چطور مجوز ازدواج در واشنگتن بگیرید؟

واشنگتن شهری است با طبیعت زیبا و مناظر متنوع که همین موضوع نیز آن را به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌ها برای گرفتن جشن عروسی تبدیل کرده است. افرادی که قصد دارند در این شهر ازدواج خود را به ثبت برسانند باید اطلاعاتی را درباره‌ی چکونگی گرفتن مجوز ازدواج در واشنگتن کسب کنند تا دچار مشکل خاصی نشوند. حال بد نیست با هم نگاهی به قوانین واشنگتن در رابطه با ازدواج و جشن‌های عروسی بیاندازیم و بیشتر درباره‌ی این شهر محبوب بدانیم. با ادامه این مطلب جالب توجه همراه باشید:

جشن عروسی در واشنگتن
چگونگی گرفتن مجوز ازدواج در واشنگتن

عروس و داماد‌ها می‌توانند مجوز پیوند ازدواج خود را در هر یک از شهرستان‌های اطراف واشنگتن و یا در مرکز خود شهر دریافت کنند و آن را در ایالت‌های مختلف دیگر مورد استفاده قرار دهند. مجوز‌های عروسی در شهر واشنگتن تنها ۶۰ روز اعتبار دارند. به عبارت دیگر اگر عروس و دامادی در شهر واشنگتن مجوز بگیرند، تنها ۶۰ روز فرصت دارند تا ازدواج خود را به صورت رسمی به ثبت برسانند. در صورت ابطال مجوز پس از گذشت بازه زمانی مقرر نیز باید مجدداً برای اخذ آن اقدام نمایند. زوج‌هایی که در واشنگتن برای ازدواج خود مجوز می گیرند تنها ۳۰ روز پس از ثبت رسمی فرصت دارند تا مجدداً به دفتر مورد نظر و برای ارائه مدرک ازدواج در این شهر مراجعه نمایند. اگر بخواهیم برخی از شهرستان‌های واشنگتن را به صورت جداگانه برای اخذ مجوز ازدواج بررسی کنیم باید بگوییم:

مثلاً در کلارک کانتی، عروس و داماد‌ها می‌توانند به صورت آنلاین برای صدور مجوز ازدواج درخواست دهند. البته در خواست صدور مجوز از طریق ارسال ‌ایمیل و یا مراجعه حضوری نیز امکان‌پذیر است. زوج‌های در آستانه ازدواج باید فرم اپلیکیشن را به صورت آنلاین پر کنند و آن را به همراه کارت شناسایی عکس دار به یکی از دفاتر صدور مجوز ازدواج در کلارک کانتی ببرند. البته عروس و داماد‌ها نیاز دارند تا در یک دفتر اسناد رسمی درخواست خود را نیز ثبت کنند. مدارک دفتر اسناد رسمی باید برای دفتر صدور مجوز فرستاد شود.

همچنین ببینید : آداب‌ و رسوم برگزاری مراسم عروسی و ازدواج چینی

اما در دیگر شهر واشنگتن، یعنی کینگ کانتی، امکان مراجعه حضوری برای درخواست صدور مجوز ازدواج وجود ندارد. زوج‌ها باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال و سپس مجوز ازدواج خود را از طریق‌ایمیل دریافت کنند. به مرکز خدمات آنلاین مجوز ازدواج در کینگ کانتی ” کیوسک ازدواج کینگ کانتی” نیز می‌گویند. عروس و داماد باید اطلاعات مورد نیاز در فرم اینترنتی را به دقت پر کنند و برای دفتر صدور با فشردن دکمه “ارسال” بفرستند. در صورت نیاز به پرداخت هزینه نیز دفتر صدور مجوز ازدواج با آن‌ها تماس می‌گیرد. برای رسمی شدن درخواست صدور مجوز ازدواج در واشنگتن، کینگ کانتی، عروس و داماد‌ها باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

مجوز ازدواج در واشنگتن

مدارک مورد نیزا برای اخذ مجوز ازدواج در واشنگتن

هم عروس و هم داماد باید مدارک مختلفی را برای درخواست صدور مجوز ازدواج در شهر واشنگتن ارائه نمایند. در واشنگتن نیاز به انجام تست خون نیست، اما به طور کلی نسب های ‌فامیلی مثل پسرعمو و دختر عمو، پسر دایی و دختر عمه، و… مجوز ازدواج دریافت نخواهند کرد. این دسته از افراد شاید بتوانند در سایر شهر‌ها و با قوانین متفاوت مجوز عروسی بگیرند. مدارکی که زوج‌ها به آن نیاز دارند نیز شامل این موارد می‌شود:

مدارک مرتبط با هویت و سن: هم عروس و هم داماد باید بالای هجده سال باشند و یک کارت شناسایی عکس دار ارائه نمایند. پاسپورت ایالات متحده، کارت عضویت در ارتش، و یا گواهی تولد عکس دار همگی قابل پذیرش هستند.

در همین رابطه ببینید : مراحل ثبت رسمی ازدواج در ترکیه

مدارک مربوط به زوج‌های زیر هجده سال: واشنگتن به افراد هفده ساله نیز اجازه‌ی درخواست صدور مجوز ازدواج می‌دهد. اما این عروس و داماد‌ها باید اجازه نامه رسمی از پدر و مادر و یا از مراجع مسئول داشته باشند. ارائه کپی برابر اصل از مدرک تولد نیز الزامی است.

هزینه صدور مجوز ازدواج: هزینه‌ی صدور مجوز ازدواج در شهر‌های مختلف واشنگتن متفاوت است. برای مثال، عروس و داماد باید شصت و نه دلار برای مجوز ازدواج در کینگ کانتی پرداخت کنند، اما در کلارک کانتی این مبلغ به هفتاد و دو دلار می‌رسد.

اطلاعات مورد نیاز: در برخی از فرم‌های درخواست، عروس و داماد هر دو باید اطلاعاتی نظیر نام مادر و محل تولد هم پدر و هم مادر را بنویسند. درخواست مجوز ازدواج در واشنگتن طی سه روز بررسی می‌شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️