7 سنت عروسی عجیب و جذاب در کل جهان

عروسی بدون شک یکی از سنت های بسیاری از کشور ها برای هم پیمان شدن زوجین به شمار می رود که در هر کشور آداب و رسوم خاص و مربوط به خود را دارند که شاید برای دیگر کشور ها عجیب به نظر برسد .

آداب و رسوم ازدواج در جهان

هر کشور فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برای برگزاری مراسم عروسی دارند که ممکن است بسیاری از کشور ها با این فرهنگ آشنایی نداشته باشند به همین دلیل فرهنگ برگزاری در هر کشور ممکن است برای فرهنگ و کشور های دیگر عجیب و جذاب به نظر برسد .

در همین رابطه ببینید : تشریفات ازدواج

آداب و رسوم ازدواج جهان

در این مقاله سعی داریم شما را با جذاب و عجیب ترین فرهنگ و آداب و رسوم عروسی در کشور های مختلف آشنا کنیم .

7 سنت عجیب و جذاب عروسی در جهان :

  • ژست احترام : روسیه : در کشور روسیه یکی از سنت هایی که عروس و داماد باید در روز عروسی رعایت کنند ژست احترام می باشد . به این صورت که به مقبره سربازان گمنام و کشته شده در جنگ ها می روند و با ژست خاص بر روی مقبره آن ها گل گذاشته و به روح آن ها ادای احترام می کنند.
  • کار گروهی : آلمان : یکی از سنت های ازدواج که در کشور آلمان رواج دارد کار گروهی است . در آلمان در زمان عروسی یک تخته بزرگ چوبی آورده می شود و عروس و داماد باید به کمک یک دیگر و با همکاری خود بر این تخته بزرگ غلبه کنند . مردم آلمان بر این باور هستند که این کار باعث می شود زوجین با همکاری خود بر مشکلات زندگی غلبه کنند.
  • باج خواستن از داماد : رومانی : یکی از سنت و رسوم عجیب عروسی در کشور رومانی می باشد . در قبل از عروسی دوستان و مهمانان عروس را ربوده و در یک مکان نامشخص پنهان می کنند و سپس با باج گرفتن ( معمولا گرفتن چند شیشه مشروب ) از داماد عروس را تحویل داماد می دهد و سپس داماد باید در مقابل کل مهمانان آواز بخواند.
  • اسیر کردن عروس و داماد قبل عروسی : اسکاتلند : یکی از رسوم عجیب ازدواج در کشور اسکاتلند می باشد . در روز قبل از عروسی عروس و داماد توسط دوستانشان اسیر می شوند و در این مدت آدر و خاکستر به سر و صورت عروس و داماد می پاشند . مردم اسکاتلند بر این عقیده هستند که این کار موجب رهایی عروس و داماد از روح شیطان است .
  • حسود نباشید : سوئد : در سوئد یک رسم عجیب در زمان عروسی وجود دارد به طوری که اگر عروس از کنار داماد و یا از داخل اتاق بیرون رود خانم ها آزادانه می توانند داماد را ببوسند و در صورتی که داماد از پیش عروس برود و یا از اتاق خارج شود مردان می توانند آزادانه بوسه ایی بر صورت عروس بزنند .
  • اشک شادی : چین : یکی از رسوم عجیب ازدواج در کشور چین می باشد . چینی ها حدود یک ماه قبل از عروسی عروس خانواده ده روز به طور میانگین یک ساعت داخل ظرفی گریه میکنند . بعد از اتمام این ده روز ظرف به مادر عروس داده می شود و مادر عروس در این ظرف نیز به مدت ده روز گریه میکنند . پس از اتمام ده روز مادر عروس ظرف تحویل مادر بزرگ عروس داده می شود تا داخل ظرف گریه کند . چینی ها بر این عقیده هستند که این گریه یک نوع ابراز خوشحالی برای عروسی است .
  • فرش انسانی / فرانسه : در جزایر مارکاس کشور فرانسه پس از اتمام مراسم عروسی فامیل های عروس در کنار هم بر روی زمین دراز کشیده و عروس و داماد مانند فرش انسانی از روی آنها عبور می کنند . این رسم یکی از عجیب ترین رسم های ازدواج در اروپا نیز به شمار می رود .

آداب و رسوم ازدواج در جهان

همچنین ببینید : ازدواج سفید در ایران

این مواردی که گفته شد تنها بخشی از آداب و رسوم عجیب و جذاب در جهان بود . با توجه به تفاوت فرهنگی هر کشور با دیگر کشور ها ممکن است این رسم ها بسیار عجیب و باور نکردنی باشد و یا با توجه به عقاید دیگر کشور ها این یک نوع بی احترامی به شمار آید اما به عقیده مردم خود آن کشور باعث خوشبختی و … عروس و داماد ها می شود .

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.