آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن

امروزه برگزاری مراسم عروسی در ژاپن با آنچه در سنت ها وجود داشت تفاوت زیادی دارد و دلیل این موضوع را نیز می توان تاثیر فرهنگ غرب و اروپا بر جشن های عروسی ژاپنی دانست. با این وجود آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن همچنان زنده است و مردم این کشور برای تداوم آن تلاش می کنند. در واقع امروزه جشن عروسی ژاپنی تلفیقی است از مراسم عروسی سنتی و فرهنگ عروسی در کشورهای غربی.

در ژاپن، سنت ها و مراسم های سنتی زیادی برای مراسم عروسی وجود دارد. اما با ورود فرهنگ جشن عروسی غربی، برخی از این سنت ها از بین رفته و یا طی پروسه های ساده و کوتاه برگزار می شوند. عروس های ژاپنی ترجیح می دهند لباس عروس اسکارلت سفید بپوشند و لباس های عروس سنتی در ژاپن تقریبا به دست فراموشی سپرده شده اند.

مراسم عروسی در ژاپن

در گذشته عروس و داماد در مرکز توجه عروسی ژاپنی بودند، اما امروزه مهمانان بیشتر به فکر خوش و بش کردن با یکدیگر، صرف غذا،رقص و شادی و گرفتن عکس هستند. البته این موضوع را می توان نتیجه ی مهمان نوازی ژاپنی ها در جشن های عروسی دانست و به همین دلیل نیز معاشرت و احوال پرسی مهمانان یکی از آداب سنتی و در عین حال مدرن جشن عروسی ژاپنی می باشد.

در همین رابطه ببینید : آداب و رسوم مراسم عقد در محضر

اما اجازه دهید با هم نگاهی به مهمترین آداب و رسوم جشن عروسی در ژاپن بیاندازیم.

آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن

مراسم یونو در جشن عروسی ژاپنی

یونو یکی از آیین های سنتی در مراسم عروسی ژاپنی است که توسط خانواده عروس و داماد اجرا می شود. طی این مراسم خانواده های کادو و پول رد و بدل می کنند. هر چند امروزه آیین یونو در جشن های عروسی ژاپنی به ندرت برگزار می شود و اکثر زوج ها ترجیح می دهند این قسمت از مراسم را نادیده بگیرند.

جشن عروسی ژاپنی

تقویم روکویو برای تعیین تاریخ عروسی

در ژاپن تقویمی به نام روکویو وجود دارد که طالع هر روز از سال را نشان می دهد. برخی از روزها در این تقویم بسیار خوش یمن هستند و به همین دلیل زوج های زیادی جشن عروسی خود در این روزها برگزار می کنند. در مقابل، هیچ عروس و دامادی علاقه ندارند در روزهای بد یمن سال عروسی بگیرند. البته سالن های پذیرایی و تالار های عروسی معمولا برای این روزها تخفیف در نظر می گیرند تا عروس و داماد ها را برای برگزاری مراسم خود در روزهای بد یمن سال ترغیب کنند.

انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی در فرهنگ ژاپنی

انتخاب محل جشن عروسی اولین گام برای تمام عروس و دامادهای ژاپنی است. برخی از زوج ها حتی از دوسال قبل از تاریخ مراسم به دنبال تالار عروسی مناسب می گردند. باقی تصمیمات مهم جشن عروسی مانند لباس عروس، دیزاین تالار پذیرایی و غیره نیز بر اساس محل برگزاری مراسم گرفته می شود، نه سلیقه ی عروس و داماد. همچنین ببینید : عروسی بازیگران

لباس عروس ژاپنی

عروس هایی که میزبان مراسم هستند معمولا کیمونوی سفید رنگی را به عنوان لباس عروس می پوشند. این لباس نمادی از پاکی عروس است. همچنین کلاهی سفید رنگ با کیمونو ست می شود که حکم تور عروس را دارد. با این حال لباس های عروس اروپایی در میان عروس های ژاپنی طرفداران زیادی دارند و اکثر این مدل لباس عروس را برای مراسم خود انتخاب می کنند.

لباس عروس ژاپنی

استایل جشن عروسی در ژاپن

در ژاپن مراسم عروسی به طرق و سبک های مختلفی برگزار می شود که از جمله ی آنها می توان به شینتو، بودایی، مسیحی و مراسم های غیر مذهبی و رسمی اشاره کرد. ژاپنی ها مراسم عروسی شینتو را در معبد برگزار می کنند. برخی از این معابد نیز قوانین سفت و سختی برای حضور مهمانان و ممنوعیت عکاسی از مراسم عروسی دارند. مهمانان حتما باید جوراب به پا داشته باشند. شاید به همین دلیل نیز بیشتر زوج های جوان به برگزاری مراسم های عروسی غیر مذهبی و یا مسیحی روی آورده اند. در ژاپن حتی زوج های غیر مسیحی نیز می توانند به سبک مسیحیان و در کلیسا مراسم عروسی خود را برگزار نمایند.

اتفاقات در طول مراسم عروسی در ژاپن

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم مراسم عروسی در ژاپن از گذشته تا امروز دستخوش تغییرات زیادی شده است. اما در مراسم عروسی ژاپنی، معمولا والدین عروس و داماد میز به میز می گردند و با نوشیدنی سنتی ژاپنی از مهمانان پذیرایی می کنند. ژاپنی ها در مراسم های عروسی خود رقص خاصی مانند رقص تانگو عروس و داماد ندارند. اگر در یک جشن عروسی ژاپنی شرکت کنید، خواهید دید که این مراسم ها شور و حال جشن های عروسی غربی را ندارند.

جشن عروسی در ژاپن

تقدیم دسته گل به پدر و مادر

در انتهای مراسم عروسی در ژاپن، عروس و داماد به پدر و مادر خود برای تشکر و احترام دسته گلی تقدیم می کنند. سپس عروس نامه ای را برای پدر و مادر خود می نویسد. در نهایت نیز پدر و مادر عروس و داماد از حضور مهمانان در جشن عروسی تشکر می کنند.

لباس مناسب برای شرکت در جشن عروسی ژاپنی

مهمانان جشن عروسی ژاپنی لباس مجلسی یک تکه و یا کیمونو می پوشند. زیرا از نظر ژاپنی ها لباس هایی که متشکل از دو تکه، مثل کت و دامن، هستند برای عروس و داماد بدشانسی می آورند. پوشیدن لباس دوخته شده از چرم و پوست حیوانات و لباس های بدون آستین نیز ممنوع است. اگر عروس و داماد از مهمانان در خواست کنند که لباس هایی با مدل و طرح خاص بپوشند، مهمانان باید از خواسته ی آنها پیروی نمایند.

همچنین ببینید : آداب و رسوم مراسم عروسی در کره

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

عروسی آنانت آمبانی و رادیکا مرچنت پسر ثروتمندترین مرد آسیا
اطلاعیه لغو کلیه مراسمات عروسی
ازدواج کیوان ساکت اف و شیدا خلیق

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • ....

    اون کلاهی که روی سر عروس میزارم به این نشانه هست که از زمان های قدیم میگفتن زنا حسودن و وقتی که زیاد حسودی میکنن شاخ در میارن و به شیطان تبدیل میشن و حالا اون کلاه رو میزارن برای اینکه عروس از حسادتی که ممکنه براش رخ بده شاخ در نیاره. و خب اینا یک سعی آیینی هستن که از گذشتست دیگه

    پاسخ