طراحی شده بود که در طراحی آن ابریشم طبیعی به کار رفته است. این لباس با استفاده از نخ طلا گلدوزی شده و یک دنباله بلند 15 فوتی دارد.

لباس عروس ملکه لتیزیا اسپانیا

لباس عروس پرنسس ویکتوریای سوئد در سال 2010 میلادی:

پرنسس ویکتوریا وارث تاج و تخت سوئد در مراسم عروسی خود یک لباس عروس سلطنتی آف-شولدر پوشیده بود. او مانند ملکه سیلویا لباس عروس زیبای خود را با یک تاج ناپلئونی ست کرد.

لباس عروس پرنسس ویکتوریا سوئد

لباس عروس سلطنتی کیت میدلتون در سال 2011 میلادی:

با وجود گذشت بیش از 10 سال از مراسم ازدواج سلطنتی کیت میدلتون با پرنس هری، همچنان در مورد لباس عروس او صحبت می‌شود. این لباس عروس توسط طراح معروف سارا برتون از برند الکساندر مک کوئین طراحی شده است. در قسمت بالاتنه لباس از تور دانتل استفاده شده است. درست مانند لباس عروس پرنسس دایانا و گریس کلی، هزاران نسخه کپی از لباس کیت میدلتون نیز روانه بازار شد و تاثیر مدل این لباس در ترندهای طراحی لباس عروس همچنان مشهود است.

لباس عروس کیت میدلتون

لباس عروس سلطنتی پرنسس شارلین موناکو در سال 2011 میلادی:

شارلین ویتستاک در مراسم ازدواجش با شاهزاده موناکو، پرنس آلبرت یک لباس عروس از برند آرمانی پریو پوشید و خودش لباس عروسش را یک شاهکار نامیده است. روبرتا آرمانی در مورد این لباس عروس سلطنتی به مجله وگ این چنین توضیح داده است: “طراحی لباس عروس سلطنتی مسئولیت بسیار سنگینی بود به طوری که ما از این لباس دو نسخه طراحی کردیم تا درصورتیکه اتفاقی برای یکی از آنها افتاد، بتوان از دیگری استفاده کرد.” به گزارش این مجله دوخت لباس عروس پرنسس شارلین بیش از 2500 ساعت زمان برده است. این لباس عروس دنباله‌ای به طول 5 متر داشت که با 40000 قطعه کریستال سواروسکی و 20000 مروارید تزئین شده بود.

لباس عروس پرنسس شارلین موناکو

لباس عروس زارا فیلیپس در سال 2011 میلادی:

زارا فیلیپس نوه ملکه الیزابت در روز عروسی سلطنتی‌اش، یک لباس عروس با دامن A-line که توسط استوارت پاروین، طراح مخصوص لباس‌های ملکه طراحی شده بود، پوشید.

لباس عروس زارا فیلیپس

لباس عروس جتسون پما ملکه بوتان در سال 2011 میلادی:

باس عروس سلطنتی ملکه بوتان سرتاسر رنگی بود. دوخت این لباس سنتی بوتان با ابریشم خالص تقریباً سه سال طول کشید. این لباس پرزرق وبرق چشم‌نواز در مراسم عروسی سلطنتی درخشندگی بی‌نظیری داشت.

لباس عروس ملکه بوتان

لباس عروس استفانی دولانوی، دوشس بلژیکی در سال 2012 میلادی:

دوشس بلژیکی برای ازدواج با ولیعهد لوکزامبورگ یک لباس عروس باشکوه عاجی رنگ با دنباله ای به طول 13 فوت از برند طراح معروف لباس عروس، الی صعب به تن کرد.

لباس عروس دوشس بلژیک

لباس عروس پرنسس سالوا آقاخان در سال 2013 میلادی:

کندرا اسپیرز بعد از ازدواج با شاهزاده رحیم آقاخان به سالوا آقاخان تغییر نام داد. او برای مراسم عروسی سلطنتی اش لباس عاجی رنگ کلاسیک به همراه یک ساری طلایی انتخاب کرد.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس الیزابتتا ماریا روزبوخ فون ولکنشتاین در سال 2014 میلادی:

لباس عروس عاجی رنگ از برند ولنتینو که الیزابتتا برای ازدواج با شاهزاده آمدئو بلژیک پوشیده بود به همراه یک تور بلند 5 متری یکی از  زیباترین لباس عروس‌های سلطنتی است.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس پرنسس سوفیا سوئد در سال 2015 میلادی:

لباس سلطنتی سوفیا هلکویست با یک آستین بلند توسط طراح لباس معروف سوئدی، ایدا هواستد طراحی شده است. این لباس با لایه‌ای از یک تور ظریف و دنباله دست دوز بلند تکمیل شده بود.

لباس عروس پرنسس سوفیا سوئد

نکات جالب لباس عروس مگان مارکل در سال 2018 میلادی:

درحالیکه کل دنیا چشم به عروسی سلطنتی پرنس هری دوخته بودند، مگان مارکل با لباس عروس مینیمال و کلاسیک خود از برند جیوانچی و اثر طراح معروف کلر وایت-کلر، سادگی و ظرافت با عناصر سلطنتی به تصویر کشید و همگان را در بهت و حیرت فرو برد. البته شکوه تاج او که پیش‌تر متعلق به ملکه ماری (مادربزرگ ملکه الیزابت) بوده است، جلوه استایل او را زیباتر کرده بود.

در طراحی لباس عروس مگان بیشتر روی مدل یقه‌هایش که تا سرشانه باز هستند، تمرکز شده بود و نکته قابل اشاره بعدی دیگر باریک شدن لباس در ناحیه کمر است. پنس‌های لباس تا قسمت پشت آن امتداد یافته‌اند و دنباله لباس با یک آستری ارگانزای سه لایه ایستادگی زیبایی دارد. آستین‌های سه ربع تا حدودی جنبه مدرنیته لباس را حفظ کرده‎اند.

روی تور سر به نمایندگی از 53 کشور مشترک المنافع بریتانیا، گلدوزی انجام شده است. نکته جالب در مورد تور سر عروس مگان مارکل این بود که تکه‌ای از پارچه آبی رنگ در قسمتی از آن کار شده بود. او این لباس آبی را در اولین دیدارش با شاهزاده هری پوشیده بود.

لباس عروس مگان مارکل

مگان برای مراسم پذیرایی و رقص شبانه پس از مراسم اصلی عروسی سلطنتی، لباس زیبای دیگری از برند جیوانچی پوشید که این لباس نیز تا حدود زیادی غافلگیرکننده بود.

لباس عروس دوم مگان مارکل

لباس عروس زیبای پرنسس اوژنی در سال 2018 میلادی:

پرنسس اوژنی نوه ملکه الیزابت در مراسم ازدواجش با جک بروکسبانک لباس عروسی سفارشی از برند انگلیسی پیتر پیلوتو به تن کرد. این لباس با یقه تقریباً آف شولدر، آستین‌های بلند و دنباله‌ای بی‌نظیر و دراماتیک، در عین زیبایی، طراحی معنادار و تاثیرگذاری داشت. پشت لباس عروس اوژنی، به درخواست خودش برای نشان دادن جای زخم ناشی از عمل جراحی اسکولیوز شاهدخت در دوران کودکی، کمی بازتر طراحی شده بود.

پارچه این لباس از جنس ژاکارد است که شامل طرح گل خار مریم (به دلیل علاقه عروس و داماد به قلعه بالمورال در اسکاتلند) و  گل شبدر (به نشان میراث ایرلندی اوژنی از سمت مادرش) و رز یورک و پیچک (به نماد خانه جدید این زوج) بود.

لباس عروس اوژنی نوه ملکه

مانند سایر عروس‌های سلطنتی، اوژنی نیز در مراسم رقص و پذیرایی لباس خود را عوض کرد. برای این استایل، شاهزاده خانم از دوست طراح خود زک پوزن استفاده کرد. او این لباس را با الهام از لباس گریس کلی طراحی کرده است.

برخلاف سنت سلطنتی به جای رنگ سفید و عاجی، از یک رنگ صورتی ملایم برای این لباس استفاده شده بود که به نوعی گل رز انگلیسی اشاره داشت.

لباس عروس دوم پرنسس اوژنی

لباس عروس دوست‌داشتنی لیدی گابریلا ویندزور در سال 2019 میلادی:

دختر شاهزاده مایکل کنت، پسرعموی ملکه الیزابت، در مراسم عروسی سلطنتی‌اش، یک لباس توری دانتل زیبا که توسط لوئیزا بکاریا طراحی لباس معروف ایتالیایی طراحی شده بود، پوشید. ویژگی برجسته این لباس، یقه خاص و آستین‌های بلند آن است.

لباس عروس سلطنتی

لباس زیبای شارلوت کاسیراگی در سال 2019 میلادی:

شارلوت کاسیراگی، نوه پرنسس گریس از موناکو برای مراسم عروسی علنی خود یک لباس عروس شیک و بی‌نظیر از برند جیام باتیستا والی پوشید. در قسمت یقه این لباس عروس از یک تور شفاف، جزئیات گلدوزی شده و لایه‌های حلزونی استفاده شده بود.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی ماری شوالیر در سال 2019 میلادی:

به طور کلی سال 2019، سال ویژه‌ای برای نوه‌های پرنسس گریس بود، زیرا یکی دیگر از نوادگان او لوئیس دوکروت نیز در این سال با همسر نوجوان خود ازدواج کرده است. عروس خانم ماری شوالیر در مراسم عروسی خود که یک هفته ادامه داشت، سه لباس عروس متفاوت به تن کرد. انتخاب او برای مراسم عروسی قانونی یک اورال ابریشمی و برای مراسم مهمانی عروسی یک لباس توری کوتاه بود. اما لباسی که او برای مراسم عروسی خود در کلیسا به تن کرد، توانست توجه همه را به خود جلب کند. ابن لباس توسط خواهر داماد، آتلیر بویسانگر و پائولین دوکروت طراحی شده بود.

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس کونتس المپیا فون و زو آرکو زینبرگ در سال 2019 میلادی:

شاهزاده ژان کریستوف ناپلئون بناپارت از نوادگان ناپلئون بناپارت با المپیا فون و زو آرکو زینبرگ، نوه اخرین امپراتور اتریش (کارل اول) در پاریس ازدواج کرد. عروس در مراسم عروسی سلطنتی‌اش لباس از برند اسکار دلا رنتا پوشید که با یک شنل کوتاه و توری کوتاه ست شده بود. در طراحی این لباس از یک پارچه با طرح‌های سرخس استفاده شده بود که بسیار چشم‌نواز و زیبا به نظر می‌رسید. دوخت این لباس بیش از 1440 ساعت زمان برد که توسط 10 خیاط انجام شد.

لباس عروس زیبای سلطنتی

لباس عروس به یاد ماندنی پرنسس بئاتریس در سال 2020:

پرنسس بئاتریس برای مراسم عروسی خود تصمیم گرفت لباسی قرضی و قدیمی به تن کند. او لباس عروس زیبایش را از کمد لباس‌های مادربزرگش، ملکه الیزابت قرض کرده بود. این لباس قدیمی  توسط نورمن هارتنل در دهه 1960 میلادی طراحی شده است.

البته بئاتریس قبل از پوشیدن این لباس با اضافه کردن آستین‌های پفی ارگانزا تغییراتی جزئی در آن ایجاد کرد. در کنار این انتخاب غیرمنتظره، شاهدخت با بر سر گذاشتن تاج الماس نشان ملکه ماری سوپرایز خود را کامل کرد. این تاج همان تاجی است که ملکه الیزابت در مراسم عروسی خود در سال 1947 پوشیده بود.

لباس عروس بئاتریس نوه ملکه الیزابت

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار
بهترین مدل لباس عروس ایلاین (A-line)

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل