آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن

امروزه برگزاری مراسم عروسی در ژاپن با آنچه در سنت ها وجود داشت تفاوت زیادی دارد و دلیل این موضوع را نیز می توان تاثیر فرهنگ غرب و اروپا بر جشن های عروسی ژاپنی دانست. با این وجود آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن همچنان زنده است و مردم این کشور برای تداوم آن تلاش می کنند. در واقع امروزه جشن عروسی ژاپنی تلفیقی است از مراسم عروسی سنتی و فرهنگ عروسی در کشورهای غربی.

در ژاپن، سنت ها و مراسم های سنتی زیادی برای مراسم عروسی وجود دارد. اما با ورود فرهنگ جشن عروسی غربی، برخی از این سنت ها از بین رفته و یا طی پروسه های ساده و کوتاه برگزار می شوند. عروس های ژاپنی ترجیح می دهند لباس عروس اسکارلت سفید بپوشند و لباس های عروس سنتی در ژاپن تقریبا به دست فراموشی سپرده شده اند.

مراسم عروسی در ژاپن

در گذشته عروس و داماد در مرکز توجه عروسی ژاپنی بودند، اما امروزه مهمانان بیشتر به فکر خوش و بش کردن با یکدیگر، صرف غذا،رقص و شادی و گرفتن عکس هستند. البته این موضوع را می توان نتیجه ی مهمان نوازی ژاپنی ها در جشن های عروسی دانست و به همین دلیل نیز معاشرت و احوال پرسی مهمانان یکی از آداب سنتی و در عین حال مدرن جشن عروسی ژاپنی می باشد.

در همین رابطه ببینید : آداب و رسوم مراسم عقد در محضر

اما اجازه دهید با هم نگاهی به مهمترین آداب و رسوم جشن عروسی در ژاپن بیاندازیم.

آداب و رسوم مراسم عروسی در ژاپن

مراسم یونو در جشن عروسی ژاپنی

یونو یکی از آیین های سنتی در مراسم عروسی ژاپنی است که توسط خانواده عروس و داماد اجرا می شود. طی این مراسم خانواده های کادو و پول رد و بدل می کنند. هر چند امروزه آیین یونو در جشن های عروسی ژاپنی به ندرت برگزار می شود و اکثر زوج ها ترجیح می دهند این قسمت از مراسم را نادیده بگیرند.

جشن عروسی ژاپنی

تقویم روکویو برای تعیین تاریخ عروسی

در ژاپن تقویمی به نام روکویو وجود دارد که طالع هر روز از سال را نشان می دهد. برخی از روزها در این تقویم بسیار خوش یمن هستند و به همین دلیل زوج های زیادی جشن عروسی خود در این روزها برگزار می کنند. در مقابل، هیچ عروس و دامادی علاقه ندارند در روزهای بد یمن سال عروسی بگیرند. البته سالن های پذیرایی و تالار های عروسی معمولا برای این روزها تخفیف در نظر می گیرند تا عروس و داماد ها را برای برگزاری مراسم خود در روزهای بد یمن سال ترغیب کنند.

انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی در فرهنگ ژاپنی

انتخاب محل جشن عروسی اولین گام برای تمام عروس و دامادهای ژاپنی است. برخی از زوج ها حتی از دوسال قبل از تاریخ مراسم به دنبال تالار عروسی مناسب می گردند. باقی تصمیمات مهم جشن عروسی مانند لباس عروس، دیزاین تالار پذیرایی و غیره نیز بر اساس محل برگزاری مراسم گرفته می شود، نه سلیقه ی عروس و داماد. همچنین ببینید : عروسی بازیگران

لباس عروس ژاپنی

عروس هایی که میزبان مراسم هستند معمولا کیمونوی سفید رنگی را به عنوان لباس عروس می پوشند. این لباس نمادی از پاکی عروس است. همچنین کلاهی سفید رنگ با کیمونو ست می شود که حکم تور عروس را دارد. با این حال لباس های عروس اروپایی در میان عروس های ژاپنی طرفداران زیادی دارند و اکثر این مدل لباس عروس را برای مراسم خود انتخاب می کنند.

لباس عروس ژاپنی

استایل جشن عروسی در ژاپن

در ژاپن مراسم عروسی به طرق و سبک های مختلفی برگزار می شود که از جمله ی آنها می توان به شینتو، بودایی، مسیحی و مراسم های غیر مذهبی و رسمی اشاره کرد. ژاپنی ها مراسم عروسی شینتو را در معبد برگزار می کنند. برخی از این معابد نیز قوانین سفت و سختی برای حضور مهمانان و ممنوعیت عکاسی از مراسم عروسی دارند. مهمانان حتما باید جوراب به پا داشته باشند. شاید به همین دلیل نیز بیشتر زوج های جوان به برگزاری مراسم های عروسی غیر مذهبی و یا مسیحی روی آورده اند. در ژاپن حتی زوج های غیر مسیحی نیز می توانند به سبک مسیحیان و در کلیسا مراسم عروسی خود را برگزار نمایند.

اتفاقات در طول مراسم عروسی در ژاپن

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم مراسم عروسی در ژاپن از گذشته تا امروز دستخوش تغییرات زیادی شده است. اما در مراسم عروسی ژاپنی، معمولا والدین عروس و داماد میز به میز می گردند و با نوشیدنی سنتی ژاپنی از مهمانان پذیرایی می کنند. ژاپنی ها در مراسم های عروسی خود رقص خاصی مانند رقص تانگو عروس و داماد ندارند. اگر در یک جشن عروسی ژاپنی شرکت کنید، خواهید دید که این مراسم ها شور و حال جشن های عروسی غربی را ندارند.

جشن عروسی در ژاپن

تقدیم دسته گل به پدر و مادر

در انتهای مراسم عروسی در ژاپن، عروس و داماد به پدر و مادر خود برای تشکر و احترام دسته گلی تقدیم می کنند. سپس عروس نامه ای را برای پدر و مادر خود می نویسد. در نهایت نیز پدر و مادر عروس و داماد از حضور مهمانان در جشن عروسی تشکر می کنند.

لباس مناسب برای شرکت در جشن عروسی ژاپنی

مهمانان جشن عروسی ژاپنی لباس مجلسی یک تکه و یا کیمونو می پوشند. زیرا از نظر ژاپنی ها لباس هایی که متشکل از دو تکه، مثل کت و دامن، هستند برای عروس و داماد بدشانسی می آورند. پوشیدن لباس دوخته شده از چرم و پوست حیوانات و لباس های بدون آستین نیز ممنوع است. اگر عروس و داماد از مهمانان در خواست کنند که لباس هایی با مدل و طرح خاص بپوشند، مهمانان باید از خواسته ی آنها پیروی نمایند.

همچنین ببینید : آداب و رسوم مراسم عروسی در کره

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏

نظرات کاربران

  • ....

    اون کلاهی که روی سر عروس میزارم به این نشانه هست که از زمان های قدیم میگفتن زنا حسودن و وقتی که زیاد حسودی میکنن شاخ در میارن و به شیطان تبدیل میشن و حالا اون کلاه رو میزارن برای اینکه عروس از حسادتی که ممکنه براش رخ بده شاخ در نیاره. و خب اینا یک سعی آیینی هستن که از گذشتست دیگه

    پاسخ